Even voorstellen

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Tammy » 05 nov 2019, 12:04

Lang geleden Annemiet dat ik in Antwerpen ben geweest. :grin:
Maar ik herinner me die mooie weg ( ben de naam kwijt ) bij de Zoo in de buurt waar dat prachtige beeld in een Scandinavisch restaurant van Hans Christian Anderson was.
Vond ik zo mooi denkend aan de film met Danny Kaye toen over deze man.
Een beeld waarin hij uit een boek leest.

En ik herinner me dat rond kerst die hele straat versierd was met tientallen kerstbomen langs de kant van de weg.
Een groot verschil toen vroeger met de saaiheid in de Nederlandse winkelstraten waar ik woonde.
Maar dat is nu ook beter geworden.

Je zegt dat je wetenschapper wilde worden.
Wat leuk Annemiet.
Mag ik vragen in welke richting van de wetenschap je had willen werken ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 12:38

Het centrum van Antwerpen vind ik mooi, ben er een paar jaar geleden met een vriendin een paar dagen heen geweest. Prachtige pleinen met gevels uit het begin van de 17e eeuw toen Antwerpen zeer welgesteld werd. Goed om te zien dat jullie zuinig zijn op jullie cultureel erfgoed. En ik was ook onder de indruk van het museum aan de stroom (MAS) en de omgeving die daar een opknapbeurt heeft gekregen en nu begint te bruisen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Annemiet » 05 nov 2019, 15:25

Tammy schreef:
05 nov 2019, 12:04
Lang geleden Annemiet dat ik in Antwerpen ben geweest. :grin:
Maar ik herinner me die mooie weg ( ben de naam kwijt ) bij de Zoo in de buurt waar dat prachtige beeld in een Scandinavisch restaurant van Hans Christian Anderson was.
Vond ik zo mooi denkend aan de film met Danny Kaye toen over deze man.
Een beeld waarin hij uit een boek leest.

En ik herinner me dat rond kerst die hele straat versierd was met tientallen kerstbomen langs de kant van de weg.
Een groot verschil toen vroeger met de saaiheid in de Nederlandse winkelstraten waar ik woonde.
Maar dat is nu ook beter geworden.

Je zegt dat je wetenschapper wilde worden.
Wat leuk Annemiet.
Mag ik vragen in welke richting van de wetenschap je had willen werken ?
Ikzelf vind Antwerpen ook supergezellig tijdens de kerstperiode :) Is een oude kleine stad met enkele hippe buurten, heel leuk.

Aangaande die studies, tja astronomie, fysica, chemie, en zelfs archeologie ofzo ... ach we hebben allemaal dromen die we niet waar maken (ik ben jammer genoeg ook geen Einstein :mrgreen: )

Werk je zelf, Tammy?

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Annemiet » 05 nov 2019, 15:26

Tardis schreef:
05 nov 2019, 12:38
Het centrum van Antwerpen vind ik mooi, ben er een paar jaar geleden met een vriendin een paar dagen heen geweest. Prachtige pleinen met gevels uit het begin van de 17e eeuw toen Antwerpen zeer welgesteld werd. Goed om te zien dat jullie zuinig zijn op jullie cultureel erfgoed. En ik was ook onder de indruk van het museum aan de stroom (MAS) en de omgeving die daar een opknapbeurt heeft gekregen en nu begint te bruisen.
Jaaa in de ochtend vind ik de kathedraal ook geweldig, die zie ik in de verte vanop de snelweg. Ik zou niet snel willen verhuizen :grin:
Maar dan heb jij/jullie wellicht ook, dat gevoel.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 15:40

Inderdaad, ik zou ook niet willen verhuizen. Ik woon midden in het museumkwartier van Utrecht. Veel cultuur in deze stad. Ik heb van cultuur, architectuur en 20 eeuwen stadsontwikkelingen mijn werk gemaakt. Daardoor is alles op loopafstand aanwezig en als ik voor mijn werk iets verder weg moet is het in maximaal 20 minuten te fietsen. Nog een paar minuten extra fietsen en je bent de stad uit en in de rust van het omliggende land met bossen, rivieren en talloze boomgaarden. Ja, ik blijf hier graag nog een poosje.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Annemiet » 05 nov 2019, 16:44

Tardis schreef:
05 nov 2019, 15:40
Inderdaad, ik zou ook niet willen verhuizen. Ik woon midden in het museumkwartier van Utrecht. Veel cultuur in deze stad. Ik heb van cultuur, architectuur en 20 eeuwen stadsontwikkelingen mijn werk gemaakt. Daardoor is alles op loopafstand aanwezig en als ik voor mijn werk iets verder weg moet is het in maximaal 20 minuten te fietsen. Nog een paar minuten extra fietsen en je bent de stad uit en in de rust van het omliggende land met bossen, rivieren en talloze boomgaarden. Ja, ik blijf hier graag nog een poosje.
Geweldig als je van je van je hobby je job kan maken :grin:

Ik hou ook wel van Utrecht, in mijn vorige functie moest ik daar 1 x per maand naartoe, we gingen dan soms dineren in zo een 'boot' op het water, was heel leuk! (ben de naam ff kwijt, we noemden het gewoon altijd 'de boot' :mrgreen: )

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Even voorstellen

Bericht door univers » 05 nov 2019, 16:56

In Antwerpen heb je een heerlijke visrestaurant.
Als ik in Antwerpen was, ging ik er altijd eten, erna liet ik ze zwemmen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Annemiet » 05 nov 2019, 17:04

univers schreef:
05 nov 2019, 16:56
In Antwerpen heb je een heerlijke visrestaurant.
Als ik in Antwerpen was, ging ik er altijd eten, erna liet ik ze zwemmen. :mrgreen:
Mmm ik ken enkel Fiskebar als lekker visrestaurant :eat:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Even voorstellen

Bericht door univers » 05 nov 2019, 17:41

Weet niet meer hoe hij hete, was op De Keyserlei,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Annemiet » 05 nov 2019, 18:17

univers schreef:
05 nov 2019, 17:41
Weet niet meer hoe hij hete, was op De Keyserlei,
Misschien Hulstkamp, ook iets dat daar al jaar en dag bestaat. :wink:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 19:09

Annemiet schreef:
05 nov 2019, 16:44
we gingen dan soms dineren in zo een 'boot' op het water, was heel leuk! (ben de naam ff kwijt, we noemden het gewoon altijd 'de boot' :mrgreen: )
Bleef die op zijn plaats liggen? Dan was het een dekschuit, een boot met een vlakke bovenkant waar een terras van gemaakt is en die ligt in de zomer in de Vaartsche Rijn en hoort bij restaurant Orloff aan de kade.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Annemiet » 05 nov 2019, 19:22

Heb ff opgezocht, eetcafé Statenjacht was het :grin:
Mmm lekkere stampot!

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 19:47

Aha! Dat is een mooi scheepje. Het is de replica van het Statenjacht waar de admiralen van de Nederlandse oorlogsvloot vanaf de wal naar de voor de kust liggende schepen voeren. Omdat dit scheepje niet altijd op zijn plek in de Veilinghaven ligt had ik daar niet aan gedacht.

Afbeelding

Stamppotten zijn zo ongelofelijk lekker als het buiten koud en guur is. Met de vriendenkring hebben we een soort kookclub en we maken deze tijd van het jaar graag pittige gehaktballen met hutspot en vette jus en allerlei variaties op ovenschotels met gekruid gehakt of rookworst. Dat is dan wel de Hollandse boerenkeuken, maar die maken we toch nog heel verfijnd. Onze gehaktballen zijn beslist restaurantwaardig. Vrijdag a.s. gaan we ons best doen op een zuurkoolgerecht uit de oven. Meestal wordt het niet koud genoeg om te gaan schaatsen, maar na een middag lichaamsbeweging in de kou is dit soort Hollandse pot echt het lekkerste wat ik me kan wensen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Tammy » 05 nov 2019, 20:00

Ik herken wat je zegt over dromen hebben die niet uitkomen Annemiet.
Ik had ze ook en blijf het altijd jammer vinden dat door omstandigheden ze niet door zijn gegaan.
Maar that’s life helaas zoals ze dat zeggen.

Ja ik heb gewerkt heel mijn leven.
Verleden jaar eervol ontslagen wegens flinke gezondheidsproblemen.
Vind vreselijk niet werken maar dat zit er echt niet meer in.
Het is niet anders.

Mooi waar jouw interesses liggen , vind ik altijd leuk als mensen dat hebben. :grin:
En ook leuk om te lezen dat je het fijn vind waar je woont.
Net als Tardis schreef over zijn woonplaats.
Lijk mij mooi als je dat gevoel hebt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 20:24

Tammy, ben jij niet gelukkig met de plaats waar je nu woont? En waar zou je liever willen wonen?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Tammy » 05 nov 2019, 20:43

Nee ik ben nooit gelukkig geweest met de plaatsen waar ik heb gewoond Tardis.
En waar ik nu woon al 30 jaar ook niet.
Maar daar ben ik niet mee bezig hoor, het is gewoon zo gelopen.

Mijn thuis is Amerika, altijd geweest vanaf toen ik 8 jaar was zeg maar.
En toen ik jaren later daar ook was voelde het als een warm bad.
New York was het eerst.
De zuidelijke staten niet, mijn interesses gaan naar de midwest en noordoost kust/ noorden.
Washington DC en natuurlijk Wyoming wat ook eens mijn laatste rustplaats word in Grand Teton National Park.

Maar deze topic gaat over Annemiet en niet over mij.
Ik vind het leuk hoe zij praat over haar stad Antwerpen en jij over Utrecht.
Kan ik gewoon van genieten om dat te lezen . ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Even voorstellen

Bericht door univers » 05 nov 2019, 20:58

Ik vind het leuk hoe zij praat over haar stad Antwerpen
Kan nergens terug vinden of zij een zij is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 21:01

Ik vind het ook een leuk gesprek, maar wordt toch ook een beetje verdrietig als ik van jou lees dat je veel liever op een andere plek op Aarde had geleefd. Afijn, het is inderdaad Annemiet haar voorstel topic, dus we laten het maar rusten.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Tammy » 05 nov 2019, 21:06

Ik denk dat ze een zij is Univers door haar naam, maar ik kan er naast zitten. :grin:
Soms Tardis lopen de paden niet helemaal goed in het leven.
Volgende keer beter. :wink:

Enig de kookclub van jou Tardis met je vrienden.
Wat moet dat gezellig zijn.

Ik hoor net van mijn man dat dat restaurant met Hans Christian Anderson beeld in Antwerpen bij de ingang aan de Keiserlij ligt.
Annemiet, weet jij of het daar nog is ?
Vond geweldig mooi om te zien.
Maar was er heel lang geleden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Even voorstellen

Bericht door Tardis » 05 nov 2019, 21:09

univers schreef:
05 nov 2019, 20:58
Ik vind het leuk hoe zij praat over haar stad Antwerpen
Kan nergens terug vinden of zij een zij is.
Scherp opgemerkt univers. Ik ging er van uit dat annemiet een samenvoeging is van Annemie en de eerste letter van de achternaam. Maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten. We gaan het hem/haar vragen. Annemiet, ben je een man of een vrouw?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie