Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 17 jul 2019, 22:42

Hee durft Pelosi het nu wel aan ?
Dat is dapper van haar, ben benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 18 jul 2019, 06:15

Ruime meerderheid van Amerikaanse Huis tegen afzetting Trump.

Een resolutie van Democraat Al Green in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden om een afzettingsprocedure te starten tegen president Donald Trump heeft het niet gehaald. Met 332 tegen 95 stemmen werd de resolutie verworpen.

Green, die eerder al twee pogingen ondernam om een afzettingsprocedure op te starten, greep de veelbesproken recente tweets van Trump aan om opnieuw een poging te wagen.

Trump keerde zich op Twitter tegen vier vrouwelijke Democratische congresleden. "Ga terug naar je eigen land en herstel het volledig gebroken en door misdaad geïnfecteerde thuisland", was de strekking van zijn verhaal.

De door velen als racistisch bestempelde tweets deden veel stof opwaaien in de VS. "Ik denk dat dit een typisch geval is van genoeg-is-genoeg", zei Green. Zijn resolutie bevatte onder meer de opmerking dat Trump "ongeschikt is om de Amerikaanse waarden van fatsoen en moraliteit te vertegenwoordigen.


https://www.nu.nl/buitenland/5966873/ru ... redirect=1

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 18 jul 2019, 08:20

Zijn resolutie bevatte onder meer de opmerking dat Trump "ongeschikt is om de Amerikaanse waarden van fatsoen en moraliteit te vertegenwoordigen.
Hebben ze die dan ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 18 jul 2019, 09:27

@ nou nee Uni , hebben ze nooit van gehoord en dan nu met zo´n ....... aan het roer word het nog minder ......zag gisterenmiddag op RTLZ op die nieuwtjes die onder in beeld rond draaien dat men in Christchurch -oid- een wapenhaneld/winkel!! wil beginnen ....over fatsoen en moraal gesproken ...... maar zegt veel over de mensen fijne dag nog tesaam
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 18 jul 2019, 13:47

Nu weet ik waarom de vlag tientallen jaren onbereikbaar was.
En ik begrijp het ook nu. :grin:
Schitterend verhaal.
Utah Beach was de codenaam voor een van de vijf Franse stranden waar de geallieerden begonnen aan de operatie die Europa moest bevrijden van nazi-Duitsland. Op de boot, Landing Craft Control 60, was de Amerikaanse luitenant ter zee Howard vander Beek schipper. Hij was de zoon van een Nederlandse immigrant.

Kunsthandelaar koopt vlag uit dank.

De vlag bleef meer dan zes decennia in de familie. Het was het enige aandenken van Vander Beek aan zijn deelname aan de strijd voor de Europese vrijheid.

Kreuk kocht de vlag in 2016 op een kunstveiling voor omgerekend zo’n 457.000 euro. Naar eigen zeggen wist Kreuk direct dat hij de vlag moest kopen toen die voor de veiling werd aangemeld. Volgens Kreuk is Europa de jonge Amerikanen die hun leven gaven voor de Europese vrijheid veel dank verschuldigd.
Bron : Elsevier.nl

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 19 jul 2019, 07:45

heeft die .ul die vlag nou nog in ontvangst genomen, dat zou gisteren gebeuren maar daar lees je niks van, wel dat er -weer- een Iraanse drone uit de lucht is geschoten <of is ie achter de rododendrons gedonderd..... fine dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 19 jul 2019, 09:03

Ik heb de ceremonie gisteren rechtstreeks gevolgd op internet.
Was mooi gedaan, vooral de speech van de Nederlander.
Maar wat maakt het jou uit Herman50 ?
Maak je niet druk joh dat je het gemist hebt.
Die .ul zoals jij het noemt doet het toch nooit goed voor jou dus wel of niet in ontvangst nemen moet toch niks uitmaken voor jou ?
Maar ik vond het mooi en de baas van het museum was de Nederlander ook heel dankbaar in zijn speech.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 19 jul 2019, 09:27

zal maar effe doen of ik je opmerkingen niet heb gelezen , wel jammer maarja,, ehh in AD stond een hele pagina met LUL de behanger die de nederlander bedankt voor het bewaren van onze geschiedenis,,. - terwijl ie 6/70 jaar in een amerikaanse kelder lag -- gelukkig zijn er dus nog ´immigranten´ die meer om het land geven als Donny zelf... alleen nou hoor je hem niet over die mensen ....
maar toch bedankt voor je opbouwende kritiek .... ben der blij mee

<PS,, tijdens verkiezingsdebat had Donny ook zo´n ingeving .........lock her op ------ nu afgelopen dagen had ie er weer ´ga terug naar je eigen land, .. na scanderende achterban .. sent her back ,, liet hij weten,,,hier voel ik me een beetje slecht bij ..... ben je dan geen hypocriet en respect voor zo´n .......eh figuur a me nooit niet .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 19 jul 2019, 09:35

herman50 schreef:
19 jul 2019, 07:45
......... wel dat er -weer- een Iraanse drone uit de lucht is geschoten
De zoveelste leugen van Trump. En nu staat er Rutte gewoon naast en deze verblikt of verbloost niet.
Zegt toch genoeg.
De enige bedreigende factor in de straat van Hormuz is de aanwezigheid van Amerikanen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 19 jul 2019, 09:52

Dat was geen opbouwende kritiek Herman50 en ook geen gewone kritiek, was helemaal geen kritiek.
Ben verbaasd dat het je schijnbaar toch interesseert of Trump die vlag in ontvangst heeft genomen of niet.
Als je mijn eerdere berichten had gelezen weet je waarom de vlag 70 jaar niet naar buiten kwam.
Kijk maar terug een paar berichten van mij.
ehh in AD stond een hele pagina met LUL de behanger die de nederlander bedankt voor het bewaren van onze geschiedenis,,. - terwijl ie 6/70 jaar in een amerikaanse kelder lag -- gelukkig zijn er dus nog ´immigranten´ die meer om het land geven als Donny zelf...
Trump had daar helemaal niks mee te maken al die jaren.
Ik snap dat je hem niet moet dat is overduidelijk maar je geeft hem teveel eer.
Nogmaals kijk mijn eerdere bericht over waar de vlag lag 70 jaar lang.
En ook waarom.

Jij haalt Trump overal bij maar gelukkig zijn er nog zaken die niks met die man te maken hebben.
Deze vlag is er daar eentje van.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 19 jul 2019, 09:55

De zoveelste leugen van Trump
En Europa slikt het allemaal.
En nu staat er Rutte gewoon naast en deze verblikt of verbloost niet.
Allebei, leugen en bedrog.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 19 jul 2019, 10:03

univers schreef:
19 jul 2019, 09:55
En Europa slikt het allemaal
Het is de politiek die moet slikken niet de Europeaan. Deze heeft niets in te brengen.
Maar dat is geen nieuwigheid, toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 19 jul 2019, 10:06

Hier de ceremonie voor wie het interesseert.
In het begin word even over de droge gesproken maar daarna begint het.
De Nederlander vond ik een prachtige speech geven, vond het erg ontroerend wat hij zei.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 19 jul 2019, 10:06

En als ik Rutte dan zo zie staan dan moet ik aan Martien Meiland denken.
Weet ook niet waarom. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 19 jul 2019, 10:13

Tammy schreef:
19 jul 2019, 10:06
, vond het erg ontroerend wat hij zei.
Zijn naam is Loki. Een Loki kan mij niet ontroeren.
Ze hadden er iemand anders neer moeten zetten, dan had het mogelijk wél indruk op mij gemaakt.

Ik doel dan op Trump natuurlijk. Even voor de duidelijkheid.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 19 jul 2019, 10:19

En ik heb het over de Nederlander zijn speech Witte wel en niet over Trump zijn speech .
Dat laatste kan elke president opdreunen.
Die museum directeur was echt blij, mooi om te zien. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 19 jul 2019, 11:59

ALS!!!, als dit zo is geweest sla je dan een flater... -áls dus he!-

Donald Trump verraste gisteravond bij aanvang van een ceremonie rond de D-day-vlag door met nieuws op de proppen te komen over een neergeschoten drone. Een Iraans projectiel zou naar beneden zijn gehaald. Maar is dat wel zo?

Die vraag werpt de Iraanse staatssecretaris van Buitenlandse Zaken op. Volgens Abbas Araqchi begrijpt het land niets van die claims. „Wij hebben helemaal geen drone verloren bij de Straat van Hormuz of ergens anders. Ik vrees dat de USS Boxer per ongeluk een eigen drone heeft neergeschoten”, aldus Araqchi op Twitter.

Generaal Abolfazl Shekari van het Iraanse leger bevestigt dat ’alle Iraanse drones in de Straat van Hormuz zijn teruggekeerd naar hun bases’. Ook buitenlandminister Mohammad Javad Zarif zei dat ’we geen berichten hebben over een vermiste drone’.

Het Pentagon schrijft in een summiere verklaring weliswaar dat het oorlogsschip USS Boxer ’een defensieve actie’ heeft ondernomen tegen een drone, maar meldt niet dat het om een Iraans geval gaat, meldt The Guardian nog op.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... BBKs3Wq|22
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 22 jul 2019, 07:50

ik denk niet dat je Donny snel ziet in achterstand wijken bij grote fans...

Of het nu gaat om het vrij krijgen van een Amerikaanse rapper of het „weddingcrashen” van een Amerikaans bruidspaar, president Donald Trump doet het gewoon. Zaterdagavond verscheen hij plots op de bruiloft van een stel dat groot fan van hem is.
De trouwerij vond dan ook plaats in Trumps eigen National Golf Club Bedminster in New Jersey, schrijft TMZ, dezelfde locatie waar het stel zich in 2017 ook verloofde. De verschijning van de president leidde tot een laaiend enthousiast gejuich: „USA, USA, USA” en „Trump, Trump, Trump”, werd er geroepen
Of zijn komst echt een enorme verrassing was voor het kersverse echtpaar, is de vraag. Nicole zou hem herhaaldelijk een uitnodiging voor de bruiloft gestuurd hebben, waarbij ze ook eens een boekje toestuurde waarin ze alle ontmoetingen die ze met hem had, verzameld had. En alsof de trouwerij nog niet genoeg in het teken van Trump stond, hingen er in de hal vlaggen met: ’Trump 2020’. Zo werd een romantisch feestje tegelijk een mooie publiciteitsstunt.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 23 jul 2019, 07:37

En toch gaat alles goed onder Donny .....
Afgesproken is dat de uitgaven de komende twee jaar worden verhoogd met miljarden dollars.
Daardoor zal het begrotingstekort van de Verenigde Staten volgend jaar mogelijk de grens van 1 biljoen dollar al doorbreken. <<<<<<<< !!!!!!!! befrotingstekort 1 biljoen .....

http://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieu ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 23 jul 2019, 11:07

zo kenne we onze Donny weer ,,,, eigengereid ...

Trump gaat immigranten deporteren zonder tussenkomst van rechter

De regering-Trump heeft maandag nieuwe regels aangekondigd voor het uitzetten van immigranten. Dit kan voortaan sneller worden gedaan, doordat velen van hen kunnen worden gedeporteerd zonder dat de rechter zich over hun zaak heeft gebogen.

De tussenkomst van de rechter is nu nog verplicht. De aangekondigde aanpassing is de tweede grote wijziging van het Amerikaanse immigratiebeleid in korte tijd, meldt The Guardian dinsdag.

Dit zogenoemde fast-trackbeleid gaat gelden voor iedereen die minder dan twee jaar onrechtmatig in het land verblijft. Tot nu toe gold deze aanpak alleen voor immigranten die meteen werden gepakt nadat zij stiekem de grens met de VS waren overgestoken.

De regering-Trump wil met de nieuwe maatregel de "voortdurende crisis aan de zuidelijke grens" het hoofd bieden. Het bestaan van die crisis wordt overigens al twee jaar door de Democraten bestreden.

Er zijn ook geen cijfers die aantonen dat de immigratieproblemen de afgelopen jaren groter zijn geworden. Integendeel, het nettoaantal immigranten is juist teruggelopen.

De rechtbanken hebben nog jaren aan zaken liggen

De rechtbanken die de zaken van immigranten moeten behandelen, lopen ver achter. Nog meer dan 900.000 zaken moeten door de rechter beoordeeld worden. Omdat de immigratiekampen vol zitten, worden veel van deze mensen vrijgelaten; zij zijn er zelf verantwoordelijk voor om op de juiste dag voor de rechter te verschijnen. Dit kan soms jaren duren.

De American Civil Liberties Union en de American Immigration Council hebben al aangekondigd de nieuwe richtlijnen aan te zullen vechten bij de rechter. Zij stellen dat de nieuwe fast-trackmethode indruist tegen de grondwet, omdat voor een grote groep op geen enkele manier meer wordt bekeken of zij recht hebben op een verblijfsvergunning.
Maar volgens critici kan het ook gevolgen hebben voor immigranten die langer dan twee jaar in het land verblijven, maar dit niet kunnen aantonen. "Hierdoor zullen vermoedelijk weer duizenden gezinnen uit elkaar worden gescheurd", waarschuwt Human Rights Watch.

Grote kritiek op erbarmelijke omstandigheden in kampen

Trump en de grenspolitie liggen sinds een aantal maanden internationaal onder vuur vanwege de manier waarop immigranten zijn opgevangen. Duizenden kinderen zijn van hun ouders gescheiden en leven onder erbarmelijke omstandigheden in slecht geoutilleerde kampen.

De kinderen hebben daar nauwelijks beschikking over goed eten, zeep of gangbare wc's. De reportages hierover hebben tot woedende reacties van Democraten, mensenrechtenorganisaties en buitenlandse politici geleid
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie