WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mar 2020, 15:00

Gusteman schreef :
Tammy schreef: ↑31 mar 2020, 09:49
Voor mij telt elke hulp voor mijn vaderland.

Gusteman schreef :

Vreemd ... [think]

Ik dacht dat Nederland jouw vaderland was?
Nee hoor.
Ik ben in Napoli geboren uit een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder.
En daar een paar jaar ook gewoond.
Mijn Italiaanse familie woont in de buurt van Napoli in de bergen, vroeger in de stad zelf en mijn Nederlandse familie in Amsterdam-Heiloo.
Ik ben half half dus. :mrgreen:

De hulp van Duitsland is een druppel op een gloeiende plaat, maar alle beetjes zijn welkom.
De EU had veel meer moeten doen.
Jij blijft geloven in de EU Gusteman en dat moet je vooral blijven doen.
Na de crises gaan meer landen de Britten volgen denk ik en mijn zegen hebben ze.

Wat de Amerikaanse hulp betreft, we weten niet wat ze precies kunnen missen.
Maar laten we wel wezen beste Gusteman, al zou Trump een vaccin hebben dan is het nog niet goed voor velen.
Ik zit al weken te wachten op het bericht dat Trump heel stiekem in het Witte Huis het Corona virus zelf in elkaar heeft geflanst.
Ik sta nergens meer van te kijken.
Mijn vaderland krijgt hulp, de achterliggende reden interesseerd mij niet.
Want wat mij interesseert is dat de mensen niet ziek worden en blijven leven.
En dat degene die wel doodziek zijn alle hulp krijgen die er is.
Van welk land dan ook.
Dat geld voor alle landen trouwens.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 31 mar 2020, 16:16

Na maanden van snel opvolgende gebeurtenissen raak je door het mondiale politieke geharrewar en heen en weer zwiepende reacties uit de media een beetje de draad kwijt.

Het volgende, gebracht door Peter Hadfield (aka Potholer54), geeft een korte maar krachtige blik.



Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 31 mar 2020, 17:54

Bedankt voor het plaatsen Determinist. ;P!

Trump zat er naast en helaas velen met hem.
De wereld is niet alert genoeg geweest.
Ook wij niet.
Rutte vaart blind op het RIVM die zei dat er hele kleine kans was dat Corna Europa zou bereiken of Nederland.
Maar de opmerking dat carnaval vieren niet gevaarlijk was omdat men het in kleine groepjes viert vond ik erg . :shock:
Hebben die lui wel eens gezien hoe carnaval echt word gevierd ?

Trump moet New York in lockdown doen maar ik vrees dat het te laat is.
Wij hadden op Schiphol reizigers moeten temperaturen, er werd niks gedaan.
In Napoli deden ze dat wel op het vliegveld , hier kon men zomaar doorlopen.
Grenzen hadden overal dicht moeten gaan, dus allemaal.

En zo kan ik nog wel doorgaan.
De wereld heeft zitten slapen.
We zullen deze rit moeten uitzitten.
Er zit helaas niks anders op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 31 mar 2020, 19:21

gusteman schreef:
31 mar 2020, 13:57
Tammy schreef:
31 mar 2020, 09:33
Maar het gaat ook niet bij de telling om griep doden maar om Corona doden Gusteman.
Daar is alles nu op gebaseerd op dat verschil.
Grappig ... er IS dus helemaal GEEN verschil waar te nemen: er zijn de afgelopen maand Maart niet meer mensen overleden dan in andere Maart-maanden van de voorbije jaren.

Net zoals er GEEN verschil IS tussen griep-doden en Corona-doden .... want Corona IS een groep van diverse griep-mutaties.

De griep die MERS werd genoemd WAS (en is nog steeds) een Corona-griep, de griep die SARS werd genoemd WAS (en is nog steeds) een Corona-griep, net zoals Covid-19 (de pandemie die nu wereldwijd haar opwachting heeft gemaakt) een Corona-griep is.
Wat ik tot nog toe ben tegengekomen en volgens mij ook al eerder geplaatst van degene die het testmateriaal gecreeerd heeft, dat ELKE 'normale' seizoensgriep maximaal 15 % aan coronavirussen bevat.
Dat het testmateriaal alleen kan aantonen dat er een gedeelte coronavirus ( en dat zijn enkele varianten ) aanwezig is.

Maar niet dat die 15% ( waar die covid 19,vergelijkbaar met SARS, misschien maar een gedeelte van is ) verantwoordelijk is voor de besmettingen en doden, het kunnen namelijk ook die 85 % andere griepvarianten zijn, in combinatie met onderliggen medische aandoeningen, die het veroorzaken.

Bij een normale griep word er echter amper getest, gaat ook niet iedereen naar een dokter ( zieken het gewoon uit ) en nu wel massaal en zal er dus altijd corona in zitten en worden alle besmettingen,ook de doden, als corona/covid 19 geregistreerd.

Dat er dus geen verschil in het aantal doden te vinden is met een ' normale ' griep ( epidemie ) komt dus door de huidige manier van testen en registratie, de 'normale' griepdoden ( ook meestal door een onderliggende medische aandoening/verzwakt immuunsysteem ) nu als corona/covid 19 te boek staan, omdat dat nu eenmaal altijd aanwezig is.

Hetzelfde gegoochel met cijfers was destijds gaande tijdens de Mexicaanse griep ; alles was ineens Mexicaanse griep en geen enkele besmetting/dode was 'gewone' griep.

Hier in NL bleven ze met miljoenen vaccins zitten,omdat het merendeel van de bevolking ze weigerde en ze het toen misschien wel doorzagen.

Anyway, doe je eigen onderzoek !!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Osiris » 31 mar 2020, 19:43

Het gaat om de angst terreur, die gecreeerd is door dit als een nieuw en extreem virus te bestempelen.
Kijk eens verder.
Honderden miljarden euro's en dollars 'hulp' , gecreeerd uit het niets, worden ineens rondgepompt.

Als dit virus voorbij is komt er een nog veel grotere ellende, wereldwijde recessie,nog verdere beursinstorting, talloze bedrijven,vooral in het MKB failliet,
talloze mensen hun baan kwijt en in de armoede.
Een staatsschuld waar we nooit meer uitkomen en een torenhoge inflatie,waardoor het beetje spaargeld wat sommigen nog hadden na vorige gecreerde financieel/economische crisis , nul komma nul meer waard is.

Volgens plan dus, de totale controle over de wereldbevolking,die voor het grootste deel in de armoede is terecht gekomen,zelfs de middenklasse.
Gooi er nog een sausje klimaathysterie met bijkomende kosten overheen, het koppelen van 5G aan artificial intelligence en we zijn onze totale vrijheid kwijt.

Maar geloof vooral niet dat de bewuste uitbraak van Corona/Covid 19 daaraan ten grondslag heeft gelegen.
Want het is uiteraard een complottheorie [doh]

En dit is het laatste wat ik erover gespogen heb....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 31 mar 2020, 20:16

Osiris schreef:
31 mar 2020, 19:21
Anyway, doe je eigen onderzoek !!
Ah, en wat houdt jouw persoonlijke "onderzoek" hierbij in? In hoeverre heb jij enig verstand van epidemiologie en virologie?
En waarom zou ik jouw "onderzoek" vanuit je luie stoel moeten prefereren over die duizenden en duizenden experts over de gehele wereld die al decennia lang gewaarschuwd hebben voor wat er nu gaande is?
En waarom zou ik alle wetenschappelijke literatuur die dagelijks binnen virologie worden geproduceerd in twijfel moeten trekken?
Vanwege jouw "onderzoek"?. Je onderzoekt niks, nada, noppes. Het enige wat jij doet is doorgaan met onzinnigheid. Net zoals al die regeringsleiders al decennia lang de experts hebben genegeerd.
Die allemaal denken hun persoonlijke "onderzoek" te moeten prefereren over al het echte onderzoek. Leiders die gekozen worden door mensen die denken met hun persoonlijke "onderzoek" te weten dat de experts het mis hebben en dan die leiders kiezen die hetzelfde denken. Hoezo een Self-fulfilling prophecy. Is het wellicht de angst voor echte kennis omdat men erachter komt dat de eigen kennis helaas niet zover reikt als bij experts?

Je begrijpt wel dat na onderstaande aanhaling dit retorische vragen zijn.

Osiris schreef:
31 mar 2020, 19:21
En dit is het laatste wat ik erover gespogen heb....
Mooi. Daar houd ik je dan aan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 31 mar 2020, 23:25

Gast1 schreef:
31 mar 2020, 12:42
Goed dat u hierover aan de bel trekt.
Het is namelijk echt niet de bedoeling dat praktijkondersteuners op deze manier telefonisch dit soort zware beslissingen bij ouderen neerleggen.
Positief, dat stemt beter toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 01 apr 2020, 04:19

Fijn Gast1 dat je antwoord hebt gekregen.
De praktijkondersteunster van je moeder moet dit dus ook weten want die doet dus iets wat niet mag.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 01 apr 2020, 04:22

En ook na 28 April blijft de boel dicht .
Dit word een hele lange zit vrees ik.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Noodmaatregelen verlengd: scholen en horeca blijven dicht t/m 28 april.

Scholen, kinderopvangcentra en horecagelegenheden blijven tot en met 28 april gesloten om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Ook moeten mensen tot die tijd zoveel mogelijk thuiswerken, minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar bewaren en niet met meer dan twee anderen samenkomen in de openbare ruimte. Dat heeft het kabinet dinsdag na het crisisoverleg bekendgemaakt.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.nu.nl/coronavirus/6041538/n ... april.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 01 apr 2020, 05:18

Poetin biedt Trump hulp aan in strijd tegen coronavirus

De Russische president Vladimir Poetin heeft de Amerikaanse president Donald Trump hulp aangeboden met medische apparatuur in de strijd tegen het coronavirus, meldde persbureau Interfax dinsdag.
Trump accepteerde het aanbod, zei Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov volgens Interfax. Poetin deed het voorstel maandag in een telefoongesprek met Trump. Een Russisch vliegtuig met medische apparatuur kan nog dinsdag naar de Verenigde Staten vertrekken.
De Verenigde Staten zijn zwaar getroffen door het coronavirus. Er zijn inmiddels meer doden dan in China, waar het virus eind vorig jaar voor het eerst de kop opstak.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... spartandhp
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 01 apr 2020, 07:13

laten we er het beste van hopen mensen, ,en hoogstens proberen -samen- een front vormen, alle onderlinge geschillen opzij zetten das ook belangrijk----- maar dan moet er wel een wil zijn
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 02 apr 2020, 11:40

dus het virus gaat de wereld over en trekt zich niks aan wie het raakt ;;
WASHINGTON (ANP/RTR/AFP) - De Amerikaanse marine haalt duizenden opvarenden van een vliegdekschip bij Guam. Aan boord van de USS Theodore Roosevelt zijn tot dusver 93 besmettingen vastgesteld met het nieuwe coronavirus.
Het Pentagon zegt dat op het eiland in de Grote Oceaan hotelkamers worden geregeld voor personeel dat van boord gaat. Het schip heeft ongeveer 4800 bemanningsleden en van hen moeten er zo'n 1000 achterblijven, zei waarnemend minister van Marine Thomas Modly in Washington.

"We gaan niet alle bemanningsleden van boord halen. Dat kan niet en dat doen we ook niet", zei Modly. "Dit schip heeft wapens aan boord. Munitie aan boord. Er zijn dure vliegtuigen en er is een nucleaire krachtcentrale."

Zoveel mogelijk
Inmiddels zijn al zo'n 1000 manschappen van boord gegaan. Dat moeten er binnen enkele dagen 2700 zijn. "Het plan is om zoveel mogelijk mensen van de Teddy Roosevelt te halen als mogelijk is", zei schout-bij-nacht John Menoni.

De Theodore Roosevelt is volgens de minister momenteel het enige marineschip op zee waar besmettingen aan boord zijn vastgesteld. Er zouden wel bemanningsleden besmet zijn geraakt van vaartuigen die niet op missie zijn.

Noodklok
De commandant van het schip had de noodklok geluid over de situatie aan boord. Kapitein Brett Crozier waarschuwde in een brief aan zijn superieuren dat het virus om zich heen greep en vroeg om maatregelen. "Dit is geen oorlog. Er hoeven geen zeelieden te sterven."

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 02 apr 2020, 16:44

'CORONAMAATREGELEN ZULLEN NOG ZEKER 12 TOT 18 MAANDEN NODIG ZIJN

Ons leven staat op zijn kop. En dat blijft ook nog wel even zo.

Het is een vraag die velen – zeker na de persconferentie van gisterenavond waarin de huidige coronamaatregelen nog eens met een kleine maand verlengd werden – bezighoudt. Hoelang gaat dit alles nog duren? Er zijn maar weinig virologen die daar op dit moment harde uitspraken over willen doen. Maar met behulp van modellen kunnen we wel concluderen dat veel van de maatregelen die we nu noodgedwongen omarmd hebben, nog geruime tijd gehandhaafd moeten worden om het virus er écht onder te krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd aan de Stanford University.

Flattening the curve
In de afgelopen weken hebben we verschillende grafieken voorbij zien komen, waarmee men de veelgehoorde kreet ‘flattening the curve‘ illustreerde. De grafieken lieten zien dat de toename van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames flink werd afgeremd als we afstand van elkaar houden en het virus minder mogelijkheden bieden om van mens op mens over te springen.


Deze aanpak werkt. Maar wanneer kunnen we weer terug naar hoe het was? Wanneer kunnen de scholen weer open? En wanneer kunnen we weer uit eten of een verjaardag vieren? “Wij wilden na gaan denken over hoe onze reactie er op lange termijn uit zou moeten zien,” vertelt bioloog Erin Mordecai, verbonden aan Stanford University. “We zijn namelijk bang dat het virus zich weer heel snel gaat verspreiden als we de maatregelen opheffen.”

Het virus komt terug
De modellen die Mordecai en collega’s gebruikten, onderschrijven die angst. “Het is duidelijk dat als we social distancing gedurende een korte of iets langere periode – enkele weken tot maanden – omarmen en vervolgens alle beperkingen weer opheffen, we mogen verwachten dat het virus weer aan een opmars begint, omdat veel mensen er nog steeds vatbaar voor zijn.” Sterker nog: elke keer wanneer de onderzoekers de beschermende maatregelen in hun modellen van de één op de andere dag lieten vallen, kwam het virus zo hard terug dat het er in werkelijkheid toe zou leiden dat zorgstelsels ernstig overbelast raken.

“OM EEN HEROPLEVING VAN COVID-19 TE VOORKOMEN, MOETEN WE MEERDERE INTERVENTIES GEDURENDE EEN LANGERE PERIODE – 12 TOT 18 MAANDEN OF MEER – DOORVOEREN”
Het is een vrij ontnuchterende conclusie. We hebben de maatregelen die zo’n grote impact hebben op ons leven, onze financiële situatie, de economie, etc. nog wel een tijdje nodig. En niet alleen de modellen voorspellen dat, zo benadrukt Mordecai. De geschiedenis doet dat ook. “We zagen het tijdens de griepepidemie in 1918 toen Amerikaanse steden de beperkingen na drie tot acht weken weer ophieven en het aantal griepbesmettingen een tweede piek bereikte. Tijdens die pandemie werd ongeveer een derde van de wereldbevolking geïnfecteerd en overleden 50 miljoen mensen. Om een heropleving van COVID-19 te voorkomen, moeten we meerdere interventies gedurende een langere periode – 12 tot 18 maanden of meer – doorvoeren, tot er wereldwijd effectieve behandelingen en/of vaccins beschikbaar zijn.”


Aan/uit
Overigens wil dat niet zeggen dat de lockdown zoals veel landen die nu kennen – of de intelligente variant zoals Nederland nu nastreeft – ook gedurende al die maanden moet blijven gelden. Een alternatieve aanpak is wat onderzoekers de ‘lichtschakelaar-methode’ noemen. Hierbij wordt een overbelasting van het zorgstelsel voorkomen door de social distancing-maatregelen afwisselend aan te scherpen en weer iets te versoepelen. Dan krijg je dus een scenario waarin je de maatregelen bijvoorbeeld drie weken lang handhaaft en dan weer drie weken lang versoepelt, om ze daarna weer te omarmen, etc. Of je laat je leiden door data en versoepelt de maatregelen bijvoorbeeld als het aantal nieuwe ziekenhuisopnames onder een bepaalde grens komt en scherpt ze weer aan als het aantal ziekenhuisopnames boven een bepaalde grens komt. In zo’n situatie kun je je leven weer enigszins oppakken, maar tegelijkertijd het virus onder bedwang houden.

Bekijk het!
Met eigen ogen zien hoe de modellen van Mordecai en collega’s uitpakken? Hier kun je in grafieken zien wat er gebeurt als de social distancing-maatregelen na kortere of langere tijd worden losgelaten, wat er gebeurt als we ze langdurig omarmen en wat er gebeurt als we de maatregelen afwisselend versoepelen en verscherpen.
Ander onderzoek
Het onderzoek van Mordecai en collega’s is in lijn met wat ook Britse onderzoekers eerder deze maand in dit onderzoek concludeerden. In die studie stelden de onderzoekers eveneens dat het virus waarschijnlijk spoedig en op grote schaal toeslaat als we de maatregelen gericht op het beperken van de verspreiding ervan, laten varen. En daarom lijkt het noodzakelijk om de maatregelen te omarmen tot een vaccin voorhanden is. En dat kan nog wel achttien maanden of langer op zich laten wachten, zo stellen deze onderzoekers. Ook zij halen de ‘lichtschakelaar-methode’ aan, maar stellen dat het loslaten van de social distancing-maatregelen in ieder geval tot een vaccin voorhanden is, altijd van korte duur zal zijn.

China en Zuid-Korea
De boodschap van wetenschappers is dus vrij somber; we zijn er nog lang niet. Misschien dwalen je gedachten nu af naar China en Zuid-Korea: landen die al veel eerder een piek in het aantal besmettingen bereikten, social distancing-maatregelen troffen en inmiddels bezig zijn om deze af te bouwen. Als het daar kan, kan het toch hier ook? Met die vraag leggen we de vinger echter direct op de zere plek. Want het is nog veel te vroeg om te concluderen dat de Chinese en Zuid-Koreaanse aanpak werkt. Ja, beide landen zijn er met behulp van social-distancing-maatregelen in geslaagd het virus te onderdrukken. Maar wat er op lange termijn voor nodig is om het virus onder controle te houden en of beide landen op dit moment nog wel voldoende doen om een tweede piek in het aantal besmettingen te voorkomen, is onduidelijk.

Voor nu lijkt het verstandig ons erop in te stellen dat ons leven nog wel een tijdje door het coronavirus gedicteerd zal worden. Wat ons bij een volgende vraag brengt: kun je dat van mensen vragen? En nog veel belangrijker: blijven zij ook naar de adviezen luisteren? “Het is niet zeker dat onderdrukking van het virus op lange termijn gaat werken,” zo schrijven Britse onderzoekers. “Nog niet eerder is er een op de gezondheid gerichte interventie met zo’n verstorend effect op de maatschappij, gedurende zo’n lange periode omarmd. Hoe populaties en samenlevingen daarop gaan reageren, blijft onduidelijk.”

Wat ondertussen wel duidelijk is, is dat met het nieuwe coronavirus niet te spotten valt. Wereldwijd zijn inmiddels meer dan 700.000 mensen met het virus besmet en meer dan 40.000 mensen zijn door toedoen van het virus overleden. Ziekenhuizen stromen vol en IC’s zijn overbezet. Het is nog steeds lastig te bevatten dat dit virus pas een paar maanden geleden op oorlogspad ging en inmiddels een groot deel van de wereld heeft lamgelegd. Deskundigen zijn er desalniettemin van overtuigd dat deze oorlog gewonnen kan worden. Maar niet zonder dat we daar iets voor over hebben. En – zo wordt steeds duidelijker – niet in een paar weken of maanden tijd.

https://www.scientias.nl/coronamaatrege ... odig-zijn/

https://news.stanford.edu/2020/03/30/mo ... gs-impact/'
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 02 apr 2020, 17:14

Ik vermoed dat zodra er een vaccin beschikbaar is, de regels worden versoepeld.
Wat ze bij de mexicaanse griep niet is gelukt dat iedereen een massaal aan het vaccineren ging, weten ze zich nu verzekerd door de angst onder de mensen dat ze nu wel hun prik gaan halen.
Dat is denk ik het doel.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 02 apr 2020, 17:32

Witte wel schreef:
31 mar 2020, 23:25
Gast1 schreef:
31 mar 2020, 12:42
Goed dat u hierover aan de bel trekt.
Het is namelijk echt niet de bedoeling dat praktijkondersteuners op deze manier telefonisch dit soort zware beslissingen bij ouderen neerleggen.
Positief, dat stemt beter toch.
Zekers Witte wel ;P!

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 02 apr 2020, 17:40

Tammy schreef:
01 apr 2020, 04:19
Fijn Gast1 dat je antwoord hebt gekregen.
De praktijkondersteunster van je moeder moet dit dus ook weten want die doet dus iets wat niet mag.
Mijn Moeder is niet voor de poes Fenna, vanmorgen heeft ze een twee-zijdige brief, handgeschreven en gericht aan de huisarts mét een kopie aan de praktijkondersteuner gegeven.
Ze heeft ons (mijn vrouw en ik) de brief eerst laten lezen om goed te keuren en gisteren avond hebben wij van die brief intens genoten.
Ik heb ze geappt dat ik 'trots' was op haar en dan krijg ik een retourapp, met talrijke hartjes en liefdes-smileys en klavertjes vier. :grin:
Na ontvangst van de brief heeft de huisarts mijn moeder ruim een half uur lang gebeld met talrijke excuses. :mrgreen:

Ze heeft ook nog een persoonlijke afspraak gemaakt waarbij ze mijn communicatie met de Tweede Kamer wil laten zien en waarbij ze nogmaals op het hart wil drukken,
dat ze minimaal 100 jaar wil worden.
Lekker 'bitch' toch, niet dan? ... :mrgreen:

:chicken: :chicken: :chicken:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 02 apr 2020, 17:44

Gaat nog wel even duren Fenna. Voor het SARS virus is nog geen vaccin en dan zal het SARS2 vaccin nog wel langer op zich laten wachten. Duurt ongeveer 2 1/2 tot 3 jaar eer het op de markt kan komen.
Ik verwacht zo rond juni-juli dat de situatie hier weer wat doenbaarder wordt en het leven weer een bekende draai zal krijgen. Onze Pinokkio in Den Haag zegt dat een situatie zoals vóór de corona crisis een illusie is voor de toekomst is in mijn ogen grote onzin. We zullen ons er na de crisis aan blijven herinneren maar na een periode van 3 tot 4 jaar zal dat nagenoeg verdwenen zijn. Na 5 jaar denkt men er niet meer aan en is de situatie weer gewoon als tevoren. Dat was bij het SARS virus in 2003 ook zo en zal nu met het SARS2 virus exact hetzelfde gaan.

Het RIVM begint nu ineens naarstig onderzoek te doen naar de resistentie tegen het SARS2 virus omdat er geen beeld is hoe deze verdeeld is onder de bevolking. Als men dat in 2003 ook hadden gedaan dan hadden ze nu beter voorbereid geweest op de opvolger. Er blijken grote groepen mensen te zijn die nagenoeg volledig resistent voor het virus zijn en men weet niet waar dat door komt. Een beetje achter de feiten aan lopen maar goed, er wordt iets gedaan. Anders gezegd wordt er prioriteit gegeven, en dus gelden beschikbaar gesteld, aan gedegen en noodzakelijk onderzoek.

In de VS blijkt het sterftegetal wel erg hoog te liggen. Als dit werkelijk zo is, want daar gaan ook theorieën over de ronden, dan zou men kunnen stellen dat de Amerikanen misschien een beetje zwakjes zijn dan. Maar goed, er zouden overvolle ziekenhuizen met corona patiënten zijn en die blijken er ook niet te zijn zoals huidige beelden ook tonen. Die beelden die overigens rap weer van het internet verdwijnen. Dus welke waarheden er uit de VS deze kant uit komen valt te betwijfelen en zeker gezien de clown die daar aan het bewind staat. Maar het zou goed kunnen dat als de aantallen wel zo hoog liggen dat er een verschil in afweer tussen de mens aanwezig is. Andere levensstijlen, eetgewoonten, genetisch gemanipuleerd voedsel of wat dan ook. Mogelijk iets om onder de loep te nemen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 02 apr 2020, 18:08

:post: Witte.
Laten ze maar testen tot ze een ons wegen en een beeld krijgen van wie immuun is.
Er zitten nu zoveel mensen werkeloos thuis die de lichte variant hebben gehad en immuun zijn die best wel weer aan het werk kunnen en de economie weer kunnen laten draaien en bescherm de kwetsbare mensen door hen thuis te laten.
En als je dan mensen met immuniteit kent, vraag dan of ze bloed willen afstaan voor plasma om vaccins te maken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 02 apr 2020, 18:48

Immuniteit, als de menselijke frequentie hoog genoeg is en we meer verbonden zijn met natuur en in harmonie er mee zijn, dan is het immuunsysteem ook even sterk als bij dieren, de vraag hoe dat komt is niet alleen door verspreiding via de mens maar in/bij de mens zelf te vinden of een totaal andere oorzaak die niet biologisch te herleiden valt, gedachtekracht zonder bescherming werkt niet, met is die veel sterker als de gedachten van dat individu niets heeft om zich ziek te laten/kunnen maken.
Ik onderschat zeker niet het belang van de juiste instelling van je gedachten als die helder zijn en om niets anders vraagt dan gevoed te worden, als je er van verstoken blijft en je wordt niet gevoed dan is de kans op vatbaarheid door ziekte groter dan je zelf durft denken dat het niet kan/mogelijk is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 02 apr 2020, 19:03

Witte wel schreef:
02 apr 2020, 17:44
...Duurt ongeveer 2 1/2 tot 3 jaar eer het op de markt kan komen.
Daar ben ik wel wat optimistischer over. En wel omdat men alle studies op verschillende plekken doet en daarmee een groter bereik heeft over aantallen. En dat er daadwerkelijk grof geld wordt gestopt in al die studies. Daar waar dat vroeger veel lastiger was omdat men gewoon niet bereid was geld te investeren in studies die miljarden kosten.

Wellicht dat we over anderhalf jaar een vaccin kunnen verwachten. Misschien twee.
We zullen ons er na de crisis aan blijven herinneren maar na een periode van 3 tot 4 jaar zal dat nagenoeg verdwenen zijn. Na 5 jaar denkt men er niet meer aan en is de situatie weer gewoon als tevoren. Dat was bij het SARS virus in 2003 ook zo en zal nu met het SARS2 virus exact hetzelfde gaan.
Ook hier heb ik meer optimisme. Nu de wereld heeft ervaren dat de complete globale economie naar de klote geholpen kan worden en elke regering, leider en iedere burger overduidelijk de gevolgen daarvan voorgeschoteld krijgt en nog zal krijgen, is de stimulans om voorbereid te zijn en daadwerkelijk meer geld te steken in onderzoek, preventie en werkende noodplannen veel groter geworden.

Ik vergelijk het met de acties die de Nederlandse regering heeft getroffen na de watersnoodramp. Het gevaar wordt pas duidelijk als men er midden in zit en ziet men eindelijk de noodzaak om dit gevaar te beteugelen.
De epidemieën van afgelopen decennia waren niet zodanig globaal en ook snel onderdrukt dat de mate van reëel gevaar niet echt doorgedrongen is.
Nu de virologen en epidemiologen na decennia lang gesmeekt hebben om aandacht en gewaarschuwd hebben voor exact wat er nu gaande is en altijd weggewuifd zijn zullen ze nu meer stem gekregen hebben.

Maar. We zullen wel zien.
Kristof Piessens schreef:
02 apr 2020, 18:48
Immuniteit, als de menselijke frequentie hoog genoeg is en we meer verbonden zijn met natuur en in harmonie er mee zijn, dan is het immuunsysteem ook even sterk als bij dieren
Wil je dit nader toelichten, Kristof. Want ik snap hem niet.

Mensen zijn dieren en hebben gezamenlijk met micro-organismen zoals bacteriën en virussen zichzelf gevormd door evolutie. Dat geheel is de natuur en is zowel in evenwicht als niet in evenwicht.
Wat houdt "harmonie" dan eigenlijk in? Leven alle organismen in "harmonie" met elkaar? Wat is de harmonie tussen een leeuw en een zebra? De harmonie tussen schimmel en een plant? En het corona virus met de mens?

De oorzaak van alle ellende is juist een eigenschap van die natuur waar soorten veelal niet in harmonie leven, maar elkaars vijanden zijn. En de sterkere wint.

Plaats reactie