Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 09 jun 2023, 09:43

Ik heb enkele directe lijmtjes naar Oekraïne Determinist, ik neem niet zondermeer de propaganda van beide zijde over, waar erg correcte informatie vandaan komt. De nederlandse kranten hoeft je al helemaal niet meer te geloven en is niet eens vergelijkmateriaal. De nederlandse kranten schrijven hoofdzakelijk fantasie. Zolang de oorlog duurt wordt de positie van Rusland enkel beter op de wereldmarkten en Rusland heeft er zelfs voordeel bij de oorlog voort te laten duren. Maar infrastructuur of utiliteiten vernietigen waar je zelf gebruik van maakt is natuurlijk onzin deze te vernietigen of beschadigen. Ik heb al vaker geschreven dat ik andere bronnen toepas om aan informatie te komen. Als jij ietsje omhoog komt uit je stoel en ook dergelijke kanalen op zoekt krijg je een geheel ander beeld van wat er speelt. Alleen direct kontakt met mensen daar, ja daar moet je mensen voor kennen en die ken ik. Zowel pro Russisch als ook pro Oekraiens. Die leven onderling in Oekraïne over het algemeen gewoon broederlijk samen wat je niet leest in de media. Die zijn beide de dupe van een wereldmachtstrijd die niet eens over Oekraïne zelf gaat. Hoe meer Europa en de VS blundert, en dat doen ze voortdurend, des te meer voordeel er voortvloeid voor Rusland en China. De geloofwaardigheid in het westerse systeem neemt met de dag af. Je kan overtuiging voorspiegelen of het gewoon direct laten zien. En dat laatste doen de Russen. De American Pride zakt steeds verder weg en daarmee ook de wereldpositie.
En wat doen wij hier in Europa, wij lopen een zekere Klaus Schwab idealisme achterna. Super toch, dat helpt Rusland en China verder in hun plan en maakt ons westen afhankelijk. Totdat je dalijk je auto moet laten staan en verdere beperkingen wordt opgelegd. Vrijheden blijf je altijd behouden afhankelijk van de criteria die je zelf stelt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 09 jun 2023, 11:05

Witte wel schreef:
09 jun 2023, 09:43
Ik heb enkele directe lijmtjes naar Oekraïne Determinist...
En deze directe lijntjes hebben het juiste beeld?
Ten eerste: hoe weet jij dat?

Dus deze mensen staan met hun neus er boven op, hebben geen bias en zijn 100% objectief en zijn in staat om militaire informatie zelf bij elkaar te harken zonder dat hun bronnen gecontamineerd zijn?
Terwijl in de chaos ter plekke de direct betrokkenen het zelf ook niet weten?

Daar gaat de geloofwaardigheid al het putje in.

Daarbij wordt de militaire informatie exact gelijk gebracht aan wat de officiële Russische berichtgeving naar buiten brengt?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 09 jun 2023, 13:24

Determinist schreef:
09 jun 2023, 11:05
Witte wel schreef:
09 jun 2023, 09:43
Ik heb enkele directe lijmtjes naar Oekraïne Determinist...
En deze directe lijntjes hebben het juiste beeld?
Ten eerste: hoe weet jij dat?

Dus deze mensen staan met hun neus er boven op, hebben geen bias en zijn 100% objectief en zijn in staat om militaire informatie zelf bij elkaar te harken zonder dat hun bronnen gecontamineerd zijn?
Terwijl in de chaos ter plekke de direct betrokkenen het zelf ook niet weten?

Daar gaat de geloofwaardigheid al het putje in.

Daarbij wordt de militaire informatie exact gelijk gebracht aan wat de officiële Russische berichtgeving naar buiten brengt?
Ja prima Determinist, je zit in een bubbel man. Informatie direct uit het gebied is de beste informatie die je kan krijgen. Hebben geen bias, wat een flauwekul. Waar denk je dat een journalist de informatie vandaan haalt, een satellietfoto of een factchecker of zo. De pro Oekraïense bron die ik heb komt nog regelmatig naar nederland om vrachtwagens te kopen en runt nog gewoon een garagebedrijf in het westen van Oekraïne. Een bijzonder aardige vriendelijke man. Dacht je dat heel Oekraïne op z'n gat lag. De samenleving daar gaat voor zover mogelijk gewoon door maar de media doet suggereren dat heel Oekraine nu stil staat. Dat is niet zo en zeker ondernemers weten verdraait goed wat er speelt in hun land en zoeken constant oplossingen de samenleving in stand te houden. De stoel waar jij het over had daar zit jij zelf in beste Determinist. Ietsje verder kijken dan het neusje lang is. En nee, deze bron is niet pro Rusland maar ziet wel in dat het Oekraïense bewind het land uit buit cq sloopt en de Russen daarin verandering aanbrengen. Alles is beter dan wat het was en daar nemen ze genoegen mee.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 09 jun 2023, 14:20

Witte wel schreef:
09 jun 2023, 13:24
....verhaal...
Hmmmm.
Jij schiet aardig in de aanval en daarmee bevestig je mijn vermoedens.
informatie direct uit het gebied is de beste informatie die je kan krijgen
Bullshit. Zelfs als mensen er met de neus op staan kunnen ze nog steeds verkeerde dan wel verdraaide informatie tot zich nemen of deze zelf verdraaien.
Dat hangt namelijk van de mens zelf af en niet de nabijheid van het gebeuren. En zitten deze mensen aan het front? Kunnen exact tellen hoeveel materieel en manschappen zijn getroffen?
En ook al zijn ze dat: geen garantie voor correcte berichtgeving.

Hebben geen bias, wat een flauwekul
Iedereen heeft bias. En diegenen die zeggen dat ze dat niet hebben zijn leugenaars.
Ik heb bias, jij hebt ze, en de personen om je heen ook. Een mens zonder bias is een meningsloze kasplant.
Iemand die niet toegeeft dat mensen bias hebben is niet serieus te nemen. Het is juist de kunst om met een bias toch objectief te zijn, ongeacht wat je bias zegt.

Een bijzonder aardige vriendelijke man
Dat is geen argument of iemand aardig is. Dus een onaardige persoon kan geen objectieve situatie schetsen? En een aardig persoon heeft per definitie een streepje voor?
Pas op, in het dagelijkse leven worden veel mensen op het verkeerde been gezet door "aardige" mensen.
Dat onderkennen zou een stuk helpen.
Dacht je dat heel Oekraïne op z'n gat lag
Wat heeft dat met de inhoud van nieuwsberichten vanuit Rusland of Oekraïne te maken?
Of ik dat wel of niet denk heeft geen invloed op het feit dat berichtgeving van welke kant dan ook met een kilo zout genomen moet worden en dat "waarheid" aangaande berichtgeving op zeer kritische wijze moet worden beoordeeld.
de media doet suggereren dat
Nou daar ga je al de mist in. De media dient je juist niets te suggereren. Je komt daar regelmatig mee.
We zijn het denk ik eens dat "de media" en daar schaar ik alle uitingen onder (kranten, TV, youtube, blogs, websites, forums etc) niet gebruikt moet worden bij het beoordelen van gebeurtenissen en dienen ook niet gebruikt te worden om zelf een ongefundeerde bias te vormen welke pro dan wel anti is. Het kan dus niet gebruikt worden bij enige argumentatie voor welk standpunt dan ook.
Maar je lijkt de media te gebruiken om een punt te maken. Ik zeg, de media staat los van de werkelijkheid en kan die dus voor geen enkel punt gebruikt worden.

De stoel waar jij het over had daar zit jij zelf in beste Determinist. Ietsje verder kijken dan het neusje lang is
Eh ik zeg helemaal niets. Ik zeg ik weet het niet. En vanuit mijn standpunt is dat de waarheid. Ik weet het niet en kan ook obv subjectieve informatie geen beargumenteerde conclusie trekken.
Ik moet verder kijken dan mijn neus lang is....tsja. Ik zeg ik kijk maar kan geen conclusie trekken want de informatie is niet betrouwbaar.
Ik baseer mijn houding op het simpele feit dat ik geen conclusies wil trekken op basis van onvolledige informatie.
Of moet ik perse mijzelf forceren verder te kijken dan mijn gefundeerde informatie en in het rijk der fabelen moet begeven?
En nee, deze bron is niet pro Rusland maar ziet wel in dat het Oekraïense bewind het land uit buit cq sloopt en de Russen daarin verandering aanbrengen. Alles is beter dan wat het was en daar nemen ze genoegen mee.
Ah, toch een bias. Maar dat wist ik wel omdat iedereen dat heeft. Wel goed dat je dit uitspreekt en daarbij je eerdere opmerking ongeldig verklaart.

Maar zelfs deze bias is geen garantie voor correcte, onbevuilde danwel onverwrongen kijk op de situatie.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 09 jun 2023, 14:32

Determinist schreef:
09 jun 2023, 14:20
We zijn het denk ik eens dat "de media" en daar schaar ik alle uitingen onder (kranten, TV, youtube, blogs, websites, forums etc) niet gebruikt moet worden bij het beoordelen van gebeurtenissen en dienen ook niet gebruikt te worden om zelf een ongefundeerde bias te vormen welke pro dan wel anti is. Het kan dus niet gebruikt worden bij enige argumentatie voor welk standpunt dan ook.
Daar kan ik in mee gaan en de rest laat ik voorbij gaan, dat is een persoonlijke visie.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 10 jun 2023, 08:30

Afbeelding
Burgers uit de getroffen regio Cherson worden geëvacueerd.

Grote zorgen over hulpverlening na instorten Kachovka-dam, Zelensky boos op VN en Rode Kruis.

Hulpverlening na de dambreuk bij Kachovka komt moeizaam op gang.
Er is onder meer gevaar voor ziektes.
Oekraïne vreest echter ook voor de toekomst van de landbouw in het vruchtbare gebied.
Het leeggelopen Kachovka-reservoir was de enige irrigatiebron.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/grote-zorg ... ~a2c74b2c/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 10 jun 2023, 15:14

Dat het traag op gang komt, maar wat kan je verwachten als je in een oorlog verwikkeld bent en de risico's hiervoor te groot zijn ?
Je kunt niet verwachten dat ze onmiddellijk in gang schieten dat vergt wat organisatie en logistiek wil je hulp krijgen maar aan de anderen kant je kunt het ene niet afstraffen met het andere wetende wat er werkelijk speelt en dat zijn zaken waar hulporganisaties geen garanties van hebben dat de hulp zonder doden en/of gewonden zal kunnen opereren...
Zeker als de dam is gebroken langs de frontlijn...hoe denk je dat ze dat aangepakt hebben tijdens de 1ste en 2de wereldoorlog ?
Maar waarom zou Oekraïne als Rusland kritieke infrastructuur willen vernietigen als dat nodig is ? Dan schijnt het dat er lachende derde bezig is om de hele saga langs beide kanten te besmeuren aan beschuldigingen naar elkaar...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 11 jun 2023, 13:18



8 juni 2023

Red Alert in the Kremlin: Putin has Been Hospitalized! His Illness Appeared





Historic Uprising: Millions of Russians Have Risen Up Around the Kremlin For Ukraine!

NIT International - 10 jun 2023





11 jun 2023 - Shock to the Kremlin and Putin! 1000 Russian Soldiers Rose Up Against Putin!


Zou dit echt het begin van het einde van deze oorlog zijn......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 11 jun 2023, 14:08

taigitu schreef:
11 jun 2023, 13:18
Zou dit echt het begin van het einde van deze oorlog zijn......
Nee, dit is anti Putin propaganda.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 11 jun 2023, 14:37

Witte wel schreef:
11 jun 2023, 14:08
taigitu schreef:
11 jun 2023, 13:18
Zou dit echt het begin van het einde van deze oorlog zijn......
Nee, dit is anti Putin propaganda.
Waar AI al niet goed voor is :rolfl:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 11 jun 2023, 14:39

Footage are illustration purposes only staat er bij de eerste twee video’s linksonder in beeld.
In het Nederlands: Beeldmateriaal is alleen ter illustratie.

Daarbij een lijzige mannelijke commentaarstem met vet accent.
Lijkt op soort taalmachine die iets voorleest.

Nietszeggende beelden, Taigitu geloof jij deze video’s echt ?
Dit is zo nep als ik weet niet wat .
Laat je niet foppen meid.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 11 jun 2023, 16:32

Tammy schreef:
11 jun 2023, 14:39
Footage are illustration purposes only staat er bij de eerste twee video’s linksonder in beeld.
In het Nederlands: Beeldmateriaal is alleen ter illustratie.

Daarbij een lijzige mannelijke commentaarstem met vet accent.
Lijkt op soort taalmachine die iets voorleest.

Nietszeggende beelden, Taigitu geloof jij deze video’s echt ?
Dit is zo nep als ik weet niet wat .
Laat je niet foppen meid.
Die teksten over dat het als illustratie diende was me helemaal niet opgevallen.
Jammer, want ik hoopte zo dat het begin van het einde van die oorlog was begonnen.
De vraag op het startscherm van de 3e video was 'of Putin gevlucht was'......
Dat zou ook een heel mooie oplossing zijn en het begin van een ander, hopelijk menselijk regime.
Ik kan met het zo voorstellen..... Putin en Trump op een verder onbewoond eiland.

Afbeelding
Ik gun ze dan alle geluk met elkaar.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 11 jun 2023, 18:37

taigitu schreef:
11 jun 2023, 16:32
Die teksten over dat het als illustratie diende was me helemaal niet opgevallen.
Jammer, want ....
Is het daarom niet handig, zélf, van te voren de posten en linken te checken ipv gewoon neerzetten wat aangereikt wordt.
Het hele youtube kanaal stelt niets voor, laat staan de inhoud.
Hetzelfde geldt voor sommige anti Trump posten in een andere topic. Ik vraag mij wel vaker af of je hetgeen je post zelf wel gelezen hebt.
Blijkbaar niet, en dan ben je een doorgeefluik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 11 jun 2023, 20:36

Witte wel schreef:
11 jun 2023, 18:37
taigitu schreef:
11 jun 2023, 16:32
Die teksten over dat het als illustratie diende was me helemaal niet opgevallen.
Jammer, want ....
Is het daarom niet handig, zélf, van te voren de posten en linken te checken ipv gewoon neerzetten wat aangereikt wordt.
Het hele youtube kanaal stelt niets voor, laat staan de inhoud.
Hetzelfde geldt voor sommige anti Trump posten in een andere topic. Ik vraag mij wel vaker af of je hetgeen je post zelf wel gelezen hebt.
Blijkbaar niet, en dan ben je een doorgeefluik.
Ja, ik had iets meer tijd erin kunnen steken.
Maar "als het hele YouTube-kanaal niets voorstelt, laat staan de inhoud"
zoals je hier schrijft, waarom adviseer je mij dan dat ik post en linken moet checken?
Voor dit advies moet je zelf alle post en linken hebben gecheckt, en niet nu alleen maar bijna bij alles
wat hier op het forum wordt geplaatst. Heb je mijn posts hier nu zelf gecheckt, voordat je mij het etiket 'doorgeefluik' opplakt?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 11 jun 2023, 21:46

taigitu schreef:
11 jun 2023, 20:36
... , voordat je mij het etiket 'doorgeefluik' opplakt?
Ik bedoelde dit in zijn algemeenheid.
Iemand die informatie doorzet maar zelf niet eerst de inhoudelijkheid toets is een doorgeefluik. Als jij je dan aangesproken voelt mag ik aannemen dat je een dergelijk gevoel koestert op mijn reactie.
Jij geeft je dus zelf die titel, niet ik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 11 jun 2023, 23:23

Witte wel schreef:
11 jun 2023, 21:46
taigitu schreef:
11 jun 2023, 20:36
... , voordat je mij het etiket 'doorgeefluik' opplakt?
Ik bedoelde dit in zijn algemeenheid.
Iemand die informatie doorzet maar zelf niet eerst de inhoudelijkheid toets is een doorgeefluik. Als jij je dan aangesproken voelt mag ik aannemen dat je een dergelijk gevoel koestert op mijn reactie.
Jij geeft je dus zelf die titel, niet ik.
Witte wel schreef:
11 jun 2023, 21:46
Hetzelfde geldt voor sommige anti Trump posten in een andere topic. Ik vraag mij wel vaker af of je hetgeen je post zelf wel gelezen hebt.
Blijkbaar niet, en dan ben je een doorgeefluik.
Jouw constatering, jouw aanname, en daarna volgt het etiket 'doorgeefluik' .......
Dit gaat over jou en jouw manier van denken en reageren.
Ik voel me er niet door aangesproken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 12 jun 2023, 08:58

Prima toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 12 jun 2023, 17:02

Heel veel video’s in de topic van Geenstijl die te zien zijn op onderstaande link.
Een site waar ik vroeger veel commentaar op had maar die voor mij 1 van de weinige neutrale site op internet is geworden.

Titel van topic is :

Video-monstertopic: Het Oekraïense Offensief Dag 5 - nog steeds een Slavisch Slachthuis

https://www.geenstijl.nl/5170997/onverm ... ngezellig/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 17 jun 2023, 07:30

Afbeelding

Afrikaanse delegatie op vredesmissie bij Poetin.

Na hun gesprek vrijdag met de Oekraïense president Zelenski praten Afrikaanse leiders zaterdag in Rusland met de Russische president Poetin. De Afrikaanse vredesmissie wil zich mengen in het Oost-Europese conflict omdat het Afrikaanse continent getroffen wordt door stijgende voedselprijzen als gevolg van de oorlog. Oekraïne was voor de oorlog een van de belangrijkste graanproducenten ter wereld.
De Zuid-Afrikaanse president Cyril Ramaphosa had in de Oekraïense hoofdstad Kiev Oekraïne en Rusland opgeroepen hun spanningen te verminderen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2054534 ... bij-poetin

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 17 jun 2023, 07:55

Afbeelding
Een deel van de Afrikaanse leiders gisteren met Zelensky in Kyiv.
Zelensky vroeg zich ook af waarom de Afrikaanse delegatie na het bezoek aan Kyiv doorreist naar Poetin. Zeker nadat een Russische raketaanval hun bezoek aan Kyiv had overschaduwd. "Dit is hun beslissing, maar ik weet niet hoe logisch het is", zei Zelensky. De oorlog in Oekraïne wordt onder meer door stijgende voedselprijzen gevoeld op het Afrikaanse continent.
Lees volledig artikel via link :

https://nos.nl/liveblog/2479228-oekraie ... ken-poetin

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nou het is logisch meneer Zelensky dat men ook met Poetin wilt praten want de voedselaanvoer naar Afrika komt in gevaar.
En we staan aan de rand van een nucleaire derde wereldoorlog.
Dus meer dan logisch alle pogingen om te proberen te zorgen dat dat niet gebeurt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie