Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 jul 2019, 10:33

Nou daar zal Trump slapeloze nachten van hebben hoor van die internetgrapjes. :rolfl:
Maar hij is leuk Herman50. [joker]

Ik zag toevallig een artikel vanochtend langskomen op de MSN site die hier vaak word gepost met artikelen over Trump.
De echte bron is The Washington Post maar deze MSN site heeft het ook geplaatst.
Valt mee en valt op dat ze iets plaatsen wat een beetje positief is over Trump.
Ben ik niet gewend van die site dus zal het plaatsen hier. :mrgreen:

En een eerlijk antwoord van die Amerikanen, hij doet soms ook wat goeds maar is een president onwaardig.
Precies zoals het dus is.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Populariteit van Donald Trump naar hoogste punt .

Met een sterke economie als wind in de rug is de populariteit van Donald Trump gestegen naar het hoogste punt in zijn presidentschap. Nog steeds vindt een kleine meerderheid van de Amerikanen hem ongeschikt voor zijn ambt, maar de tevredenheid neemt toe. Dat blijkt uit een gedegen poll van de Washington Post.
Ook onder de tevreden kiezers is hij niet onomstreden. Een deel van hen is tevreden over zijn beleid, maar keurt zijn optreden niet altijd goed. Zes van de 10 Amerikanen vinden dat hij zich niet gedraagt zoals een president zich hoort te gedragen.
Toch zijn de cijfers goed nieuws voor Trump. De kans dat hij wordt herkozen is nog altijd niet groot, maar wel groter dan ooit.
Bron(nen): Washington Post

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... ar-AAE0cbq

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 jul 2019, 10:41

Afbeelding

Trump laconiek over gelekte mails, Britten bieden excuses aan .

"Hij bewijst het Verenigd Koninkrijk geen dienst." Veel meer woorden wil de Amerikaanse president Trump niet vuilmaken aan het harde oordeel van de Britse amdassadeur Darroch in de VS. Die noemde de president in gelekte memo's lomp en onbekwaam.
"We zijn geen grote fans van hem", zei Trump in korte opmerkingen tegen journalisten. "Ik kan meer over hem zeggen, maar dat laat ik maar."

De Britse krant The Daily Mail publiceerde afgelopen dag uitgebreid uit de diplomatieke post van Kim Darroch aan Downing Street. Daarin sprak hij onomwonden over de verdeeldheid in het Witte Huis, de beste manieren om Trump te paaien en het in zijn ogen zwalkende Iran-beleid van de VS.

Aftreden niet aan de orde .

Suggesties dat Darroch het veld moet ruimen om zijn uitgesproken oordelen wees de Britse minister van Buitenlandse Zaken af. "Hij deed zijn werk, daar hoort een eerlijke mening bij", liet Jeremy Hunt weten.
Wel benadrukte Hunt (momenteel in de race om premier te worden) dat dit de persoonlijke mening was van Darroch, die hij niet deelt. "We menen dat de VS met president Trump niet alleen hoogst effectief is, maar ook onze beste vriend op het internationale toneel."

Britse regering biedt excuses aan .

De Britse minister van Handel, Liam Fox zei dat de gelekte memo's de relatie tussen de twee landen kan beschadigen. Hij is momenteel in Washington en kondigde aan dat hij excuses zal aanbieden. Dat zal hij doen tijdens een ontmoeting met Trumps dochter en adviseur Ivanka Trump. Fox noemde een lek als deze "onprofessioneel, onethisch en niet functioneel".

Zoektocht .

Het ministerie liet wel weten dat er een zoektocht is gestart naar wie de geheime memo's heeft gelekt. Als daarbij wetten zijn overtreden, zal er aangifte worden gedaan.
Oud-minister Rifkind vermoedt dat het makkelijk zal zijn om de dader te vinden, omdat de diplomatieke berichten over een lange periode gaan, waarin maar een kleine groep mensen toegang had tot alle documenten.
In de Britse media wordt gespeculeerd of de diplomatieke post misschien naar buiten is gebracht om Darroch of zijn meerdere Mark Sedwill te beschadigen. Omdat zij in het verleden kritiek hebben gehad op het brexit-proces, zouden tegenstanders hen misschien proberen zwart te maken door de kritische mails te lekken.

BRON.


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Trump laconiek , de Britten gaan excuses maken dus wat is de waarde geweest van het lekken van de memo's?
Voor Trump niks maar onderling tussen Darroch en Sedwill misschien wel ?
Wat een kleuters toch.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 08 jul 2019, 11:17

Ik heb gisteren een 3 delige serie over een ex Britse politicus genaamd Ed Balls die een jaar na de inhuldiging van Trump naar het zuiden van Amerika ging om te praten met mensen hoe ze over hem denken op RTLZ.
Die Mexicaanse vrouw in deel 1 maakte indruk op mij.
Zij zwom op 17 jarige leeftijd illegaal een rivier over om in Amerika te komen.

En ze woont er nu 32 jaar en heeft op Trump gestemd, daar ben ik heel verbaasd over maar zij denkt daar totaal anders over.

Jammer dat deze Ed Balls die natuurlijk tegen Trump is ook niet naar het noorden is gegaan.
Want er zijn meer stemmers geweest dan de Rednecks en fake people daar in Florida.
Want die geplamuurde vrouwen zijn hilarisch om te zien, wat een malloten. :mrgreen:
Ik heb de stemmers een keer in een andere documentaire gezien in New York en Chicago.
Ander soort mensen maar denken hetzelfde.
Dus geen Rednecks maar zakenmensen en mensen met goede banen in dure huizen die ook voor Trump hebben gestemd.
Jammer dat hij dat ook niet laat zien in deze documentaire maar dat had ik al verwacht.
En het gaat om de staten waar de meeste aanhangers zijn.

In de linken kan je de afleveringen zien voor wie het interesseert.
Ik zag dat Ed Balls zo vaak verbaasd is maar veel Amerikanen zijn anders dan Europeanen.
Ik zei dat nog tegen mijn man.
Ik zei wat is die man Europees, dat viel me ineens zo op.
Men kijkt hier in Europa met Europese ogen naar Amerika, maar de mentaliteit daar is anders dan hier.
Dat zag ik heel duidelijk in deze documentaire.
Het is gewoon niet te vergelijken.
Geld algemeen he niet voor allemaal natuurlijk.

Want naast normale mensen lopen er ook een hoop idioten rond daar .
Maar dat is overal.
Die donkere dominee is zo hypocriet als wat dat zie je al van mijlenver.
En dat worstelen is ook leuk om te zien, dat er mensen zijn die dat nog geloven is lachwekkend en niet te weinig ook. [joker]

Maar al met al leuke documentaire die de mensen zelf aan het woord laten die er ook wonen.
Maar naast leuk ook de school beschietingen die natuurlijk vreselijk zijn.
Dat is aangrijpend om te zien.

Dus wie het interessant vind hieronder de afleveringen.
Of via misschien herhalingen op RTLZ met Nederlandse ondertitelingen.






Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 09 jul 2019, 07:32

gewone mensen zouden zo iets uitprate maar Donny ;;;;

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Donald Trump heeft op Twitter uitgehaald naar de Britse premier Theresa May vanwege de brexit. Ook wil hij geen contact meer met de Britse ambassadeur in de Verenigde Staten.

"Ik ben altijd erg kritisch geweest over hoe premier May de brexit heeft aangepakt", twittert Trump. "Wat een zooitje heeft zij ervan gemaakt. Ik heb haar verteld hoe ze het moest aanpakken, maar ze besloot haar eigen gang te gaan. Het is goed dat het Verenigd Koninkrijk binnenkort een nieuwe premier heeft."

In een tweede tweet haalt de Amerikaanse president ook uit naar Nigel Kim Darroch, de Britse ambassadeur in de VS. "Ik ken de Britse ambassadeur niet, maar hij is niet geliefd in de VS. We zullen niets meer met hem te maken hebben."
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 09 jul 2019, 07:37

"Ik ben altijd erg kritisch geweest over hoe premier May de brexit heeft aangepakt", twittert Trump. "Wat een zooitje heeft zij ervan gemaakt. Ik heb haar verteld hoe ze het moest aanpakken, maar ze besloot haar eigen gang te gaan.
Is maar goed dat ze niet naar die idioot geluisterd heeft.

Die man lijdt aan grootheidswaanzin.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 09 jul 2019, 09:23

kommie daar nou bij ......; ;
Afbeelding
,,,,,, Afbeelding ;) ;) [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 09 jul 2019, 09:47

Hij wijst met zijn vinger naar zijn hoofd, "ik ben gestoord".
Zelfkennis. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 09 jul 2019, 11:26

:rolleys: :rolleys: :rolleys: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 jul 2019, 07:34

De Amerikaanse president Donald Trump weigert voorlopig zijn handtekening te zetten onder een begrotingsvoorstel voor het ministerie van Defensie, dat door het Huis van Afgevaardigden al is goedgekeurd.

Trump wil een deel van het defensiebudget gebruiken voor het bouwen van de muur aan de grens met Mexico, maar de Democraten zijn daar fel tegen. De president verloor al twee rechtszaken over dat plan.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP

<even losse Opmerking ,,als de rechters nou hebben verboden ,ga je toch niet weer door of ben ik oud aan t worden :::
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 10 jul 2019, 07:52

Trump waant zich god

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 jul 2019, 09:14

kannie dat ben ik ...... hij kan hoogstens Judas zijn ;) fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1550
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Kristof Piessens » 11 jul 2019, 07:32

Men mag van alles zeggen over trump, hij zegt toch het is fake news en onrechtstreeks heeft hij dus voor een stuk ook de journalistiek een loer gedraaid.

Maar wat hij afgelopen termijn heeft gedaan, heb dat min of meer een beetje gevolgd en moet zeggen, het neigt te zwaar naar elitarisme, te meer omdat we in een overgangsperiode bevinden van de astrologische vissen naar waterman tijdperk, ikzelf ben een waterman (jawel in februari geboren)en watermannen zijn voor een stuk onafhankelijker waar "vrijheid" een zeer belangrijke iets is, watermannen houden niet graag van afhankelijkheid in relationeel opzicht...probeer maar een relatie te forceren met een waterman of je moet al eerst vrienden worden voordat er sprake is van een vaste relatie, watermanpartners hebben een redelijke kans van slagen de overige sterrenbeelden buiten eentje veinzen hierom afhankelijkheid.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 11 jul 2019, 08:37

Kristof Piessens schreef:
11 jul 2019, 07:32
we in een overgangsperiode bevinden van de astrologische vissen naar waterman tijdperk,
Hoe lang duurt die overgangsperiode eigenlijk? 50 jaar geleden werd al gezongen over het begin van de Age of Aquarius...

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1550
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Kristof Piessens » 11 jul 2019, 08:58

MetalPig schreef:
11 jul 2019, 08:37
Kristof Piessens schreef:
11 jul 2019, 07:32
we in een overgangsperiode bevinden van de astrologische vissen naar waterman tijdperk,
Hoe lang duurt die overgangsperiode eigenlijk? 50 jaar geleden werd al gezongen over het begin van de Age of Aquarius...
Oei, dan waren die te vroeg dus...maar weet wel dat er een liedje over bestond, kwam zelfs voor in een langspeelfilm maar welke weet ik niet meer ?

(Terwijl ik wat aan het lezen was, schoot me ineens te binnen, aan het einde van de film van "the old virgin" waarin de man op zijn veertigste voor het eerst seks kreeg.)

https://www.helloaquarius.org/watermant ... ntijdperk/

Een lap tekst die perfect samenvat wat dit inhoudt, zonder meer is die tijdperk nog voor een deel gekoppeld aan het vissentijdperk, het is het loskoppelen dat nog te vroeg is, het is daar dat de overgang telkens weer uitgesteld wordt omdat veel mensen nog leven volgens het tijdperk van de vissen waar afhankelijkheid door ego nog sterk aanwezig is...en ook de meerderheid van de mensen hebben nog geen idee wat "vrijheid" is en hoe hier mee omgegaan kan worden, let wel ego kent enkel de vrijheid binnen het fysieke domein, dat loslaten schept voorlopig nog heel wat problemen want de gehechtheid aan het ego is nog steeds een punt bij veel mensen !

Ofschoon ook collectiviteit bij het vorige tijdperk hoorde en kenmerkte zal dit bij de volgende iets anders zijn, en dat is iets waar veel mensen denk ik nog zeer veel moeite mee zullen hebben, totdat het inzicht komt om zich anders te organiseren en te durven veranderen, veel baseert zich nog steeds op het behoud van wat ontstaan is op 1 of andere wijze, dan speelt dus geld hierin dus een zware rol en tol...je kunt niet vrij zijn als je mensen hiertoe verbind iets te behouden en geen veranderingen te dulden...
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 11 jul 2019, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 11 jul 2019, 09:12

MetalPig schreef:
11 jul 2019, 08:37
Hoe lang duurt die overgangsperiode eigenlijk?
Ik heb de indruk dat de astrologen het eigenlijk zelf niet zo goed weten.
Volgens sommigen begon die overgang in de 20ste eeuw, volgens weer anderen zou het duren tot de 24ste eeuw vooraleer die begint ... speling zat dus.

Die info haalde ik bij (het onbetrouwbare?) Wikipedia waar nog andere leuke dingetjes staan over die transitie ... zoals bijvoorbeeld dat astrologen duizenden jaar geleden al zouden kennis gehad hebben over elektriciteit, luchtvaart en computers (Waterman heerst traditioneel over .....). :shock:
Wikipedia/Watermantijdperk schreef:Omtrent het begin van onze jaartelling stond het lentepunt aan het einde van de Vissen en het begin van de Ram en daarna bevond het zich in de Vissen. Op dit moment bevindt het zich op de grens tussen Vissen en Waterman. De eerstvolgende twee millennia zal het zich in de Waterman bevinden. The age of Aquarius zou volgens sommige astrologen gepaard kunnen gaan met grote veranderingen op wereldschaal. De nieuwe cultuur van de Waterman zou samenhangen met scheppende individualiteit. Waterman heerst traditioneel over elektriciteit, computers, luchtvaart, democratie, vrijheid, humaniteit, idealisten, modernisering, astrologie, zenuwaandoeningen, rebellen en opstand, waardoor op elk van deze gebieden veranderingen te verwachten zouden zijn. Andere trefwoorden en ideeën in verband met Waterman zijn non-conformiteit, filantropie, waarachtigheid, doorzettingsvermogen, menselijkheid en besluiteloosheid. Vaak beschouwen astrologen het optreden van veel van deze ontwikkelingen gedurende de laatste eeuwen als een indicatie van de nabijheid van het Watermantijdperk.

Astrologen zijn het er niet over eens wanneer het Watermantijdperk precies begint (of is begonnen). In de astrologie stelt men namelijk dat alle sterrenbeelden op de Dierenriem even groot zijn (elk 30 booggraden) en het is niet goed mogelijk dit passend te maken op de werkelijke sterrenbeelden. Op basis van onderzoek stelt Nicholas Campion (The Book of World Horoscopes) vast dat veruit de meeste publicaties (24) het tijdperk van Aquarius laten beginnen in de 20e eeuw, met de 24e eeuw op de tweede plaats (12 beweringen).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 jul 2019, 09:19

kwam zelfs voor in een langspeelfilm maar welke weet ik niet meer ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1550
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Kristof Piessens » 11 jul 2019, 09:42

univers schreef:
11 jul 2019, 09:19
kwam zelfs voor in een langspeelfilm maar welke weet ik niet meer ?
Neen, dat is hem niet, bedoelde dus de moderne song "the age of aquarius" in de film "the 40 year old virgin" en meer aan het einde van de film dus maar ben is wezen opzoeken de versie die ik vond wijkt af van de versie die ik op tv had gezien, de versie op youtube eindigt op een trouw, de versie dat ik gezien had op tv eindigde met een bedscene en de song begint intussen al de eerste noten af te spelen...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 jul 2019, 11:35

Misschien een idee om hier verder over te praten in het subforum Astrologie ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 11 jul 2019, 11:43

Tammy schreef:
11 jul 2019, 11:35
Misschien een idee om hier verder over te praten in het subforum Astrologie ? :grin:
Ja sorry, het was nogal off-topic van mij...
[fox]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 jul 2019, 11:51

Geen sorry zeggen MetalPig, ik ben ook niet altijd ontopic. :grin:
Maar ik lees wel degelijk wat er in de Balie stond over modereren.
En over het vele offtopic gehalte hier wat sommige mensen zeggen.
Dus probeer ik daar wat meer op te letten dat is alles. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie