Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 12:12

univers schreef:
06 mei 2018, 10:47
Overigens ben ik een fan van The Donald
ik ook van Afbeelding

Trump kunnen we plaatsen onder verwarde personen.
En zijn aanhangers zijn nog veel verwarder.
Voor een verward persoon heeft hij het verdomde ver geschopt :rolfl:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 12:34

Trump is heel veel maar niet verward inderdaad. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 06 mei 2018, 12:57

PARIJS - In Frankrijk is boos gereageerd op de toespraak van de Amerikaanse president Donald Trump bij wapenlobby NRA. Hij speelde na hoe terroristen hun gijzelaars ombrachten in concertzaal Bataclan. „Beschamend en obsceen”, oordeelde François Hollande, die tijdens de aanslagen in 2015 president was van Frankrijk.


Trump wilde de boodschap overbrengen dat de bloedige aanslag in Parijs anders had kunnen aflopen als iemand in de zaal een vuurwapen had gehad. Hij schetste daarbij hoe de extremisten „de tijd namen” voor het doodschieten van hun slachtoffers. „Bam, de volgende”, riep de president herhaaldelijk, terwijl hij een pistoolgebaar maakte met zijn hand (zie video onderaan).



De uitspraken van de president vielen slecht in Frankrijk. Naast Hollande uitte ook de Parijse burgemeester Anne Hidalgo stevige kritiek. Ze noemde het optreden van Trump „minachtend en onwaardig.” Door meerdere terroristische aanslagen in de Franse hoofdstad vielen op 13 november 2015 130 doden. De meeste slachtoffers stierven in de Bataclan, waar terroristen negentig mensen ombrachten.

Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken liet weten de uitspraken van Trump af te keuren. Het departement eist dat respect wordt getoond voor de nagedachtenis van de slachtoffers. Ook stelt het ministerie dat laagdrempelige toegang tot vuurwapens geen bescherming biedt tegen aanslagen, maar het juist makkelijker kan maken om terreurdaden voor te bereiden.

Trump kreeg ook vanuit Groot-Brittannië kritiek vanwege zijn speech. De president vergeleek een ziekenhuis in Londen met een oorlogsgebied. ,,Ze hebben geen vuurwapens. Ze hebben messen'', zei Trump, die omschreef hoe de vloeren van het ziekenhuis ondanks strenge vuurwapenwetgeving onder het bloed zouden zitten. ,,Messen, messen, messen'', somde de president op, terwijl hij steekgebaren maakte.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2002879 ... e-bataclan
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 06 mei 2018, 13:18

De wapenindustrie regeert de wereld.
Trump is de zoveelste zetbaas.
Helaas gebeurd het overal ter wereld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 06 mei 2018, 13:21

Met boem, boem, boem heeft hij zeker een punt. Als er burgers met vuurwapens rond zouden hebben gelopen zou zeker de afloop anders zijn geweest. Maar een dergelijke wetgeving past niet in ons systeem.
Ikzelf ben daar wel voorstander van want ik vind dat een tegenwapen wel degelijk kan bijdragen tot het voorkomen van dergelijke escallaties. Het voorvalletje hier in nederland wordt iedere keer aangehaald maar wat het in regelvoering heeft veranderd is niet wat het had moeten zijn.
De controles die momenteel uitgevoerd worden verschillen per distrct en er is meer paniek ontstaan bij de toezichthouders buiten dat het een beter controlesysteem zou moeten worden. Sommige aangestelde agenten denken nu een verheven positie te moeten aannemen en die dan ook uitdragen. Op vele andere locaties loopt het perfect zonder enig conflict. Er bestaat enorme verdeeldheid tussen districten omdat blijkbaar niet goed duidelijk is hoe het toezicht houden verantwoord en effectief uit te voeren. Dat valt niet het volk te verwijten maar het maatschappelijke systeem wat wapenbezit beangstigd buiten het als doeltreffend te tonen in sommige gevallen.
Maar wat kent de nederlander nu van wapens buiten het schieten met een 4,5mm buks met krommeloop op 2 m afstand op de kermis. Niets.
Het verantwoord en goed gecontroleerd vuurwapenbezit kan zeer zeker bijdrage in veiligheid voor de burger maar als dan, zoals in het geval Alphen a/d Rijn, de media en overheid pure angst zaaien dan zal dat niet gaan lukken en een averechtse uitwerking verkrijgen.
Wat dit betreft krijgt clown Trump van mij gelijk. Velen zullen het met mij niet eens zijn maar weten ook niet hoe hier in nederland de wapenwetgeving geregeld is.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 13:23

Even offtopic :

Herman50 ik heb het grote lege vak onder je bericht korter gemaakt. :grin:

Vanaf hier weer ontopic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 06 mei 2018, 13:27

Arminius schreef:
06 mei 2018, 10:02
Punt 1 ......
Zie je overige punten ook graag tegemoet. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 13:33

Dat heb je weer mooi verwoord Witte wel. :post:

Trump is lomp en een olifant in een porseleinen kast.
Maar niet alle ideeën zijn slecht van hem.
Dat zag ik al meteen bij het begin.

De Trump haters vinden alles slecht, maakt niet uit wat hij doet.
Al zou hij heel de wereld redden is het nog niet goed.
Die tunnelvisie is eng want men ziet alleen maar 1 richting.
Eigenlijk is dat nog enger dan dat een bullebak als Trump in het witte huis kon komen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 13:36

Witte wel schreef:
06 mei 2018, 13:21
Met boem, boem, boem heeft hij zeker een punt. Als er burgers met vuurwapens rond zouden hebben gelopen zou zeker de afloop anders zijn geweest. Maar een dergelijke wetgeving past niet in ons systeem.
Ikzelf ben daar wel voorstander van want ik vind dat een tegenwapen wel degelijk kan bijdragen tot het voorkomen van dergelijke escallaties. Het voorvalletje hier in nederland wordt iedere keer aangehaald maar wat het in regelvoering heeft veranderd is niet wat het had moeten zijn.
De controles die momenteel uitgevoerd worden verschillen per distrct en er is meer paniek ontstaan bij de toezichthouders buiten dat het een beter controlesysteem zou moeten worden. Sommige aangestelde agenten denken nu een verheven positie te moeten aannemen en die dan ook uitdragen. Op vele andere locaties loopt het perfect zonder enig conflict. Er bestaat enorme verdeeldheid tussen districten omdat blijkbaar niet goed duidelijk is hoe het toezicht houden verantwoord en effectief uit te voeren. Dat valt niet het volk te verwijten maar het maatschappelijke systeem wat wapenbezit beangstigd buiten het als doeltreffend te tonen in sommige gevallen.
Maar wat kent de nederlander nu van wapens buiten het schieten met een 4,5mm buks met krommeloop op 2 m afstand op de kermis. Niets.
Het verantwoord en goed gecontroleerd vuurwapenbezit kan zeer zeker bijdrage in veiligheid voor de burger maar als dan, zoals in het geval Alphen a/d Rijn, de media en overheid pure angst zaaien dan zal dat niet gaan lukken en een averechtse uitwerking verkrijgen.
Wat dit betreft krijgt clown Trump van mij gelijk. Velen zullen het met mij niet eens zijn maar weten ook niet hoe hier in nederland de wapenwetgeving geregeld is.
Helemaal met je eens. Er wordt hier in Nederland nogal krampachtig gedaan over het bezit van wapens. Als je een Zwitsers zakmes op zak hebt wordt dit bij fouillering al in beslag genomen. :? Wat mij betreft zou het recht op het bezit van een [vuur]wapen ook wel in onze grondwet mogen opgenomen.

Overigens interesseert het een overheid geen ene donder of wij elkaar afslachten. Het gaat er bij hun meer om dat als het volk in opstand komt zij er niet zo makkelijk van af komen .
Het is deels legaal om een wapen te hebben, maar daarbij gaat het wel over wapens van de lichtste categorie. Het gaat dus niet om vuurwapens, maar om wapens als bijvoorbeeld een sabel. Dit is dan legaal vanaf 18 jaar of ouder. Een wapen mag in bezit zijn, maar niet gedragen worden in openbare ruimtes.

Wapenbezit - Nederlandse Wet van Wapens en Munitie

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 13:43

Witte wel schreef:
06 mei 2018, 13:27
Arminius schreef:
06 mei 2018, 10:02
Punt 1 ......
Zie je overige punten ook graag tegemoet. ;P!
2. Het Amerikaanse congres lijkt meer te zeggen te hebben/krijgen.
3. De leugenachtige pers wordt aangepakt.
4. Trump lijkt de eerst president in vele jaren die ook daadwerkelijk uitvoert wat hij in verkiezingstijd heeft beloofd.
5. Hij erkend Jeruzalem als hoofdstad van Israël

Wil je er nog meer? :P

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 06 mei 2018, 13:58

Herman50 ik heb het grote lege vak onder je bericht korter gemaakt.
Jammer, was onzichtbare inkt. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 06 mei 2018, 14:02

Ja nou je stelt zo punt 1 dus was benieuwd naar de overige punten. :grin:
Wat "lijkt" en "aangepakt" wordt is maar een fractie of het tegenovergestelde wat "beloofd" is. Dus dat kent niet zo'n verschil.
Die erkenning kan dan wel zo zijn alleen de lokatie vind ik niet op zijn plaats. Maar goed, dat mag.
We zijn niet allemaal hetzelfde he.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 14:05

Sorry Univers. :mrgreen:

Arminius schreef :
3. De leugenachtige pers wordt aangepakt.
Op pagina 46 schreef ik daar al over Arminius. :grin:
Trump heeft gelijk hierin.

Kijk ook maar eens wat CNN flikt.
Staat meer info op pagina 46 bij mijn bericht.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 14:20

Ja Tammy. Was er een tijdje geleden ook niet iets met de onthulling en zelf opgestapte Amber Lyon?

Afbeelding

Volgens Amber Lyon, een driemaal met een Emmy bekroonde journalist, wordt CNN routinematig door de Amerikaanse overheid en buitenlandse overheden betaald om selectief rapporteren over bepaalde gebeurtenissen en nep nieuwsverhalen te fabriceren.

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 14:21



Hier is een segment van het Bahrein rapport dat Amber Lyon en haar team samenstelde. CNNi weigerde het uit te zenden, omdat de regering van Bahrein hen had betaald om het niet te laten zien.



Vanaf 1.30 min.

Maar goed, we dwalen af....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 14:27

Ik ken Amber Lyon niet Arminius.
CNN was mijn lievelings nieuwszender tot verleden jaar.
Ik kijk er niet meer naar.
Maar ik ga eens kijken naar Amber bedankt . :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 06 mei 2018, 14:29

Tammy schreef:
06 mei 2018, 14:27
Ik ken Amber Lyon niet Arminius.
CNN was mijn lievelings nieuwszender tot verleden jaar.
Ik kijk er niet meer naar.
Maar ik ga eens kijken naar Amber bedankt . :grin:
https://en.wikipedia.org/wiki/Amber_Lyo ... n_protests

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 06 mei 2018, 14:32

paar vragen dan
Waar is de veel beloofde Muur?
zit H Clinton al vast ---Lock her ..... ?
heeft ie al z´n belastingen openbaargemaakt?
hoe betrouwbaar is *Donn´?
ware blijft het Amereica First?
in hoeverre speelt FOX News Donny´ s pel mee?
hij blijft geen politie agent waar zit Amerika niet?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 06 mei 2018, 15:06

Wat men niet uit het oog mag verliezen is dat als iemand bepaalde informatiestromen bekritiseert, en dat betwijfel ik niet bij deze aangedragen acties, dat dan de daar op volgende informatie per definitie dan wél een waarheidsgetal kent. Het is natuurlijk listig de daarop volgende informatiestroom met waninformatie te voorzien en dat als waarheid aan te dragen.
En dat denk ik te mogen constateren in vele gevallen bij de acties van clown Trump.
Door informatiekanalen af te maken met kritieken en zelf een waarheidsgehalte te claimen, want dat gebeurd hier, is het natuurlijk niet een vanzelfsprekendheid dat die claim ook terecht is.
Men kan desinformatie ook de kiem snoeren maar dat gebeurd niet. Enkel verwijzingen en scheldpartijen maar verder gebeurd er niets terwijl een president die mogelijkheid zou moeten hebben echter gebruikt deze niet. Dus de wijzende vinger van clown Trump mag er dan wel zijn en mag ook wel onderbouwd zijn. Wat hij zelf aandraagt kent veelal erkenning door zijn woorden en niet uit feiten.
Wat zijn beloftes betreft geldt hetzelfde. Veel kritiek maar de opvolgende actie is maar minimaal of nihil.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 06 mei 2018, 15:46

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie