Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Kristof Piessens » 26 jan 2019, 09:14

herman50 schreef:
26 jan 2019, 07:07
wel typjes nadat Donny gisteren had gedreigd met de noodtoestand waardoor hij geen toestemming nodig had en zodoende tóch aan de 6 miljoen te komen

Een besluit over een muur op de grens met Mexico, het struikelblok waardoor er al 35 dagen geen begroting lag, wordt nu vooruitgeschoven. De federale overheid gaat nu voor 30 dagen open. In die tijd wordt er door onderhandeld voor de muur.

Door de shutdown kregen 800.000 ambtenaren niet betaald. Een deel van hen, die werken in kritieke functies, was echter wel verplicht op het werk te verschijnen.

De shutdown is veroorzaakt door de politieke impasse in Washington. Trump wilde per se dat er in de federale begroting van 2019 vijf miljard dollar werd vrijgemaakt voor de bouw van een grensmuur met Mexico en de Democraten in het congres wilden dat per se niet.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Zo te lezen is een tijdelijke einde aan de shutdown van de amerikaanse overheid en heeft de vs overheid de tijd om verder te onderhandelen tot midden februari, de ambtenaren in kwestie die door shutdown niets betaald kregen (shutdown is het letterlijk blokkeren van de geld circulatie) kunnen opnieuw aan het werk met de gewoonlijke modaliteiten en terug betaald dus...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 jan 2019, 10:13

dus? ,, over 30 dagen gaan ze weer dicht ,, dwz als ze ook de zaterdag en zondag werken /open zijn ...
alles van waarde is weerloos

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Berjan » 26 jan 2019, 11:52

Tammy schreef:
26 jan 2019, 01:54
Berjan schreef :
Ik heb niks met verborgen camera's en dergelijke. Dat is uitlokking. Zoals die man praat, gewoon uitlokking.
Noem jij dat uitlokking ?
En dus telt het niet ?
Dit is geen uitlokking, dit is gewoon een gesprek waarbij de ander niet weet dat hij gefilmd word.
Dus geen politiek correcte antwoorden.
Maar dat telt voor jou niet wat er word besproken ?
Want wat CNN deed was eigenlijk fake News.
Tsja dan houd het op als je dat niet serieus neemt.
Als je niet ziet dat er woorden in de mond van die man van CNN wordt gelegd dan weet ik het ook niet. Ook zegt hij niet dat er geen bewijs is, maar dat er geen HARD bewijs is. En dat weten we allemaal allang. Daar is die Mueller nu ook mee bezig, met mensen tegen Trump uit te spelen. Pas dan gaan ze praten namelijk. Die slinkse Trump supporters...
En als ik jou was zou ik maar eens gaan kijken wat die Mueller doet,



Maar goed, jij ziet een pro trump filmpje dat verkeerd wordt uitgelegd en dan is Trump weer zo onschuldig als een pasgeboren lammetje. Zie je wel vaker bij Trump voorstanders.

Maar dat zie je vaker bij Trump tegenstanders.
Als er iets is wat toch niet was zoals het eerst leek draait men het hoofd om.
Dan word het te moeilijk.
Trump moet en zal altijd fout zitten, iets anders bestaat niet voor de tegenstanders.
Dit gesprek met CNN laat zien hoe schandalig men het volk besodemieterd.

Als je dat niet wilt zien heeft het geen zin om verder te praten.
Ja hoor. Al die mensen die nu achter Trump en zijn medestanders zitten zitten allemaal fout. Zij zijn allemaal anti-trump.. Blijf daar maar lekker in geloven Tammy, dan slaap je nog lekker.
En nogmaals, als je niet zo goed Engels kan dan denk je misschien dat die man van CNN zegt dat Trump onschuldig is. Maar dat zegt hij niet. Hij zegt "geen HARD bewijs". En als je maar blijft rommelen in Trump zijn omgeving dan komt dat harde bewijs wel. Als je alles netjes doet dan niet. Want Trump en consorten zijn niet zo gek als ze naar buiten toe laten uitschijnen..
Gaat er overigens geen enkel belletje rinkelen dat bijna iedereen die aan Trump zijn kant stond nu met Mueller gaat samenwerken en zo strafvermindering krijgt?

Het schijnt zo te zijn dat Wikileaks en Trump samen hebben gespannen. Dat Wikileaks wel geleaks heeft omtrent Hillary maar dat Trump buiten schot is gebleven. Dit om de verkiezingen te beïnvloeden. Ook de FBI heeft hier trouwens aan bijgedragen door net voor de verkiezingen nog een onderzoek naar Hillary te doen. Terwijl Trump ook verkeerd zat met zijn mailing.

https://www.thedailybeast.com/donald-tr ... 6-campaign

Al die bronnen zijn zeker allemaal anti Trump? Allemaal hebben ze hun lijntjes met CNN? Laat me niet lachen..

Over pagina 67, en hoe de NOS verkeerd geinformeerd heeft: Dat is inderdaad schandalig. Maar of dit vaak gebeurd of niet is hiermee nog niet bewezen. Ze bieden hun excuses aan. En dat zul je bij rechtse nieuwssites niet zo 1,2,3,4,5 meemaken.

Ook jammer dat je dan niet meer reageert op het feit, of het idee dat Trump de luiste president ever is. En dat hij vaker golft dan Obama, terwijl hij bij de verkiezingen nog beweerde dat hij de golfcourt niet eens te zien zou krijgen. Dat hij in zijn pyjama na de ochtendshows op de Amerikaanse TV kijkt.
Allemaal zaken die laten zien dat Trump de benaming president niet waard is.

https://www.ad.nl/buitenland/oud-burgem ... ~ac793a91/

:peace:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 jan 2019, 12:45

Afbeelding :hahaha:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 26 jan 2019, 13:04

Ik zie dat je gereageerd hebt Berjan, precies zoals ik had verwacht. :grin:

Ik zal even nog wat zaken uitleggen aangezien je graag voor mij invult.
Dan komen hier dus mijn antwoorden op jouw bericht.
Als je niet ziet dat er woorden in de mond van die man van CNN wordt gelegd dan weet ik het ook niet.
Tsja als jij dat zo ziet dan weet ik het ook niet.
Want dat is namelijk niet zo.
Maar goed, jij ziet een pro trump filmpje dat verkeerd wordt uitgelegd en dan is Trump weer zo onschuldig als een pasgeboren lammetje. Zie je wel vaker bij Trump voorstanders.
Ikzelf zie geen pro Trump filmpje .
Waarom jij dat wel ziet is mij een raadsel.
Ik ben geen Trump fan, ik kijk alleen naar het hele beeld.
Ja hoor. Al die mensen die nu achter Trump en zijn medestanders zitten zitten allemaal fout. Zij zijn allemaal anti-trump.. Blijf daar maar lekker in geloven Tammy, dan slaap je nog lekker.
En nogmaals, als je niet zo goed Engels kan dan denk je misschien dat die man van CNN zegt dat Trump onschuldig is.
Wat redeneer jij klein en ook ietwat bekrompen.
Je moet eens leren teksten echt te lezen .
Over dat anti Trump ..........velen kunnen hem niet uitstaan dat zie jij toch ook wel.
Niet allemaal, Mueller doet goed werk.
Als Trump juridisch iets fouts heeft gedaan moeten we dat weten natuurlijk.

En mijn Engels is prima, ik zie dat CNN de publieke opinie probeert te manipuleren door elke avond toen iets uit te zenden waar men het niet zeker van wist.
En dat allemaal voor de .....................kijkcijfers zoals ook word gezegd.
Het klimaatakkoord word 24 uur aandacht aan besteed en dan gauw terug naar dat andere item de Russen voor de kijkcijfers pfff.
Dat jij dat normaal vind prima.
Over pagina 67, en hoe de NOS verkeerd geinformeerd heeft: Dat is inderdaad schandalig. Maar of dit vaak gebeurd of niet is hiermee nog niet bewezen. Ze bieden hun excuses aan. En dat zul je bij rechtse nieuwssites niet zo 1,2,3,4,5 meemaken.

Wat leuk hoe jij dat ziet.
Ze hebben excuses gemaakt omdat iemand het naar buiten gooide de zogenaamde fout.
Maar blijf vooral zien wat jij ziet Berjan.
Slaap je goed van.
Ook jammer dat je dan niet meer reageert op het feit, of het idee dat Trump de luiste president ever is. En dat hij vaker golft dan Obama, terwijl hij bij de verkiezingen nog beweerde dat hij de golfcourt niet eens te zien zou krijgen. Dat hij in zijn pyjama na de ochtendshows op de Amerikaanse TV kijkt.
Allemaal zaken die laten zien dat Trump de benaming president niet waard is.
Alsnog mijn late antwoord.
Of hij meer golft als Obama interesseerd mij niet.
Dat Boulevard gehalte is aan mij niet besteed.
Mij interesseert het wat voor beslissingen hij neemt.

Trump is als je mijn andere berichten goed had gelezen een president onwaardig.
Dat heb ik al zo vaak hier geschreven.
Ik heb in het witte huis rondgelopen, fantastisch mooi gebouw en binnen straalt alles klasse uit.
En dan loopt er nu een president rond die stom zit te twitteren heel de dag door.
Vreselijk gewoon.

Trump is een zakenman en geen president waardig.
Met sommige dingen heeft hij een puntje en met anderen dingen niet.
Zoals elke president dat heeft.

Ik kijk gewoon naar alles eromheen, niet alleen maar 1 richting.
Ik zie vanaf het begin een heksenjacht die zijn weerga niet kent.
En ik zie wereld nieuwszenders zich gedragen als hysterische onwaardige zenders die alles tot het domste en onbelangrijkste detail naar buiten brengen.
Het is gewoon zo lachwekkend geworden.

Berjan ik sluit hier mijn discussie met jou af in deze topic.
Jij vult van alles in voor mij, dat is voor mij de grens in een discussie.
Ik zie dat je met andere leden ook discussies hebt, veel plezier daarmee. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 jan 2019, 13:32

@ Tammy je zegt nou wel ;;;; ik zie dat CNN de publieke opinie probeert te manipuleren denz enz

Maar wat doet Donny dan als het een beetje te warm word onder z´n voetjes,, dan ´verandert´ hij snel en gaat weer met- bv- in China de clinch , dus ..´evenzo´.. manipuleren ,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 26 jan 2019, 13:43

Ik heb het over een nieuwszender Herman50.
Wat Trump doet is bekend , het ene moment zegt hij dit en het andere moment weer wat anders.
Geen touw aan vast te knopen.
Maar daar heb ik het niet over, ik heb het over wereld nieuwszenders.
Geen NOS formaatje maar de grote zenders.
Als je het ook zo ziet als Berjan prima.
Mij maakt dat niks uit.
Ik zie het gewoon anders en dat is mijn goed recht net als die van jullie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 26 jan 2019, 13:50

Dis als ik het goed begrijp is het A als Donny wat flikt geen nieuws maar B als het uitgezonden word door die gekkies van een TV station is het wel nieuws? fijne middag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 26 jan 2019, 13:55

Ik snap niet wat jij bedoelt Herman50.
Waar haal je deze zin vandaan ?
Hoezo is het geen nieuws als Trump iets fouts doet ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 27 jan 2019, 07:11

morge Tammy sorry dat ik gister geen antwoord heb gegeven maar de stekker gaat ´r plm 1400uur uit bij me ... ja klopt staat er wat verwarrend in zoverre geen nieuws dat het pas nieuws word door ° via de TV en alle andere omroepen cq kranten cq het web...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 27 jan 2019, 08:04

Geen sorry hoor tegen mij. :grin:
Onbenullige zaken word gepresenteerd als nieuws tegenwoordig.
Je hebt met riooljournalistiek te maken nu.
Roddelzenders in plaats van fatsoenlijke nieuwszenders.
Jammer dat ze zich zo hebben verlaagd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 28 jan 2019, 10:04

hoe moet je dat rijmen
@ Trump eiste bijna 6 miljard dollar voor de bouw van zijn omstreden muur tussen de VS en Mexico.
@ gaat het om een totaalbedrag van zo'n 6 miljard dollar in achterstallige lonen ... ..
ook snap ik niet dat HIER men de kolencentrales DICHT wil hebben ivm CO2, maar Donny wil juist alle kolencentrales weer OPENEN,,, waar begint of eindigt dan die stolp over Europa,, fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 28 jan 2019, 13:23

Tammy schreef:
22 jan 2019, 17:04
Ach kijk daar hebben we MSNBC.
Wat blijft het verlies van Hillary toch moeilijk hè ?
<...>
Ongelooflijk hoe die zichzelf respecterende nieuwszenders zich verlagen tot RTL Boulevard niveau.
Met CNN voorop, eeuwig zonde van die zenders.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Fox News; die pro-Trump-zender is natuurlijk het toonbeeld van objectieve journalistiek :roll:

Het wordt een beetje sneu dat je alle kritiek op Trump blijft relateren aan Hillary. Er zijn intussen talloze motieven om kritiek te hebben op Trump, en Hillary is daarvan al lang niet meer het belangrijkste (als ze dat überhaupt ooit geweest is).

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 28 jan 2019, 14:59

Fox News heb ik niet in mijn zender pakket MetalPig.
Ik hoor inderdaad dat die nogal pro Trump zijn in hun uitzendingen.
Hoort ook niet moet neutraal zijn.
Maar waarschijnlijk kom ik uit de oude wereld toen dat nog zo was.

Ja best sneu dat ik Hillary erbij pak.
Het is ook veel meer, zal het niet meer doen.
Maar het zou fijn zijn om echte nieuwsfeiten te horen van belangrijke nieuwszenders.

De rest kan naar Saterday night live en Noah en consorten.
Waar onbenulligheid thuis hoort , niet op wereld nieuws zenders.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 29 jan 2019, 07:45

ja wat is ´beter´, -dat je niet de slimste bent ...- óf dénken ..dat jij/Donny de slimst ben....
Donald Trump heeft uitgehaald naar voormalige Starbucks-topman en mogelijke presidentskandidaat Howard Schultz. De Amerikaanse president zei in een tweet dat Schultz niet het lef heeft om zich kandidaat te stellen. "Ik ben het met hem eens dat hij niet de 'slimste persoon' is", schreef Trump, verwijzend naar een interview dat Schultz zondag gaf aan tv-programma 60 Minutes.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP

Afbeelding :rolfl:
alles van waarde is weerloos

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Berjan » 01 feb 2019, 10:58

Tammy schreef:
26 jan 2019, 13:04
Ik zie dat je gereageerd hebt Berjan, precies zoals ik had verwacht. :grin:

Ik zal even nog wat zaken uitleggen aangezien je graag voor mij invult.
Dan komen hier dus mijn antwoorden op jouw bericht.
Ik vul niks in Tammy. Waarom zeggen/schrijven mensen dit toch altijd, vooral op dit forum? Als jij in een spiegel kijkt en je ziet een rimpeltje zeg je dan ook "spiegel, jij vult alles voor mij in. Ik zal je zeggen hoe ik werkelijk ben? Lekker strak nog.."? Want ik hou mensen graag een spiegel voor. Ook als dat voor de aangesprokene niet zo leuk is.


Tsja als jij dat zo ziet dan weet ik het ook niet.
Want dat is namelijk niet zo.
Dit bijvoorbeeld. Jij vindt dit, en ik vind dat. Dan hoef je niet te schrijven "dat IS niet zo". Want IS is een feit, en wat jij hebt is een mening. Net als ik.

Ikzelf zie geen pro Trump filmpje .
Waarom jij dat wel ziet is mij een raadsel.
Ik ben geen Trump fan, ik kijk alleen naar het hele beeld.
Dat laatste denken mensen heel vaak. Maar dat zij net zo eenzijdig kijken naar de feiten als een antitrumper ontgaat ze. Als men bijvoorbeeld heeft uitgerekend dat Trump meer tijd op het golfterrein staat dan Obama dan noem je dit "boulevardjournalistiek". Terwijl dit toch wel erg slecht is. Terwijl de wereld in de brand staat een beetje gaan golven. En eerst een grote mond opzetten over Obama, "als ik president ben dan heb ik geen eens tijd om te gaan golven, want dat ben ik een land aan het leiden". Dit is het karakter van Trump ten voeten uit. Afgeven op anderen en zelf geen haar beter zijn.

Als je dit boulevard journalistiek noemt dan ben ik benieuwd wat dan wel journalistiek is en waar Trump dan positief in uitblinkt. Ik zie niks..


Wat redeneer jij klein en ook ietwat bekrompen.
Je moet eens leren teksten echt te lezen .
Over dat anti Trump ..........velen kunnen hem niet uitstaan dat zie jij toch ook wel.
Niet allemaal, Mueller doet goed werk.
Als Trump juridisch iets fouts heeft gedaan moeten we dat weten natuurlijk.
Velen kunnen hem niet uitstaan om wie hij is. Waar moet je zo iemand anders op oordelen? Op hoe zijn haar zit iedere dag?
Dat is pas bekrompen. De meeste mensen oordelen hem om hoe hij doet. Lijkt me een prima basis.
En als Mueller goed werk doet vraag ik mij af waarom je hem zo blijft verdedigen? Mueller is nog meer bezig de poten onder Trump zijn stoelen te zagen dan alle media bij elkaar.
En mijn Engels is prima, ik zie dat CNN de publieke opinie probeert te manipuleren door elke avond toen iets uit te zenden waar men het niet zeker van wist.
Dus jij noemt het weer presenteren ook manipuleren van de publieke opinie? Want men weet ook niet zeker of het morgen gaat sneeuwen of regenen..
Beetje naief als je denkt dat journaals alleen maar feiten presenteert.
En dat allemaal voor de .....................kijkcijfers zoals ook word gezegd.
Het klimaatakkoord word 24 uur aandacht aan besteed en dan gauw terug naar dat andere item de Russen voor de kijkcijfers pfff.
Dat jij dat normaal vind prima.
De russen voor de kijkcijfers?
Zij hebben de presidentsverkiezingen gemanipuleerd. Noem dat maar niks.

Jij bent in staat om een zwaar ongeluk nog "alleen maar voor de kijkcijfers" te noemen. Straks beweer je dat CNN de aanslagen 9/11 heeft gefabriceerd, of de aanslagen op Bataclan. Allemaal voor de kijkcijfers.
Wat leuk hoe jij dat ziet.
Ze hebben excuses gemaakt omdat iemand het naar buiten gooide de zogenaamde fout.
Maar blijf vooral zien wat jij ziet Berjan.
Slaap je goed van.
Dat tweede weet je helemaal niet. Je denkt dat de enige reden is dat ze excuses maken omdat iemand het naar buiten gooide. Misschien dat ze inderdaad te goede trouw waren en nu openlijk hun excuses maken omdat zij de waarheid hoog hebben zitten? Zoals ook dat filmpje van die "indiaan die door jongeren werd belaagd met een make Amerika great again petje". Ze hebben er netjes een noot bij gegeven, dat het om iets anders gaat dan zij eerst berichten.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/20/bo ... s-a3650982

Allemaal toch netjes? Mensen maken fouten, daar hoef je niet meteen een boos complot in te zien.

Alsnog mijn late antwoord.
Of hij meer golft als Obama interesseerd mij niet.
Dat Boulevard gehalte is aan mij niet besteed.
Mij interesseert het wat voor beslissingen hij neemt.

Trump is als je mijn andere berichten goed had gelezen een president onwaardig.
Dat heb ik al zo vaak hier geschreven.
Ik heb in het witte huis rondgelopen, fantastisch mooi gebouw en binnen straalt alles klasse uit.
En dan loopt er nu een president rond die stom zit te twitteren heel de dag door.
Vreselijk gewoon.

Trump is een zakenman en geen president waardig.
Met sommige dingen heeft hij een puntje en met anderen dingen niet.
Zoals elke president dat heeft.

Ik kijk gewoon naar alles eromheen, niet alleen maar 1 richting.
Ik zie vanaf het begin een heksenjacht die zijn weerga niet kent.
En ik zie wereld nieuwszenders zich gedragen als hysterische onwaardige zenders die alles tot het domste en onbelangrijkste detail naar buiten brengen.
Het is gewoon zo lachwekkend geworden.

Berjan ik sluit hier mijn discussie met jou af in deze topic.
Jij vult van alles in voor mij, dat is voor mij de grens in een discussie.
Ik zie dat je met andere leden ook discussies hebt, veel plezier daarmee. :peace:
Je denkt dat je alles van alle kanten bekijkt. Maar je bagatelliseert alles wat Trump slecht doet. En je blijft roepen dat Trump goede puntjes heeft. Maar je hebt nooit aangegeven wat die puntjes dan zijn..

Misschien bedoel je met die puntjes wel het eten wat hij iedere dag krijgt.

Afbeelding

Voor de rest heb ik nog nooit positieve puntjes bij Trump gezien. Net zoals bij Clinton overigens. En ook Obama is voor mij niet meer de president die hij ooit was. Het feit dat hij nu lezingen geeft voor 400.000 per uur heeft mij doen inzien dat ook Obama maar een mens is. https://www.hpdetijd.nl/2018-09-25/een- ... jskaartje/
Eigenlijk mogen wij blij zijn met onze minister-president Rutte.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 01 feb 2019, 13:53

Berjan ik sluit hier mijn discussie met jou af in deze topic.
Jij vult van alles in voor mij, dat is voor mij de grens in een discussie.
Ik zie dat je met andere leden ook discussies hebt, veel plezier daarmee. :peace:
Ik zie dat je toch nog hebt geschreven maar ik ga niet met je in discussie in dit topic zoals ik al aangaf eerder.
Als je het weer als voorbeeld gaat noemen en het raar vind dat ik wat Mueller doet goed vind snap je totaal niet hoe ik Trump zie.
Ieder zijn eigen kijk erop.
Fijn weekend. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 04 feb 2019, 10:31

een voorstel .....zodra je je geld heb opstappen

Afbeelding :rolleys:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 05 feb 2019, 07:35

ook zon sterk staaltje ik doe wat ik wil ´

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Donald Trump houdt dinsdagavond (lokale tijd) alsnog zijn jaarlijkse State of the Union-toespraak. Dat gaat gepaard met een enorme veiligheidsoperatie en veel speculatie over de inhoud van de speech, waarin de president zijn beleidsplannen bekendmaakt.

Trump zou zijn 'troonrede' eigenlijk eind vorige maand houden, maar toen lag de Democratische voorzitter van het Huis van Afgevaardigden dwars. Dat had te maken met de shutdown, de gedeeltelijke sluiting van de federale overheid. Honderdduizenden ambtenaren kregen tijdelijk niet betaald omdat politici ruzie maakten over de begroting. Trump wil miljarden voor een muur aan de grens met Mexico, maar de Democraten voelen daar niets voor.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 05 feb 2019, 07:39

Het Amerikaanse ministerie van Defensie waarschuwt voor een mogelijke heropleving van de terroristische milities van Islamitische Staat (IS). Eerder kondigde president Donald Trump aan alle Amerikaanse militairen uit Syrië te halen omdat IS verslagen zou zijn.

Zonder Amerikaanse druk zou IS "waarschijnlijk binnen zes tot twaalf maanden zichzelf nieuw leven kunnen inblazen" en een deel van zijn verloren terrein kunnen terugwinnen, zo blijkt uit een maandag vrijgeven rapport van het Pentagon.

In het gebied in het oosten van Syrië waar Amerikaanse troepen werden ingezet, verblijven naar schatting nog tweeduizend strijders van de terroristische organisatie.

Aanstaande woensdag vindt in Washington een bijeenkomst plaats van ministers van Buitenlandse Zaken van de anti-IS-coalitie. Ook de Nederlandse minister Stef Blok zal daarbij aanwezig zijn. Gastheer is de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo.

Trump had de terugtrekking van ongeveer tweeduizend Amerikaanse soldaten uit Syrië op 19 december aangekondigd, maar heeft nog geen tijdschema gegeven.

Het besluit van de president kwam niet als een grote verrassing. Hij stelde tijdens zijn verkiezingscampagne al dat hij de Amerikaanse troepen uit Syrië wil halen.
Trump: 'Zullen terugkomen als het moet'

Ook Trump sprak in een zondag gepubliceerd interview met CBS over een mogelijke heropleving van IS in Syrië: "We zullen terugkomen als het moet. We hebben zeer snelle vliegtuigen en we hebben zeer goede vrachtvliegtuigen."

Hij benadrukte dat de Verenigde Staten soldaten in Irak zouden achterlaten. De Amerikanen zouden vanuit Irak toezicht houden op Iran. Tegelijkertijd zouden de troepen van daaruit IS bestrijden, terwijl de Amerikaanse soldaten uit Syrië zich "langzaam" terugtrekken.

In het rapport van het Pentagon staat dat IS nog steeds in staat is tot offensieven. De Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF), gecontroleerd door de Koerdische militie YPG, blijven strijden tegen IS, maar zijn sterk afhankelijk van de steun van de coalitie.

Turkije, dat deel uitmaakt van de coalitie, beschouwt de YPG als een terroristische organisatie. In het rapport wordt erop gewezen dat Turkije sinds 2017 niet meer heeft deelgenomen aan grondoperaties tegen IS.
Trump: 'Zullen terugkomen als het moet'

Ook Trump sprak in een zondag gepubliceerd interview met CBS over een mogelijke heropleving van IS in Syrië: "We zullen terugkomen als het moet. We hebben zeer snelle vliegtuigen en we hebben zeer goede vrachtvliegtuigen."

Hij benadrukte dat de Verenigde Staten soldaten in Irak zouden achterlaten. De Amerikanen zouden vanuit Irak toezicht houden op Iran. Tegelijkertijd zouden de troepen van daaruit IS bestrijden, terwijl de Amerikaanse soldaten uit Syrië zich "langzaam" terugtrekken.

In het rapport van het Pentagon staat dat IS nog steeds in staat is tot offensieven. De Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF), gecontroleerd door de Koerdische militie YPG, blijven strijden tegen IS, maar zijn sterk afhankelijk van de steun van de coalitie.

Turkije, dat deel uitmaakt van de coalitie, beschouwt de YPG als een terroristische organisatie. In het rapport wordt erop gewezen dat Turkije sinds 2017 niet meer heeft deelgenomen aan grondoperaties tegen IS.
Trump: 'Zullen terugkomen als het moet'

Ook Trump sprak in een zondag gepubliceerd interview met CBS over een mogelijke heropleving van IS in Syrië: "We zullen terugkomen als het moet. We hebben zeer snelle vliegtuigen en we hebben zeer goede vrachtvliegtuigen."

Hij benadrukte dat de Verenigde Staten soldaten in Irak zouden achterlaten. De Amerikanen zouden vanuit Irak toezicht houden op Iran. Tegelijkertijd zouden de troepen van daaruit IS bestrijden, terwijl de Amerikaanse soldaten uit Syrië zich "langzaam" terugtrekken.

In het rapport van het Pentagon staat dat IS nog steeds in staat is tot offensieven. De Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF), gecontroleerd door de Koerdische militie YPG, blijven strijden tegen IS, maar zijn sterk afhankelijk van de steun van de coalitie.

Turkije, dat deel uitmaakt van de coalitie, beschouwt de YPG als een terroristische organisatie. In het rapport wordt erop gewezen dat Turkije sinds 2017 niet meer heeft deelgenomen aan grondoperaties tegen IS.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie