WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 okt 2021, 11:16

Herman50 :post:

Fenna schreef :
Het gaat ook niet om het vaccin, maar om de QR code, maar dat wil de massa niet inzien.
Met de QR code kunnen ze makkelijk bij je medische gegevens en meer.
Fenna kan jij mij iets uitleggen ?
Want je bent niet de enigste die dit zegt.
En ik wil een beeld krijgen waarom men dit zegt.

Wie zijn ZE ?
En hoe komen ze bij iemands medische gegevens.
Word daarmee alle medische gegevens bedoeld ?
En op wat voor manier komen ze in die dossiers ?

Ik wil ook graag weten als ze erbij kunnen wat dat voor nut heeft.
Ik neem mijzelf als voorbeeld even.
Vrouw, zestigplusser met gezondheidsmankementen zeg maar.
Hoe krijg ik last van ze als ze mijn dossier eventueel kunnen inzien.
Wat voor waarde hb ik voor ze ?

En wat is er nog meer wat men kan doen ?

Zomaar wat vragen die ik mij altijd afvraag als men dit soort opmerkingen zegt.
Nogmaals ik heb het over veel meer mensen buiten jou om ook en buiten het forum ook die dit zeggen.
En ik wil graag weten wat men precies daarmee bedoeld .

Kan jij mij dat vertellen als je wilt ?
Bedankt alvast. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 okt 2021, 11:41

Tammy schreef:
23 okt 2021, 11:16
Fenna kan jij mij iets uitleggen ?
Want je bent niet de enigste die dit zegt.
En ik wil een beeld krijgen waarom men dit zegt.
Allereerst, met ze bedoel ik de overheid.

Dan mijn uitleg.
Als ik mij laat testen bij een GGD locatie en een SMS van deze zelfde GGD ontvang dat ik negatief ben getest op corona, kom ik desondanks nergens in waar men een QR code verlangt, ik moet zo'n code laten zien terwijl zo'n SMS 48 uur geldig is.
Deze test zou net zo goed moeten gelden voor toegang als een QR code, ik ben immers negatief getest en die garantie geeft de QR code niet, maar des ondanks worden deze mensen met een SMS uitgesloten.

Verder.

Jou medische gegevens zijn te achterhalen via die QR code.
En nou zou dat niet zo'n bezwaar zijn als alleen officiële instanties dat toegang toe hebben, maar het is al gebleken dat de QR code die je krijgt via je corona app niet waterdicht is en 'foute' mensen het kunnen hacken en omdat je BSN nummer geregistreerd staat in deze code ligt je hele hebben en houden op de straat.
En je weet, wat een keer op het internet staat gaat er nooit meer van af.
Afbeelding
Afbeelding

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 12:28

Tammy schreef:
23 okt 2021, 11:16
En hoe komen ze bij iemands medische gegevens.
Word daarmee alle medische gegevens bedoeld ?
Fenna schreef:
23 okt 2021, 11:41
Jou medische gegevens zijn te achterhalen via die QR code.
En nou zou dat niet zo'n bezwaar zijn als alleen officiële instanties dat toegang toe hebben, maar het is al gebleken dat de QR code die je krijgt via je corona app niet waterdicht is en 'foute' mensen het kunnen hacken en omdat je BSN nummer geregistreerd staat in deze code ligt je hele hebben en houden op de straat.
Het lijkt mij sterk dat een medewerker van een horecazaak alle medische gegevens en bsn nummer te zien krijgen.
Welke informatie staat in mijn QR-code?
De Nederlandse QR-code

De controleur ziet bij een Nederlandse QR-code slechts minimale gegevens op zijn of haar scherm:

bij een groen scherm: persoon beschikt over een geldig test-, vaccinatie- of herstelbewijs, of
bij een rood scherm: persoon beschikt niet over een geldig Nederlands test-, vaccinatie- of herstelbewijs

De controleur kan niet zien welk soort bewijs iemand heeft. Om je identiteit te controleren ziet de controleur:

de eerste letter van je voornaam, de eerste letter van je achternaam,
je geboortedag en geboortemaand.

Vanwege privacy ziet de controleur niet altijd al deze gegevens. Het kan dus zijn dat een van uw initialen is weggelaten en is vervangen door een “-“ (streepje). Dit is correct.
coronacheck | faq

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 12:34

Witte wel schreef:
22 okt 2021, 13:44
Ieder volgende mutant is een afzwakking van het virus
Iedere mutant is onderdeel van de evolutie. Het originele Covid-19 virus is ook weer een mutatie van een eerdere (voor ons onschuldige) corona variant. Zo is elke nieuwe griepvirus ook weer een mutatie van een eerdere variant. Soms minder schadelijk, soms juist erger. Een mutatie gaat wel overheersen zodra deze besmettelijker is.
Ieder volgende mutant is weer net even anders, maar hoeft geen afzwakking te zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 okt 2021, 12:41

Dank je wel Fenna voor je uitleg.
Nu begrijp ik beter wat jij en anderen bedoelen.
Ze is dus de overheid, ok duidelijk.

QR code laten zien is alleen maar om te laten zien dat je gevaccineerd bent.
De besmettelijkheid blijft , dat weet ik al heel lang.
Testen binnen 24 uur of nog beter sneltest binnen een kwartier is veel effectiever en dan weet je of iemand echt besmet is.
Dus dat beleid klopt voor geen meter voor dat deel van de pandemie.

Wat wel klopt is dat gevaccineerden minder snel het ziekenhuis invliegen en ongevaccineerden wel.
En dat leid weer tot overvolle ic capaciteit en word de gewone zorg afgeschaald.
Mede ook veroorzaakt door die bezuinigingen in de zorg en sluiting van ziekenhuizen in dit land.
En dat is dus een probleem.

Dat laatste gaat dus over hacken Fenna.
Hacken kan overal gebeuren, op de computer, tijdens het pinnen met truukjes om de pincode af te lezen, internetbankieren enz.
Voor mij geen reden om geen QR code te nemen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Bedankt voor je uitleg Fenna. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 okt 2021, 12:45

Gouwepeer jij ook bedankt voor de link wat men kan aflezen bij een QR code.
Wist ik niet, heel duidelijk nu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 12:46

nu.nl | Huisarts in Staphorst vaccineert patiënten stiekem thuis vanwege taboe
nu.nl | Ziekenhuizen waarschuwen voor overbelasting zorg en pleiten voor coronamaatregelen
En een quote van NRC:
Veel mensen zijn het zat dat ongevaccineerden bedden op de intensive care bezet houden, waardoor geplande operaties moeten worden afgebeld. Maar ‘de vraag of iemand deugdzaam is moet niet bij de zorg terechtkomen’.
De ongevaccineerde coronapatiënt als koekoeksjong in een IC-bed. Dat was het beeld in de week met opnieuw een capaciteitsprobleem in de zorg. Door toevloed van coronapatiënten zeggen ziekenhuizen operaties af en lopen achterstanden verder op. Covid-19 gaat voor.

Sinds het opheffen van vrijwel alle basismaatregelen liggen er meer mensen in het ziekenhuis: deze week 698, van wie 174 op de IC – acht op de tien ongevaccineerd. Ziekenhuizen in regio’s met een lage vaccinatiegraad begint dat boven het hoofd te groeien. Het Isala-ziekenhuis in Zwolle moest als eerste geplande operaties afbellen door de vele coronapatiënten uit Staphorst en Genemuiden, waar veel mensen vinden dat Gods Voorzienigheid en vaccinatie elkaar niet verdragen. Nu zijn ze „heel, heel ziek”, aldus een wanhopige huisarts in NRC. „Het had zo gemakkelijk voorkomen kunnen worden.”
Het volledige artikel (voor abonnees): https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/22/de ... p-a4062830

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 12:53

Tammy schreef:
23 okt 2021, 12:45
Wist ik niet, heel duidelijk nu.
Tijdens de uitrol van de QR code werdt ook al vermeld dat er geen informatie gezien kon worden of iemand toegang had door vaccinatie, negatieve test of door het hersteld zijn na een besmetting. Horecapersoneel is ook niet bevoegd om medische zaken of bns nummers in te zien.
Ik vermoed dat iemand die iets besteld via aliexpress of een account aan maakt op social media meer persoonsgegevens achter laat (wat in geval van Social Media/Whatsapp) wel doorverkocht kan worden) dan dat er een seconde lang via de QR-code zichtbaar is.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 23 okt 2021, 13:24

gouwepeer schreef:
23 okt 2021, 12:28
Het lijkt mij sterk dat een medewerker van een horecazaak alle medische gegevens en bsn nummer te zien krijgen.
Dat zeg ik ook niet.
Beter lezen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 23 okt 2021, 13:27

gouwepeer schreef:
23 okt 2021, 12:34
Soms minder schadelijk, soms juist erger. Een mutatie gaat wel overheersen zodra deze besmettelijker is.
Besmettelijkheid alleen bepaalt niet of de mutatie overheerst maar besmettelijkheid x schadelijkheid.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 13:33

Vitharr schreef:
23 okt 2021, 13:27
gouwepeer schreef:
23 okt 2021, 12:34
Soms minder schadelijk, soms juist erger. Een mutatie gaat wel overheersen zodra deze besmettelijker is.
Besmettelijkheid alleen bepaalt niet of de mutatie overheerst maar besmettelijkheid x schadelijkheid.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het ging over de stelling dat een mutatie een afzwakking is, en dat hoeft niet het geval te zijn. De mutatie kan dus besmettelijker en schadelijker zijn. Vermoedelijk zijn er tientallen mutaties die zo onschadelijk zijn dat ze niet of nauwelijks voor komen. Maar de besmettelijkere (en mogelijk schadelijkere) varianten steken wel automatisch de kop op, en zullen dan gaan domineren.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 23 okt 2021, 13:48

En ik ben het bijna met je eens want als;
gouwepeer schreef:
23 okt 2021, 13:33
Vermoedelijk zijn er tientallen mutaties die zo onschadelijk zijn dat ze niet of nauwelijks voor komen.
dan zullen die ook niet zo besmettelijk zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 13:55

Besmettelijkheid en schadelijkheid zijn 2 dingen die los van elkaar gecombineerd kunnen worden in mutaties. De besmettelijkheid hangt o.a. af van de aanhechting van de spikes aan de celwand. De schadelijkheid is weer voornamelijk afhankelijk van het RNA van het virus. Nu is het RNA van elke bekende variant nog voldoende verwant aan het origineel zodat het virus wel door aanwezige afweerstoffen (mits gevaccineerd voor of hersteld van het virus) de gemuteerde variant herkend kan worden.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 23 okt 2021, 14:01

gouwepeer schreef:
23 okt 2021, 13:55
...die los van elkaar gecombineerd kunnen worden in...
Nee, dit kan nooit. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 23 okt 2021, 21:50

Veel mensen zijn het zat dat ongevaccineerden bedden op de intensive care bezet houden, waardoor geplande operaties moeten worden afgebeld.
Ik heb meer moeite met die motorrijder die met 160km per uur plat ging en op de IC terecht komt, de obese patiënt in problemen, de longkankerpatiënt die z'n hele leven gerookt heeft, mensen met aandoeningen gerelateerd aan jarenlange verkeerde eetgewoontes en de drugs- en alcoholverslaafden. Allemaal voorkoombaar en het zijn er duizenden per jaar. Zij kunnen van mijn part wel enkele dagen wachten.
Overigens hartpatiënten kunnen gewoon behandeld worden want die komen na een operatie op een cardio chirurgische IC te liggen. Dat is een andere IC dan de reguliere dus voor hen is de covid-19 patiënt geen probleem en veel IC berichten zijn populistisch gebrabbel wat weinig onderbouwing kent of is niet realistisch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 24 okt 2021, 10:52

Afbeelding
De nieuwe Oostenrijkse bondskanselier Alexander Schallenberg .

Oostenrijk zet ongevaccineerden onder druk: lockdown bij bepaalde bezetting ic-bedden.

Ongevaccineerde Oostenrijkers krijgen te maken met uitgaansbeperkingen zodra het aantal coronapatiënten op de intensive cares aanzienlijk toeneemt.

Dat heeft de Oostenrijkse regering vrijdagavond bekendgemaakt. Ze besloot de coronamaatregelen voor ongevaccineerden aan te scherpen. Als er meer dan zeshonderd ic-bedden zijn bezet door coronapatiënten, komen er uitgaansbeperkingen. Oostenrijkers die niet volledig zijn ingeënt, mogen hun woningen dan alleen nog in uitzonderingsgevallen verlaten. Deze lockdown geldt niet voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, zoals kinderen onder de twaalf jaar.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/o ... ~ab14239b/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik ben heel benieuwd dat als de ic capaciteit hier overloopt , of men deze maatregel die men in Oostenrijk gaat nemen als het daar zover is ook gaat invoeren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 24 okt 2021, 12:58

Die zijn Afbeelding daar.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gouwepeer

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gouwepeer » 24 okt 2021, 16:36

Witte wel schreef:
23 okt 2021, 21:50
Veel mensen zijn het zat dat ongevaccineerden bedden op de intensive care bezet houden, waardoor geplande operaties moeten worden afgebeld.
Ik heb meer moeite met die motorrijder die met 160km per uur plat ging en op de IC terecht komt, de obese patiënt in problemen, de longkankerpatiënt die z'n hele leven gerookt heeft, mensen met aandoeningen gerelateerd aan jarenlange verkeerde eetgewoontes en de drugs- en alcoholverslaafden.
Met die motorrijder zou ik dan ook wel moeite hebben aangezien dat toch wel een vooraf in te schatten risico is, al is het zien van het gevaar niet bij iedereen vanzelfsprekend. Roken, drank en drugs brengen verslavingen met zich mee waarbij de 1 moeiteloos kan stoppen en de ander dat met geen mogelijkheid voor elkaar zal krijgen. Datzelfde geldt ook voor obesitas (waarbij overmatig eten ook een psychische probleem kan zijn).
Iedereen verdient uiteraard zorg, en wie het eerst op de IC komt zal ook als eerst worden geholpen. Maar als de boodschap kan helpen om ongevaccineerden over de streep te trekken om toch een stukje bescherming voor een prikkie te kunnen krijgen waardoor de kans op een overbelasting op de zorg kan verkleinen draag ik graag een steentje bij door die boodschap te delen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 24 okt 2021, 17:55

gouwepeer schreef:
24 okt 2021, 16:36
Iedereen verdient uiteraard zorg, en wie het eerst op de IC komt zal ook als eerst worden geholpen. Maar als de boodschap kan helpen om ongevaccineerden over de streep te trekken om toch een stukje bescherming voor een prikkie te kunnen krijgen waardoor de kans op een overbelasting op de zorg kan verkleinen .....
En daarmee discrimineer je de mens met een vrije mening en keuze. Hiermee wordt deze niet gerespecteerd maar er wordt verwacht dat dit andersom wél gebeurd en daar klopt natuurlijk niets van. Nagenoeg iedereen loopt hier aan voorbij, discrimineren mag in nederland niet terwijl de overheid deze discriminatie volledig voedt.
Eten, drank en drugs kunnen een verslaving zijn maar daardoor geeft dat nog geen voorrang op de IC's. Psychisch probleem of niet, dat maakt geen verschil. Die mensen hebben daar voor gekozen. Een gezonde mens die zich niet wil laten inspuiten met een experimenteel medicament en dan toch ziek wordt zou onnodig een IC bed bezetten volgens onze minister. Moet deze maar een prikkie halen, dan lig je niet onnodig op de IC. Dan maakt het ineens niets uit.
Een rare wereld hoor waarin wij leven.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 24 okt 2021, 18:18

Witte :post:
Een gezonde mens die zich niet wil laten inspuiten met een experimenteel medicament en dan toch ziek wordt zou onnodig een IC bed bezetten volgens onze minister.
Die moet ontoerekeningsvatbaar verklaard worden.
Een rare wereld hoor waarin wij leven.
Vindt je ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie