Zoë

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Zoë

Bericht door Zoë » 05 okt 2012, 10:49

Hallo
ik ben dus Zoë,ik heb al als gast wat rondgekeken hier en heb besloten me aan te melden.
waarom?
Omdat ik hopelijks weer is wat nieuws ziet en ontdek, jaren veel met spirituele forums bezig geweest, maar als je er 1 ken dan ken je ze allemaal en op ten duur worden de verhalen allemaal hetzelfde en is er niks nieuws meer.
in iedergeval als je niet mee gaat met de kudde.
Ik mag graag iets nieuws ontdekken en weet dat er nog meer genoeg te leren is maar ben te nuchter om te gaan zweven en ben te nieuwsgierig om iets aan te nemen zonder er dieper op in te duiken.
En vaak mis je(ik) dat op vele forums.
De afgelopen tijden wil ik meer gaan zoeken naar de gedachtes en gevoel dat ik altijd wel heb, dat er meer speelt dan wat wij bewust weten of ze ons laten weten.
Dramatisch gezien besef ik steeds meer dat het allemaal 1 groot spel is en waar wij pionnen van zijn.
Aangezien ik een eigenwijze ben wil ik niet met een spel mee doen of als ik er aan mee doet er meer van weten.
Dus tijd voor nieuwe ontdekkingen en ervaringen en ontmoetingen.
En daar is me hier aanmelden er 1 van.
Ben benieuwd ik ga me is lekker inlezen
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zoë

Bericht door taigitu » 05 okt 2012, 11:57

Afbeelding Welkom op het forum.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Rie

Re: Zoë

Bericht door Rie » 05 okt 2012, 16:27

Hoi Zoe,

Welkom hier

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80670
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zoë

Bericht door Tammy » 06 okt 2012, 08:19

Hai Zoë . :grin:

Van harte welkom op dit forum.
Leuk dat je er bent. :grin:

Zoals je ziet zijn er hier velen onderwerpen, ook het spirituele.
Er zal zeker iets bij zitten voor je.

Ik wens je veel plezier.! :aliensmile:



:forumgroet:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Zoë

Bericht door tofu_kronos » 06 okt 2012, 08:44

Welkom.

Gast1

Re: Zoë

Bericht door Gast1 » 06 okt 2012, 08:45

... maar ben te nuchter om te gaan zweven en ben te nieuwsgierig om iets aan te nemen zonder er dieper op in te duiken.
Om er even dieper op in te duiken ( :wink: ) ...
Een poos geleden sprak ik eens met een zakenman (en daar praat ik erg vaak mee als vertegenwoordiger zijnde) die zichzelf erg geslaagd vond in het leven, hij vertelde over zijn successen en carrière, over zijn groot huis en tuin met zwembad en over zijn verre zakenreizen die hij maakte. Hij vertelde over zijn belangrijke deelname in allerlei verenigingen en ga maar door. Ik vertelde hem dat ik dat bewonderde en dat ik al meer dan 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werkte, dat ik me veel bezighield met mysteries en spiritualiteit en mijn gezin en familie en dat ik ademloos kan genieten van de Natuur. Ik vertelde hem dat ik er zozeer van kon genieten dat ik er wel eens en zelfs vaker dan wel eens, emotioneel van kon worden, precies zoals ik dat met bepaalde muziekstukken heb. Ik vertelde hem ook dat ik wel eens een boom knuffelde en dat ik op een bepaalde wijze van mezelf vind, dat ik predik, waarop hij me vertelde dat hij om dat 'zweverige' gedoe niets gaf. Ik vroeg hem toen wat hij bedoelde ... Zijn verhaal of mijn verhaal ...? De vraag is bij mij altijd wat 'zweverig' is ...

Je schrijft 'Ik ben dus Zoë' ....... [think] Is dus in dit geval spreektaal en 'ben' je Zoë of heet je zo, of is dat een pseudoniem? Als dat zo is waar komt het vandaan en ligt Taigitu al een tipje van de sluier op? In het dialect alhier betekent zoë: 'Zo' ... Vertel, waarom heb je het pseudoniem gekozen als het gekozen is?
Dramatisch gezien besef ik steeds meer dat het allemaal 1 groot spel is en waar wij pionnen van zijn.
Ik denk dat dat ook zo is en je bent vrij om er aan deel te nemen of niet. Je bent overigens alleen maar een pion als je je als een pion laat gebruiken en een heel enkele keer doe ik dat heel bewust en een ander keer kan ik helaas niet anders, maar ik ben geen pion.

Jouw avatar en onderschrift spreken mij aan. Een groen hart ... Groen is de kleur van de hoop en het hart doet leven.

Welkom Zoë en ik hoop dat ik je niet aan het schrikken heb gemaakt :wink:

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Zoë

Bericht door Zoë » 06 okt 2012, 12:49

Bedankt weer voor jullie warm welkom,

Nee Gast1,ik schrik er niet van,waardeer het juist de reactie,
Dit laat mij gelijk zien dat mijn voorstellen misschien meer uitleg dient.
Want juist jouw verhaal vind ik juist herkenbaar met mijzelf
maar ben te nuchter om te gaan zweven en ben te nieuwsgierig om iets aan te nemen zonder er dieper op in te duiken.
wat ik zoveel ervaar is dat"men" juist bezig is met het boven eht channelen het readen en alle andere dingen die zogezegd het spirituele is.
Is niks mis mee maar niet mijn ding in zovere daar steeds mee bezig te zijn .

Voor mij is het gehele leven juist spiritueel.
ind een muziek stuk kan mij meenemen verweg.
De natuur haha god wat weten wij er nog weinig van en wat een waanzinnige energie is dit.
spiritueel verbonden hoef ik niet voor in meditatie te zijn.

Als voorbeeld:Als ik smorgens met me haar op slaapstand en in mijn ochtend kloffie me schapen en geiten goedemorgen zeg en ze mij met hun neus een dikke kroel geven dat is mijn waanzinnige connectie met" al wat is "
ik hoef mij daar niet voor eerst "Te aarden" en al die andere dingen.

De bomen ind, knuffel ze lekker, die zijn zo waanzinnig en wij mensen vaak te druk om daar maar een deel van te mogen/kunnen ervaren.

Gast1 wat jij ervaart zie ik als een rijkdom die man waar je het over had, die kan de menselijke rijkdom van geld en materialen hebben maar in mijn ogen is het zicht wat jij heb en ik herken de echte rijkdom.
Uiteraard geld is er"" nog"nodig om te kunnen leven maar dit is met geen geld te koop.

Mijn naam is ind niet me eigen naam maar een nickname,waarom ik deze heb gekozen ? leuke vraag om eens over na te denken.

Het pionnen verhaal..
Mijn hele leven al dwars geweest om dingen niet aan te willen nemen die me opgedrongen worden en mij niet eigen zijn.
Maar wat met het pion zijn voor mij verstaat is de dingen die gebeuren waar wij ook nog geen zicht in hebben.
Inderdaad wij ieder hebben een keuze ons wel of niet als pion te laten gebruiken of mee te doen.
Maar zoals ik ervaar is vele pionen gedrag nog niet zichtbaar en worden we op manieren gestuurd waar we nog geen besef van hebben.

Mijn avatar ja het groene hart heeft voor mij een speciale betekenis en draag het groene hart in mijn hart :grin:

@ taigitu,wat betekenen die chineese tekens?
Staat daar zoe of welkom of iets anders ?? wel mooi in iedergeval :grin:
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gast1

Re: Zoë

Bericht door Gast1 » 06 okt 2012, 20:42

Nee Gast1,ik schrik er niet van, waardeer het juist de reactie
Ah, gelukkig [tu]

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zoë

Bericht door taigitu » 06 okt 2012, 22:46

Zoë schreef: @ taigitu,wat betekenen die chineese tekens?
Staat daar zoe of welkom of iets anders ?? wel mooi in iedergeval :grin:
Het is je naam in Chinese tekens.

http://www.tattoos.pt/desenhos-tatuagen ... &wg_page=2
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Zoë

Bericht door Zoë » 06 okt 2012, 23:15

oke bedankt Mooi [duim]
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Zoë

Bericht door shaffy » 06 okt 2012, 23:26

Zoë van harte welkom. Nu wel met die 2 puntjes haha's
Zo te lezen leef je lekker landerlijk, wat lijkt me dat heerlijk zeg!
Ons huis zit vast aan een hele rij maar we vermaken ons ook mateloos hoor, wel tussendoor dagdromen over een boerdeijtje met een hele hoop beeesten.
:knuffie: voor jou en aan je schaapjes

Groetjes shaffy .
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gast1

Re: Zoë

Bericht door Gast1 » 07 okt 2012, 09:14

taigitu schreef:
Zoë schreef: @ taigitu,wat betekenen die chineese tekens?
Staat daar zoe of welkom of iets anders ?? wel mooi in iedergeval :grin:
Het is je naam in Chinese tekens.

http://www.tattoos.pt/desenhos-tatuagen ... &wg_page=2
En dus ben ik ook eens even gaan zoeken. Zoë is een Franse meisjesnaam en wordt als "zo-ee" of "zo-ie" uitgesproken.

Het betekent 'leven' en is een vrouwelijke godheid in het gnosticisme. Speculaties over haar werden verbonden met de bijbelteksten zoals Joh. 1:4. Zij gold ale een emanatie (uitstraling) van de hoogste god, die de mens het heil van het eeuwige leven schonk.

Past dat laatste bij jouw persoonlijkheid (ego) Zoë?

Plaats reactie