Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 05:47

Afbeelding
Militairen van de landmacht tijdens een oefening in Duitsland.

Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger.

Nederland en Duitsland zetten een nieuwe stap in de samenvoeging van hun strijdkrachten. De 13de Lichte Brigade uit Oirschot gaat donderdag op in de Duitse 10de Pantserdivisie. Daarmee valt dan het overgrote deel van de gevechtseenheden van de Nederlandse landmacht onder Duits bevel.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... ~abf43835/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wie had dat ooit gedacht.
De toekomst zal uitwijzen of dit een wijs besluit was.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Fenna » 30 mar 2023, 09:14

De opmaat naar 1 europees leger?
Wat Hitler, niet lukte lukt Brussel wel 'Das dritte Reich'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Tammy » 30 mar 2023, 10:48

Ik weet niet of er 1 Europees leger komt.
Als je ziet bijvoorbeeld hoe Hongarije in de clinch ligt met Brussel en Polen tot voor kort ook.
En de verdeeldheid tussen de landen onderling op tal van zaken dan zie ik 1 Europees leger behoorlijk moeilijk tot stand komen.
Nederland geeft zichzelf weg lijk mij, ik snap sommige voordelen die worden gezegd maar poeh samenvoegen met het Duitse leger ?
Ik weet niet of dat wel een goed idee is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Osiris » 31 mar 2023, 11:35

De bedoeling was altijd alles onder één noemer te brengen .
1 wereldregering ,1 digitale wereldmunt, 1 wereldleger .
Uiteraard de natte droom van de VS hegemonie .

De vraag is dan tegen wie het wereldleger zich zou moeten gaat richten als alles daaronder valt.
De vijand worden dan de burgers , die zich hier niet aan willen conformeren.

Aangezien NL soldaten zich niet snel zullen richten tegen eigen bevolking , kunnen dat dus de Duitse soldaten of Poolse soldaten of whatever soldaten zijn.
Was al zichtbaar bij eerdere protesten in NL, waar ineens vreemde soldaten/politie met vreemde emblemen op hun uniformen ( video/foto's vlgs mij toen geplaatst door Witte )
op extreem agressieve wijze de demonstranten benaderden , die vreedzaam protesteerden .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Determinist » 31 mar 2023, 12:34

Osiris schreef:
31 mar 2023, 11:35
De bedoeling was altijd alles onder één noemer te brengen .
1 wereldregering ,1 digitale wereldmunt, 1 wereldleger .
Uiteraard de natte droom van de VS hegemonie .
Er zijn best diegenen waarbij het de bedoeling is of was.
Echter niet alleen maar aan één kant. Ik neem aan dat er Chinezen zijn die hetzelfde zouden willen en sommige russen en genoeg japanners die hetzelfde denken.
Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn.

Probleem met het onder één noemer te brengen is iedereen die haar of zijn eigen noemer willen zien daarbij in de weg staat.
En er zijn er zoveel dat het idee van één noemer vrijwel onmogelijk is. Een zogenaamde wereldvisie utopie voor de ene en een wereldvisie dystopie voor de ander.
De vraag is dan tegen wie het wereldleger zich zou moeten gaat richten als alles daaronder valt.
De vraag zou dan eerder moeten zijn: wat doen "ze" in plaats van dat?

Nou, "ze" hoeven helemaal niet op wereldniveau het onder 1 noemer te brengen. Ze kunnen dat prima af met het plekje waar "ze" nu al zijn.
En daar kunnen "ze" nu al de burger als vijand beschouwen. En dat doen ze al, duizenden jaren.

Niks nieuws dus.

Ik zie een dergelijke utopie/dystopie gewoonweg nooit gebeuren.

Nou ja, ik zie een duidelijke mogelijkheid die wel te behalen is.

De utopie/dystopie van zero wereldregeringen, zero munten en zero legers. Het moment dat de mensheid zichzelf vernietigd heeft.
Die kans is vele malen groter.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Osiris » 31 mar 2023, 13:22

Determinist schreef:
31 mar 2023, 12:34


Nou ja, ik zie een duidelijke mogelijkheid die wel te behalen is.

De utopie/dystopie van zero wereldregeringen, zero munten en zero legers. Het moment dat de mensheid zichzelf vernietigd heeft.
Die kans is vele malen groter.
Mee eens :mrgreen:

Daarnaast zie ik zeker al een weerstand vanuit de BRICS landen , die een eigen munt yuan zijn gaan hanteren als handelsmunt.
En daar kunnen Saoedi Arabie en Iran ook nog wel eens bij komen .

De CDBC digitale munt is al wel in wording , maar daar zullen bovengenoemde landen waarschijnlijk niet aan mee gaan werken.
Ook zullen dan de concurrerende cryptomunten eerst nog moeten verdwijnen, die eerdere teloorgang van sommige is niet voor niets .
En alle kleinere banken opgaan in de grotere,wat je recentelijk al wel kon zien.
Maar zet voorlopig ook niet door.

Daarnaast kunnen in huidige oorlogs/sancties situaties eveneens eerder de Russische/Chinese legers met elkaar gaan samenwerken en een blok vormen tegen gezamenlijke legers westen ( NAVO ),mocht het nog verder escaleren, ook qua sancties tegen beide landen en oplopende spanningen Taiwan.
En wie gaat daar dan nog bij komen....

Dus daarmee zullen die ooit beoogde doelstellingen betreffende 1 noemer , niet echt gaan lukken.
Maar burgers zullen zeker de dupe ( al ) zijn/worden van die tegenwerkingen .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Tet » 31 mar 2023, 14:19

.
truth is stranger than fiction

WikiWappia
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:47

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door WikiWappia » 02 apr 2023, 22:54

Fenna schreef:
02 apr 2023, 08:28
Het word tijd dat Europa zijn eigen broek ophoud.
Fenna schreef:
30 mar 2023, 09:14
De opmaat naar 1 europees leger?
Wat Hitler, niet lukte lukt Brussel wel 'Das dritte Reich'
Wil jij nou wel of juist niet dat Europa zijn eigen broek op houd, of is het alleen maar klagen om het kunnen klagen?
Tammy schreef:
30 mar 2023, 05:47
De toekomst zal uitwijzen of dit een wijs besluit was.
Voor meer samenwerking is dit zeker een wijs besluit. En zoals in het artikel staat:
Dat de eenheden van de landmacht opgaan in de Duitse divisies betekent niet dat de zeggenschap uit handen wordt gegeven. Nederland blijft beslissen over de inzet van zijn militairen. In de politiek is grote steun voor de bundeling van krachten. Niet alle onderdelen van de landmacht gaan overigens samen met de Duitsers. Zo blijft het Korps Commandotroepen zelfstandig opereren.

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 695
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Rudolf I » 03 apr 2023, 02:03

In het jaar 1995 deed ik mijn dienstplicht voor het Nederlandse leger, de communicatie.
Ze vroegen gelijk bij mijn opkomst of ik naar voormalig Joegoslavië wilde, ik zei nee. Dus kreeg ik opleiding op de Nederlandse kazerne.
Later in 1995 werd de eenheid waarbij ik heb gezeten opgeheven, en werden we onderverdeeld in het 1e Duits-Nederlands legerkorps.
Dat was de voorloper.
Alhoewel het Nederlandse deel de beste techniek heeft gehad, de elektronica van Philips in een DAF -truck, was de Duitse lijnploeg erg efficiënt. Onze Nederlandse lijnploeg was zacht gezegd niet zo snel.

Ikzelf ben voorstander van een Europees leger; Nederland kan best manschappen leveren, maar we moeten in Brussel wel luider worden over wat ermee gedaan gaat worden.
West -Europa heeft (voor de stabiliteit in de EU-zone) best wel behoefte aan een Europees leger. Vanwege migratiebeleid op Europees niveau, en zeker nu Poetin en Moskou een veiligheidsrisico vormen.
Mijn mening: Laten we dit ook maar doen, net als de Euro.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Fenna » 03 apr 2023, 08:43

WikiWappia schreef:
02 apr 2023, 22:54
Wil jij nou wel of juist niet dat Europa zijn eigen broek op houd, of is het alleen maar klagen om het kunnen klagen?
Het zijn twee berichten in twee verschillende topics.
Maar goed, ik geef je antwoord.

Eigen broek op houden, ja.
Afhankelijk zijn van anderen is nooit verstandig,

Maar dat betekend nog niet dat ik een voorstander ben van één Europees leger.
'Das dritte reich' de Europeesche Uni ben ik geen voorstander van, omdat landen als Frankrijk en Duitsland dan voor ons en overige aangesloten landen bepalen wat wel en niet goed voor ons is.
Vooral landen die er financieel slecht voorstaan zoals Griekenland, Italië, Tjechïe etc.profiteren van de rijkere landen en hangen aan het geldinfuus.
Doe mij een NEXIT.

En het klagen om maar te kunnen klagen, daar ben jij nu mee bezig als je meerdere topics doorspit om mij te bekritiseren.
Dat noemen ze meestal spijkers op laag water zoeken omdat je iemand niet mag.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Determinist » 03 apr 2023, 09:26

Fenna schreef:
03 apr 2023, 08:43
'Das dritte reich' de Europeesche Uniben ik geen voorstander van, omdat landen als Frankrijk en Duitsland dan voor ons en overige aangesloten landen bepalen wat wel en niet goed voor ons is.
Ah, de grote misvatting waar ze bij de Brexit ook ingetrapt zijn.

Grote landen bepalen met of zonder de EU wat ze zelf willen doen. Het feit dat je een samenwerking hebt en je daarbij voor het ene wel krijgt wat je wilt en voor het andere niet zit hem in het woord samenwerking.
Het verschil met samenwerking en geen samenwerking is dat je in deze Europese context nog steeds afhankelijk bent van anderen waarbij je met samenwerking nog mede invloed hebt over de aard van samenwerking en in het geval van geen samenwerking je geen invloed hebt.

Denk je nu echt dat de UK nu alles zelf kan beslissen en niet afhankelijk is van anderen? Het grappige is dat ze nu MEER regels hebben dan eerst waarbij die nieuwe regels niet vanuit de UK aangepast of genegeerd kunnen worden. Nog grappiger is dat de UK deze regels waaraan het nu moet voldoen zelf door de UK eerder in samenspraak zijn opgesteld toen ze nog in de EU zaten.
Vooral landen die er financieel slecht voorstaan zoals Griekenland, Italië, Tjechïe etc.profiteren van de rijkere landen en hangen aan het geldinfuus.
Dat kan je als nadeel zien. Maar vergeet niet dat daar tegenover staat dat je zelf als land aan het infuus moet vanwege alle voordelen die opeens wegvallen. En dat geld moet uit eigen kas komen.
Doe mij een NEXIT.
Kijk nou even naar hoe het met de Brexit gaat. Alle leugens waarmee de politici de burgers hebben lekker gemaakt zijn niet uitgekomen. Waarschuwingen van experts zijn daarentegen wel uitgekomen.
Brexit is economische zelfmoord. En voor NEXIT zal dit vele malen meer impact hebben aangezien Nederland één van de grootste exporteurs en een Europees doorvoerland is.
Een NEXIT zal dit vernietigen. Het aan het infuus houden van financieel zwakke landen is peanuts vergeleken met de voordelen die wij als Nederland krijgen.

Het is prima dat je een NEXIT wilt, maar realiseer je wel wat er dan met NL gaat gebeuren. Het voorbeeld wordt nu in realtime gespeeld met Brexit. Een schuin oog naar de situatie aldaar zou je kunnen informeren hoe we een NEXIT kunnen gaan verwachten.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Fenna » 03 apr 2023, 09:57

Determinist schreef:
03 apr 2023, 09:26
Grote landen bepalen met of zonder de EU wat ze zelf willen doen.
Precies, en laat ze dat ook mooi voor zichzelf doen, maar zij beslissen ook voor ons een dat staat mij tegen.
Ze zijn te hard van stapel gelopen met de EU, het was beter geweest dat ze rustiger aan hadden gedaan met uitbreiden en eerst de neuzen één richting op had gekregen, maar daar is zelfs geen sprake van.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Osiris » 03 apr 2023, 10:05

Geheel onafhankelijk kan natuurlijk nooit , je hebt altijd met import/export te maken, handelsverdragen etc.
Maar het huidige gedrocht van de EU moeten we niet willen , omdat die naar steeds meer dictatuur gaat,
waar eigen grondwetten straks steeds meer ondergeschikt gaan worden aan Europese grondwet.

Ten tijde van E.E.G. was er ook gewoon handel en bedrijvigheid en daarmee afhankelijkheid qua economieen van elkaar, wat was daar mis mee ?
De huidige wetten uit EU worden steeds verstikkender en dwangmatiger , de Euro mag dan wel voor meer nivellering gezorgd hebben en makkelijker handel drijven.
Maar gewone burgers hebben veelal het nakijken gehad en de rekening hiervoor betaald en nog.

Prefereer eveneens een Nexit , maar wel met de eerdere E.E.G. richtlijnen van weleer.
Dat zal de EU echter nooit toestaan ( eigenlijk gewoon sanctiebeleid ) , zo zie ik de malaise van Engeland op dit moment .
En was wel te verwachten als strafcampagne van de EU voor de Brexit.

Dan moet je wel een hele sterke economie en exportpositie hebben om je staande te houden .

En eigenlijk geldt dat voor het 1 Europese leger hetzelfde , samenwerking prima ,
maar overheersing en verlies van zeggenschap en eigen nationale identiteit niet.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Determinist » 03 apr 2023, 10:41

Osiris schreef:
03 apr 2023, 10:05
Prefereer eveneens een Nexit , maar wel met de eerdere E.E.G. richtlijnen van weleer.
Dat zal de EU echter nooit toestaan ( eigenlijk gewoon sanctiebeleid ) , zo zie ik de malaise van Engeland op dit moment .
En was wel te verwachten als strafcampagne van de EU voor de Brexit.
Ook een grote misvatting. Dat de EU de UK straft vanwege het verlaten.
Onzin.

De UK heeft samen met andere landen een samenwerking afgesproken. Om lid te zijn moet je voldoen aan de EU regels die samen met de leden afgesproken worden.
De landen die geen lid zijn hebben de voordelen niet. Ook dat is onderdeel van het voordeel om lid te zijn.
Het is het vormen van een club landen om binnen de club de zaakjes te regelen. Dat kost je regels en bijdrage. Het resultaat is dat er een verschil is tussen leden en niet-leden.

Dus leden hebben regels om lid te zijn en te blijven.
En niet-leden hebben ook deze regels om zaken te doen met EU landen. Plus extra regels om de leden te beschermen en leden de voordelen te geven die het waard maken om lid te zijn.

Maar dat houdt niet in dat niet-leden kunnen doen wat ze willen. Ja, als ze zich niet bemoeien met de landen in het lidmaatschap kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Maar als ze willen handelen met landen binnen de EU moeten ze voldoen aan de EU regels. Ze kunnen niet zelf regels verzinnen waar de EU zich aan moet houden.

Als de EU geen hormoonvlees in de interne markt wil en daar regels voor opstelt, dan kunnen niet-leden niet zomaar hun hormoonvlees exporteren naar de EU omdat ze dat graag willen.

De UK heeft besloten om uit de EU te stappen omdat ze graag hun eigen regels wilden maken. Prima.
Maar met die beslissing is de UK automatisch een niet-lid geworden en gaan alle voordelen die leden hebben komen te vervallen. De UK is dus een derde partij geworden en hebben zich te houden aan de EU regels opgesteld door de EU leden voor derden.

Deze regels zijn er niet gekomen toen de UK uit de EU stapte. De meeste bestaande regels waren reeds eerder in samenspraak met de UK zelf opgesteld en toegepast door de UK.

De UK heeft dus in de afgelopen decennia mede besloten dat externe partijen moeten voldoen aan X regels met Y inhoud.
Door te kiezen een externe partij te zijn moeten ze nu dus voldoen aan X regels met Y inhoud. En dat is logisch. Waarom zou de UK als niet-lid wel de voordelen maar niet de nadelen mogen behouden?
Waarom mag de UK als niet EU lid andere regels hebben dan bijvoorbeeld Turkije?

Is dat straffen?
Nee dat zijn de regels die de UK decennia lang zelf heeft opgelegd aan externe partijen. En daar waren ze in de meeste gevallen blij mee omdat er zeer veel voordelen lagen door externe partijen deze regels op te laten leggen.

Nu ze opeens moeten voldoen aan deze regels is het niet alleen flauw om nu daarover te zeuren maar in feite hypocriet. Is men het niet eens met de derde-partij regels nu, waarom wel toen ze nog lid waren?
Waarom doen alsof ze niet wisten welke regels opeens zouden gelden? Deze regels waren expres niet aan het publiek duidelijk gemaakt. Nu komen diezelfde politici in de problemen omdat ze deze regels niet kunnen veranderen, want ze hebben gekozen om uit het besluitproces te stappen.

Het is een leugen van politici om te stellen dat de UK en in geval van Nexit door kunnen gaan als een soort van virtueel lid, alle voordelen pakken maar niet de nadelen.
De Brexit campagne heeft daar nooit over gesproken. Echter de experts zijn weggewuifd als bangmakerij. Want de EU heeft het UK meer nodig dan andersom.
Een soort van UK dominantie van weleer. Nou nee. De UK moet nu aan de regels voor externe partijen voldoen en hebben nul zeggenschap over nieuwe regels.
Daar hebben de Brexiteers voor gekozen. En niet achteraf zeuren dat de regels niet duidelijk waren. Want de gevolgen zijn duidelijk aangegeven voordat men naar de stembus ging.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Osiris » 03 apr 2023, 11:19

Mee eens dat de grote handels jongens er in eerste instantie mee ingestemd hebben bij toetreding EU en zich dan aan die regels zouden moeten houden.
Voor hen waren de voordelen en dus pro EU en tegen Brexit.

Degenen die voor Brexit gestemd hebben waren voornamelijk de ' gewone burgers ' , die steeds slechter werden van het EU lidmaatschap.
Iets wat je constant terugziet ; het rijken worden rijker ,armen worden armer principe en op grote schaal zichtbaar in VK al ver voor Brexit.
Helaas is daar na Brexit i.d.d. geen verandering in gekomen, wat dus duidelijk valse hoop was voor VK bevolking ; Brexit om dat te verbeteren in de toekomst .

Hetzelfde wat je ziet op ander vlak in NL met greendeal beleid vanuit EU naar NL toe .
Lidmaatschap van de EU levert voor de grote greendeal jongens talloze voordelen op ten koste van eigen bevolkingen.
En eigen bevolking heeft niks te vertellen over dat lidmaatschap , dat word in hogere kringen bepaalt .
Nu zie je die weerstand na laatste verkiezingen, maar zal niks gaan veranderen aan beleid , want opgelegd door EU .

Dus overal zie je die 2 deling .
En lidmaatschap EU en de Euro als munt heeft dat verschil alleen maar vergroot .

Hetzelfde geldt voor lidmaatschap NAVO als het om ons leger gaat.
Hoe vaak heeft NL al mee moeten doen aan oorlogen , waar totaal geen directe bedreiging voor NL aanwezig is geweest, vaak ver buiten Europa .
Maar belangen werden gediend , die voor een enkele bepalende mogendheid van groot belang waren.
Vanwege dat lidmaatschap en medewerking, kan daardoor NL wel direct bedreigd gaan worden ( zeker als het om Rusland/Oekraine gaat ) .
Dus de omgekeerde wereld .

Gewoon even een groter plaatje waar steeds meer dictatuur en centralisatie/fusie van macht zichtbaar aan het worden zijn.
Ten gunste van enkelen en ten koste van velen.
En geldt voor EU, NAVO,WHO,VN,WEF etc etc.
Elite bepaalt en vaart er wel bij, de rest kan blijkbaar opgeofferd worden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Determinist » 03 apr 2023, 11:37

Osiris schreef:
03 apr 2023, 11:19
Degenen die voor Brexit gestemd hebben waren voornamelijk de ' gewone burgers ' , die steeds slechter werden van het EU lidmaatschap.
Nou het mooie is voor ons (en jammer voor de burgers in UK) dat Brexit als experiment nu geëvalueerd kan worden.
Er werd veel gesproken over voordelen voor de burgers in een theoretische context.

En zoals je weet is discussie in theoretische context lastig omdat de uitkomsten niet te meten zijn.
Het wordt een soort van wellus nietus waarbij men snel van de werkelijkheid af gaat staan en in utopieën gaat denken.
De ene praat over apocalyps en de ander over utopie. Een prima omgeving voor polarisatie, overdrijven, zwart-wit denken en bubbelvorming.

Nu hebben we Brexit. En deze is nu te meten.

Wat doet het met de burger? Wat met kleine bedrijven? Wat met grote bedrijven? Wat met de nieuwe regels? Wat het vrijheden?
Wat met loonkosten en prijzen in de winkel? Ontelbare gebieden die direct of indirect door Brexit zijn geraakt.

Zijn de normale burgers beter of slechter af met Brexit vergeleken met EU lidmaatschap?

De werkelijkheid laat zien dat de normale burger slechter af is.
Het laat ook zien dat grote bedrijven de kleine bedrijven nu weg kunnen concurreren.
Het laat zien dat overeenkomsten met landen aan de andere kant van de wereld niets opleveren vergeleken met het verlies.
Boeren en vissers hebben het tegenovergestelde mogen ervaren. Minder afzet, minder personeel, meer kosten. Ben je tegen de boeren dan is Brexit een prima methode om er vanaf te komen.
(een Nexit speelt de stikstof-elite in de kaart, want het is een nekslag voor boeren. Dat is toch wat ze willen?)
Het laat zien dat mensen met geld helemaal geen last hoeven te hebben van Brexit omdat ze makkelijk de eigen bedrijven kunnen verplaatsen.
Het laat zien dat mensen met macht nu eigen regels kunnen opstellen die binnen de EU niet mogelijk waren maar zeer voordelig zijn in eigen gewin.

Brexit werd gezien als een stroming tegen de elite. Geinige is dat het juist de elite was die Brexit hebben verkocht als iets voor de gewone burger.
De prominente figuren die Brexit als oplossing voor de problemen van de gewone burger hebben voorgesteld waren juost die figuren die geen last hebben van de gevolgen van Brexit.

Brexit is een typisch geval van een gelukte actie vanuit de Elite om het gewone volk te misleiden met een paarse eenhoorn.

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die het niet op hebben met de elite zich blijven scharen achter het Brexit idee wat bewezen nu een "fuck the people" ideologie is.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Osiris » 03 apr 2023, 12:16

Misschien heb je gelijk.
Houd dus in dat het allemaal geen reet meer uitmaakt voor de gewone burger ; fucked either way .

Hetzelfde thema overal , ondanks off topic gaan, uit handen geven van macht , die steeds meer gecentraliseerd en gefuseerd word .

Dus door alle macht uit handen te geven en burgeroorlogen kunnen ontstaan, blijkbaar geen andere optie meer voor burgers, anders wacht uiteindelijk armoede en slavernij.
Dus toch apocalyps ....
En dat terwijl EU verkocht werd als middel om vrede te bewaren binnen Europa .

Bedroevend.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Determinist » 03 apr 2023, 12:33

Osiris schreef:
03 apr 2023, 12:16
Houd dus in dat het allemaal geen reet meer uitmaakt voor de gewone burger ; fucked either way .
Nou ja. Ik zelf ben wat positiever over de menschheid ingesteld.

Ja, mensen met macht en geld hebben in het verleden, nu en zullen in de toekomst deze gebruiken voor eigen gewin ten koste van de minder bedeelden.
Elite zal altijd bestaan. De momenten waar mensen denken elite te elimineren resulteerde in dystopie voor de gewone burger waarbij er gewoon een andere nieuw elite gecreëerd werd.

De situatie is echter niet zwart-wit.

De ene manier is minder zwart dan de andere. De beste keuze voor dat moment is de iets grijzere ten opzichte van de iets zwartere.

Als je in utopie dan wel in dystopie blijft hangen dan is de kans groot dat het zaakje erger wordt dan dat het beter wordt.
Het is makkelijker iets slechter te maken dan beter. Utopisch denken blijkt in het verleden zaken slechter te maken dan beter.

Als de keuze is tussen Brexit, de EU of een utopie dan is de EU de beste keuze. Minder zwart dan Brexit. En van de utopie weet ik de kleur nog niet.

Zaken die je hebt te verbeteren in plaats van het goede wat je dan ook hebt totaal te vergooien voor een onbekende uitkomst.

Wij hier hebben het echt niet slecht. Niet zo slecht dat we allemaal fucked zijn. Is het perfect? Nee. Verre van.
Maar we kunnen makkelijk, ook als gewone burger dat wat we hebben alsnog erger maken. We hoeven maar een paar generaties terug te denken om te zien waar we terecht kunnen komen.
Ik ben liever hier en nu dan daar waar we niet zo lang geleden nog waren.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Osiris » 03 apr 2023, 12:53

Voor het gewone volk is het uiteindelijk kiezen tussen twee kwaden , zit weinig grijs tussen .
Enige verschil is dat ze misschien een iets langere adem hebben bij de keuze van EU .
Gevolgen leiden uiteindelijk naar het hetzelfde .

Komt een moment dat sommigen niets meer te verliezen hebben en dan word het ' de dood of de gladiolen ' .
In het huidige wereldbeeld zie ik die utopie al lang niet meer te realiseren, ook die middenweg niet , eerder dystopie .
Heb de hoop nog niet volledig opgegeven , omdat ik geloof dat er nog andere , niet wereldse , krachten spelen .

Daarom zal dit niet nog jaren doorgaan .
Een eind gaan komen aan wat sommigen nog beschaving durven te noemen .
De opwaartse piramide zal neergehaald en omgekeerd gaan worden .
Misschien dat er dan meer richting werkelijke utopie gewerkt kan gaan worden , waar iedereen de vruchten van plukt....
Gaan wij niet meemaken.

Maar dat is mijn ding :wink: :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlandse landmacht gaat grotendeels op in Duitse leger

Bericht door Determinist » 03 apr 2023, 13:17

Ieder zo zijn/haar wereldvisie.

Klopt het wat ik zo in je reactie lees dat je visie gebaseerd is op wat in het Christendom het eindtijddenken genoemd wordt?
(met de daarna komende verlossing?)

Plaats reactie