Mypos

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Mypos

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 15:23

Dag allemaal. Ik kwam op dit forum nav het bericht dat het Pentagon jarenlang in het geheim onderzoek heeft gedaan naar UFO's en Aliens. Ik zocht een plek om dit nieuws te bespreken omdat dit in mijn ogen een enorme stap is richting "Disclosure'. Voor degenen die niet weten dat dat is, het vrijgeven van alle informatie omtrent UFO's en Aliens en het bevestigen van contact tussen Aliens en de mensheid door de overheid.

Mijn twee grootste interessevelden liggen op het gebied van buitenaards contact en het financiele systeem. Deze zou je niet gelijk bij elkaar plaatsen maar ik ben geinteresseerd in zaken die een grote invloed hebben op het menselijk ras en in mijn ogen zijn dit de grootste twee.

Ik zie mezelf als een vrijdenker. Open minded met respect voor de ander. Wetenschap en mysterie passen imo erg goed bij elkaar omdat het nu juist de mysterieen in het leven zijn die de wetenschap zou moeten onderzoeken. We willen toch allemaal de geheimen van het leven ontrafelen?

Gast1

Re: Mypos

Bericht door Gast1 » 20 dec 2017, 15:35

Van harte welkom Mypos.
Ik ben van mening dat het dom is te denken dat er geen buitenaardse intelligentie is.
Binnen dit forum zijn er leden die helemaal niet de geheimen van het leven willen ontrafelen en vragen zich af: "waar heb dit voor nodig?"
Maar er zijn er ook die dat graag willen en daarvan zijn er meerdere leden.
Je gaat je hier vast amuseren, net als dat ik dat al jaren doe.

Succes, veel wijsheid en geduld, maar vooral nog meer plezier ... alhier ;P!

<edit: inmiddels heb ik jouw posten gelezen en het staat me wel aan wat ik daarin las. We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen ;P! >

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Mypos

Bericht door Determinist » 20 dec 2017, 15:58

Welkom Mypos !

Je zult nu al wel gezien hebben dat er verschillende types hier rondhangen.
Laat ik niet over anderen spreken...

maar ik ben uit het kamp "methodisch scepticisme", maar wel degelijk open minded. Zolang het maar voldoet aan de wetenschappelijke benadering.

Op je start-post heb ik dus eigenlijk al meteen wat opmerkingen.
...omdat dit in mijn ogen een enorme stap is richting "Disclosure'.
...het vrijgeven van alle informatie omtrent UFO's en Aliens en het bevestigen van contact tussen Aliens en de mensheid door de overheid.
het houdt tevens in het bevestigen dat niet bewezen is dat er sprake is van contact tussen Aliens en de mensheid.

Dat er in geheim onderzoek wordt gedaan houdt dus niet in dat er Aliens gevonden zijn. Het resultaat kan zondermeer ook zijn dat er geen aanwijzingen voor Aliens zijn gevonden.
Mijn twee grootste interessevelden liggen op het gebied van buitenaards contact en het financiele systeem.
Deze zou je niet gelijk bij elkaar plaatsen maar ik ben geinteresseerd in zaken die een grote invloed hebben op het menselijk ras en in mijn ogen zijn dit de grootste twee.
Zolang er geen bevestiging is van contact tussen Aliens en de mensheid, is dit laatste enkele bruggen te ver.

Wetenschap en mysterie passen imo erg goed bij elkaar omdat het nu juist de mysterieen in het leven zijn die de wetenschap zou moeten onderzoeken.
Laat dat nu HET doel van wetenschap zijn. Onverklaarde zaken worden pas verklaard als er een verklaring is die hout snijdt.
Wetenschap is daarbij een bewezen methode die werkt.
We willen toch allemaal de geheimen van het leven ontrafelen?
Oh ja, dat wil ik zekers. Echter wel obv verklaringen die op waarheid berusten.

Het motto is: ik wil zo veel mogelijk waarheden kennen en zo min mogelijk onwaarheden.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Mypos

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 16:04

Determinist schreef:Welkom Mypos !

Je zult nu al wel gezien hebben dat er verschillende types hier rondhangen.
Laat ik niet over anderen spreken...

maar ik ben uit het kamp "methodisch scepticisme", maar wel degelijk open minded. Zolang het maar voldoet aan de wetenschappelijke benadering.

Op je start-post heb ik dus eigenlijk al meteen wat opmerkingen.
...omdat dit in mijn ogen een enorme stap is richting "Disclosure'.
...het vrijgeven van alle informatie omtrent UFO's en Aliens en het bevestigen van contact tussen Aliens en de mensheid door de overheid.
het houdt tevens in het bevestigen dat niet bewezen is dat er sprake is van contact tussen Aliens en de mensheid.

Dat er in geheim onderzoek wordt gedaan houdt dus niet in dat er Aliens gevonden zijn. Het resultaat kan zondermeer ook zijn dat er geen aanwijzingen voor Aliens zijn gevonden.
Mijn twee grootste interessevelden liggen op het gebied van buitenaards contact en het financiele systeem.
Deze zou je niet gelijk bij elkaar plaatsen maar ik ben geinteresseerd in zaken die een grote invloed hebben op het menselijk ras en in mijn ogen zijn dit de grootste twee.
Zolang er geen bevestiging is van contact tussen Aliens en de mensheid, is dit laatste enkele bruggen te ver.
Wanneer zou er volgens jou bevestiging zijn van contact tussen Aliens en mensheid? Wat moet er dan gebeuren?
Determinist schreef:
Wetenschap en mysterie passen imo erg goed bij elkaar omdat het nu juist de mysterieen in het leven zijn die de wetenschap zou moeten onderzoeken.
Laat dat nu HET doel van wetenschap zijn. Onverklaarde zaken worden pas verklaard als er een verklaring is die hout snijdt.
Wetenschap is daarbij een bewezen methode die werkt.
Maar een verklaring die hout snijdt is natuurlijk heel subjectief. Dan komt het uiteindelijk dus toch weer op je eigen mening/interpretatie uit.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Mypos

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 16:22

Gast1 schreef:Van harte welkom Mypos.
Ik ben van mening dat het dom is te denken dat er geen buitenaardse intelligentie is.
Binnen dit forum zijn er leden die helemaal niet de geheimen van het leven willen ontrafelen en vragen zich af: "waar heb dit voor nodig?"
Maar er zijn er ook die dat graag willen en daarvan zijn er meerdere leden.
Je gaat je hier vast amuseren, net als dat ik dat al jaren doe.

Succes, veel wijsheid en geduld, maar vooral nog meer plezier ... alhier ;P!

<edit: inmiddels heb ik jouw posten gelezen en het staat me wel aan wat ik daarin las. We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen ;P! >
Dank je Gast1! :peace:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Mypos

Bericht door Determinist » 20 dec 2017, 16:31

Mypos schreef: Wanneer zou er volgens jou bevestiging zijn van contact tussen Aliens en mensheid? Wat moet er dan gebeuren?
Laten we beginnen met feiten. Daaruit een hypothese samenstellen.
Dit punt hebben we zeker al niet bereikt.

Maar een verklaring die hout snijdt is natuurlijk heel subjectief. Dan komt het uiteindelijk dus toch weer op je eigen mening/interpretatie uit.
Subjectief? Het is uiteraard het doel van wetenschap om niet subjectief te zijn en niet onderhevig is aan meningen en losse interpretaties.
Een theorie is niet subjectief en zeker geen mening.

Is een verklaring dat wel, dan is het geen wetenschappelijke verklaring in die zin dat het dan geen theorie betreft. We spreken dan over hypotheses, echt in het maximale geval.

Ik zelf neig naar de hypothese dat er buiten de Aarde ander leven is. Wellicht zelfs intelligent leven. Maar die hypothese is gebaseerd op statistiek en niet op feiten.
Maar ik ben toegefelijk, zelfs statistiek is een argument voor enige hypothese. Maar niet meer dan dat.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Mypos

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 17:07

Determinist schreef:
Mypos schreef: Wanneer zou er volgens jou bevestiging zijn van contact tussen Aliens en mensheid? Wat moet er dan gebeuren?
Laten we beginnen met feiten. Daaruit een hypothese samenstellen.
Dit punt hebben we zeker al niet bereikt.
Feiten. Wat zijn de feiten?

1. Miljoenen mensen over de hele wereld die verklaren dat ze ofwel UFO's hebben gezien ofwel contact hebben gehad met ET's.
2. In alle oude culturen op Aarde wordt zowel gesproken over buitenaardse wezens in de geschriften (waaronder de oudste geschriften op Aarde, Sumerische Kleitabletten) als afbeeldingen gevonden die duiden op buitenaardse wezens.
3. Statistiek. Drake's equation.
4. Citizens Hearing on Disclosure.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Lijkt mij vrij voorzichtig als ik kan stellen dat er karrevrachten aanwijzingen zijn dat er een aanwezigheid is of is geweest van buitenaards leven op Aarde.
Determinist schreef:
Maar een verklaring die hout snijdt is natuurlijk heel subjectief. Dan komt het uiteindelijk dus toch weer op je eigen mening/interpretatie uit.
Subjectief? Het is uiteraard het doel van wetenschap om niet subjectief te zijn en niet onderhevig is aan meningen en losse interpretaties.
Een theorie is niet subjectief en zeker geen mening.

Is een verklaring dat wel, dan is het geen wetenschappelijke verklaring in die zin dat het dan geen theorie betreft. We spreken dan over hypotheses, echt in het maximale geval.

Ik zelf neig naar de hypothese dat er buiten de Aarde ander leven is. Wellicht zelfs intelligent leven. Maar die hypothese is gebaseerd op statistiek en niet op feiten.
Maar ik ben toegefelijk, zelfs statistiek is een argument voor enige hypothese. Maar niet meer dan dat.
Ik snap best dat het het doel is van de wetenschap om niet subjectief te zijn maar als jij het hebt over een verklaring voor iets "die hout snijdt" is dat subjectief. Want ik kan een bepaalde verklaring wel geloofwaardig vinden en jij niet. Dus dat is subjectief.

Als een theorie niet subjectief is en geen mening hoe denk je dan over complottheorieen?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mypos

Bericht door univers » 20 dec 2017, 17:26

Welkom hier op het lorum Mypos,
Mijn twee grootste interessevelden liggen op het gebied van buitenaards contact en het financiele systeem
Dat is 1 pot nat.
Geld is de ondergang van deze wereld.

Veel discussie plezier. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Mypos

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 18:05

univers schreef:Welkom hier op het lorum Mypos,
Mijn twee grootste interessevelden liggen op het gebied van buitenaards contact en het financiele systeem
Dat is 1 pot nat.
Geld is de ondergang van deze wereld.

Veel discussie plezier. :mrgreen:
Dank je Univers!

Ik zie geld niet zozeer als "Het kwaad". Geld is handig als betaalmiddel. Het is imo meer het systeem wat er is gecreeerd op Aarde.

Gast1

Re: Mypos

Bericht door Gast1 » 20 dec 2017, 18:35

Mypos schreef:Ik zie geld niet zozeer als "Het kwaad".
Dat is wat univers dan ook niet schreef Mypos.
Alles draait om het geld en niets anders dan dat.
Dat geld de ondergang is van de mensenwereld kan ik daarom ook goed geloven.
Tevens is het de ondergang van talrijke diersoorten en hun habitat en die ondergang bevindt zich in een teloorgang op exponentieel niveau.
De mensheid graaft in een hoog tempo zijn eigen graf.

Mypos, waarom heb je voor de naam Mypos gekozen?
Μήπως (in het Grieks) = "opdat niet", maar nu in dit geval wordt Mypos als Mípos geschreven. [think]
Mobiel pinapparaat?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Mypos

Bericht door Determinist » 21 dec 2017, 07:20

Mypos schreef:
Feiten. Wat zijn de feiten?

1. Miljoenen mensen over de hele wereld die verklaren dat ze ofwel UFO's hebben gezien ofwel contact hebben gehad met ET's.
Dat zijn geen feiten over buitenaards leven, maar feiten dat ze UFO's gezien hebben. Ik spreek hier over wat de afkorting UFO inhoudt, niet over wat mensen daarachter verzinnen.
2. In alle oude culturen op Aarde wordt zowel gesproken over buitenaardse wezens in de geschriften (waaronder de oudste geschriften op Aarde, Sumerische Kleitabletten) als afbeeldingen gevonden die duiden op buitenaardse wezens.
Ik noem dat inlegkunde.
3. Statistiek. Drake's equation.
Dat is statistiek, maar geen feit. Maar zoals ik al zei zal ik je deze geven, omdat deze redelijk te onderbouwen is.
Echter blijft de stelling dat alles wat kan niet altijd hoeft te zijn.
4. Citizens Hearing on Disclosure.
Die schaar ik onder punt 1.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Lijkt mij vrij voorzichtig als ik kan stellen dat er karrevrachten aanwijzingen zijn dat er een aanwezigheid is of is geweest van buitenaards leven op Aarde.
Aanwijzingen, als dit ook maar als maximaal zo aangeduid kan worden, zijn geen feiten.

Maar wellicht hebben we een ander idee over wat een feit is. Ik spreek over feiten zoals dit gehanteerd wordt in wetenschap.

Maar een verklaring die hout snijdt is natuurlijk heel subjectief. Dan komt het uiteindelijk dus toch weer op je eigen mening/interpretatie uit.
Een theorie wordt onderbouwd met feiten, waarbij er geen waarnemingen/feiten zijn die de theorie tegenspreken. Is herhaaldelijk verifieerbaar en tevens falsifieerbaar.

Je kan er een eigen mening over hebben, maar over de feiten niet.
In jan-boeren-fluitjes-taal kan je zeggen dat als een verklaring "hout snijdt" dit als theorie gezien kan worden.
Ik snap best dat het het doel is van de wetenschap om niet subjectief te zijn maar als jij het hebt over een verklaring voor iets "die hout snijdt" is dat subjectief. Want ik kan een bepaalde verklaring wel geloofwaardig vinden en jij niet. Dus dat is subjectief.
Nee. Subjectief houdt in dat iedereen zijn eigen verklaring kan hebben over dezelfde feiten en ieder op dezelfde hoogte staat.
Dus ieders mening is gelijk aan die van een ander.
Nee. Dat is in wetenschap niet zo. Als jij een andere verklaring hebt, helemaal goed. Falsifieer de verklaring waar je het niet mee eens bent en kom met een andere verklaring die de feiten beter kan beschrijven.

Dat doen wetenschappers dagelijks. Ze doen niet anders dan elkaar proberen te falsificeren en betere verklaringen te zoeken voor de gevonden feiten. Dat is namelijk hun werk.

En dat deze methode werkt is overduidelijk. Je ziet momenteel mijn zin, ingetypt ergens anders en volgens plan nu door jou gelezen wordt.
Dat is niet het resultaat van meningen, maar van feiten die verklaard worden in talloze theorieën waar bruikbare producten uit komen.
Als een theorie niet subjectief is en geen mening hoe denk je dan over complottheorieen?
Complotten bestaan en hebben altijd bestaan. Door feiten en waarnemingen kunnen complotten ontdekt worden. Net als wetenschap heb je gradaties in verklaringen.
Het woord complot-theorie is in die zin niet correct. Het zou complot-hypothese moeten zijn. Pas wanneer de feiten ondubbelzinnig en niet falsifieerbaar zijn kan je spreken over complot-theorie.

En dan pas is het complot ontmaskerd. Niet eerder.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mypos

Bericht door Tammy » 21 dec 2017, 08:50

Hallo Mypos welkom op het forum. :grin:
Leuk dat je er bent en ik wens je veel plezier hier. :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mypos

Bericht door univers » 21 dec 2017, 08:52

En dan pas is het complot ontmaskerd. Niet eerder.
Dan zal je moeten wachten, tot de eindeloze bodem van de doofpot gevuld is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mypos

Bericht door Fenna » 21 dec 2017, 09:19

Welkom Mypos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Mypos

Bericht door gusteman » 21 dec 2017, 10:23

Eerst maar eens mijn goede manieren laten zien (vooraleer mijn minder aangename kantjes te tonen :mrgreen: ): van harte welkom, beste Mypos, ik hoop dat je verblijf op dit forum aangenaam zal zijn.
Mypos schreef:We willen toch allemaal de geheimen van het leven ontrafelen?
Of we dat allemaal echt willen zou ik durven betwijfelen, beste Mypos, sommige mensen verkiezen om niet teveel details te kennen, dat maakt hun bestaan een stuk eenvoudiger.
Maar ik begrijp je drang om meer te weten te komen, zelf ben ik ook een vraagsteller. Ik kan me heel goed vinden in het standpunt van Descartes waar die zegt: stel altijd alles in vraag, ook en zelfs het feit DAT je alles in vraag stelt.
Dus vroeg ik mij bijvoorbeeld af waarom jouw profielpagina zo schaars is met informatie, eigenlijk staat er gewoon ..... niets. [think]
Mypos schreef:..... "Disclosure'. Voor degenen die niet weten dat dat is, .....
Hier wek je de indruk dat jij er van uitgaat dat op dit forum mensen actief zijn die geen benul zouden hebben van wat Disclosure precies is. Dat vertelt mij dat je geen diepgaand zoekwerk op het forum hebt verricht vooraleer lid te worden. [think]
Mypos schreef:Mijn twee grootste interessevelden liggen op het gebied van buitenaards contact en het financiele systeem. Deze zou je niet gelijk bij elkaar plaatsen maar ik ben geinteresseerd in zaken die een grote invloed hebben op het menselijk ras en in mijn ogen zijn dit de grootste twee.
Nou, beste Mypos, als het gaat over zaken die een grote invloed hebben op het menselijke ras, wat dacht je dan van bijvoorbeeld hebzucht en/of egoïsme? Die hadden al een grote invloed op het menselijke ras lang vooraleer er sprake was van een financieel systeem. [jaja]
Mypos schreef:Ik zie mezelf als een vrijdenker. Open minded met respect voor de ander. Wetenschap en mysterie passen imo erg goed bij elkaar omdat het nu juist de mysterieen in het leven zijn die de wetenschap zou moeten onderzoeken.
Leuk, ook ik zie mezelf als een vrijdenker ..... waardoor ik af en toe bots met mensen bij wie politiek correct denken belangrijker is dan onomwonden uitspraken.
Het valt me wel op dat je in deze OP drie maal gebruik maakt van "... in mijn ogen ...", een wijze van uiten die niet echt past bij een vrijdenker.
Maar daar zullen sommige forumleden het weer niet mee eens zijn ..... zij zijn dan ook geen vrijdenkers ..... en ook hier zullen ze het niet mee eens zijn.

Je hebt al kennisgemaakt met Determinist die een voorstander is van de wetenschappelijke benadering. Zo zal je nog een paar forumleden ontmoeten, zoals ik bijvoorbeeld, maar de aanhangers van de wetenschap zijn in de minderheid tegenover wat ik persoonlijk gemakshalve omschrijf als "gelovers", mensen die verkiezen af te gaan op een buikgevoel, of een voorgevoel, of een waarneming waarbij ze niet de nood voelen dit ook bevestigd te zien door neutraal onderzoek.
Telkens ik daarmee word geconfronteerd denk ik automatisch aan een soort "clubje". Ik heb daar trouwens al naar gerefereerd ergens in een topic maar kreeg toen als reactie dat er helemaal geen sprake was van een clubje.

En kijk, wat zie ik dan hier, binnen dit onderwerp?
Fenna schreef:Welkom Mypos.
Afbeelding
Want inderdaad, beste Mypos, jouw aanwezigheid wordt warm verwelkomd door gelijkgezinde "gelovers" ..... maar even warm door niet-gelovers hoor, let there be no mistake about that!

Dan denk ik onvermijdelijk aan En voor diegenen met vervelende apparaatjes: KLIK

Want: is deze planeet niet een wondere plaats?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Mypos

Bericht door herman50 » 21 dec 2017, 10:45

wil dus niet achterblijven en heet je welkom, Mypos .. :hands:
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Mypos

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 11:45

Ik ga -hopelijk neem je mij dat niet kwalijk Mypos- even in op een paar puntjes van wat gusteman hier poneert.
gusteman schreef:
Mypos schreef:We willen toch allemaal de geheimen van het leven ontrafelen?
Of we dat allemaal echt willen zou ik durven betwijfelen, beste Mypos, sommige mensen verkiezen om niet teveel details te kennen, dat maakt hun bestaan een stuk eenvoudiger.
En zo zie ik dat inderdaad ook.
Mensen kunnen van 'eenvoud' schitteren en mogelijk 'zijn' (eender de dieren) deze mensen meer dan de denkers en zoekers zoals ik.
Doordat ik gezocht heb en mijzelf schier eindeloze vragen heb gesteld, 'was' ik immers niet.
Maar ik ben verheugd 'gevonden te hebben' wat mij een heerlijke innerlijke rust heeft opgeleverd -op een bepaald gebied dan, wel te verstaan-. :mrgreen:
gusteman schreef:@ Mypos: Dat vertelt mij dat je geen diepgaand zoekwerk op het forum hebt verricht vooraleer lid te worden. [think]
Jeetje zeg, zou dat dan moeten?
Ik heb ook geen 'diepgaand zoekwerk op dit forum' verricht toen ik me aanmeldde.
Ik kende Tammy van het vorig forum en dat ging kassie wijlen, niet echt wetende dat Tammy ook een forum had.
Dus tjoeps, ben ik daar gewoon ingestapt.
Doe ik ook wel eens als ik een dagje weg ga met de fiets, ik sla gewoon een weg in en dat levert vaak verrassingen op.
Heerlijk, hoewel het nooit écht verrassingen zijn.
gusteman schreef:... wat ik persoonlijk gemakshalve omschrijf als "gelovers", mensen die verkiezen af te gaan op een buikgevoel, of een voorgevoel, of een waarneming waarbij ze niet de nood voelen dit ook bevestigd te zien door neutraal onderzoek.
Kijk, hier heb je er weer zo een van jou gusteman: "waarbij ze niet de nood voelen dit ook bevestigd te zien door neutraal onderzoek."
Je schaart deze 'gelovers' van jou onder één noemer en er zullen er best zijn die die nood niet voelen, maar anderen zullen die nood juist wél voelen.
Een weer anderen -zoals ik- hebben helemaal geen nood om het een an ander bevestigd te zien of te krijgen.
Deze mensen hebben zo hun eigen ervaringen -hun weten- en vanuit die ervaringen stel ik dan weer vragen en Descartes schijnt het zelfs gezegd te hebben: "Stel altijd alles in vraag, ook en zelfs het feit DAT je alles in vraag stelt."
Het amusante is dat ik dan vaker van jou toch niet echt respons krijg ... :grin:
gusteman schreef:Telkens ik daarmee word geconfronteerd denk ik automatisch aan een soort "clubje".
Ik heb daar trouwens al naar gerefereerd ergens in een topic maar kreeg toen als reactie dat er helemaal geen sprake was van een clubje.
Klopt, ik kan dat clubje niet ontdekken waar jij dat wel ontdekt hebt.
Kun je dat ergens vandaan halen dat dat 'clubje' er is of is het dat wat jij er weer van maakt?

En ziedaar [jaja]
gusteman schreef:En kijk, wat zie ik dan hier, binnen dit onderwerp?
Fenna schreef:Welkom Mypos.
Afbeelding
... Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat Fenna het hier heeft over de 'gelijkdenkenden'?
Gelijkdenkenden die zich niet verenigd hebben in een clubje en het onderling ook lang niet altijd met elkaar eens zijn?
Misschien bedoelt Fenna wel gewoon het forum hier met ons clubje, dat zou toch ook kunnen?
gusteman schreef:Want: is deze planeet niet een wondere plaats?
... en hier vind ik je weer.

:hands:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Mypos

Bericht door Mypos » 21 dec 2017, 11:58

Gast1 schreef:
Mypos schreef:Ik zie geld niet zozeer als "Het kwaad".
Dat is wat univers dan ook niet schreef Mypos.
Alles draait om het geld en niets anders dan dat.
Dat geld de ondergang is van de mensenwereld kan ik daarom ook goed geloven.
Tevens is het de ondergang van talrijke diersoorten en hun habitat en die ondergang bevindt zich in een teloorgang op exponentieel niveau.
De mensheid graaft in een hoog tempo zijn eigen graf.

Mypos, waarom heb je voor de naam Mypos gekozen?
Μήπως (in het Grieks) = "opdat niet", maar nu in dit geval wordt Mypos als Mípos geschreven. [think]
Mobiel pinapparaat?
Mypos was mijn bijnaam die ik vroeger had. Sommige vrienden noemen me nog steeds zo. Heeft verder niks te betekenen.

Ik denk meer dat hebzucht de ondergang van de mensenwereld is. Geld an sich is gewoon een betaalmiddel. Het is de zucht naar meer geld ten koste van alles wat onze wereld corrumpeert.

Gast1

Re: Mypos

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 12:09

Precies, door hebzucht en macht.

Daarom schreef ik ook:

Alles draait om het geld en niets anders dan dat.
Dat geld de ondergang is van de mensenwereld kan ik daarom ook goed geloven.
Tevens is het de ondergang van talrijke diersoorten en hun habitat en die ondergang bevindt zich in een teloorgang op exponentieel niveau.
De mensheid graaft in een hoog tempo zijn eigen graf.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mypos

Bericht door taigitu » 21 dec 2017, 12:55

Mypos schreef: Ik denk meer dat hebzucht de ondergang van de mensenwereld is. Geld an sich is gewoon een betaalmiddel. Het is de zucht naar meer geld ten koste van alles wat onze wereld corrumpeert.
Welkom op het forum Mypos. Veel lees en schrijfplezier.

Wat je hierboven schrijft onderschrijf ik helemaal.
Als je leest hoe heel afgelegen leefgemeenschappen die nog nooit met de 'geciviliseerde' mens in aanraking zijn geweest en ontdekt worden, veranderd die gemeenschap heel erg. Waar eerst alles werd gedeeld in vrede, maar dan de 'vreemdeling' diverse prulletjes uitdeelt aan de bewoners ontstaat er langzaam een jaloezie totdat 'het delen in vrede' verleden tijd wordt. Want ook daar ontstaat dan het hebberige in de mens als anderen iets hebben gekregen en zij niet. Er ontstaat een soort betaalmiddel door die vermenging/contact van de oorspronkelijk bewoners en de vreemdelingen, dan is dat niet meer terug te draaien.
Deze 'besmetting' met de buitenwereld creëert daar dan de maatschappij zoals wij die kennen.
Er zijn jammer genoeg weinig mensen die de zucht naar meer, en nog meer, kunnen intomen. Verleiding en jaloezie, 'de worst aan de hengel' en hebberigheid, waarmee menig mens overgaat tot actie waarbij de innerlijke, waarschuwende stem tot zwijgen wordt gebracht; de stem die je vraagt 'heb je het werkelijk nodig', kan je niet zonder.....?

Afbeelding We zullen het toch niet meegekregen hebben bij onze schepping?
Zat het in de klei waaruit wij gefröbeld zijn..... Of is het een confrontatie met het bewustwordingsproces, van het verantwoordelijk zijn voor onze eigen keuzes in het leven als we het eindproduct zien/ervaren van ons eigen collectief gedrag....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie