Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 04 jun 2019, 11:39

Wat vind je van de burgemeester van London Herman50 ?
Hoe je over Trump denkt weet ik.
Maar wat vind je van de uitlatingen van Kahn ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 04 jun 2019, 12:01

en zo krijg je de wedervraag,, dat de N Koreanen VP Biden een dwaas met laag IQ ,, Donny staande naast Kimmi denk wel dat we op dezelfde zijn zitten met sleepy Joe -VP- wat vind je van zo´n uitlating over je running mate VP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 04 jun 2019, 12:15

Wat heeft Biden en Kim met Kahn te maken ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 04 jun 2019, 12:41

oke misschien ´makkelijker´ dat Kimmy opdondert , whammes,,, de uitspraak van Donny blijft dus;; Denk wel dat we - Kimmy-rn ik> op dezelfde lijn zitten met Sleepy Joe ......hoe vind je die uitspraak ,,,,,beter zo??
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 04 jun 2019, 13:02

Maar ik heb het niet over Trump en Kim Herman50.
Ik heb het over de burgemeester van London en zijn uitspraken naar Trump toe zoals in het artikel staat.
Ik was gewoon benieuwd of je die burgemeester uitspraken net zo onwaardig voor zijn ambt vind als wat Trump doet met zijn stomme getwitter naar die burgemeester.
Joe Biden en Kim hebben hier niks mee te maken.

Maar je hoeft mijn vraag niet te beantwoorden Herman50, ik was alleen geïnteresseerd in je mening daarover dat is alles. :grin: :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 04 jun 2019, 13:36

oke laatste kans ....hij zit er niet ver naast met z+n uitspraak ........... kan wel andere bedenken ,maar effe niet
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 04 jun 2019, 13:46

Ok bedankt voor je antwoord. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 05 jun 2019, 11:39

ik heb denk ik toch wel een ander woord voor die achterlijke dakhaas,, is dit normaal dan ,,,,,,,,,: [think]

De Amerikaanse president Donald Trump heeft dinsdag op Twitter uitgehaald naar Bette Midler. Hij noemde de actrice ’een uitgerangeerde psycho’.

Trump reageerde: „Uitgerangeerde psycho Bette Midler moest haar excuses aanbieden voor een statement dat ze aan mij toeschreef, dat ze bleek te hebben verzonnen”, aldus de president. „Ze werd betrapt, net zoals de fake nieuwsmedia betrapt worden. Wat een zieke bedrieger!” :shock:
Dat hij Bette Midler een ’psycho’ noemt, gaat veel fans van het Hollywoodicoon te ver.
<<<<en dat zegt iemand die maar naar een zender kijkt omdat die hem verafgod FOX!!

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 05 jun 2019, 12:30

De tweet was een reactie op een post van Midler, waarin ze haar verontschuldigingen aanbood voor het delen van een quote van Trump die niet echt bleek te zijn. „Excuses, het blijkt te gaan om een nep-uitspraak uit 2015-2016”, aldus de Hello Dolly-ster. Het citaat dat ze eerder had gedeeld zou uit 1998 komen. De president noemt Republikeinen daarin dom. De quote werd eerder al aangemerkt als nep. „Ik weet niet hoe ik dat gemist heb”, aldus de zangeres. „Het klonk zo als hem, ik geloofde het.”
Goede actrice en zangeres, maar jammer dat zij ook aan fake News doet.
Want natuurlijk wist ze donders goed dat het niet echt was.
Het is alleen helaas uitgekomen.
Dus die excuses kan ze achterwege laten.
Maar ja als het Trump is is alles natuurlijk geoorloofd.
Wat een kleutergedoe toch allemaal , worden die mensen niet doodmoe van zichzelf ? :rolfl:

Bette ga weer lekker doen waar je goed in bent zingen en acteren, je bent een enig mens.
En laat de politiek over aan de politiek. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 05 jun 2019, 12:49

en toch heeft ie het een keer openlijk gezegd Donny ,;,,Republikeinen, ik kan ze alles laten doen die zijn toch dom ....was in een vraaggesprek ,,,, wel wat jaren geleden ,maar ...... niet nep .....,,,
hij had beter kunne reageren met zo Betty al wakker maar ach kinders wat wil je

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 jun 2019, 08:18

Al dat traditionele gegil en geschreeuw.

Door Rob Hoogland.

Een van de twee dagen van het jaar waarop ik het geschreeuw en gegil ter linkerzijde wat minder goed kan velen is D-day.
De andere dag is 4 mei.

Ik heb Omaha Beach en Colleville-sur-Mer weleens tijdens een vakantie bezocht. Toen drong het nog heviger tot mij door wat zich op 6 juni 1944, vanaf het prille ochtendgloren, op de Normandische stranden heeft afgespeeld. Dat tienduizend jongens uit een ver werelddeel, nadat zij de onophoudelijke Duitse kogelregen vanuit hun landingsvoertuigen in de woeste branding tegemoet waren gewaad, hun leven gaven voor het herwinnen van de vrijheid van volkeren waarvan zij soms nog nooit hadden gehoord, ónze vrijheid dus: meer dan ooit besefte ik dat wij daar tot in de eeuwigheid dankbaar voor moeten zijn.

Ik mag het niet vergeten, prent ik mezelf steeds in.

Het mag nooit vervagen.

Als ik eerlijk ben, betrapte ik mezelf dit jaar in de dagen voorafgaand aan de D-day-herdenking óók al op extra irritatie over dat geschreeuw en gegil ter linkerzijde. Kwam dat doordat het getuigde van een onderontwikkeld historisch besef? De invasie vond immers precies 75 jaar geleden plaats en zou in verband daarmee, in mijn ogen althans, langer dan gewoonlijk centraal behoren te staan in het hier & nu. Feit is dat ik mij in toenemende mate ergerde aan het gebrek aan fatsoen, zoals getoond voorafgaand en tijdens het staatsbezoek van Donald Trump aan Groot-Brittannië, door hem aan de herdenking in Normandië gekoppeld.

Klopt, Trump is evenmin een toonbeeld van fatsoen. Hij kan zich als een proleet hors catégorie gedragen. Maar hij is wel de democratisch gekozen president van de Verenigde Staten, het land dat tijdens D-day en het daaropvolgende offensief tegen Hitler grote offers bracht. Daarom kromden zich mijn tenen toen de Londense burgemeester Sadiq Khan, met de handen nonchalant in de zakken, een toespraak hield waarvan de Trump-haat afspatte. Trump reageerde daar op z’n Trumps op: met gestrekt been. En uiteraard werd die reactie veel uitgebreider belicht dan de giftige woorden van Khan, die buiten zijn boekje ging. Het ging om een staatsbezoek, nota bene. Met andere woorden: vergetend dat hij slechts burgemeester is van een stad en niet van een land, bracht Khan zijn staatshoofd in verlegenheid.

Al die luidruchtige demonstraties bovendien.

Al dat traditionele gegil en geschreeuw.

Ook hier te lande trouwens.

Het wordt behoorlijk clichématig zo langzamerhand (en het is bepaald geen succesvolle strategie, want bij de volgende presidentsverkiezingen wordt Donald Trump gewoon herkozen). Daarnaast leggen die blinde woede en agressie van zijn tegenstanders in Europa een groot hedendaags probleem bloot, dat zich bij steeds meer gelegenheden uit: ze zijn in die hoek van de maatschappij niet in staat te accepteren dat de dingen weleens anders gaan dan door hen gewenst, en slaan vervolgens op hol.

Zelfs op en rondom D-day.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/32302 ... geschreeuw

<<<<<<<<<<<<<<<<<


Geweldig geschreven en helemaal mee eens. ;P! [clap] [clap]

Op onderstaande link zie je een hysterische blonde vrouw die zo aan het schreeuwen is dat het gewoon gênant en tegelijkertijd compleet lachwekkend is.
Wat een vreselijk simpel mens om te zien.
In plaats van tegen Trump zelf te schreeuwen gaat ze dat doen tegen wildvreemden die een andere mening hebben dan haar.
Wat een zielig persoon ben je als je je niet fatsoenlijk kan uiten.
Daarnaast word een oude man aangevallen verschrikkelijk.

https://www.telegraaf.nl/video/10009838 ... -man-omver

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 06 jun 2019, 09:45

gelukkig leven we in een wereld dat je mag zeggen ene doen wat je wilt -tenminste dat zeggen ze ..... - , wel eens de aanhangers gezien van een voetbalteam als er een doelpunt word gemaakt net zo gek en zo kun je doorgaan ,, de opstandelingen in Venezuela die uit elkaar worden geslagen/reden ....ochja moet kunnen,,,, fijne dag nog ....neen Tammy het heeft er niks mee te maken maar moest het effe kwijt
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 jun 2019, 09:59

Nee heeft er ook niks mee te maken Herman50.
Daar ging mijn bericht ook niet over maar goed ik sluit af met de volgende tekst.
Kan die blonde vrouw eens even over nadenken als ze genoeg hersens heeft maar ik vrees van niet.

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 13 jun 2019, 11:52

dit is zeker als je tijd van leven hebt
De onder president Donald Trump ingevoerde belastingverlagingen in combinatie met hogere overheidsuitgaven zorgden er voor dat het tekort is opgelopen. Het Witte Huis beweert dat belastingverlagingen de economische groei aanjagen en zichzelf uiteindelijk zullen terugbetalen. Kenners rekenen er in doorsnee op dat het begrotingstekort de komende jaren verder zal oplopen tot een bedrag van meer dan 1000 miljard dollar. <<<<!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock:

http://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieu ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 17 jun 2019, 09:15

een artikel NRC 2018..-!- het lezen waard,,,,,,;;
Kinderen houden het meest van het circusnummer dat eigenlijk bedoeld is om ze af te leiden. Als de clown opkomt, hebben ze nergens anders oog meer voor. Ze hebben amper in de gaten wat er op de achtergrond wordt veranderd. Olifanten kunnen plaatsmaken voor trapezewerkers. Leeuwen worden vervangen door vuurvreters. Maar de kinderen zien alleen de clown in de schijnwerpers.

Wat Donald Trump ten beste geeft is zo’n circusnummer. Vanaf zijn aantreden als president heeft hij de Amerikaanse regelgeving overhoop gehaald. Zijn voormalige strateeg Steve Bannon omschreef dit als de „deconstructie van de bestuurlijke staat”. De meesten van ons vermaken zich te goed om op te letten. En de media mogen dan nog zo’n hekel aan Trump hebben, hij is wel het geschenk dat maar blijft geven. Hun omzet schiet omhoog. De advertentiedollars stromen binnen. Het regent lolly’s!

Af en toe zien we in de schemering een wazige figuur. Een van hen is Betsy DeVos, Trumps minister van Onderwijs en de gesel van het openbaar onderwijs. Een ander is Mick Mulvaney, begrotingsdirecteur en waarnemend hoofd van het bureau voor financiële consumentenbescherming (CFPB). Heel even werden we vermaakt door Scott Pruitt, het gewezen hoofd van het milieuagentschap EPA, die in ongenade viel – hoofdzakelijk omdat hij in zijn kantoor voor 43.000 dollar een geluiddichte telefooncel installeerde die hij maar één keer gebruikte.

Regels op de brandstapel

Dan is er nog Ryan Zinke, minister van Binnenlandse Zaken, en Ajit Pai, voorzitter van de federale communicatiecommissie die de standaarden voor telecom handhaaft.

Wat deze figuren allemaal met elkaar gemeen hebben is dat ze federale regelgeving op de brandstapel gooien. Ongetwijfeld verdienen sommige regels dat inderdaad. Maar vermoedelijk toch niet de regel dat commerciële colleges zoals Trump University moeten aantonen dat hun studenten later banen hebben gevonden die de torenhoge schuld die ze zijn aangegaan rechtvaardigen. Volgens de oude regel raken colleges die in gebreke blijven hun jaarlijkse subsidies kwijt.

De fraudeonderzoeken van het ministerie van Onderwijs staan onder leiding van een oud-decaan van zo’n commercieel college dat 100 miljoen dollar heeft betaald om een aanklacht wegens oneerlijke marketing te schikken. Maar mevrouw DeVos, die miljoenen heeft geërfd en bij miljarden is ingetrouwd, heeft de kraan met belastinggeld voor zulke colleges weer opengezet.

Huursoldaten

Een familietrekje. Haar broer Erik Prince heeft zijn fortuin gemaakt als oprichter van Blackwater, het bedrijf dat werd gesloten nadat zijn huursoldaten in Irak burgers hadden vermoord. Nu lobbyt hij bij het Witte Huis om de Amerikaanse operaties in Afghanistan uit te besteden aan een privéleger van 5.000 man onder leiding van een onderkoning uit het bedrijfsleven. Trump schijnt open te staan voor dit idee.

Dan is er nog de streep die het milieu-agentschap EPA heeft gehaald door het schone-energieplan van Barack Obama, dat elektriciteitsbedrijven aanzet om in plaats van steenkool schone energie zoals wind, zon en gas te gebruiken. Obama’s plan moest ervoor helpen zorgen dat Amerika zijn CO2-uitstoot reduceerde, zoals het had toegezegd in het klimaatakkoord van Parijs (2015). Maar daar is Trump uitgestapt. Zijn EPA verbrandt ook nog andere regels, zoals de aansprakelijkheid van chemiebedrijven voor de arsenicum die ze in de bodem achterlaten.

Een paar straten verwijderd van de EPA, in een ander gebouw dat wordt bevolkt door niet grappige types, zet Zinkes ministerie van Binnenlandse Zaken het mes in de beschermde natuurgebieden van Amerika. Grote happen van de nationale monumenten worden opengesteld voor gas- en olieboringen.

Jachttrofeeën

Zinke heeft ook het verbod opgeheven op de invoer van jachttrofeeën – de giraf, leeuw en ander groot wild dat jagers in Afrika moesten achterlaten. Dit is dezelfde man die afgelopen week ‘groepjes milieuterroristen’ de schuld gaf van de ergste branden uit de geschiedenis van Californië.

Een regel die ook het handhaven waard is beschermt consumenten tegen kredietverleners rond betaaldag – instellingen die woekerrentes vragen aan mensen die het niet breed hebben. Mulvaney, van de vereniging van die kredietverstrekkers, wil daar vanaf. De vereniging hield dit jaar de jaarvergadering in een van Trumps golfclubs in Florida. Mulvaney, die tekeer gaat ‘als een mug in een nudistenkolonie’, schrapt zo het beste dat verrezen is uit de as van de financiële crisis van 2008. Zijn CFPB is juist bedoeld om kwetsbare Amerikanen te beschermen tegen het soort geknoei dat tot de crisis met de rommelhypotheken heeft geleid.

Hoeveel cheeseburgers

Zo zou ik kunnen doorgaan. Maar wie wil er nog horen over de afgeschafte regel van de ‘netneutraliteit’, of over de schendingen van de bepaling inzake de presidentiële emolumenten, als we het ook kunnen hebben over het aantal cheeseburgers dat Trump dagelijks eet? Waarom zouden we stilstaan bij de belastingvoordelen voor projectontwikkelaars als we ook de onderbewuste boodschappen van Melania Trump kunnen analyseren?

Eens trekt het circus weer verder. Wat blijft er dan achter? Trump is gekozen op de belofte om weer aan de vergeten Amerikaan te denken. Hij beloofde ook om ‘het Washingtonse moeras droog te leggen’. Dat waren serieuze beloften waardoor menigeen is overgehaald die anders misschien op de persoon van Trump was afgeknapt.

In de praktijk heeft hij het land aan de hoogste bieders uitgeleverd. Het algehele beeld is de plundering van publiek bezit.

Studenten zullen moeilijker hun schulden kunnen aflossen. Financiële instellingen zullen gemakkelijker boeteclausules in contracten kunnen smokkelen. De volksgezondheid zal geschaad worden door giftige stoffen en vuile lucht. Hij zal Washington corrupter en de vergeten Amerikaan ontgoochelder achterlaten dan hij ze heeft aangetroffen. Terwijl Trump ons allemaal vermaakt, verandert zijn club het moeras in een oersoep.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/29/bu ... t-a1614644 [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 17 jun 2019, 11:08

Herman50 schreef :
een artikel NRC 2018..-!- het lezen waard,,,,,,;;
Uit het artikel:
Hij zal Washington corrupter en de vergeten Amerikaan ontgoochelder achterlaten dan hij ze heeft aangetroffen.
Ik heb je artikel gelezen Herman50 en door de zin hierboven moest ik aan een ander artikel denken die ik tijdje terug las van 6 juni 2019. :grin:
Daarin staat dat de meeste Amerikanen helemaal niet ontgoogeld zijn anders willen ze hem wel afzetten.

Pelosi namelijk wilt Trump aanklagen als hij geen president meer is omdat de Democraten anders stemmen kunnen gaan verliezen.

En wel hierdoor :
Slechte verliezers.

Zeker als de economie goed blijft draaien, lopen de Democraten bij een impeachmentprocedure het risico dat ze als slechte verliezers te boek komen te staan. Uit een CNN-peiling donderdag bleek dat een meerderheid van de Amerikanen, 54 procent, er al van uitgaat dat Trump volgend jaar wordt herkozen, mede vanwege de economische groei en de lage werkloosheid.
Zo’n 70 procent van de ondervraagden vindt dat het prima gaat met de economie. Dit zijn klinkende cijfers voor een president die zijn herverkiezing veilig wil stellen. Moeten de Democraten, terwijl straks om elke stem moet worden gevochten, kiezers tegen zich in het harnas jagen door Trump te proberen te beschadigen met een afzetting? Wetende ook dat impeachment uiteindelijk zal doodlopen in de Senaat, waar de Republikeinen de dienst uitmaken.
70 Procent vind het dus prima gaan.
Nu heb ik niks met peilingen, het echte resultaat zie je in het stemhokje maar in de politiek zijn peilingen dus wel belangrijk.
Nogal laf van Pelosi om die reden geen afzettingsprocedure te starten wat ze zo graag wilt al vanaf het begin dat Trump president werd.
Twee jaar gillen aan de zijlijn maar geen procedure durven te starten omdat de kiezers van haar partij kunnen weglopen.
Totaal geen ruggengraat maar dat verbaasd me ook niks.

Maar in een jaar tijd sinds jouw artikel is verschenen Herman50 is de opinie schijnbaar toch veranderd.
Die peilingen van CNN heb ik niet gehoord in de Nederlandse berichtgevingen alleen in het artikel wat ik hieronder plaats.
Zou wel moeten want ik heb het al vaker gezegd dat die eenzijdige berichtgeving niet altijd klopt.
Je moet het van alle kanten bekijken de negatieve en positieve punten.
Daar short het nogal eens aan in de media.
Maar misschien heb ik het gemist.

Ik heb geen flauw idee of Trump herkozen word, dat moeten de Amerikanen beslissen.
Voor Pelosi is het te hopen van niet want haar advies om nu niks te doen alleen maar tegenwerken kan dan nog 4 lange jaren duren.
Lijkt mij niet prettig voor haar.

Maar in tegenstelling tot haar collega's wil de burger dus helemaal geen afzetting van hun president als we de peilingen mogen geloven.
Wie had dat nu gedacht.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Huis-voorzitter Nancy Pelosi dinsdag tijdens een persconferentie in het parlement.

Pelosi wil Trump niet afzetten, maar hem na 2020 vervolgen: ‘Ik wil hem in de gevangenis zien’

Donald Trumps grootste Democratische tegenstander, Nancy Pelosi, wil dat de president na de verkiezingen van 2020 in de gevangenis belandt, onder andere voor het dwarsbomen van het Rusland-onderzoek. Het is voor het eerst dat deze prominente Democraat zo duidelijk zegt dat Trump de cel in moet als hij niet wordt herkozen.

‘Ik wil niet zien dat hij wordt afgezet, ik wil hem in de gevangenis zien’, zou Pelosi volgens diverse bronnen van Politico hebben gezegd in een overleg woensdag met belangrijke Democraten. De voorzitter van het Huis van Afgevaardigden werd toen opnieuw onder druk gezet, voor de zoveelste keer in de afgelopen weken, om een onderzoek in te stellen naar de mogelijkheden om Trump af te zetten.

Pelosi zou haar pikante uitspraak hebben gedaan nadat de voorzitter van de Justitie-commissie van het Huis van Afgevaardigden, Jerry Nadler, haar had gevraagd in te stemmen met zo’n impeachment-onderzoek. Bij het gesprek achter gesloten deuren waren ook andere commissievoorzitters aanwezig die, net als Nadler, de handel en wandel van Trump onder de loep nemen. Samen met haar bondgenoten wees Pelosi Nadlers verzoek van de hand, voor de tweede keer in korte tijd.
Pelosi staat op het standpunt dat Trump tot de presidentsverkiezingen van volgend jaar flink het vuur aan de schenen moet worden gelegd en daarna strafrechtelijk moet worden aangepakt. Haar strategie is erop gericht om Trump in 2020 in de stemlokalen te verslaan en vervolgens te bezien of de oud-president kan worden aangeklaagd.

Een zittende president kan volgens een richtlijn van het ministerie van Justitie immers niet strafrechtelijk worden vervolgd. Maar dat ligt anders wanneer Trump niet wordt herkozen.
Want dan kan de president worden aangeklaagd voor belemmering van de rechtsgang in het Rusland-onderzoek én voor het betalen van zwijggeld aan pornoactrice Stormy Daniels. Voor een afzettingsprocedure in het parlement vindt Pelosi het nu te vroeg, anders dan veel nieuwe, meer progressieve Democratische Congresleden.

Pelosi benadrukt keer op keer dat er de meeste kiezers op dit moment niets voelen voor impeachment, zoals steeds weer uit peilingen blijkt. En zonder steun van de Republikeinen in het Congres zal een afzettingspoging in haar ogen ook op niets uitlopen. Pelosi is verder bang dat impeachment de aandacht zal afleiden van de Democratische plannen en het land verder zal verdelen. Pelosi: ‘Dat is het niet waard.’
De Democraten vrezen dat als Nadler en gelijkgestemde collega’s hun zin krijgen en er een afzettingsprocedure wordt gestart, dit alleen maar meer Republikeinse en onafhankelijke kiezers in het Trump-kamp zal drijven. Bij een nek-aan-nekrace kan dat ertoe leiden dat de president in kantelstaten zoals Florida weer aan het langste eind trekt. ‘Het is klaar’, roept Trump voortdurend over het onderzoek naar de Rusland-connectie door Robert Mueller. Zijn boodschap aan de Democraten: jullie hebben verloren, wen er maar aan.

Slechte verliezers.

Zeker als de economie goed blijft draaien, lopen de Democraten bij een impeachmentprocedure het risico dat ze als slechte verliezers te boek komen te staan. Uit een CNN-peiling donderdag bleek dat een meerderheid van de Amerikanen, 54 procent, er al van uitgaat dat Trump volgend jaar wordt herkozen, mede vanwege de economische groei en de lage werkloosheid.
Zo’n 70 procent van de ondervraagden vindt dat het prima gaat met de economie. Dit zijn klinkende cijfers voor een president die zijn herverkiezing veilig wil stellen. Moeten de Democraten, terwijl straks om elke stem moet worden gevochten, kiezers tegen zich in het harnas jagen door Trump te proberen te beschadigen met een afzetting? Wetende ook dat impeachment uiteindelijk zal doodlopen in de Senaat, waar de Republikeinen de dienst uitmaken.

Verspilde moeite, aldus hoogleraar economie Brad Schiller van de American University in een opiniestuk in The Los Angeles Times. ‘Of je hem nu mag of niet, Trump heeft bewezen een Teflon-president te zijn’, betoogt Schiller. Oftewel: een president aan wie schandalen niet blijven kleven. Net als Ronald Reagan, die ook werd geminacht door de Democraten maar toch werd herkozen.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 17 jun 2019, 11:48

onder president Donald Trump ingevoerde belastingverlagingen in combinatie met hogere overheidsuitgaven zorgden er voor dat het tekort is opgelopen.
Kenners rekenen er in doorsnee op dat het begrotingstekort de komende jaren verder zal oplopen tot een bedrag van meer dan 1000 miljard dollar. <<<<!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock:

ja dan zal het economies wel goed zijn ,,, tenzij ze het niet weten maar dat zou me ook niks verwonderen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 17 jun 2019, 12:23

De meeste mensen leven in het NU Herman50.
Daarbij komt dat “kenners” iets schetsen in de toekomst wat twee uitkomsten kan hebben.
Gelijk krijgen of geen gelijk krijgen.
Misschien hebben deze “kenners” helemaal gelijk maar wie weet loopt het ook anders.
Niemand weet dat, kijk maar naar de verkiezingen twee jaar geleden Herman50.

Daar zaten ook “kenners” die het allemaal tot halverwege die verkiezingsuitslagen avond 100 procent zeker wisten :
Trump zal nooit president worden.
De uitslag kennen we inmiddels, ook ik moest twee keer kijken toen ik het las.
Je weet pas of iets klopt als het moment daar is.

En op dit moment schijnt men daar best tevreden te zijn, tenminste tevreden genoeg dat Pelosi het niet aandurft om de afzettingsprocedure te starten.
Dat zegt toch wel iets over wat er nu speelt onder de bevolking.
Want als iemand Trump naar de maan voorgoed wilt schieten is zij het wel.

De tijd zal het leren hoe alles verder gaat.
Het circus trekt straks bij een andere president inderdaad weer verder en slaat zijn kamp weer op.
En dan hebben we het volgende circus en daarna weer eentje enz.
En zo zal het altijd gaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 17 jun 2019, 12:41

hoe noem je nou ook weer zo iemand die het een tikkie in de bol heeft ???
De Amerikaanse president Donald Trump waarschuwde afgelopen zaterdag voor een ongekende crash van de beurs als hij in 2020 niet wordt herkozen.<die leeft dus ook verder dan gewone mensen ;)

“De ‘Trump Economy’ boekt record op record ??? en heeft nog een flinke rit te gaan”, aldus Trump.<bedoelt ie het record liegen ,,vreselijke stad Londen , 2 doden in 3 dagen ... even wakker worde oude baas , misschien vergeten maar bij jou vielen er 20/30 doden in een keer ,,
“Maar als iemand anders het in 2020 van mij overneemt (…) komt er een beurscrash die zijn gelijke in de geschiedenis niet kent.<<<<<!!!!!!!!!!!!! ,,(dús als ik het zou voorspellen een 2e termijn alleen omdat ie nu al de mensen de zenuwen op het lijf jaagt van als ik het niet word nou vergeet het dan maar , dus (en met maar twee partyen ) 1 en 1 is 2 ),,,, máár als nuchtere Rotterdammer zegt ik dan nee dat kan ik niet neerzette,,,,)
Trump waarschuwt niet voor het eerst voor economische rampspoed voor het geval hij het presidentschap kwijtraakt. In 2018 zei de president tegen persbureau Bloomberg: “Als ik word aangeklaagd, stort de beurs in. Iedereen wordt dan een stuk armer. Je zou dan onvoorstelbaar slechte economische cijfers zien.”
<enne hoeveel zijn er weer ondervraagd??<

“Als er inderdaad een recessie optreedt, gaat de waarschijnlijk de geschiedenis in als de ‘de recessie van Trump’, aangezien er zo’n sterk verband is met de handelsoorlog.”

Niet alleen beleggers zijn bezorgd, ook het Amerikaanse bedrijfsleven is niet gerust op een goede afloop van de handelsconflicten. Afgelopen donderdag stuurden 600 Amerikaanse bedrijven een brief naar Trump waarin ze aangeven dat hogere importtarieven voor China slecht uitpakken voor de Amerikaanse consumptie en werkgelegenheid.<<<waarvoor zou dat nou toch zijn , omdat ze zo blij met hem zijn ?? 600 bedrijven , hoeveel gaan er weg, nee economisch 100procent in orde .........
http://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieu ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 17 jun 2019, 13:30

Laten we het zo stellen.
Het kan dooien, het kan vriezen.
We zien wel waar het schip strandt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie