WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 07:59

Afbeelding

Geen extra check op Schiphol voor passagiers uit New York.

Passagiers die aankomen op Schiphol na een vlucht vanuit de Amerikaanse staat New York, dat hard getroffen is door de uitbraak van het coronavirus, worden niet extra gecontroleerd wanneer ze voet zetten op Nederlandse bodem.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-new-york

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Als iemand niet wilt dat zijn of haar bloeddruk omhoog schiet op deze vroege zaterdagochtend lees dan niet het volledige artikel.
Ongelooflijk stom wat dat RIVM voor reden geeft om mensen uit New York te laten landen en niet te testen.
Ik heb veel stomme dingen in mijn leven gelezen maar dit komt in aanmerking voor de eerste plaats.
En op dat instituut baseert Rutte zijn Corona beleid ?
Niet te geloven dit. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 04 apr 2020, 08:10

De RIVM kan je net zo goed opdoeken.
Wat een stelletje hufters zitten daar, en nog goed betaald ook.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 04 apr 2020, 08:23

Ze moeten twee weken in quarantaine, allemaal. Dat is toch gezegd?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 08:24

Nee Determinist wel als je naar New York vliegt als ik het goed heb.
Maar niet andersom.
Of het moet veranderd zijn.
Dan zijn ze wel ontiegelijk laat daarmee.

Hieronder nog wat artikelen :

https://wnl.tv/2020/03/30/klm-vliegt-no ... og-veilig/

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/30/kl ... s-a3995372

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 08:37

Nederlanders veertien dagen in thuisquarantaine na terugkeer uit VS.

Het kabinet vraagt Nederlanders die met het vliegtuig uit de Verenigde Staten komen veertien dagen in thuisquarantaine te gaan. Vooral New York geldt als een brandhaard van coronabesmettingen.

Dezelfde oproep doet het kabinet aan mensen die met een repatriëringsvlucht naar Nederland komen uit landen vanwaar verder geen vluchten op Schiphol mogen landen. Dat geldt dan bijvoorbeeld voor Oostenrijk, Italië en Spanje.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://nos.nl/artikel/2329186-nederlan ... it-vs.html

>>>>>>>>>>>>

Je hebt gelijk Determinist die oproep is gedaan deze week.
Maar is verzoek zoals ik het lees en niet verplicht ? :roll:
En het is voor Nederlanders maar er vliegen toch ook andere nationaliteiten mee op een vlucht ?

Ze moeten stoppen met vliegen naar en van New York , Italia kan ook niet landen hier.
Dat land is een brandhaard in Europa en New York is dat in Amerika.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 08:43

Ja Univers de reden van blijven vliegen is dat het RIVM erop vertrouwt dat mensen thuis blijven als ze klachten hebben.
Daar kan je toch niet 100 procent op vertrouwen ?
Plus er komen steeds meer berichten dat mensen besmet zijn die geen symptomen vertonen.
Dus dan weet je het toch niet ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 04 apr 2020, 08:51

Tammy schreef:
04 apr 2020, 08:37
Maar is verzoek zoals ik het lees en niet verplicht ? :roll:
We moeten er nu voor oppassen dat we niet zoals elders met onze onderbuikgevoelens op de stoel van de experts gaan zitten en vanuit paniek uitspraken te doen en uiteraard weer iemand de schuld te geven.

Nederland kiest voor een niet verplichte lockdown. Dat is het beleid. Dat houdt dus in dat er met klem gevraagd wordt je te houden aan de aanbevelingen.

Daar kan je het prima mee oneens zijn en liever gezien hebben dat Nederland in een verplichte lockdown gaat. Dus met papiertjes naar buiten en forse boetes.
Dus politie en leger op straat en controleren op elke hoek van de straat. Je zit dan dus gewoon altijd binnen, geen vrijheid meer.

Nederland kiest daar niet voor. De experts schatten in dat een niet verplichte lockdown voor alles ook kan werken zolang men zich eraan houdt.
En als men zich er niet aan houdt: passen we het beleid aan en alsnog iedereen binnen te houden.

NU zegt men naast de aanbevelingen dat mensen vanuit deze landen twee weken naar binnen moeten. In quarantaine. Dus bovenop de aanbevelingen die we allemaal hebben, krijgen deze mensen expliciet dat ze allemaal binnen blijven.

Waarom niet verplicht? Hoe controleer je dat? Ga je iedereen elke dag bezoeken met een politieagent om dat af te dwingen?
Gooi je ze allemaal opgesloten in een kamp? En wat als deze mensen belangrijk zijn, zoals dokters en verpleegkundigen?

In het Nederlandse beleid past deze maatregel prima. En je kan nu paniekerig doen en alles verplicht te willen stellen, prima. Maar dan ben je dus tegen het huidige beleid en wil je een totale lockdown.

Wel na blijven denken en niet je onderbuik laten praten en anderen het gevoel geven dat onze experts sukkels zijn en niet dienen te vertrouwen.

Want met wantrouwen naar de experts is dit hele klote gebeuren mee begonnen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 04 apr 2020, 09:11

:post: :post: :post: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 09:23

Ik baseer mijn uitspraken op harde feiten en geen onderbuikgevoelens.
De WHO heeft flinke kritiek op het Nederlandse beleid en dat is niet voor niks.
De burgemeester uit Bergamo heeft dat ook en andere Italiaanse dokters.
Die reageren niet vanuit emoties ook al staan Italianen daarom bekend beste Determinist. :wink:
Die zien van zeer dichtbij de verwoesting van het Corona virus .

Verplichte lockdown kan je inderdaad niet helemaal controleren maar vind dat beter dan een Rutte die zegt dat hij hoopt dat met Pasen er geen Duitsers en Belgen hier naar toe komen.
Als je daar bang voor bent sluit dan de grens.
Je neemt toch geen risico ?
Net als met de campings hier.
Sommige blijven open maar toiletten en wasbakken sluit Rutte om te ontmoedigen.
Waarom niet alles sluiten ?

Ik begrijp dat niet Determinist, de regels mogen van mij harder.
Want met wantrouwen naar de experts is dit hele klote gebeuren mee begonnen.
En wie keken daar met wantrouwen naar ?
Wie namen die Chinese dokter die helaas ook is overleden niet serieus ?
Wie zeiden dat de kans zeer klein was dat het virus Europa zou bereiken laat staan Nederland ?
Wie zei dat men carnaval in kleine griepjes viert waardoor Brabant waar ik woon de brandhaard van Nederland werd ?

Dezelfde die nu het beleid voeren.
Sorry dat ik mede daarom niet echt vertrouwen in hun aanpak heb.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 04 apr 2020, 09:56

@kan ik je dan een beetje paaien met wat andere leiders zeggen en doen Tammy?
Braziliaanse President Bolsonara ,,,,Vanwege m´n atletisch agtergrond hoef ik me geen zorgen te maken ,hij wil zelfs dat iedereen weer gaat werken
(dit is uit AD van vanmorgen dus smeer mij niks aan,,,,Bolsonaro word niet voor niets de tropische Tr. genoemd zijn houding lijkt op hem,-deze noemde de angst voor het virus een hoax van de Democraten, hij trok de cijfers van experts in twijfel, het was een Chinees virus enz
Wit Russische Loekatjenko lachte de zorgen we Wodka hard werken en wintersport...hij deed demonstratief mee aan ijshocky waarbij hij iedere speler de hand schudde, ik heb al vele soorten hysterie overleefd
Venezuela Nicolas Maduro maakt jacht op artsen en journalisten die vals berichten versturen
Hongarije Victor Oban heeft het virus aangegrepen om de persvrijheid aan banden te leggenhij weer een groep Iraanse studenten aan alsbesmettingshaard
Italie Matteo Salvina legde de schuld bij vluchtelingen vanuit Noord Afrika
Amerika Donald Trumph wil de economie weer volop draaiend maken en ´beloofde´ volle kerken met Pasen ....helaas bestaat de wereld dan toch uit gewone schterlijke dakhazen die voor de waarheid hun ogen sluiten cq er geen bal om geven ..als het ´hun´ maar goed gaat .....allerbeste - zonnig weekend-
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 10:15

Herman50 schreef :
@kan ik je dan een beetje paaien met wat andere leiders zeggen en doen Tammy?
Mag ik vragen waarom je mij wilt paaien ? :roll:

Alles wat je noemt weet ik beste Herman50.
Ik lees ontiegelijk veel.
Ik heb het het meeste over Nederland omdat ik hier leef.
Maar ik weet donders goed wat er gaande is in de wereld.
Bedoelde je dat met paaien dat ik dat niet wist , want ik snap je zin niet helemaal .

Jij ook fijne dag Herman50 , eens is het virus weg .
Helaas zal de wereld er eventjes van leren en daarna gaan de wereldleiders weer verder op oude voet.
Helaas Herman50 maar zo werkt dat in die kringen.
Was het maar anders.

Ciao en geniet van het zonnetje . [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 04 apr 2020, 12:17

hoe hou ik schone handen ,....ga in de leer bij ,,,,,,,
WASHINGTON (ANP/BLOOMBERG) - President Donald Trump heeft een jurist van het Witte Huis aangewezen als degene die moet gaan toezien op de besteding van miljarden dollars van de federale overheid in de strijd tegen corona. In de nieuwe functie van inspecteur-generaal gaat jurist Brian Miller verantwoording afleggen aan het federale ministerie van Financiën.
Hij moet het oog gaan houden op leningen en garanties die het ministerie afgeeft voor het bestrijden van de coronacrisis. Trump zette onlangs zijn handtekening onder een steunpakket van 2000 miljard (2 biljoen) dollar.

De benoeming van Miller is nog niet rond. De Senaat moet er nog over oordelen. <<<< tegenhouwe laat Trumpie zelf ook es at doen

De Verenigde Staten zijn stevig in de greep van het coronavirus. In korte tijd is het dodental opgelopen naar meer dan 7000. Ruim 275.000 Amerikanen zijn besmet. Vooral de stad New York is zwaar getroffen.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP ------
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 04 apr 2020, 12:18

Afbeelding
Het vliegverkeer mag dan bijna volledig platliggen: dagelijks landen momenteel zeker vier toestellen van de Hongaarse budgetmaatschappij Wizzair met seizoensarbeiders op Eindhoven Airport. Jean Gast1 Reijnen/DCI Media

Volle vliegtuigen op ‘Asperge Airport’ Eindhoven; luchthaven worstelt met die 1,5 meter.

EINDHOVEN - Tjokvolle vliegtuigen. In knotsgekke tijden van corona is het een bijna surrealistisch beeld. Terwijl toestellen overal in de wereld aan de grond staan, kent Eindhoven Airport nog steeds piekmomentjes. Vier keer per dag landen er volle vluchten met Roemenen en Hongaren die allemaal in donkere busjes verdwijnen.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.ed.nl/eindhoven/volle-vlieg ... DhFU?amp=1

>>>>>>>>>>>

Geweldig............. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 04 apr 2020, 12:43

hier zie ik van ´s morgens 06uur15min vroeg tót zeg 19.00uur ´s avond tegen de -dagelijks- 24 vliegtuig´strepen ´,, met gisteren een hoogtepunt dat er een ´n draai van 180graden maakte en ahw terug vloog!
(wel vreeemd gezicht als je overal leest dat de /meeste/ vliegtuigen aan de grond staan [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Determinist » 04 apr 2020, 13:06


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 04 apr 2020, 21:30

Determinist » 04 apr 2020, 08:51
:post:
Determinist schreef:
04 apr 2020, 08:51
met wantrouwen naar de experts is dit hele klote gebeuren mee begonnen.
Maar verbaasd je dat wantrouwen nou echt?
Want wie en wat moet je nog geloven als de experts elkaar zelfs tegenspreken?
Beweringen van v.Dissel van het RIVM (het komt niet naar Nederland) en virologe Marion Koopmans (het is niet zo besmettelijk), die nog geen anderhalve week later hun geloofwaardigheid verliezen omdat het virus als een dolle om zich heen grijpt en het leger longartsen en overige virologen die er hun plasje over doen en elkaar tegen spreken.
Hoe moet je als leek nog weten wie en wat je moet je moet geloven?
Door de verwarring die zo ontstaat groeit wantrouwen onder mensen omdat zij moeten vertrouwen op experts die het zelfs met elkaar niet eens zijn.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 04 apr 2020, 22:06

Ja, het is een ziekelijk gebeuren, zo'n pandemie.

En het overaanbod aan informatie uit diverse hoeken maakt het er niet makkelijker op om een (zo) duidelijk (mogelijk) beeld van het geheel te krijgen.

Dan maar zelf wat gaan puzzelen, en hiervoor bestaat een behoorlijk betrouwbare bron van informatie: Our World In Data.

Met de informatie die je hier vindt kan je misschien niet zelf een correct beeld samenstellen, dat vraagt enige beroepsmatige kennis, maar je hebt wel de middelen om bestaande publicaties te toetsen op hun nauwkeurigheid/betrouwbaarheid.

En als je dan toch in je hok moet blijven kan je net zo goed je tijd gebruiken om twijfels weg te nemen, niet?

Have fun !

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 04 apr 2020, 22:31

@gusteman, ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 04 apr 2020, 23:48

Bedankt voor de link gusteman ;P!
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 05 apr 2020, 07:27

Eén van de voordelen van zo'n kennis-databank bestaat erin dat je de mogelijkheid krijgt om bestaande onjuistheden (de zogenaamd hardnekkige geruchten) te plaatsen in hun echte context ... waardoor plots heel duidelijk wordt dat niet alles zomaar zwart-wit kan worden bestempeld.

Zoals bijvoorbeeld in deze video, naast het kernonderwerp, een iets meer genuanceerd beeld wordt geschetst over Big Pharma.



Voor degenen die reeds een vastgeroest beeld hebben van die sector vermeld ik er nog even bij dat productie van de video werd mede gesponsord door de Bill & Melinda Gates Foundation, wat waarschijnlijk voor hen dan weer meer een bevestiging van hun standpunten zal betekenen.

En dat duidt er dan weer op dat objectieve benadering van informatie nood heeft aan een behoorlijke dosis zelfdiscipline, zelfkennis en zelf correctie ... voorwaar niet altijd een eenvoudige opdracht.

Maar ja, niets zal nog eenvoudig zijn de eerste jaren na deze corona tijden.

Plaats reactie