Da's de favoriet van Tammy, goed bezig herman.

Twee zielen, één gedachte.
ja waarom niet ander krijg ik toch geen gewoon opmerking-en- dan zomaar
Opvallend is dat alle kindertjes Russisch spreken.
taigitu schreef: ↑25 nov 2022, 11:17Gedwongen adoptie: Oekraïense kinderen krijgen nieuwe ouders in Rusland
https://www.demorgen.be/nieuws/oekraien ... ~bcb2c6d1/
Of dit veelal onzin of propaganda is zal wel wezen.Ik vraag mij dan wel een aantal zaken af.
Helemaal mee eens. Maar ik vraag mij hierbij ook af of in alle dan wel enkele gevallen dit niet het doel is van het opvangen.Door de kinderen zelf op te vangen en ze een thuis te geven bereik je veel meer dan hulpgoederen toesturen die maar deels aankomen en de kinderen in de ellende laten verblijven
Niets mis mee.Kinderen uit o.a. Oostenrijk kwamen ook naar nederland om de zomervakanties door te brengen om even uit de ellende weg te zijn. Niets mis mee.
Dat kunnen de Russen je alleen vertellen en die hebben hier geen recht van spreken of worden enkel bekritiseerd. Wat de westerse media schrijft hierover daar hecht ik totaal geen enkele waarde meer aan in deze kwestie. Het beeld dat de media schetst van de Russische barbaren is volstrekte onzin, alsof de Rus een of ander hersenloos wezen is. En tóch geloven mensen in die beeldvorming. Een stukje leeghoofdigheid zullen we dat maar noemen, helaas een nieuwe westerse trend.Determinist schreef: ↑25 nov 2022, 14:23Mijn vraag is: zijn beide situaties gelijk en kan iemand mij dit bevestigen met officieel gedeelde informatie?
taigitu schreef: ↑25 nov 2022, 16:32Zoals het in Rusland nu gaat is het ontvoering, en geen sociaal gebeuren.
Het is een manier om de volwassen Oekraïnse tegenstanders van Rusland zo geestelijk kapot te maken
dat ze het niet lang meer volhouden en er misschien een overwinning voor Rusland inzit.
Poetin gaat over lijken, zelfs over die van kinderen.
idd moeilijke vraag-en-Determinist schreef: ↑25 nov 2022, 14:23Of dit veelal onzin of propaganda is zal wel wezen.Ik vraag mij dan wel een aantal zaken af.
Zoals in hoeverre "veelal en onzin". In welke mate treedt het wel op en in welke mate niet?
Daarbij vraag ik mij tevens af of het wel dan niet bestaande feit dat ze Russisch spreken enig iets uitmaakt.
Men is aldaar aardig tweetalig en de taal zegt niets over of het etnisch russen dan wel etnisch Oekrains zijn.
Daarbij komt de vraag op dat als de taal van invloed is in hoeverre de humanitaire hulp aan kinderen dan discriminerend is.
Want waarom zou een Oekrains kind die geen Russisch praat geen goed onderkomen verdienen en elke hulp krijgen die het nodig heeft?
Worden dan daarbij dus alleen Russen humanitair geholpen?
Helemaal mee eens. Maar ik vraag mij hierbij ook af of in alle dan wel enkele gevallen dit niet het doel is van het opvangen.Door de kinderen zelf op te vangen en ze een thuis te geven bereik je veel meer dan hulpgoederen toesturen die maar deels aankomen en de kinderen in de ellende laten verblijven
Is dit vrijwillig? Zijn de opvangplekken niet aanwezig bij familie, vrienden of organisaties in de buurt?
En mocht dit vanwege de situatie niet mogelijk zijn, waar is de administratie die documenteert welk kind vanaf waar naar welke plek is gevoerd?
Kunnen familieleden die opzoek zijn naar vermiste kinderen deze informatie verkrijgen? En waar dan?
Ook schiet de vraag mij te binnen in hoeverre deze kinderen vrij zijn weer terug te keren. Op aanvraag van familie/kennissen dan wel organisaties, kunnen die beroep doen op repatriëring van de kinderen?
Aangezien het kinderen betreft zijn deze vragen niet alleen belangrijk maar ook moreel verplicht om te stellen en beantwoord te worden door de Russische organisaties die "wellicht" kinderen van een goede plaats voorzien. En een morele uitvoerder van humanitaire hulp zou uit zichzelf met de gevraagde documentatie komen.
Ik vraag mij echter af of deze documentatie vrij op te vragen is. Geen idee. Maar ik stel deze vragen wel.
Ik wil niet graag vanwege msn eventuele uitbuiting, heropvoeding en illegale deportatie zomaar naast mij neerleggen en zeker niet als de gevraagde documentatie achterwege blijft.
Want dan begin ik toch de uiteindelijke bedoelingen van deze hulp in twijfel te trekken. En terecht.
Niets mis mee.Kinderen uit o.a. Oostenrijk kwamen ook naar nederland om de zomervakanties door te brengen om even uit de ellende weg te zijn. Niets mis mee.
Mijn vraag is: zijn beide situaties gelijk en kan iemand mij dit bevestigen met officieel gedeelde informatie?
sorry Tammy is niet mijn idee heb ooit een reactie gezien van je dus neeTammy schreef: ↑25 nov 2022, 13:53herman50 schreef: ↑vr nov 25, 2022 9:09 am
deze wel goed??
https://www.niburu.co/ = GEEN MSN
Witte wel schreef :
>>>>>>>>>>>>>>>>>
Neeeeee geen Niburu please !![]()
De natte droom van GroenSlinks, iedereen in het donker.Tammy schreef: ↑25 nov 2022, 20:38
Oekraïne bijna niet meer verlicht, is te zien op NASA-foto's
Op bovenstaande satellietfoto van NASA is goed te zien hoe het elektriciteitsnetwerk van Oekraïne de laatste tijd is geraakt door Russische aanvallen. Op de foto is te zien hoe Europa en Rusland nog bijna volledig verlicht worden, terwijl Oekraïne grotendeels donker is. Rechtsbovenin zie je Rusland (met hoofdstad Moskou fel verlicht), links daaronder ligt Oekraïne.
Elektriciteit in Oekraïne in januari en november.
https://nos.nl/liveblog/2453232-eu-help ... eevacueerd
Hoe in-en-in triest dat deze kinderen dit moeten meemaken.Meer dan 11.000 Oekraïense kindjes werden weggevoerd om “goede Russen” van hen te maken.
Ze zouden na twee weken terugkeren
Deze kinderen zijn ondergebracht in een kamp in Zolotaya Kosa in Zuidwest Rusland.
Ze komen uit een weeshuis in Donetsk, wat niet altijd betekent dat ze geen ouders meer hebben.
Bij elk dorpje dat Oekraïne herovert, stijgt het aantal kinderen van wie bevestigd kan worden dat ze naar Rusland gedeporteerd zijn.
Sinds het begin van de oorlog werden al 11.461 kinderen geïdentificeerd die zijn weggevoerd.
Het zou slechts het topje van de ijsberg zijn. Hen terugkrijgen is aartsmoeilijk.
Peter Mijlemans
Gisteren om 03:00
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221124_96331620
tuurlijk Tammy, maar ben niet van plan me voor lul te laten zetten , je zal het misschien goed praten ,maar van m´n broer zou ik het niet eens nemen fijne dag verder JIJ