WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 21 jun 2021, 10:20

;P! Uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 22 jun 2021, 16:05

Afbeelding

RIVM: half juli helft coronabesmettingen deltavariant.

De deltavariant (ook wel bekend als de Indiase variant) van het coronavirus wordt in Nederland snel dominant. Over drie weken is de helft van alle besmettingen met deze variant. Over ongeveer twee maanden zijn alle andere varianten verdrongen, blijkt uit een powerpoint-presentatie van Jaap van Dissel (RIVM).

De presentatie (.pdf) met de voorspellingen van het RIVM is al online gezet in de aanloop naar een technische briefing die start om 16.30 uur in de Tweede Kamer. Van Dissel geeft straks een toelichting.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2386167-rivm-hal ... ltavariant

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Maar vluchten uit India mogen weer.
In Rotterdam schijnen veel van deze besmettingen al te zijn.
En zaterdag verdwijnen bijna alle maatregelen.
Wow geweldig beleid, zelfs het buitenland kijkt verbaast naar ons.
We zijn het lachertje in de Coronawereld geworden. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 jun 2021, 06:34

ja het is droevig zoals er met alles word omgesprongen hier,,aan de andere kant ´het volk´wil -eist- het, we zijn toch gevaccineerd, ja en? wat wil dat zeggen ,,dat -Deltavirus lacht zich kapot om zoveel domheid,,
er werd zelfs gisteren gesproken over een 4r golf ..... ja wie weet ,,,maar dat ze dom of oerstom zijn en niet na -willen- denken is zeker
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 jun 2021, 11:26

maar van die -zg- topvirologen kun je ook niet aan, want een dame presteert het om in AD vanmorgen éérst uit te roepen,,,,,,``De cijfers zijn ´domweg gunstig´`` om op enige pagina´s verder er een rem op te gooien, omdat het -hoe is het mogelijk- Deltavirus de overhand gaat nemen,-schijnbaar vooral in Rotterdam-,,dus ´´De versoepeling van a.s, Zaterdag noemt ze wel erg groot lijken, ánderzijds wil ze geen onheilsprofeet zijn ``,,,wat moet je met zukke mensen??....het is goed of fout klaar, maar geen mogelijk misschien indien ,ja dat verhaal kenne we

(Maar zie die geest maar weer eens in de fles te krijgen ,,dAty zal echt niet meer lukke ,mischien in najaar als alle weer oploopt )
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 26 jun 2021, 07:26

De Australische miljoenenstad Sydney gaat vanwege een uitbraak met de zeer besmettelijke Delta-variant van het coronavirus twee weken volledig in lockdown. Gisteren werd al besloten vier delen van de stad, waaronder het centrum en Bondi Beach, vanaf middernacht voor een week op slot te doen. Die maatregel raakt een miljoen inwoners. Vandaag werden 29 lokale besmettingen gemeld, de grootste stijging van het aantal infecties sinds het eerste geval afgelopen woensdag in Bondi werd ontdekt.

https://www.ad.nl/binnenland/live-miljo ... ~a2392891/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jammer het ging daar zo goed.
Ze nemen wel meteen maatregelen.
Nieuw Zeeland is volgens mij het land wat het beste heeft gereageerd tijdens deze pandemie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 26 jun 2021, 09:38

Wacht maar tot zometeen de Epsilon versie komt of de daarop volgende Zeta versie. Bill Gates spreekt al tijden over een pandemische variant in 2025.
Men kan niet meer spreken van mutaties, wat de instanties en politiek ons wel doen geloven, maar nieuwe versies. Hoe die tot stand zijn gekomen en zich verspreiden mag men zelf bedenken maar om een natuurlijke mutatie cyclus gaat het al lang niet meer.
Even afwachten wat de nieuwe versies doen met het immuunsysteem bij de gevaccineerden, daar is immers nog niets van bekend welk effect gaat ontstaan, waar onafhankelijke virologen al voor hebben gewaarschuwd. Onze coronaminister spreekt nu al van een tweejarige boostprik, hoe krijgt men het verzonnen.
Maar moet zeggen, de meerderheid geloofd hier nog steeds in want anders kan men niet op vakantie.
Ik ben overigens wel benieuwd waar het Epsilon blikje wordt open getrokken en deze versie zich gaat verspreiden. Mogelijk dat er meerdere blikjes tegelijk open getrokken worden deze keer, maakt het wel spannender natuurlijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 26 jun 2021, 09:55

ach als de mensen zo stom blijven doen verdienen ze niet beter, want wie gaat nou alles ´vrij´geven als er in Engeland -en andere landen- de angst is voor het Delta/Indiavirus ,, dan spoor je toch niet ,
maarja het is nog steeds zo als bij Julius Racekar ..Geef het volk spelen -en ze houden de bek dicht- ,,idem dito tegenwoordig alleen verschil nou gaan ze ´lekker´op vacantie ,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 26 jun 2021, 10:09

:post: witte
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 26 jun 2021, 12:47

Witte wel schreef:
26 jun 2021, 09:38
Wacht maar tot zometeen de Epsilon versie komt of de daarop volgende Zeta versie. Bill Gates spreekt al tijden over een pandemische variant in 2025.
Men kan niet meer spreken van mutaties, wat de instanties en politiek ons wel doen geloven, maar nieuwe versies. Hoe die tot stand zijn gekomen en zich verspreiden mag men zelf bedenken maar om een natuurlijke mutatie cyclus gaat het al lang niet meer.
Even afwachten wat de nieuwe versies doen met het immuunsysteem bij de gevaccineerden, daar is immers nog niets van bekend welk effect gaat ontstaan, waar onafhankelijke virologen al voor hebben gewaarschuwd. Onze coronaminister spreekt nu al van een tweejarige boostprik, hoe krijgt men het verzonnen.
Maar moet zeggen, de meerderheid geloofd hier nog steeds in want anders kan men niet op vakantie.
Ik ben overigens wel benieuwd waar het Epsilon blikje wordt open getrokken en deze versie zich gaat verspreiden. Mogelijk dat er meerdere blikjes tegelijk open getrokken worden deze keer, maakt het wel spannender natuurlijk.
Zo zie je maar weer waar het om draait, knoeien met de mens kan desastreuze gevolgen hebben, maar het verschil is dat mensen in de setting staan van "wat niet weet niet deert", overigens is de wil op persoonlijk vlak echter verwijderend van het doel terwijl op een andere manier de aantrekkingsvelden gaan werken, mensen zijn vaker persoonlijk voorwaardelijk (bevoordelend en dergelijke) dan onpersoonlijk onvoorwaardelijk...
Het is echter wel een slimme manier om vaccinatiegewoonte te kweken hoe sterk het geloof ook is in de groepsimmuniteit dat in feite niet echt bestaat, het zit bij de mens tussen de oren dat denkt dat ze geraakt kunnen worden door iets wat door levensstijl, voeding, stress, druk etc volledig aan de mens zelf te wijten is, niet door het geloof in een externe beschadiger waardoor het eigen immuunsysteem ondergraaft wordt wat in feite voor toegerust is, maar het omgekeerde gebeurd vaker dan niet maar dat hebben ze niet door natuurlijk....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 27 jun 2021, 08:33

onbegrijpelijk om hier alles vrij te geve

LISSABON (ANP/RTR) - Meer dan 70 procent van de nieuwe coronabesmettingen in Lissabon is veroorzaakt door de bovengemiddeld besmettelijke Delta-variant. Volgens het Portugese nationale gezondheidsinstituut verspreidt de Delta-variant zich vanuit de Portugese hoofdstad snel door de rest van het land, waar de variant inmiddels verantwoordelijk is voor 51 procent van de besmettingen.

Hoewel de dichtbevolkte regio rondom Lissabon nog altijd het hoogste aantal nieuwe besmettingen registreert, kent het zuiden van de Algarve, een toeristische trekpleister vanwege zijn stranden en golfbanen, het hoogste reproductiecijfer (1,34) voor coronabesmettingen in Portugal.

Op donderdag voerde Portugal al strengere regels door, waaronder vervroegde sluitingstijden voor restaurants in Lissabon en de Algarve.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... ar-AALtrwp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 28 jun 2021, 12:08

Het aantal coronagerelateerde sterfgevallen is in Suriname de vijfhonderd gepasseerd, blijkt uit het coronadashboard van het land. Ruim 40 procent van alle sterfgevallen (205) werd in juni geregistreerd.

Suriname kampt sinds eind mei met een zware golf aan coronabesmettingen, die door president Chan Santokhi "onbeheersbaar" werd genoemd. In het afgelopen etmaal ging het om 189 positieve tests, terwijl 'slechts' 562 tests werden afgenomen. Dat betekent dat een op de drie testen positief was. In Nederland ligt het percentage positieve tests op zo'n 4 procent.

Op intensivecareafdelingen worden 35 COVID-19-patiënten behandeld, waarmee vrijwel alle ic-bedden in het land bezet zijn. Starnieuws berichtte in mei dat de ic-capaciteit nog iets verder kon worden opgerekt, maar dat het ook ontbrak aan voldoende ic-personeel.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... ar-AALw8wc
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 29 jun 2021, 10:07

De eerste resultaten van een Britse studie naar de werking van coronavaccins suggereren dat een mix van verschillende soorten vaccins adequate bescherming tegen corona biedt. Proefpersonen produceerden hoge niveaus van antilichamen en immuuncellen nadat ze één dosis van het Pfizer-vaccin en één dosis van het AstraZeneca-vaccin hadden gekregen.

De onderzoekers, voor het merendeel verbonden aan de Universiteit van Oxford, begonnen in februari met het onderzoek, Com-COV genaamd. Van de 830 vrijwilligers kregen sommigen twee doses toegediend van Pfizer of AstraZeneca, waarvan is aangetoond dat ze beide effectief zijn tegen Covid-19. Anderen kregen een dosis AstraZeneca, gevolgd door een van Pfizer, of omgekeerd.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2135174 ... escherming

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hier ligt voor mij de grens.
Die was er al voor AstraZenica en Janssen, ik ben dus zo’n AstraZenica weigeraar zoals men dat noemt.
Gelukkig kwam er een tweede ronde en nu met Pfizer/Moderna.
Gelukkig eerste Pfizer prik gehad en over twee weken de tweede Pfizer prik.
Hopelijk gaat alles goed , er kan altijd wat gebeuren maar dat risico neem ik bij dit vaccin.

Ik ben dus voor vaccinatie maar als ze gaan mixen dan niet.
AstraZenica al helemaal niet maar twee verschillende vaccins toedienen zie ik absoluut niet zitten.
En dat doe ik dus ook niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 29 jun 2021, 10:59

;P! Verstandig Tammy.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 29 jun 2021, 11:10

Dank u , ik heb zo mijn momenten. :lol:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 29 jun 2021, 11:58

Mag in de krant. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 29 jun 2021, 12:19

Hoezo ? [burn] :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 29 jun 2021, 14:18

ben bang dat we er nog niet vanaf zijn, misschien niet zoals het was maar als je ziet wat er gebeurt in de landen .. cq wereld, hou ik m´n hart vast wat er kán gebeuren na oa die loslatingen overal :oops:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 29 jun 2021, 14:30

Ik deel je zorgen Herman50, ik denk namelijk ook zo.
Veel te snel al die versoepelingen.
Ik las ergens dat Pfizer en Moderna misschien jaren bescherming bieden, mits er niet teveel sterke mutaties komen.
Dus wat we nu hebben , twee prikken is misschien voldoende.

Maar ik ben daar niet van overtuigd en het is ook allemaal niet zeker.
Ik kijk vanaf de zijlijn maar rustig toe, elke dag zijn de berichten anders.
We weten nog te weinig, maar wat ik maanden geleden nog dacht van eens is alles weer normaal, nee die gedachte is weg bij mij.
Dat zie ik niet meer gebeuren helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 30 jun 2021, 11:10

:hands: ;P! ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 30 jun 2021, 12:02

en zolang ´dit´blijft .......
DEN HAAG (ANP) - Alleen de veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid heeft nog het risiconiveau 'ernstig'. Een week geleden waren dat nog vijf regio's, blijkt uit cijfers op het coronadashboard. Het risiconiveau daalt omdat er steeds minder besmettingen met het coronavirus zijn en ook het aantal ziekenhuis- en ic-opnames daalt.

Onder de veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid vallen onder meer de gemeenten Dordrecht, Papendrecht, Sliedrecht, Gorinchem en Hoeksche Waard.

Er zijn in Nederland vier risiconiveaus. Sinds vorige week is geen enkele regio meer op het hoogste niveau 'zeer ernstig'. Daarna volgen de categorieën 'ernstig', 'zorgelijk' en 'waakzaam'.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ar-AALATBA
<in Rotterdam/zuidHolland blijft het aantal besmetten rond de 5/600plus = 557 gemiddeld .. maarja >
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie