Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Fenna » 02 aug 2022, 14:17

univers schreef:
02 aug 2022, 12:36
Herman kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
:hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door herman50 » 03 aug 2022, 10:29

het was leuk vroeger maar nu ... helaas
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door herman50 » 04 aug 2022, 10:28

moet je hier een vraagteken bij zetten?

Conservatief Amerika bijeen met Trump als afsluiter
ANP - 5 uur geleden
Donald Trump is nu 76 jaar en is nog steeds de populairste leider onder de Republikeinen. Hij zou in 2024 nog een gooi naar het presidentschap willen doen.
Maar veel vooral jongere Republikeinen zouden dan liever een jongere presidentskandidaat zien. De 43-jarige gouverneur van Florida Ron DeSantis is hun favoriet.
Hij is ook erg populair geworden door zijn felle verzet tegen de coronamaatregelen. Deze 'rijzende ster' ontbreekt tot verbazing van velen op de sprekerslijst

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... 90108539d2
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 07 aug 2022, 11:00

Afbeelding

Trump onder conservatieven veruit populairste keuze voor presidentschap.

De Amerikaanse oud-president Donald Trump is op dit moment de populairste keuze om namens de Republikeinen een gooi te doen naar het presidentschap tijdens de verkiezingen in 2024.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... gde-staten

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 08 aug 2022, 11:28

Trump wint stropoll bij conservatieve confab CPAC

Zaid Jilani
Geplaatst: 6 aug. 2022 / 18:09 CDT | Bijgewerkt: 7 aug. 2022 / 09:56 AM CDT

( NewsNation ) - In een teken dat de voormalige president invloed behoudt op een groot aantal conservatieve activisten,
won Donald Trump zaterdag de presidentiële stro-enquête op de Conservative Political Action Conference (CPAC) Texas
.

Trump won 69 procent van de stemmen, beter dan de Republikeinse regering van Florida, Ron DeSantis, die 24 procent won.
De kracht van de voormalige president bleek ook uit zijn goedkeuringsclassificatie onder de CPAC-kiezers, die 99 procent bedroeg.

Toen de naam van Trump echter werd uitgesloten van de lijst met potentiële kandidaten, won DeSantis een beslissende 65 procent van de kiezers.

DeSantis kreeg ook de meeste stemmen op de vraag wie Trump zou moeten kiezen als vice-presidentiële running mate, met 43 procent van de stemmen.
De Republikeinse regering van South Dakota, Kristi Noem, werd tweede met 9 procent van de stemmen.
Marjorie Taylor Greene zegt dat er honger is naar een nieuwe GOP

Verkiezingsintegriteit werd uitgeroepen tot de belangrijkste kwestie voor CPAC-bezoekers, waarbij meer dan 60 procent van de mensen
het als een van hun drie belangrijkste kwesties selecteerde. Grensbeveiliging kwam op de tweede plaats, met 51 procent die ervoor koos,
met energieonafhankelijkheid op de derde plaats met 31 procent.

De stro-enquête, die werd uitgevoerd door McLaughlin & Associates, vroeg de aanwezigen ook wie volgens hen de Democratische presidentskandidaat
van 2024 zou zijn. De Californische Democratische Gouverneur Gavin Newsom kwam op de eerste plaats met 37 procent van de stemmen
en voormalig first lady Michelle Obama werd tweede met 16 procent van de stemmen. President Joe Biden zat op de derde plaats met 8 procent.

GOP-kandidaat Bo Hines: focus op de economie


Decision Desk HQ Senior Data Analyst Kiel Williams nam deel aan NewsNation Prime Weekend om de implicaties te bespreken van Trump die mogelijk
ergens in de komende maanden een presidentiële run aankondigt.


"Het is absoluut waar dat als de voormalige president zijn presidentsverkiezingen nu zou aankondigen, dat de Democraten op weg naar de middellange termijn
een nieuw momentum zou kunnen geven", zei hij. “We zien in onze peilingen dat een duidelijke meerderheid van de onafhankelijken er niet echt
in geïnteresseerd is om de voormalige president opnieuw kandidaat te zien. En als zijn presidentiële bod nu voor de tussentijdse verkiezingen begint,
zou dat iets kunnen zijn dat die onafhankelijken - die Republikeinen hun steun nodig hebben in belangrijke staten zoals Georgia en Nevada -
een reden kan geven om twee keer na te denken voordat ze aan de hendel voor een Republikein trekken kandidaat."

https://www-newsnationnow-com.translate ... _tr_pto=sc


Een video aan het begin van dit artikel op de site, zie via link.
Trump gaat dus serieus zich kandidaat stellen bij de verkiezingen in 2024.
Ik heb zelf nog niet de hele video bekeken, dat trekt mijn maag niet in één keer.
Dus... kleine stapjes om mijn maag te ontzien.
Want ik wil wel weten hoe, of waarmee, hij deze keer Amerika 'groot' wil maken, als hij wordt gekozen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 08 aug 2022, 11:56



How Trump’s Stolen Election Claim Is Impacting Races In Key States
7 aug. 2022
The conspiracy theory that the 2020 election was stolen from former President Donald Trump has played a major role
in key elections around the country, evidenced by election-denying candidates winning primary races in Arizona, Michigan and Missouri.
NBC’s Vaughn Hillyard reports in this week’s Sunday Focus.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door herman50 » 09 aug 2022, 09:21

in AD donderdag 28 Juli 2022 ,
oa..
Trump droomt ervan z´n land te redden .....
de eerste plannen lekte ook al uit nl ,,zei die hij niet rekend tot bondgenoten bij federale overheid, dus makkelijker om duizenden ambtenaren te ontslaan en vervangen voor loyalisten....
af te rekenen met -wat hij zegt- medewerkers die hem tegenwerken
het zou ook betekenen dat ervaren medewerkers van ministeries justitie en defensisie, de laan kunnen worden uitgestuurd ....
in feite zijn we weer 8 jaar terug ...
--dit aldus het AD!!!-
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 09:39

Mar-a-Lago van Trump werd door de FBI gefouilleerd in documentonderzoek

Noah Meijer - 9-8-2022

De voormalige president bevestigde de aanwezigheid van FBI-agenten in Mar-a-Lago en zei dat “ze ook mijn beveiliging hebben geschonden”.
Hij was in de Trump Tower in New York toen het huiszoekingsbevel werd uitgevoerd in Florida, vertelde een bekende aan CNN.

“Mijn prachtige huis in Palm Beach, Florida, Mar-a-Lago, wordt momenteel belegerd, overvallen en bezet door een grote groep FBI-agenten”,
zei Trump maandagavond in een verklaring.

De ongebruikelijke stap om het huis van de voormalige president te doorzoeken, verhoogt de inzet voor het ministerie van Justitie
en de juridische problemen van Trump gaan op meerdere fronten door. Naar verwachting zal Trump in de komende maanden aankondigen
dat hij in 2024 een nieuw bod op het Witte Huis zal uitbrengen.

De zoektocht begon maandagochtend vroeg en wetshandhavers concentreerden zich op het gebied van de club waar de kantoren
en privéwoningen van Trump zich bevinden, zei een persoon die bekend was met de zaak.

De FBI heeft onderzocht waar de documenten werden bewaard en dozen met items werden meegenomen, volgens een andere persoon
die bekend was met het onderzoek. Nadat het Nationaal Archief de afgelopen maanden de gegevens van het Witte Huis uit Mar-a-Lago had opgehaald,
moest de FBI maandag controleren of er niets was achtergebleven.

De advocaat van Trump, Christina Papp, zei dat de FBI de documenten in beslag nam. “President Trump en zijn juridische team hebben bij elke stap
samengewerkt met FBI- en DOJ-functionarissen. De FBI heeft een onaangekondigde inval gedaan en het papier in beslag genomen”, zei Popp.

Er was communicatie tussen de FBI en de Amerikaanse geheime dienst voordat het huiszoekingsbevel van maandag werd uitgevoerd,
zei een persoon die bekend was met de zaak, waardoor de FBI zonder problemen toegang kreeg tot het landgoed.
Mar-a-Lago heeft slechts een kleine voetafdruk van de geheime dienst in de afwezigheid van Trump.

CNN heeft contact opgenomen met de FBI voor commentaar. Het ministerie van Justitie weigerde commentaar te geven op CNN.

Een functionaris van het Witte Huis zei dat ze niet op de hoogte waren gesteld van de zoektocht. President Joe Biden, een hoge regeringsfunctionaris,
zei dat hij niet op de hoogte was van de zoektocht naar Mar-a-Lago totdat het nieuws bekend werd.

Lees verder via de link:
https://koninkrijksrelaties.nu/mar-a-la ... onderzoek/
Ik heb deze site gebruikt omdat het al in het Nederlands is.
Maar meer info heb ik nu even niet over deze site zelf.
Dit is de kink van CNN met het verhaal: https://edition.cnn.com/2022/08/08/poli ... index.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 09:51



Report confirms Trump habit that was bad for plumbing and his presidency

508.929 weergaven 8 aug. 2022 The New York Times' Maggie Haberman joins CNN's New Day to reveal images backing up her reporting
on former President Donald Trump's habit of flushing key White House documents down the toilet.


Afbeelding

Wanneer je dacht 'het kan niet gekker worden met deze man'......
De FBI rukt uit om te voorkomen dat Trump voor nog meer verstoppingen zorgt
op de toiletten waar hij gebruik van maakt.
Of gaat het om officiële papieren die misschien zo zijn verdwenen?
Wat een 'bijzonder' mens is die Trump.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 09 aug 2022, 09:56

Uit het artikel van Taigitu :
Een functionaris van het Witte Huis zei dat ze niet op de hoogte waren gesteld van de zoektocht. President Joe Biden, een hoge regeringsfunctionaris,
zei dat hij niet op de hoogte was van de zoektocht naar Mar-a-Lago totdat het nieuws bekend werd.

Ooh my god , en men denkt dat het volk dit gelooft ?
Om te gillen. :rolfl:
Natuurlijk weet Joe dit en heel het Witte Huis.
Zij en de Democraten zijn doodsbang voor de midterms en de mogelijkheid dat Trump zich weer verkiesbaar stelt.
Dit is zo doorzichtig niet normaal meer.

Hoe staat het met het laptopje van Huntertje trouwens ?
Niks zeggen………dat word openbaar gemaakt tegen de tijd dat papa Joe geen president meer is. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Fenna » 09 aug 2022, 12:05

Tammy schreef:
09 aug 2022, 09:56
Hoe staat het met het laptopje van Huntertje trouwens ?
Niks zeggen………dat word openbaar gemaakt tegen de tijd dat papa Joe geen president meer is.
;P!
Als wij er tenminste ooit iets van horen.
Denk eerder dat het in de doofpot terecht komt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 12:42

Op het nieuws hoorde ik dat Trump 3 jaar gevangenisstraf kan krijgen als hij inderdaad
papieren heeft laten verdwijnen..... Pittig hoor en natuurlijk doodeng voor Trump.
Maar het zou hem wel uit het Witte Huis houden, verdiend.

Nu stuurt mijn zoon me een artikel dat hij wel mee kan doen aan de verkiezingen en ook gekozen zou kunnen worden, ggrrr


Can Former President Donald Trump Run Again?


According to these rules, since Donald Trump was a single-term president, he is eligible to run for President for one more term.
Even if he were to become incarcerated, the constitution spells out that it is entirely legal to be a felon running for office.
The reason for this is that giving someone a felony record could be used as a political tool to prevent someone from taking office,
that is why a clean record is not required to run for president.

Note: Although it is legal for a felon to run for president, in many states felons are denied the right to vote due to felony disenfranchisement laws.
Ironically, Florida (Mar-a-Lag0) has the highest number of disenfranchised voters out of any state.

Lees verder via de link:
https://recordinglaw.com/can-a-convicte ... president/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 14:31



9 aug. 2022
David Rohde, executive editor of news for NewYorker.com, talks with Rachel Maddow about what his sources are telling him
about the investigation into Donald Trump's handling of classified material and the care and caution Justice Department investigators
are exercising as they proceed.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 15:02

Boze Trump-fans na FBI-inval naar Palm Beach om ex-president te steunen

Joeri Vlemings 9 aug. 2022

Donald Trump blijkt op heel wat bijval te kunnen rekenen na de inval van de FBI in zijn huis in het Mar-a-Lago-resort.
Direct erna zijn boze aanhangers van de oud-president naar Palm Beach afgereisd om hem te steunen.
Veel van hen kwamen met eigen vervoer en bleven ter plaatse kamperen.

Een horde fans van de ex-president, die als enige Amerikaanse president tweemaal een impeachment aan zijn broek kreeg, toog naar Palm Beach
(waar het resort staat) en liep er rond met spandoeken met daarop veelzeggende slogans. Een van Trumps aanhangers toonde zich daarbij -
getuige de tekst op zijn hoed - openlijk lid van de extreemrechtse groepering Proud Boys.

Anderen refereerden aan de vorige presidentscampagne van Trump en verwezen naar de verkiezingen van 2024. Ondanks alle bewijzen
van het tegendeel zijn er nog altijd Amerikanen die geloven dat Trump de presidentsverkiezingen van 2020 heeft gewonnen.
Tussen de vele aanhangers van Trump was ook zeker één anti-Trump-betoger aanwezig, voegt de Britse tabloid toe.
Een van Trumps medestanders steekt zijn extreemrechtse gedachtengoed niet onder stoelen of banken.

Geheime documenten

De FBI had bij de inval een huiszoekingsbevel op zak, aldus The New York Times, waarschijnlijk als onderdeel van het onderzoek naar geheime documenten
die Trump mogelijk illegaal vanuit het Witte Huis naar zijn eigen woning zou hebben verplaatst. In januari vorig jaar nam Trump vijftien dozen materiaal
mee uit de ambtswoning in Washington.

Lees verder via de link:
https://www.ad.nl/buitenland/boze-trump ... ~a5bbc3b9/
Wat een puinhoop kunnen we verwachten door dit gedrag.
En deze man wil opnieuw belangrijke documenten gaan verscheuren als hij wordt gekozen zou worden?
En waarom, als dit werd gezien/opgemerkt werd door personeel, is er niemand die dit toen heeft gemeld.
Als die documenten niet correct werden opgeborgen, en ze zagen dat hij er ook verscheurde..... zwijg je dan?
Laatst gewijzigd door taigitu op 09 aug 2022, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 09 aug 2022, 15:57

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 16:01

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 22:27

If anyone can turn a FBI raid into a political win, it's Donald Trump

9 augustus 2022 - Josie Ensor - US correspondent

'Bad publicity is sometimes better than no publicity at all', the former US president once wrote
A fundamental part of Donald Trump’s appeal has always been that it is him against a corrupt government establishment
In his biography, The Art of the Deal, Donald Trump famously wrote that “good publicity is preferable to bad,
but from a bottom-line perspective bad publicity is sometimes better than no publicity at all”....

https://www.telegraph.co.uk/world-news/ ... ald-trump/

We gaan het zien, de strijd is nog niet 'gestreden'.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door taigitu » 09 aug 2022, 22:28

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door univers » 09 aug 2022, 23:06

Corrupt ?

Afbeelding

Wie niet ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Trump hint naar kandidatuur voor presidentsverkiezingen in 2024:“Ik won in 2016 en 2020. Misschien......?

Bericht door Tammy » 10 aug 2022, 11:08



Ik heb het gevoel dat deze FBI inval hem nog meer stemmen gaat opleveren.
We zullen het zien tegen die tijd.
Hij heeft nog niks officieels aangekondigd.
Er zijn meer gegadigden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie