Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 13:02

Afbeelding


ANKARA - De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu vindt niet dat Nederland hem of andere Turkse politici kan tegenhouden om campagne te voeren. „Wij gaan waarheen wij willen en praten met onze staatsburgers”, zei hij volgens het staatspersbureau Anadolu zaterdag op een bijeenkomst in de zuidelijke provincie Antalya.

„Ze zeggen ’U kunt geen bijeenkomst houden in het openbaar’. Hoezo kunnen wij dat niet?” zei Cavusoglu. „Waar is de democratie of de vrijheid van meningsuiting waarvan jullie zeggen ons iets over te willen leren? Hoe zit het met de vrijheid van vergadering?”

’Niet de plek’

Premier Mark Rutte liet vrijdag weten dat de Nederlandse publieke ruimte niet de plek is voor politieke campagnes van andere landen. Cavusoglu wil op 11 maart naar Rotterdam komen om steun te zoeken voor wijzigingen van de grondwet die president Recep Tayyip Erdogan meer macht geven. Een referendum daarover vindt plaats op 16 april.
Eerder deze week keerden ook verschillende Duitse steden zich tegen geplande campagnebijeenkomsten van Turkse politici.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 13:05

Ik hoop dat Nederland zijn poot stijf houd.
Die Turkse ministers hebben hier niks te zoeken en Erdogan ook niet om stemmen te ronselen.
Dit is Nederland, Turkse zaken gewoon daar afhandelen en niet hier.
De arrogantie kent weer geen grenzen. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Vitharr » 04 mar 2017, 13:32

Tammy schreef:Ik hoop dat Nederland zijn poot stijf houd.
Die Turkse ministers hebben hier niks te zoeken en Erdogan ook niet om stemmen te ronselen.
Dit is Nederland, Turkse zaken gewoon daar afhandelen en niet hier.
De arrogantie kent weer geen grenzen. [doh]
Het is arrogant maar objectief bekeken heel interessant hoor Tam. Deze Turk wil inderdaad gewoon gebruik maken van de vrijheden die wij koesteren en de mensen toespreken die voor hem van belang zijn. Het gaat over stemmen in een ander land. Daar is in principe niets mis mee.

Wat hier fout zit is dat men toestaat dat deze mensen überhaupt 2 nationaliteiten kunnen bezitten. In plaats van dit op te lossen draait men er om heen en perkt men de rechten van een persoon in. Dat is best eng eigenlijk omdat het precies is wat Erdogan ook doet.

Laat je niet misleiden omdat je het toevallig eens bent met de maatregel. Hetzelfde mechanisme wordt namelijk ook toegepast in gevallen waar wij niet achter zouden staan. :wink:

Het middel deugt niet. Laat ze een nationaliteit kiezen en deze hele discussie is overbodig namelijk.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door taigitu » 04 mar 2017, 13:50

De Turkse mensen kunnen hier in Nederland stemmen voor de Turkse politici.
Dus dat gebeurt ook al. Ze kunnen als Nederlander en als Turk stemmen, voor beide landen.
Dus dat er vanuit Turkije mensen hierheen komen om hun kiezers te beïnvloeden is logisch.
Dat is volgens mij inherent door de 2 paspoorten. Of Nederland werkelijk kunnen verbieden dat
ze hier stemmen komen beïnvloeden zou ik niet weten. Duitsland schijnt het te verbieden.
Het verbieden, met onze verkiezingen voor de deur, zou de Turkse kiezers een kant op kunnen
sturen in onze verkiezing die we ook niet willen?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 13:54

Mee eens Vitharr over die dubbele nationaliteiten.
Ik heb tot mijn 23 jaar de Italiaanse nationaliteit gehad.
Toen ik ging trouwen moest ik die inleveren om ook de Nederlandse te krijgen.
Ik vond het heel jammer om mijn Italiaanse paspoort in te leveren maat ik heb die keus toen gemaakt.
Ik wist dat ik niet naar Italia zou gaan.

Daarom heb ik het nooit eerlijk gevonden dat anderen er wel twee mogen hebben.
Van Marokko weet ik dat ze die niet mogen inleveren.
Van Turkije weet ik dat pas sinds een aantal jaren dat die er ook twee mogen hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Vitharr » 04 mar 2017, 14:06

@Taigitu
Ook dat inderdaad. Het hebben van meer dan 1 nationaliteit maakt het concept op zich onzinnig. Het opgeven van de Turkse nationaliteit zou in dit voorbeeld ook niets afdoen aan de Turkse afkomst op zich. Maar volgens mij is de keuze tussen een Turk zijn in Nederland of een Nederlander die uit Turkije komt qua systeem efficiënter dan 2 nationaliteiten.

@Tam
Nationaliteit is maar gewoon een door mensen verzonnen concept. Wat mij betreft zou je gewoon moeten kunnen kiezen of je Nederlandse wil worden of Italiaanse wil blijven. Een duidelijke consequentie voor mij zou wel zijn dat je dan als gast beschouwd zou dienen te worden. Dus stemrecht in Italië en niet hier. Een logisch gevolg is dan dat Italiaanse politici ook jou hier zouden willen spreken. En daar is volgens mij in principe niets mis mee zoals ik al zei. :wink:

Maar het belangrijkste is denk ik dat jij gewoon een Italiaanse was die nu een Itialiaanse Nederlandse is geworden. En ik wordt naar alle waarschijnlijkheid toch echt ooit een Nederlandse Noor. Nederlandse politici hoef ik dan niet meer te spreken hoor. Italiaanse Nederlanders hopelijk nog wel. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 14:18

Jij mag altijd met mij blijven kletsen hoor Viking ! :mrgreen:
Ik zie mezelf altijd als half Italiaans en half Nederlandse.
Ik ben in Napoli geboren en mijn vader is volbloed Italiaan en mijn moeder volbloed Nederlandse.
Dus ik ben half dit en half dat.
Maar mocht ik wel twee nationaliteiten hebben gehad dan zou ik het niet goed vinden als Italiaanse ministers hier stemmen komen ronselen.

Men kan stemmen met dubbele nationaliteit maar ministers horen niet campagne te voeren in een ander land.
Dus daar ben ik het met Taigitu en jou niet mee eens. :grin:

Wel als je geen Nederlands paspoort hebt dan ook niet hier stemmen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Vitharr » 04 mar 2017, 14:38

Ik snap je gevoel prima hoor. Ik bedoel meer dat het een onoverkomelijk gevolg is van onze vrijheden. Gisteren bezocht ik een symposium. De sprekers daar hadden ook politiekachtige bedoelingen om medestanders te werven, alleen dan specifiek door kennis te delen. Maar als je dat toe wilt staan dan is het moeilijk om het andere tegen te houden. Een optreden van een popartiest voldoet aan dezelfde beschrijvingen als je het wettelijk uit zou willen sluiten. Waarom mag Greenday wel anti-Trump liederen brengen in Nederland maar een Turk niks zeggen tegen zijn landgenoten?

Maar ik wil niet gemeen zijn, weet je wat de keerzijde van deze medaille is die de Turken ondenkbaar achten? Dat wij zelf ook invloed hebben via diezelfde Turken! Ik sprak al eens eerder over invloed. Als wij van Erdogan af willen en de dubbele nationaliteiten daarvan kunnen overtuigen dan is het afgelopen. Not a damn thing they can do about that. :wink:

Dat die man hier wil komen praten vind ik best ergerlijk, maar dan vooral omdat het nut heeft denk ik. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 14:51

Wat kan jij toch heerlijk vertellen Vitharr. :mrgreen:
Je hebt het over dat een Turkse minister zijn landgenoten toespreekt hier.
En daar zie je al dat dubbele nationaliteit in vorm van paspoort eigenlijk niet klopt.
Er zijn vele Turken die daar nog nooit zijn geweest of geboren.
Hoe komen die aan een Turks paspoort dan ?
Ik snap dat niet, krijgen ze dat automatisch als 1 van de ouders Turk is ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Vitharr » 04 mar 2017, 14:59

Tammy schreef:Wat kan jij toch heerlijk vertellen Vitharr. :mrgreen:
Je hebt het over dat een Turkse minister zijn landgenoten toespreekt hier.
En daar zie je al dat dubbele nationaliteit in vorm van paspoort eigenlijk niet klopt.
Er zijn vele Turken die daar nog nooit zijn geweest of geboren.
Hoe komen die aan een Turks paspoort dan ?
Ik snap dat niet, krijgen ze dat automatisch als 1 van de ouders Turk is ?
Zo ongeveer inderdaad. Wederom door die dubbele nationaliteit. Wanneer 2 Nederlanders op vakantie zijn en er wordt een kind geboren dan is dat kind ook Nederlands alleen ligt zijn geboorteplaats in het buitenland. Het is een verkapte invasiestrategie. Het Turkse volk groeit namelijk op deze manier enorm terwijl het aantal Turkse inwoners in Turkije zelf beheersbaar blijft. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door oktagon » 08 mar 2017, 20:01

Met de Chinezen op deze planeet zal dit in de toekomst ook nog wel een rol gaan spelen in de machtsuitbreiding van China over de westers georienteerde wereld en de aan de gang zijnde exponentiele bevolkingsgroei in China zelf!

De paraderende chinese militairen en bevolkingsgroepen;ook in NoordKorea, worden al gerobotiseerd in hun denken en optreden.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 09 mar 2017, 08:45

Vitharr, hoe bedoel je van invasiestrategie van de Turken ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door univers » 09 mar 2017, 09:35

Is toch duidelijk Tammy.
De Turken in de West-Europese landen, is zijn ondergrondse leger.
Turkse jongeren die hier geboren zijn, moeten daar hun dienstplicht vervullen.
De eerste oplossing, is gelijk de Nederlandse staatsburgerschap ontnemen.
Erdogan is met een vies spelletje bezig, eten van twee kanten.
En die hufters in Den Haag, zitten te slapen, hebben een grote mond, maar komt niets uit,(zoals gewoonlijk.
De tijd van de dictators is aangebroken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Fenna » 09 mar 2017, 11:10

;P! Uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Gast1 » 09 mar 2017, 13:29

Tammy schreef:Vitharr, hoe bedoel je van invasiestrategie van de Turken ?
Volgens mij precies zoals ik het lees en mocht dat zo zijn, dan ben ik het met Vitharr weer eens eens :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 09 mar 2017, 15:53

Maar Turkse jongens in Nederland gaan niet in dienst in Turkije Univers, of heb ik iets gemist ?
Of bedoel jij de vijfde colonne waar ik soms iets over lees ?

Verder helemaal met je eens wat je zegt.
Hopen dat Den Haag dit gaat verbieden dat preken door Turkse ministers.
Willen ze wel maar in dit geval geen woorden maar daden graag.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door univers » 09 mar 2017, 17:19

Maar Turkse jongens in Nederland gaan niet in dienst in Turkije Univers, of heb ik iets gemist ?
http://dutchturks.nl/voorwaarden-afkope ... nstplicht/

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eb-vervuld

https://www.nederlandersinturkije.nl/tu ... nstplicht/

genoeg stuf?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 09 mar 2017, 18:08

Ja genoeg stuff Univers. :mrgreen:
Weer wat bijgeleerd, wist ik niet.
Nu duidelijk voor me thanks. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door taigitu » 10 mar 2017, 22:54

Turkse wet verbiedt politieke campagne in het buitenland

Naast het verbod in de Turkse wet bepaalde Duitse rechters dat de regering buitenlandse politici in Duitsland een spreekverbod mag opleggen.
Huib De Zeeuw - 10 maart 2017

Turkse politici die campagne willen voeren in Duitsland en Nederland mogen dit helemaal niet doen volgens de Turkse kieswet.
Deze wet bestaat al sinds 2008 en werd ingevoerd door regeringspartij AK.
Dat schrijven de Duitse kranten Frankfurter Allgemeine en Die Welt.


Deze ontwikkeling zet het diplomatieke conflict tussen Turkije enerzijds en Duitsland en Nederlands anderzijds in een heel ander licht. Turkse ministers willen in Duitsland en Nederland campagne voeren voor het referendum in Turkije van 16 april dat ervoor moet zorgen dat de Turkse president Erdogan meer macht krijgt. De stem van de meer dan een miljoen Turkse onderdanen in de Europese landen is hard nodig.

Lees ook op de site: Bij Turks referendum is ‘nee’ taboe


Geen campagne maar ‘informatiebijeenkomst’
Het gaat om artikel 94/a waarin staat dat “in andere landen en kantoren die in het buitenland zijn gevestigd, geen verkiezingscampagne mag worden gevoerd”. De AK Partij lost dit op, zo schrijft Die Welt, door het referendum voor de grondwetswijziging niet te beschouwen als een politieke campagne maar een ‘informatiebijeenkomst’.

De Turkse regeringspartij wilde tegen de Duitse media niet reageren op dit nieuw
s. De Turkse minister voor Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu heeft in Berlijn aangegeven dat ze dertig bijeenkomsten willen houden.

Afblazen bijeenkomsten in Duitsland en Nederland
Een aantal bijeenkomsten in Duitsland werd in de afgelopen tijd afgeblazen omdat de veiligheidssituatie niet kon worden gegarandeerd. Volgens de Turkse regering zit er veel meer achter. President Erdogan had het zelfs over “nazipraktijken”.

Tijdens een ontmoeting met Cavusoglu stelde de Duitse minister voor Buitenlandse Zaken Sigmar Gabriel dat “bepaalde grenzen niet overschreden mogen worden en een van hen is de vergelijking met Nazi-Duitsland”. De Duitse regering wil Turkse politici niet verbieden campagne te voeren in Duitsland, ook al bepaalde het constitutionele hof in Duitsland vrijdagmiddag dat de Duitse regering een spreekverbod voor buitenlandse politici mag afdwingen. Volgens de rechters hebben buitenlandse ambtsdragers geen recht om hun functie in Duitsland uit te oefenen.

Nederlandse politici lieten zich stelliger uit over de komst van Turkse ministers. Premier Mark Rutte zei dat Cavusoglu niet welkom was en ook minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken geeft aan een bezoek ongewenst te vinden.
Aan de NOS laat hij weten:
“Mensen mogen bijeenkomsten houden die ze willen, maar een Turkse minister die in ons land campagne gaat voeren over een Turks referendum en spreekt over zijn ‘staatsburgers’ is ongewenst.”

Koenders erkent wel dat een verbod in Nederland juridisch onmogelijk is, tenzij de openbare orde in het geding is.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/10/tu ... d-a1549714
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkse minister: Nederland kan ons niet tegenhouden

Bericht door Tammy » 11 mar 2017, 11:46

Lees net dat de landingsrechten van het vliegtuig waarmee de Turkse minister zou komen zijn ingetrokken .
Hij mag niet landen.
Dit na dreigement van Turkije als hij niet mag komen.

WoW, neemt Nederland eindelijk echte actie ?
Ik ben warempel onder de indruk voor het eerst.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie