Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 09:48

Afbeelding
Donald Trump applaudiseert voor de door Noord-Korea vrijgelaten Amerikaan Kim Dong-chul.

Trump verwelkomt vrijgelaten Amerikanen.

Het vliegtuig met de drie Amerikanen die door Noord-Korea zijn vrijgelaten is zojuist geland op de Amerikaanse luchtmachtbasis Andrews, bij Washington. De Amerikaanse president Donald Trump ging aan boord om de drie welkom te heten. ,,Dit is een speciale avond voor deze drie mensen”, aldus de president.

Ook vice-premier Mike Pence en minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo – die de mannen vrijkreeg – waren aanwezig. Pyongyang liet de drie gisteren vrij. Het gaat om zakenman en zendeling Kim Dong-chul en daarnaast Kim Sang-dok en Kim Hak-song, die beiden aan de universiteit in Pyongyang werkten. De vrijlating wordt gezien als een teken van goede wil van Noord-Korea, voorafgaand aan de geplande ontmoeting tussen Trump en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un.

Die top wordt mogelijk in gehouden in Singapore. Een Amerikaanse regeringsfunctionaris noemt die stad ,,de meest waarschijnlijke locatie''. Woensdag werd al duidelijk dat de ontmoeting in elk geval niet in de gedemilitariseerde zone tussen de twee Korea's zal plaatsvinden. De datum en de plek van het historische gesprek zijn al vastgelegd, maar nog niet bekendgemaakt.
Kim en Trump zien elkaar eind deze maand of begin volgende maand.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dankzij de historische top tussen Trump en Kim die gaat plaats vinden zijn deze 3 mannen vrij gekomen.
Well done Trump. [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 10:05

Schijnt nog tot de laatste minuut spannend te zijn geweest of ze echt vrij kwamen.
Maar het is gelukt. :grin:
Filmpje is in de link te zien.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un en de Amerikaanse minister Pompeo .

In de VS zijn drie door Noord-Korea vrijgelaten Amerikanen onthaald door president Trump. Begeleid door minister van Buitenlandse Zaken Pompeo kwam het trio midden in de nacht (03.00 uur lokale tijd) onder grote belangstelling van de media aan op luchtmachtbasis Andrews bij Washington.
Trump en zijn vrouw gingen aan boord van het vliegtuig. Kort daarna kwamen ze naar buiten met het trio. Trump had het over een "speciale nacht" en bedankte de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un voor de vrijlating. Trump noemde het "a very big thing" en belangrijk voor hem persoonlijk. Volgens de president is Kim Jong-un erop gebrand om Noord-Korea deel te laten worden van de internationale gemeenschap.

De vrijlating van de drie was tot op het laatste moment onzeker. Pas een uur voordat het vliegtuig van Pompeo in Noord-Korea opsteeg werd een akkoord bereikt over vrijlating van de drie. Kim Dong-chul, Kim Hak-song en Tony Kim hebben meer dan een jaar achter de tralies gezeten in Azië voor vijandige daden tegen Noord-Korea of spionage. Kim Dong-chul zei verschillend behandeld te zijn. Via een tolk liet hij weten dat hij dwangarbeid moest verrichten, maar ook werd behandeld toen hij ziek werd.
Hun families waren niet op de luchtmachtbasis aanwezig om de vrijgelaten gevangenen te verwelkomen. Waarom is niet bekend. Wel waren vice-president Pence en zijn vrouw aanwezig bij de aankomst. Nadat het vliegtuig met de drie was geland, taxiede het naar twee brandweerwagens die een grote Amerikaanse vlag omhooghielden, om vlak daarvoor te stoppen.

De drie in Noord-Korea.

Kim Dong-chul is in april 2016 veroordeeld tot 10 jaar met dwangarbeid voor spionage voor Zuid-Korea. De andere twee hebben niet terechtgestaan in Noord-Korea. Kim Hak-song werkte op een experimentele boerderij van de Pyongyang Universiteit voor Wetenschap en Technologie. Hij werd vorig jaar mei opgepakt voor activiteiten die de staat ondermijnen. Een maand eerder was Tony Kim opgepakt op basis van dezelfde beschuldigingen. Hij gaf op de Pyongyang Universiteit les in accountancy.

Kort na een tussenlanding in Alaska had het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken al een korte verklaring van de drie vrijgelaten mannen uitgegeven waarin ze president Trump en minister Pompeo bedanken voor hun vrijlating. De drie lijken in goede gezondheid. Een andere Amerikaanse gevangene, de student Otto Warmbier, werd vorig jaar door Noord-Korea vrijgelaten maar overleed kort na zijn aankomst in de VS.
Kim Jong-un besloot de drie te laten gaan voorafgaand aan een topontmoeting met Trump na een "officieel verzoek van de Amerikaanse president". Pompeo was ook naar Pyongyang gevlogen om over de plek en datum van die ontmoeting te overleggen. Hij had beveiliging, een aantal adviseurs en twee journalisten bij zich.

Tijdens zijn 12,5 uur durende bezoek aan het land sprak de Amerikaanse minister anderhalf uur met Kim Jong-un. Waarschijnlijk ontmoeten Kim en Trump elkaar begin volgende maand in Singapore. Er staat één dag gepland voor de top over denuclearisatie van het Koreaanse schiereiland, met ruimte voor een dag uitloop.
Ook in Noord-Koreaanse staatsmedia werd voor het eerst over de top bericht. Tot nu toe hadden die gezwegen over de nakende ontmoeting. Vorige maand had Kim Jong-un al een historische ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in.

Nobelprijs voor de Vrede.

Officieel zijn de VS en Noord-Korea nog steeds in oorlog met elkaar. Sinds Trumps inauguratie liep de spanning over het Noord-Koreaanse atoom- en raketprogramma hoog op. Onlangs kondigde Kim Jong-un aan zijn nucleaire wapens te willen opgeven.
De vrijlating van de drie is volgens Trump een teken van verbeterende relaties tussen de twee landen. Ook neemt de kans op een succesvolle topontmoeting daardoor toe.

Er zijn mensen die zeggen dat Trump de Nobelprijs voor de Vrede moet krijgen als hij de kwestie Noord-Korea tot een succesvol einde brengt. Op de vraag of hij die inderdaad verdient, antwoordde de Amerikaanse president op vragen van journalisten: "Iedereen denkt van wel, maar ik zou dat zelf nooit zeggen." Trump zegt vooral gericht te zijn op "een overwinning voor de wereld".

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 10:15




Bij het lezen van bovenstaand bericht kwam er bij mij dit liedje boven.........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 10:21

Het valt niet mee dat Trump soms wat goeds doet voor de vele tegenstanders van hem . :mrgreen:
Zal deze drie mannen niks uitmaken, die zijn dolblij. [jaja]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 10:24

Tammy schreef:
10 mei 2018, 10:21
Het valt niet mee dat Trump soms wat goeds doet voor de vele tegenstanders van hem . :mrgreen:
Zal deze drie mannen niks uitmaken, die zijn dolblij. [jaja]
Dat deze mannen nu vrij zijn is héél goed.
En dat het mede aan Trump is te danken erken ik ook.
Doet voor mij niets af aan de gevaarlijke 'rare sprongen' die hij ook maakt.
Ik hoop dat dit alles met Noord Korea een positief vervolg heeft.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 10:27

De historische ontmoeting was 28 april 2018,, toe Kimmi en Mr Moon samen hand in had -waar heb ik dat meer gezien?- , over de grenslijn stapte ... nu komt Donny ook nog even wanneer weten we niet -interesseert ook geen reet- even kijken .. dan spijt het me oprecht maar ik kan geen Amerikanen zien in die 3 gevangenen Aziaten dat wel,zeker als je hun naam leest ..... kijk dat hij/we van de zijlijn toe/meekijken okidokie maar verder geen bemoeienis ,, je weet nou al dat Kimmy zegt ontwapenen oke máár dan ook jullie weg van het eiland ...Donny, O nee geen denken aan ....schuif schuif -de stoel en weg is hij ...was leuk bedacht alleen snijd voor geen meter hout ........ zou eerder willen vragen heeft ie al een datum voor Hawaï ? dat is toch een deel van Amerika... ga daar eens je gezicht laten zien , dat zullen de mensen waarderen ... AMERICA FIRST ....of is ie dát ook al vergeten ................
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 10:28

Bij het lezen van bovenstaand bericht kwam er bij mij dit liedje boven......... dat heb ik nou al weken door m´n kop zeuren .....hoe zou dat komen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 10:38

Taigitu schreef :
Dat deze mannen nu vrij zijn is héél goed.
En dat het mede aan Trump is te danken erken ik ook.
Doet voor mij niets af aan de gevaarlijke 'rare sprongen' die hij ook maakt.
Ik hoop dat dit alles met Noord Korea een positief vervolg heeft.
En die andere kant Taigitu zie ik dus ook.
De gevaarlijke onbezonnen kant van hem.
Maar de tegenstanders zien alleen maar 1 kant, jij dus niet.
Jij ziet net als ik twee kanten.
De tegenstanders niet, dat heeft in mijn ogen lachwekkende vormen aangenomen te beginnen met de vagina mutjes oftewel pussyhats. :mrgreen:
Foto van boerin die op hem lijkt en al het gegil erna.
Zo hysterisch en zielig maar dat is mijn mening.

Jammer dat hulp voor Otto Warmbier te laat kwam.

Hoopt dat hij binnen de lijnen blijft, tot nu toe wel.
En deze vrijlating is een pluspuntje voor hem. [clap]


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 10:40

Herman50 schreef :
dan spijt het me oprecht maar ik kan geen Amerikanen zien in die 3 gevangenen Aziaten dat wel,zeker als je hun naam leest .....
Sorry Herman50 maar meen je dit nu ? :shock:
Ik weet hoe je over Trump denkt maar wat je nu zegt slaat nergens op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 10:49

De Native Americans zijn de oorspronkelijke Amerikanen.
De blanken kwamen uit o.a. Europa en Aziaten en nog veel meer bevolkingsgroepen over heel de wereld.
Amerika is een immigratie continent Herman50.
De Aziaten zitten er al heel lang en hebben Amerikaanse paspoorten dus zijn het Amerikanen.
Velen zijn er ook geboren.
Ik snap dat een pluspuntje over Trump jou al doet steigeren als ik je bericht lees, maar wat je zegt over deze 3 vrijgelaten mannen slaat echt nergens op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 10 mei 2018, 10:59

De echte Amerikanen zijn de indianen.
De rest is allemaal inteelt.
Dat die mannen vrij zijn is een goed teken, maar laat je geen zand in de ogen strooien, hoort allemaal bij de schijnvertoning.
Trump triomfeert enkel over andermans ruggen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 11:07

Zoals ik al zei Univers ik zie 2 kanten.
Dus ook de niet leuke kant.
En dit heeft allemaal te maken met een groter plaatje deze vrijlating, ik heb geen zand in mijn ogen.
Maar deze mannen zijn eindelijk thuis, ben blij voor ze. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 11:23

staat er ergens iets of schrijf ik wat over hun thuiskomst?? ,, alleen jammer dat er geen familie bij kon zijn , máár da´s weer vergezocht van me had eerder een antwoord verwacht over z´n ontbreken in Hawaï ..... maar ondergeschikt belang laat maar :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 11:39

Nee je schrijft niet over hun thuiskomst, je schrijft dat je er geen Amerikanen in ziet door hun uiterlijk en naam.
Dat vind ik raar dat is alles Herman50.
Misschien wilt de familie in rust ze begroeten.
Zonder al die pers erbij, zou me niks verbazen.
Amerikanen zijn luidruchtig, veel Aziatische mensen niet.
Kan me voorstellen dat uit het zicht van de pers ze elkaar zo gauw mogelijk ontmoeten.

Als Trump Hawaï wel al had bezocht was hij dan wel heel eventje een goeie voor jou geweest Herman50 ?
Als ik al jouw berichten lees in deze topic kan Trump niks goeds doen.
Nog geen millimeter.
En dat geeft ook niks, is jouw goed recht namelijk.
Maar of hij Hawaï wel of niet bezoekt, maakt niet echt veel uit of wel ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 12:53

nou heeft elk vliegveld wel een -klein- kamertje dus dat is BS, kijk Donny heeft hoogtevrees maar waar staat hij ......bovenaan de trap allen in de schijnwerpers ......
en of het had geholpen dat tie naar Hawai was geweest , laat ik het ook eens zeggen ,´ mogelijk´, .... is alweer voorbij maar ´misschien´,,,,,, alweer over ........ enne je weet dat Donny me al heeeeeeeel wat jaren de keel uithangt dus ouwe koek ,,, maar om na een tekenen van weet ik wat de pen aan je vrouw te geven, vraag -alweer- om in een satirisch programma te komen , verbaas je dan niet dat de dame in kwestie eventueel de pen zwoef door de kamer laat vliegen fijne middag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 13:05

Duidelijk antwoord Herman50, over welke pen je het hebt weet ik niet.
Maar het zal prima passen in de roddelblaadjes die van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten plaatsen.
Wat is het volgende ?.....................een ladder in de panty van Melanie ?
Of dat Trump nooit het dopje op de tandpasta doet ?

Nog 3 jaar voor de roddelblaadjes of 7.........werk verzekerd. :mrgreen:

Fijne dag Herman50. [wave]

Ps : Meestal als een vulkaan uitbarst is er lange tijd geen vliegverkeer door de rookwolken die vliegtuigen laten crashen.
In meer dan 100 km of meer van de vulkaan.
Wie weet is dat de reden ?
Zou zomaar kunnen, maar dat zal wel niet . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Arminius » 10 mei 2018, 13:27

Trump verwelkomt vrijgelaten Amerikanen.
Geweldige prestatie weer van deze president. ;P! ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 13:28

Ja Arminius dat is het ook. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 mei 2018, 14:03

oke Herman dat is het ......... fijne dag zelf joh ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 14:19



Het Iraanse parlement heeft woensdag de Amerikaanse vlag in brand gestoken.
Parlementsleden riepen ook leuzen als 'Dood aan Amerika'.

https://www.nu.nl/235728/video/iraans-p ... brand.html

>>>>>>>>>>>>>>>>

Schreeuwen ze ooit iets anders daar ?
En met zo`n land maak je een deal ?
Wat een zooitje daar.

Ik zie Rutte al in de Tweede Kamer met een brandende vlag schreeuwen en iedereen doet mee.
Of Merkel of Macron met brandende Amerikaanse vlaggen schreeuwend dat Amerika dood moet .
Dat doen ze niet ook al zijn ze pisnijdig op Trump nu , dat heet beschaving.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie