Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Tammy » 15 mar 2016, 04:27

Afbeelding

,,Eerst zien, dan geloven. Maar het zou een positieve stap kunnen zijn.'' Zo reageerde minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken maandagavond vanuit Brussel op het nieuws dat de Russische president Vladimir Poetin vanaf dinsdag een begin wil maken met het terugtrekken van de Russische strijdkrachten uit Syrië. De Russische interventie heeft zijn doelen grotendeels bereikt, zei Poetin.

,,Het is wel een teken, hij zal het niet voor niks zeggen'', aldus Koenders. ,,Maar nogmaals, eerst zien. Het zou een positieve stap kunnen zijn als er daadwerkelijk druk wordt uitgeoefend op Assad en de aan hem gelieerde groepen om het staakt-het-vuren te respecteren en constructief aan de onderhandelingen deel te nemen.''

Stimulans.

Poetin zei eerder maandag dat de stap moet dienen als stimulans voor de politieke besprekingen over de toekomst van Syrië in Genève. Hij zal de terugtrekking coördineren met de Syrische president Bashar al-Assad, voegde hij eraan toe.

Poetin zei ook dat de Russische vliegbasis in de kustprovincie Latakia in Syrië en de marinefaciliteit in de Syrische haven van Tartous operationeel blijven. Assad heeft maandag laten weten dat is besloten 'de Russische militaire aanwezigheid in het Syrische luchtruim te verminderen'. Maar 'Rusland blijft het land steunen in de strijd tegen terrorisme'.

Lees HIER het volledige artikel.


>>>>>>>>>>>>>.

Ik vraag me af of er ooit vrede komt daar in dat land.
De tijd zal het uitwijzen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Draadloosstroom

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Draadloosstroom » 15 mar 2016, 20:04

Ben ik nou echt de enigste Nederlander die Pro-Assad is? En niet in de linkse bullshit van het nieuwe Syrië trapt?

Ik zag dat er in Berlijn werd gedemonstreerd tegen Assad, met de FSA vlaggen hoog wapperend. Weet dan echt niemand dat de FSA niets beter is dan de ISIS of welke Daesh beweging dan ook ? Wat is dat toch met de Gütmensch willen uithangen. Mensen hebben geen fucking benul wat er zich afspeelt in de wereld, kijken weg. Maar zodra de TV roept die en die is foei stort heel bekend Mongolisch Nederland er op om er maar aan mee te doen.

Ik heb me er de afgelopen tijd echt eens goed in verdiept wat daar nu gaande is, met vele Syriers hier in OZC gesproken. En 90% kwam met de verklaring dat ze niet zijn gevlucht voor Assad, maar voor de terroristen van de ISIS, FSA, Al-Nusra en noem ze maar op. Daarnaast is heel die Arabische lente een grote Saudi en Linkse leugen. Het zou beter worden in die landen. We hebben het gezien ja.

Libië is compleet ontspoort nadat Gadaffi door het westen is vermoord. Momenteel verscheurt in 10000 stukken.... Tunesië is zogezegd veranderd, echter is er niet veel veranderd in Tunesië omdat het al een vrij rustig land was.
Thank god Al-Sisi heeft de Moslim brotherhood afgemaakt en afgezet in Egypte. En Assad krijgen ze niet weg omdat hij weet waar het westen mee bezig is.

Om nog maar te zwijgen over de leugels verspreidt door Maliki en Barzani :)


Maar goed <3

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Witte wel » 15 mar 2016, 22:03

Draadloosstroom schreef:Ben ik nou echt de enigste Nederlander die Pro-Assad is?
Neuj.

;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door univers » 15 mar 2016, 22:11

Er zijn meer mensen die wakker zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Witte wel » 15 mar 2016, 22:20

,,Eerst zien, dan geloven. .
Wat een flapdrollenuitspraak zeg.

Het is toch vanzelfsprekend dat Rusland zich niet volledig terug trekt maar enkel de lucht activiteit reduceert. Lijkt mij volstrekt logisch, toch.
Putin doet exact wat het westen niet verwacht en werpt hiermee sterke kaarten op tafel.
En dan komt Bertje Koenders met een dergelijke afleidende uitspraak waarmee hij het volk wil afwenden van waarom Putin deze stap zet. Bertje dringt een wantrouwen op bij het nederlandse volk net zoals zijn voorganger TimmerFrans deed. Maar steeds meer Nederlanders blijken niet meer zo ontvankelijk te zijn voor een dergelijke afleiding manoeuvre.
Het afzetten van Assad is niet gelukt en Rusland zal Assad blijven steunen in deze strijd maar treed even terug om niet het verwijt te krijgen in de weg te staan.
Wederom een sterke zet van Putin.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Witte wel » 15 mar 2016, 22:21

univers schreef:Er zijn meer mensen die wakker zijn.
Gelukkig wel. Het aantal groeit. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Draadloosstroom

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Draadloosstroom » 16 mar 2016, 20:39

http://syria.liveuamap.com/



Overigens mee gekregen dat de Koerden in Turkije en Syrië het Turkse leger de oorlog verklaard hebben en klaar zijn om toeristische plekken aan te vallen ?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Fenna » 17 mar 2016, 08:41

Draadloosstroom schreef:Ben ik nou echt de enigste Nederlander die Pro-Assad is?
Hier nog een. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Poetin zegt militairen dinsdag terug te halen uit Syrië

Bericht door Osiris » 17 mar 2016, 18:36

Dito.

Het hele gebeuren rond Syrie zou te maken hebben met een gasleiding vanuit Saudie Arabie naar Turkije, de weigering van Assad om daar aan mee te werken.
Aangezien deze over Syrisch grondgebied zou moeten gaan (over Iraans grondgebied als buurland word natuurlijk helemaal uitgesloten )

Ook nog eens gezien Syrie en Rusland een soort van Navo pact hebben (gezamenlijk met Iran ) en met de gasleiding via Turkije, Rusland buitenspel gezet zou kunnen worden qua gasleveringen aan Europa.

Lijkt me zeer aannemelijk dat het grote geld weer eens de hoofdrol speelt ; olie en gasbelangen.
Verdeel en heers toestanden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie