Klimaatprotesten.

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Klimaatprotesten.

Bericht door Fenna » 28 nov 2022, 09:04

'Dag in, dag uit' klimaatprotesten aangekondigd, politiebonden maken zich zorgen

https://www.ad.nl/binnenland/dag-in-dag ... ~a377c374/

Vrij artikel.
'Dag in, dag uit' klimaatprotesten aangekondigd, politiebonden maken zich zorgen

Actiegroep Extinction Rebellion kondigt nieuwe acties en snelwegblokkades aan, waaraan duizenden mensen zullen deelnemen. Politiebond NPB maakt zich grote zorgen over de ‘hete winter’.

Zaterdag werd voor de vierde keer dit jaar de Utrechtsebaan van de A12 in Den Haag geblokkeerd. ,,De eerste keer, afgelopen zomer, waren we met een paar mensen. Nu al met 300 demonstranten’’, zegt Lucas Winnips van XR, zoals Extinction Rebellion wordt afgekort. ,,Mensen maken zich zorgen om het klimaat. Binnen afzienbare tijd zijn we met duizenden. We willen dag in dag uit op de voorpagina met onze vreedzame acties.’’ 150 mensen werden zaterdag aangehouden. Bij de actie op Schiphol begin deze maand werden 400 demonstranten opgepakt.

Elite.

XR vindt dat de overheid niet eerlijk is over de gevaren van klimaatverandering en wil dat de uitstoot van CO2 al in 2025 nul is. Massale arrestaties, het liefst met duizenden tegelijk, zijn onderdeel van de strategie. ,,Alleen dan zal de elite luisteren.

Lees verder in link.
-----------------
Klimaatdrammers zijn het.

Het klimaat is al zo lang als de aarde bestaat aan verandering onderhevig ook toen er nog geen mens rondliep, hoe willen de drammers dat verklaren?
Deze mensen leven in een angstbubbel aangepraat door groep belanghebbenden waaronder overheden die hier fors aan verdienen.
Onze invloed op het klimaat is nul.

Wat deze activisten vooral doen met hun acties is gevaarlijke situaties veroorzaken door bijvoorbeeld op kruisingen te gaan liggen en verkeer te blokkeren, zelfs hulpverlenende diensten laten ze niet door want, 'wij moeten het maar voelen wat wij het klimaat aan doen'.
Volgens hen sterven er dagelijks mensen aan de gevolgen van de opwarming van het klimaat en blijkbaar vinden zijn het dan gerechtvaardigd dat zij mogelijk ook doden op hun geweten hebben door hulpverlenende diensten tegen te houden.
Eigenlijk zijn het potentiële moordenaars.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door univers » 28 nov 2022, 09:08

Massale arrestaties, het liefst met duizenden tegelijk,
Gelijk in de Noordzee dumpen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Fenna » 28 nov 2022, 09:12

univers schreef:
28 nov 2022, 09:08
Massale arrestaties, het liefst met duizenden tegelijk,
Gelijk in de Noordzee dumpen.
Doe maar niet.
Gaat de zeespiegel stijgen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door univers » 28 nov 2022, 09:28

Water stijgt toch wel, en als je ze goed opstapelt, heb je gelijk dijkbescherming. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Fenna » 28 nov 2022, 10:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tet » 28 nov 2022, 11:08

Landijs, zoals Antartica en Groenland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Landijs
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Determinist » 28 nov 2022, 11:50

Fenna schreef:
28 nov 2022, 09:04
Onze invloed op het klimaat is nul.
Nee. Keer op keer wordt het duidelijk in elke studie en meting en dat al decennia lang.
De mate waarin is een discussie echter dat deze nul is is feitelijk onjuist.
Fenna schreef:
28 nov 2022, 09:04
Het klimaat is al zo lang als de aarde bestaat aan verandering onderhevig ook toen er nog geen mens rondliep, hoe willen de drammers dat verklaren?
Dit is de meest stompzinnige argumentatie die je maar kan maken.

"Ontbossing door mensen van de amazone is een probleem".

"Ja maar sinds dat er bossen op de aarde bestaan is er ontbossing geweest, zelfs toen er nog geen mensen rondliepen. Hoe willen de anti-ontbossing drammers dit verklaren?"

Voor iedereen met enkele werkende hersencellen is het duidelijk dat je hier geen punten mee behaalt in de cursus "Argumenteren voor beginners".

Dat je het eens of oneens bent met de mening en acties van klimaatdrammers staat los van klimaatwetenschap.
Echter wordt dit door elkaar gehaald om ideologisch een standpunt in te nemen. Men wil oh zo graag tegen de klimaatdrammers zijn dat blijkbaar elke tactiek aangegrepen wordt om het eigen punt te maken.
Daarbij elke logica in de prullenbak te werpen in de argumentatie.

Je dient wetenschap, politiek en ideologie uit elkaar te houden en juiste argumenten aan te dragen. Want al deze verschillende onderdelen in de discussie hebben verschillende uitgangspunten en daarmee verschillende benodigde argumentaties.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Fenna » 28 nov 2022, 12:32

Het is mij duidelijk dat jij Determinist, het verhaal ook maar van een kant wil horen, het verhaal wat je door de MSM word opgedist.
Tegengeluiden van andere wetenschappers worden door jou met het grootste gemak van tafel geveegd als ze niet in jou denkbeeld passen.

wij zullen het waarschijnlijk nooit eens worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door univers » 28 nov 2022, 13:10

Je dient wetenschap, politiek en ideologie uit elkaar te houden en juiste argumenten aan te dragen.
Daar wringt juist de schoen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Determinist » 28 nov 2022, 13:13

Fenna schreef:
28 nov 2022, 12:32
Het is mij duidelijk dat jij Determinist, het verhaal ook maar van een kant wil horen, het verhaal wat je door de MSM word opgedist.
Tegengeluiden van andere wetenschappers worden door jou met het grootste gemak van tafel geveegd als ze niet in jou denkbeeld passen.
En nu gebruik je opnieuw een onzinnige argumentatie.

Het enige verhaal waar je naar moet kijken is de wetenschappelijke.
Dat heeft niets te maken met MSM.

Er is geen enkel wetenschappelijke argumentatie die je uit MSM kan halen. Schrijvers, bloggers, vloggers, dit zijn geen wetenschappers en doen geen wetenschappelijke studies.
MSM kunnen schrijven over wetenschap, maar dat staat daar niet gelijk aan. Wie wetenschappelijke kennis haalt uit MSM is verkeerd bezig want dat is niet de bron van de kennis.

Het interesseert mij geen drol wie de MSM is, wat het schrijft.

Ik weet niet eens welke MSM verhalen er allemaal zijn want er zijn duizend en 1 verschillende vormen van MSM, met duizend en 1 individuen werkend bij duizend en 1 organisaties passend bij duizend en 1 ideologieën, politieke stromingen en belanghebbenden. Je dient dus niet bij MSM te zijn om wetenschappelijke kennis op te doen.

Je zegt dat ik maar één kant van de MSM verhalen wil horen.
Ten eerste heb je daar geen enkele aanwijzing voor. Je roept het maar omdat dit ook weer makkelijk is. Een ongefundeerde mening als alternatief voor geldige argumenten met duidelijke bronnen.
In plaats van dat je jouw opmerkingen voorziet van directe wetenschappelijke bronnen waar je jouw argumentatie op baseert kom je met een ongefundeerde mening over dat ik "mijn" verhaal ergens uit MSM zou halen en dat deze ook nog eens éénzijdig zou zijn.

Dit is een dooddoener als argument. Het stopt meteen de discussie want het enige antwoord wat je nog maar hoeft te geven is: "wij zullen het waarschijnlijk nooit eens worden".

Nee, klopt. Met het MSM argument zullen we het nooit eens worden omdat MSM helemaal niet gaat over de inhoud van de discussie. En zolang je niet over de inhoud wil praten valt er ook niet over de inhoud eens te worden.
Tegengeluiden van andere wetenschappers worden door jou met het grootste gemak van tafel geveegd als ze niet in jou denkbeeld passen
Ten eerste is het denkbeeld niet van mij, maar die van klimaatwetenschappers. Ik verzin hier niets.
MSM verzint er juist van alles bij.

Tegengeluiden zijn prima, maar wel wetenschappelijke. Niet tegengeluiden uit MSM.

Dus, als je links hebt naar tegengeluiden is dat prima. Want dan kan je die afzetten tegen alle andere geluiden in de wetenschap. En kan je daarop een inhoudelijke discussie voeren.

Links naar MSM in welke vorm dan ook sla ik over. Links naar wetenschappelijke studies zijn altijd welkom. Welk geluid ze ook maar laten horen.

Terugkomend op "klimaatdrammers":

Ik ben het vaak oneens met hun meningen en acties. Maar niet omdat ik het oneens ben met de wetenschap.
Ook klimaatdrammers interpreteren de wetenschap vaak verkeerd en gebruiken ongeldige argumenten. Dit omdat zij waarschijnlijk hun meningen laten baseren op verhalen uit MSM die ze aanstaan.

Dus het werkt twee kanten op. De voor en tegenstanders gebruiken beide MSM voor hun meningen en vergeten dat MSM slechts een verneukte afspiegeling is van de daadwerkelijke wetenschap waarop ze zich denken te baseren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tammy » 29 nov 2022, 03:56

Determinist schreef :
Ook klimaatdrammers interpreteren de wetenschap vaak verkeerd en gebruiken ongeldige argumenten. Dit omdat zij waarschijnlijk hun meningen laten baseren op verhalen uit MSM die ze aanstaan.
Dat zeg je goed Determinist, waarschijnlijk gaat het ook zo.
Hoe ik erover denk dat de mens in staat zou zijn om de aarde te laten afkoelen is bekend.
Daar ga ik het niet meer over hebben, heb daar genoeg over geschreven.
Maar de klimaat protesten/drammers moeten aangepakt worden.

Waarom ?
Niet omdat ze demonstreren.
Dat mag gewoon als het normaal gebeurt.
Waarom moet het volgens mij aangepakt worden ?
Omdat men de openbare orde verstoort.
Op vliegvelden rondlopen/fietsen of snelwegen bezetten of museums lastig vallen enz, dat moet stoppen.

Het is wachten totdat deze klimaatdrammers de eerste dode veroorzaken met hun acties.
Er komt een dag vrees ik dat het mis gaat.
Verstoring van de openbare orde moet men aanpakken anders is het hek van de dam.

Vastgeplakte demonstranten klaagden toen ze in Duitsland bij ik dacht Volkswagen/Porche fabriek aan hun lot werden overgelaten voor een tijdje.
Ze waren heel boos want tsja dan word demonstreren niet zo leuk meer voor ze, maar ze lijmen zich toch echt zelf vast.
Ik vond het een geweldige actie wat het personeel daar deed.

Demonstreren is een groot goed zegt men altijd.
Dat is het ook totdat men anderen gaat lastig vallen met hun acties.
Dat moet consequenties hebben want deze acties op vliegvelden en wegen zorgen voor levensgevaarlijke situaties en dat dient voorkomen te worden.
En blijf met je tengels van kunstwerken af.



Afbeelding

https://media.dumpert.nl/dmp/media/imag ... /image.jpg

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door univers » 29 nov 2022, 07:08

Ik lees nergens dat de polen aan het verschuiven zijn, dat dit één van de grootste oorzaken is.
Zo gebeurt dat al miljoenen jaren, de dino's konden er niets tegen doen, en de mens evenmin.
Een grote vulkaan uitbarsting, en wij belanden dan in de winter.
Je kan protesteren wat je wil, zolang er dollars te verdienen valt, zal er niets veranderen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Fenna » 29 nov 2022, 08:52

:post: Uni
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tet » 29 nov 2022, 11:05

univers schreef:
29 nov 2022, 07:08
Zo gebeurt dat al miljoenen jaren, de dino's konden er niets tegen doen, en de mens evenmin.
Zo'n 66 miljoen jaar geleden kwam een meteoriet op de aarde terecht. Dat gebeurde met zoveel kracht dat er jarenlang een donkere stof om de aarde heen hing. Het zonlicht kon daardoor de aarde niet meer bereiken. Planten gingen dood, daarna dieren en tot slot ook alle dino's
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Determinist » 29 nov 2022, 11:16

univers schreef:
29 nov 2022, 07:08
Ik lees nergens dat de polen aan het verschuiven zijn, dat dit één van de grootste oorzaken is.
Met een Google zoekactie kom je van alles tegen.
Er is MSM die aangeeft dat het de oorzaak van klimaatverandering is.
Andere MSM draait het om, de klimaatverandering is de oorzaak van het verschuiven van de magnetische polen.
Daarnaast zijn er MSM die stellen dat er geen enkel verband tussen zit.
Met wat extra zoeken kom je vast wel ergens tegen dat er niet eens magnetische polen zijn.

Over Dino's gesproken. Die hebben niet bestaan of leefden naast de mens, hebben zichzelf opgegeten of verdronken bij de zondvloed.
Soms wordt er ééntje gespot in een meer dus uitgestorven ho maar.
Daarbij sterven er al miljarden jaren soorten uit. Dus waarom ons druk maken over de Sumatraanse tijger, Reuzenmiereneter, Karetschildpad, Berggorilla, Javaanse neushoorn, Californische bruinvis, Borneose orang-oetan. En ach, we hadden toch ook niets aan de Dodo en mammoet, om er maar een paar te noemen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door univers » 29 nov 2022, 13:36

Er is MSM die aangeeft dat het de oorzaak van klimaatverandering is.
10 jaar geleden, gaf ik al aan dat de polen aan het kantelen waren.
Met wat extra zoeken kom je vast wel ergens tegen dat er niet eens magnetische polen zijn.
Waar denk jij waar jij je energie van krijg
En ten tweede ik haal niets bij msn, en zoals je al zelf aangeeft is msn een warzooitje.
En als jij mijn linken allemaal had gevolgd, had je nou niet van die onzin uitgekraamd.
Over Dino's gesproken. Die hebben niet bestaan of leefden naast de mens, hebben zichzelf opgegeten of verdronken bij de zondvloed.
Heeft Mozes dit ook al op zijn geweten?
Soms wordt er ééntje gespot in een meer dus uitgestorven ho maar.
Maar geen bewijzen, zelfde als met big foot.
Daarbij sterven er al miljarden jaren soorten uit. Dus waarom ons druk maken over de Sumatraanse tijger, Reuzenmiereneter, Karetschildpad, Berggorilla, Javaanse neushoorn, Californische bruinvis, Borneose orang-oetan. En ach, we hadden toch ook niets aan de Dodo en mammoet, om er maar een paar te noemen.
Dat noemen evolutie.
Maar wat heeft dat met klimaatprotesten te maken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tet » 29 nov 2022, 14:39

Determinist was sarcastisch.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tammy » 29 nov 2022, 15:13

Ja dat was hij zeker, leuke opsomming . :mrgreen:

Goed lezen Univers. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tet » 29 nov 2022, 15:36

Tammy schreef:
29 nov 2022, 03:56
Maar de klimaat protesten/drammers moeten aangepakt worden.

Waarom ?
Niet omdat ze demonstreren.
Dat mag gewoon als het normaal gebeurt.
Waarom moet het volgens mij aangepakt worden ?
Omdat men de openbare orde verstoort.
Op vliegvelden rondlopen/fietsen of snelwegen bezetten of museums lastig vallen enz, dat moet stoppen.

Het is wachten totdat deze klimaatdrammers de eerste dode veroorzaken met hun acties.
Er komt een dag vrees ik dat het mis gaat.
Verstoring van de openbare orde moet men aanpakken anders is het hek van de dam.
Dat deden de boeren ook, en daar stond je wel achter.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatprotesten.

Bericht door Tammy » 29 nov 2022, 15:51

Daar heb je helemaal gelijk in Tet.
Dat gaat over families wiens toekomst aan diggelen word geslagen door iets waar als je bij de grens woont je overbuurman gewoon mag boeren en jij niet .
Dat hele stikstofbeleid , daar zijn veel onderzoekers het niet met elkaar eens.
Maar de boeren zien hun familiebedrijf in rook opgaan.
Dus ja ik heb geen moeite dat zij actie voerden.
I know, selectieve verontwaardiging noemt men dat.
En ik sta achter mijn verontwaardiging hoe men de boeren aanpakt.
Voor hun maak ik een uitzondering.

De klimaatactivisten protesteren tegen iets waar wij mensen geen invloed op hebben, namelijk de planeet laten afkoelen.
De rest heb ik zo vaak over geschreven, hoe ik daarover denk is wel bekend.
Met hun acties heb ik wel moeite.
Ik ga niet iets anders beweren, ik geef je eerlijk antwoord Tet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie