Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Tammy » 14 mar 2016, 04:52

Afbeelding


De verkiezingen in drie Duitse deelstaten van dit weekend waren een belangrijke test voor bondskanselier Merkel en haar vluchtelingenbeleid. Haar positie is nu verzwakt.

De rechts-nationalistische partij Alternative für Deutschland, die fel campagne voert tegen de vluchtelingenpolitiek van kanselier Merkel, heeft zondag een grote doorbraak beleefd bij de verkiezingen in drie Duitse deelstaten. In alle drie de deelstaten behaalde de partij, die pas sinds 2013 bestaat, meer dan 10 procent van de stemmen. In Saksen-Anhalt volgens prognoses zelfs 24 procent, waarmee de AfD daar de tweede partij is, na de CDU van Merkel.



In twee van de drie deelstaten vernederde de AfD de traditionele volkspartij SPD, op landelijk niveau de coalitiepartner van Merkel. De sociaal-democraten kregen in Saksen-Anhalt volgens de voorlopige cijfers nog niet de helft van het aantal stemmen van de AfD en eindigden zo op de vierde plaats. Ook in Baden-Württemberg streefde de AfD (met zo’n 15 procent) de SPD (ruim 12 procent) voorbij.

Voor de CDU waren de uitslagen een harde afstraffing. Voor de kiezers was afgelopen weken onduidelijk waar de partij nu eigenlijk voor staat in de vluchtelingencrisis, de kwestie die de campagne beheerste. Staat de grootste partij van het land voor het beleid van de regering in Berlijn, dat Merkel in binnen- en buitenland ondanks veel kritiek vastberaden uitdraagt? Of juist voor de bedénkingen tegen dat beleid, die de lokale CDU-lijsttrekkers afgelopen weken uitspraken, in de hoop zo hun dreigende verlies alsnog af te wenden?

Lees HIER het volledige artikel.

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit was te verwachten.
Merkel kan wel zeggen wir schaffen das, maar de Duitse bevolking ziet dat toch anders.
Dit is heel gevaarlijk aan het worden.
Ik bedoel daarmee de verdeeldheid in Europa.
Europa is als een kaartenhuis uit elkaar aan het vallen.
Merkel en consorten kunnen dat aan zichzelf wijten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Draadloosstroom

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Draadloosstroom » 16 mar 2016, 20:44

Merkel de Jihadi hoer [jaja]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door univers » 16 mar 2016, 21:00

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door herman50 » 17 mar 2016, 07:55

politiek is een heel gevaarlijk iets , ook om een discussie te hebben, nee liever denken dan zeggen want dat .... nouja :peace:
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Gast1 » 18 mar 2016, 07:36

Draadloosstroom schreef:Merkel de Jihadi hoer [jaja]
Waar slaat dit op en wat voor onzinnige taal is dit?

gusteman

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door gusteman » 18 mar 2016, 08:26

Gast1 schreef:
Draadloosstroom schreef:Merkel de Jihadi hoer [jaja]
Waar slaat dit op en wat voor onzinnige taal is dit?
Inderdaad, en ik hoop dat dit niet een eerste stap is naar een bezoedeling van een uitstekend forum.
Er bestaan meer dan genoeg websites waar dergelijke taal dagelijkse kost is; wat trouwens voor mij al meer dan eens de oorzaak is geweest om die websites niet meer te bezoeken.
Ik hoop dat ik mij ook hier niet zal genoodzaakt zien om uit het forum te stappen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Fenna » 18 mar 2016, 09:21

Draadloosstroom schreef:Merkel de Jihadi hoer [jaja]
Je slaat een beetje door Draadloos, dit slaat nergens op.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Fenna » 18 mar 2016, 09:24

gusteman schreef: Ik hoop dat ik mij ook hier niet zal genoodzaakt zien om uit het forum te stappen.
Jij moet niet weggaan.
Ook al valt jou kritische noot niet altijd in goede aarde, je houdt de boel wel scherp en dat is uitstekend.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Gast1 » 18 mar 2016, 12:34

En daar sluit Gast1 volledig bij aan.
Ik vind de kritiek van Guus uitstekend én scherpzinnig.
Waardevol, dus Gusteman ... laat ons niet in de steek. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Tammy » 18 mar 2016, 12:53

Hallo Draadloosstroom.

Weet je nog onze afspraak die we lang geleden hebben gemaakt ?
Let op je taalgebruik a.u.b.
Ik ben net als jij ook kwaad op wat er gaande is in Europa.
En je hebt ook het recht om dat te uiten hier op het forum.Maar doe het een beetje fatsoenlijk .

Ok ? :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Draadloosstroom

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Draadloosstroom » 18 mar 2016, 21:38

En dat is het verschil tussen mij en vele van jullie tegenwoordig. Het moet allemaal politiek correct zijn en als je maar een beetje uit de toom valt, of niet in het straatje past wordt je direct aangevallen, of het nu onbewust (Waar ik ga vanuit ga) of bewust gebeurt.

Ik ben zowel hier enkele keren, als op andere fora's al veel vaker beticht van een NSB-er te zijn omdat mijn opvatting over Nederland en Europa niet stroken met veel hun denkwijze. Zodra je tegen gas durft te geven wordt je in het hoekje Peginda gedouwd, zodra je op komt voor oer gebruiken zoals Zwarte piet, en je eigen bevolking wordt je afgeschilderd als een Rechts Nationalist die niet aan andere denkt.

Ik wil me best wel minder direct uit drukken maar mijn ongenoegen blijf ik uiten, en ik kan hard uit de hoek komen.

Om dan toch maar een "fatsoenlijk" antwoord te geven. Merkel heeft de grote fout gemaakt door te roepen dat asiel zoekers welkom zijn in Duitsland, terwijl vele Duitsers tegen Merkel haar idee waren, en steeds meer Duitsers zich bewust afvragen of het niet tijd wordt voor Merkel om op te stappen. Het feit dat de grenzen werden opengegooid door Merkel, heeft er namelijk voor gezorgd dat zowel in Duitsland als in andere EU landen de bevolking geen vertrouwen meer heeft in haar leiders, en dit leidt geheid tot opstootjes die uitmonden in... wat je zelf kunt invullen ;)

gusteman

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door gusteman » 18 mar 2016, 23:48

Draadloosstroom schreef:Ik wil me best wel minder direct uit drukken maar mijn ongenoegen blijf ik uiten, en ik kan hard uit de hoek komen.
Je ongenoegen uiten is ieders volste recht en er mag daarbij gerust hard uit de hoek gekomen worden.
Daar heb ik geen problemen mee. :hands:

Van zodra er echter wordt gegrepen naar scheldwoorden en beledigingen gaat bij mij de deur naar toenadering dicht.
Draadloosstroom schreef:Om dan toch maar een "fatsoenlijk" antwoord te geven. Merkel heeft de grote fout gemaakt door te roepen dat asiel zoekers welkom zijn in Duitsland, terwijl vele Duitsers tegen Merkel haar idee waren, en steeds meer Duitsers zich bewust afvragen of het niet tijd wordt voor Merkel om op te stappen.
Ze heeft nog altijd driekwart van de Duitse bevolking achter zich staan. Daar zal dat ene kwart zich dan maar moeten bij neer leggen vrees ik.
Zo werkt de vertegenwoordigende democratie nu eenmaal; maar aan je onderschrift te zien krijg ik de indruk dat democratie niet echt jouw "ding" is. Of heb ik dat fout?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Na de deelstaatverkiezingen is de positie van Merkel verzwak

Bericht door Tammy » 19 mar 2016, 04:16

Draadloosstroom schreef:
Om dan toch maar een "fatsoenlijk" antwoord te geven. Merkel heeft de grote fout gemaakt door te roepen dat asiel zoekers welkom zijn in Duitsland, terwijl vele Duitsers tegen Merkel haar idee waren, en steeds meer Duitsers zich bewust afvragen of het niet tijd wordt voor Merkel om op te stappen. Het feit dat de grenzen werden opengegooid door Merkel, heeft er namelijk voor gezorgd dat zowel in Duitsland als in andere EU landen de bevolking geen vertrouwen meer heeft in haar leiders, en dit leidt geheid tot opstootjes die uitmonden in... wat je zelf kunt invullen ;)
Die uitmonden in burgeroorlogen zoals ik het zie.
Zoals je ziet Draadloosstroom ben ik het helemaal met je eens.
Alleen dat gevloek doe ik niet, bedankt voor je begrip op mijn bericht. :hands:
We willen dit forum qua taalgebruik een beetje netjes houden.

Jij wilt niet weten hoe kwaad ik ben op wat Merkel heeft gedaan en die anderen regeringsleiders.
Haar uitspraak heeft Europa in chaos gestort.
Sinds gisteren is er een deal met de Turken.
Stommer kunnen ze bijna niet zijn dacht ik, maar dat zijn ze dus wel.
En dan ook nog visum vrij reizen voor de Turken, ik weet nu al wat er gaat gebeuren.
Ik ben zowel hier enkele keren, als op andere fora's al veel vaker beticht van een NSB-er te zijn omdat mijn opvatting over Nederland en Europa niet stroken met veel hun denkwijze. Zodra je tegen gas durft te geven wordt je in het hoekje Peginda gedouwd, zodra je op komt voor oer gebruiken zoals Zwarte piet, en je eigen bevolking wordt je afgeschilderd als een Rechts Nationalist die niet aan andere denkt.
Ik zie jou helemaal niet als NSB-er of van Pegida of Rechts Nationalist.
Wat jij denkt zo denken er heel veel.
Het is tegenwoordig populair om mensen in hokjes te douwen als ze niet politiek correct zijn .
Ik kijk ook heel anders naar wat er aan het gebeuren is in Europa, en ik ben geen racist of iemand die een ander geen goed leven gunt.
Maar ik zie een ontwikkeling die dit hele continent gaat verdelen , eigenlijk is het al aan de gang.
En die ontwikkeling is zo ernstig dat er nog veel meer ellende komt.
In de vorm van burgeropstanden enz.

Gusteman, ik geloof niet dat Merkel driekwart van haar bevolking achter haar heeft staan.
Maar de tijd zal het leren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie