MH17 de doofpotdeal

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 27 okt 2017, 18:57

Witte wel schreef:Ook in de nederlandse rapportages staat geen bewijs wie de dader is of moet zijn.
De Nederlandse rapportages, wat betekent dat nou weer?
Beste Witte wel, het luchtvaartkundig onderzoek is afgesloten en heeft aangetoond dat MH17 uit de lucht werd gehaald met een SAM raket.
Dat is geen Nederlandse rapportage maar een raport dat het resultaat is van onderzoek door luchtvaartingenieurs van over de hele wereld, ook Russische dus. De Russische deelnemers aan het onderzoek hebben de eindconclusie mee ondertekend: de raket was van Russische makelij.

Het gerechtelijk onderzoek dat moet aantonen wie verantwoordelijk was voor het afvuren van die raket is nog lopende, wat onder meer inhoudt dat de informatie die erin besloten ligt geheim is en blijft tot het onderzoek is afgerond en een (of meer) dader(-s) werd gevonden.

Nu allerlei suggesties gaan doen dat er geen bewijzen zouden zijn of dat er geknoeid werd met bewijzen is gewoon natte vingerwerk.

Verder merk ik hier weer dat sommige reacties gebouwd zijn op een argumentering die de indruk wekt alsof Nederland het enige land op de wereld zou zijn.
Nederland is een goed land om in te wonen maar op wereldniveau betekent het zo goed als niks, net zoals België of Luxemburg, of Albanië of om het even welk land dat te klein is om gewicht in de schaal te leggen.

Als de Nederlandse regering plooit voor internationale belangen dan komt dat doordat Nederland te klein is om weerstand te bieden. En dan willen ze nog kleiner worden door uit de EU te stappen en op zichzelf te gaan staan.
Ken je het verhaal van de muis die brulde? Nou dan .....

De tijd van de VOC ligt al ver achter ons, en met het beëindigen van de kolonisatieperiode is ook de macht en invloed van Nederland verdwenen.
Zelfs al denken heel wat Nederlanders dat Bilderberg een bijeenkomst op wereldniveau is, toch is het dat niet. Het is gewoon een onderonsje waar mensen met plaatselijk vrij veel macht en invloed kennis maken met wie eventueel voldoende capaciteiten heeft om mee te mogen spelen met de grote jongens.
De echte beslissingen worden niet daar genomen, ook al zijn er nog zo veel Nederlanders die dit wel zouden willen zien gebeuren.

Fenna schreef:gusteman schreef;
Los van wie de dader is,
Dat is juist het issue waar het om gaat in deze zaak.
De nabestaanden willen de dader.
Het boeid ze niet door welke raket zij hun dierbaren zijn kwijtgeraakt, daar krijgen ze hen toch niet mee terug, maar ze willen genoegdoening door de dader te straffen.
Maar wat hebben jullie toch allemaal?

Het onderzoek is nog lopend, het is nog niet afgesloten, niet alles werd reeds onderzocht, er zijn nog sporen open, er is niet voldoende bewijsmateriaal .....
Wat hebben jullie eigenlijk nodig vooraleer jullie begrijpen dat er nog geen dader kan worden aangeduid?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 27 okt 2017, 19:26

De dader is na een uur al door de VS aangeduid "Rusland" en dat is door de media gretig overgenomen terwijl er nog niets onderzocht was.
Wat wist de VS, dat zij zo snel al deze conclusie kon trekken?
Waarom deed de VS moeilijk toen er om de zwarte doos werd gevraagd?
Rusland moest zwarte schaap worden, schuld of geen schuld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Witte wel » 27 okt 2017, 23:42

Beste gusteman je gaat hier helemaal naast het spoor. Je stelt dat nederland eigenlijk niets voorstelt. Dat de Bilderbergclub eigenlijk niets inhoud. Je kent nederland blijkbaar niet best.

Dat van de Bilderbergclub daar heb je wel gelijk in. Daar worden enkel zakelijke afspraken gemaakt, overeenkomsten gesloten en uiteengezet welke strategie er toegepast gaat worden en welke partijen mee mogen varen in het traject. Dus dat betekend niet zo veel en de gewone burger zal daar regelmatig van mee profiteren.
Maar dat nederland nietsbeduidend is op wereldniveau en dat de tijd van de VOC voorbij is. Dat laatste is inderdaad een geschiedkundige aangelegenheid maar dat eerste daar ga je finaal de mist in. Ik ga niet de achtergrondinformatie hier neer zetten, als je goed zoekt dan vind je daar wel het een en ander over. Maar om maar even dat bankje in Bazel, weet je wel dat plaatsje in Zwitserland, waar zoveel financiele zaken aan verbonden zijn te vernoemen is een nederlands concept beste gusteman. Opgezet vanuit nederland door nederlandse, zeer invloedrijke mensen.
Dat weten niet veel mensen maar dat is het wel. En nederland heeft nog steeds een stevige vinger in de pap binnen de financiële wereld zowel binnen als ook buiten Europa.
En uit de EU stappen dat doet nederland niet, al zouden dat velen wel willen, want dat kan nederland niet. Nederland zit midden in de brei. Het is een nagenoeg niet zichtbaar netwerk maar weldegelijk aanwezig. Maar dat moet je weten en als je die kennis niet bezit dan lijkt nederland inderdaad nietsbeduidend net als België. Maar dat is het niet gusteman.
Een klein land met enorme invloed. Het is er wel maar je ziet het niet.
Je moest eens weten als nederland die vinger uit de dijk trekt. Het zal je verbazen wat er dan allemaal gebeurd. Maar speur even zelf en verrijk je met informatie. Als je goed zoekt leer je het echte nederland kennen.
Als de Petro-Yuan zo meteen in de picture komt draaien de neuzen gewoon om in nederland want daar valt dan geld te verdienen.

Even over dat rapport. Dat heb ik gelezen en daar staat niets over de dader, enkel het projectiel. Dat staat online.
De dader hoeft niet gelinkt te zijn aan de oorsprong van het projectiel.
De dader is ook nog niet officieel aangeduid maar dat heeft de media al wel gedaan. Geschiedenis leert dat de media invloed een enorme grote rol speelt bij beschuldiging of verwijzing. De media heeft daarom de dader al duidelijk aangewezen. Geen officiële beschuldiging, daar heb je gelijk in, maar een door de media voorgekauwd scenario. Wat is het verschil voor het volk, de officiële beschuldiging met bewijslast of de reeds veelvoudig toegepaste beschuldiging vanuit media. Het hele officiële verhaal valt in het niets bij het gehele media spektakel. Bij een gerechtsgang speelt zeker wel de volkspeiling mee want ook die oefent invloed uit op het uiteindelijke onderzoeksresultaat.

En omdat in jou ogen nederland nietsbeduidend is gusteman, daarom denk jij in een vergelijkbaar patroon. Nederland staat echter ietsje invloedrijker op de kaart dan jij weet en heeft nederland zeker een zekere alertheid in acht te nemen. Was het niet Shell die schaliegas wilde gaan boren in het door de pro-Russische troepen gesteund bezet gebied? Het Schaliegas wat daar veelvoudig aanwezig is en waarover al met de niet legitieme regering verdragen waren afgesloten. Beter daar naar dat gas boren en het milieu belasten dan hier in ons land wat de nodige weerstand biedt tegen schaliegas.
Onze nieuwe minister van financiën, Wopke Hoekstra, is overigens ook weer een Shell topmannetje. Wie bepaald wat kan je je afvragen.
Wat je er mee doet moet je zelf weten gusteman, ik kan je helaas niet mijn bronnen geven maar een wat dieper speurwerk brengt je tot betere inzichten.
Nederland, Shell, BIS, Schaliegas, Oekraine, EU, BUK, Rusland. Gooi het allemaal in een emmertje want het heeft alles met elkaar te maken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 28 okt 2017, 09:50

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 28 okt 2017, 10:33

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 28 okt 2017, 10:49

Fenna schreef:De dader is na een uur al door de VS aangeduid "Rusland" en dat is door de media gretig overgenomen terwijl er nog niets onderzocht was.
Wat wist de VS, dat zij zo snel al deze conclusie kon trekken?
Waarom deed de VS moeilijk toen er om de zwarte doos werd gevraagd?
Rusland moest zwarte schaap worden, schuld of geen schuld.
Ja, wat wist de VS .....
Je zou het natuurlijk kunnen vragen maar ik vrees dat zij niet zullen bereid zijn om open en bloot aan de hele wereld uit te leggen welke mogelijkheden tot spionage zij hebben op hun satellieten.
Dat zij in staat zijn om van op die satellieten uit te maken of gesloten vrachtwagens in een colonne al dan niet geladen zijn geeft al een idee van de mogelijkheden.
Dat zij van op die satellieten in staat zijn om gelaatsherkenning uit te voeren en zo tegenstanders weten op te sporen en uitschakelen geeft ook al een aardig idee.
En dit zijn details die ze zelf vrij geven aan de pers, kan je nagaan over welke mogelijkheden ze daarnaast nog beschikken.

Zou het dan kunnen dat zij het hele gebeuren hebben vastgelegd?
Dat kan inderdaad, want na de Krim invasie door Rusland houden zij de oproer in Oost-Oekraïne scherp in de gaten.

Het is trouwens door dat monitoren dat aan het licht kwam dat Russische troepen de Krim hadden bezet (ondanks de herhaalde ontkenningen door Poetin) en dat Russische troepen mee vochten aan de zijde van de opstandelingen in Oost-Oekraïne, wat ook door Poetin werd ontkend. Volgens hem waren het inderdaad Russische soldaten maar deden ze dat tijdens hun verlof.

Wel ja, tijdens hun verlof. :roll: Wat zou er gebeuren denk je met Nederlandse (of van een andere westerse natie) militairen die tijdens hun verlof mee gaan strijden met IS? En daarbij dan ook nog eens militaire voertuigen en wapens mee nemen om die gevechten te kunnen voeren?
Poetin vindt dat de Russische overheid zich daar niet mag mee moeien.

Dezelfde Poetin die zes maanden na de Krim invasie publiekelijk toegaf dat hij zelf troepen had gezonden naar de Krim.
Daar mocht de Russische overheid zich dan blijkbaar weer wel mee moeien.

Vorige week nog gaf dezelfde Poetin te kennen dat hij het politieke systeem in de VS niet begreep: volgens hem kan het dus niet dat een presidentieel besluit wordt teruggefloten door een rechter.
Dat dit besluit ongrondwettelijk is speelt voor Poetin geen enkele rol: grondwet of niet, als een president iets wil dan moet dat ook zo gebeuren; dat is de denkwereld van Poetin.

En dan zijn jullie verwonderd dat de westerse media deze Poetin niet vertrouwen?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 28 okt 2017, 11:13

En dan zijn jullie verwonderd dat de westerse media deze Poetin niet vertrouwen?
En Trump wel?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 28 okt 2017, 11:41

Witte wel schreef:Je stelt dat nederland eigenlijk niets voorstelt. Dat de Bilderbergclub eigenlijk niets inhoud. Je kent nederland blijkbaar niet best.

Dat van de Bilderbergclub daar heb je wel gelijk in. Daar worden enkel zakelijke afspraken gemaakt, overeenkomsten gesloten en uiteengezet welke strategie er toegepast gaat worden en welke partijen mee mogen varen in het traject. Dus dat betekend niet zo veel en de gewone burger zal daar regelmatig van mee profiteren.
Prachtig, beste Witte wel; moest je zo debatteren in de Tweede Kamer dan had je geheid de lachers op je hand. :wink: (no pun intended)

Maar nu even ernstig: als ik de rest van je betoog doorneem kom ik (met mijn kronkelbrein) tot de volgende conclusie: jij beschikt (en dat heb je hier al vaker aangehaald) over inside information waarvan je niets mag uitlekken maar die jou een duidelijker beeld van de situatie geeft dan wat ik kan opmaken zonder die inside information.

Eén van de resultaten daarvan is het scenario rond schaliegas en dat het voor Shell voordeliger was om in Oost-Oekraïne te gaan boren dan in Nederland.
Daar kan ik mee akkoord gaan, de winst uit het schaliegasveld in Nederland (en winst, daar komt het trouwens altijd weer op neer, is het niet?) werd trouwens verschrikkelijk overschat waardoor boren op andere plaatsen sowieso rendabeler zal zijn.
Maar als jij zoveel inside information hebt dan zou je ook behoren te weten dat schaliegas winning al voorbijgestreefd was toen de eerste boringen in Nederland werden opgestart; in meer dan 50% van de locaties wereldwijd kunnen de baten trouwens niet eens de kosten van winning dekken.
De denkpiste dat de schaliegasvelden van Oost-Oekraïne een doorslaggevende rol zouden hebben gespeeld is al lang achterhaald.

En de rol die Nederland speelt op het internationale speelveld?
In het verleden hebben de Nederlanders behoorlijk wat grote initiatieven opgezet.
Ze hebben zelfs New York opgericht, toen nog Nieuw Amsterdam ..... om het uiteindelijk te verpatsen voor één dollar aan een gewiekste zakenman die wèl economische mogelijkheden zag in de unieke ligging van de stad.

En je verwijzing naar de financiële wereld: dat ooit een banksysteem door een Nederlander werd opgestart in Zwitserland is geen referentie naar hoe Nederland het doet als natie en welke invloed Nederland al dan niet uitoefent op de internationale markten.

Ik zou hier ook kunnen stellen dat Andreas Vesalius de grondlegger was van de chirurgie en dat daarom dus België een vooraanstaande plaats bekleedt op het gebied van chirurgie.
Of stellen dat Mercator de allereerste heuse atlas heeft samengesteld en België dus een autoriteit is op het gebied van aardrijkskunde.
Dat zijn gebeurtenissen uit het verleden die nu misschien nog ergens sporen achterlaten maar de oorspronkelijke band en invloed is reeds lang verdwenen.

Het siert jou ergens wel dat je een zekere nationale trots hebt maar mijn ervaring met dergelijke gevoelens is dat die meestal op schijn berusten.
Zo heb ik zelf gedurende mijn 63 jaren op deze aardkloot nog maar één keer een zeker gevoel van fierheid gehad waar het mijn geboorteland betrof, en dat was toen de Belgische regering besloot dat de inval in Irak was gebaseerd op leugens en onechte vermoedens van massavernietigingswapens en België derhalve die inval veroordeelde en weigerde er aan deel te nemen. Tevens werd het Belgisch luchtruim, het wegennet, spoorwegnet en havenfaciliteiten verboden gebied voor alle transporten van militairen en oorlogsmateriaal van of naar Duitsland.
Mijn geboorteland stond daarin helemaal alleen voor zover het west Europa betrof en ik vond het bedroevend om te zien hoe oorlogszuchtig al onze buurlanden bleken te zijn.
Witte wel schreef:Even over dat rapport. Dat heb ik gelezen en daar staat niets over de dader, enkel het projectiel. Dat staat online.
De dader hoeft niet gelinkt te zijn aan de oorsprong van het projectiel.
De dader is ook nog niet officieel aangeduid maar dat heeft de media al wel gedaan. Geschiedenis leert dat de media invloed een enorme grote rol speelt bij beschuldiging of verwijzing. De media heeft daarom de dader al duidelijk aangewezen. Geen officiële beschuldiging, daar heb je gelijk in, maar een door de media voorgekauwd scenario. Wat is het verschil voor het volk, de officiële beschuldiging met bewijslast of de reeds veelvoudig toegepaste beschuldiging vanuit media. Het hele officiële verhaal valt in het niets bij het gehele media spektakel. Bij een gerechtsgang speelt zeker wel de volkspeiling mee want ook die oefent invloed uit op het uiteindelijke onderzoeksresultaat.
Ik vrees dat je niet echt een duidelijk beeld hebt van hoe de rechtsgang werkt in een dergelijk geval.
Gezien de feiten zal dit worden afgehandeld door het internationaal gerechtshof in Den Haag, dus zou ik wel eens willen een paar voorbeelden zien van hoe dat gerechtshof zich tot nu toe al heeft laten beïnvloeden door de media en/of de publieke opinie.

Je schrijft dat de dader niet gelinkt hoeft te zijn aan het projectiel.
Wat je daar precies mee bedoelt is me niet echt duidelijk.
In dit geval is de dader diegene die de raket heeft afgevuurd, of, indien het zou gaan om een militair detachement uit een legitieme krijgsmacht, diegene die de opdracht heeft gegeven de raket af te vuren.
Ik weet niet of je er enig idee van hebt hoe zo'n BUK installatie werkt maar er is dus inderdaad wel degelijk een link tussen de dader en het projectiel.

gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 28 okt 2017, 11:48

univers schreef:
En dan zijn jullie verwonderd dat de westerse media deze Poetin niet vertrouwen?
En Trump wel?
Nou, beste univers, hier verbaas je mij toch wel hoor.

Doorgaans zijn jouw tussenkomsten weldoordachte prikjes in een ballonnetje.
Maar deze keer zit je er dus wel volledig naast.
Wat bedoel je eigenlijk met "En trump wel?" Net alsof de westerse media Trump zouden vertrouwen?

1) wat heeft Trump te maken met het neerhalen van MH17?

2) de media wereldwijd hebben al voldoende duidelijk gemaakt dat zij van oordeel zijn dat Trump op diplomatiek vlak een ongelofelijk idiote, gevaarlijke, dolleman is die de ganse planeet in gevaar brengt.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Osiris » 28 okt 2017, 12:06

Ach ja, 'officiele kanalen/instanties en officiele onderzoeken'.
Sommigen zweren daarbij...

Diezelfde officiele kanalen en onderzoeken,zoals bij JFK, massavernietigingswapens in Irak ( de o zo geprezen spionage mogelijkheden van de VS ,bla bla ), 9-11 en ga zo maar door....

De media word handig gebruikt om al die 'officiele ' onderzoeksresultaten te onderstrepen of vooraf voor te kauwen ( nog voor dat er onderzoek gedaan is ).

Ook hier weer een wereld van leugens bedrog en manipulatie om elke keer weer een nieuwe 'vijand' te creeren en vooral de wereld in angst te houden voor die 'vijand'.
Uiteraard ook het uitgesproken middel om de oorlogsmachine en industrie op gang te houden.

Het is maar net wat je wil 'zien', de geschiedenis blijft zich herhalen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 28 okt 2017, 12:36

Osiris schreef:Ach ja, 'officiele kanalen/instanties en officiele onderzoeken'.
Sommigen zweren daarbij...

Diezelfde officiele kanalen en onderzoeken,zoals bij JFK, massavernietigingswapens in Irak ( de o zo geprezen spionage mogelijkheden van de VS ,bla bla ), 9-11 en ga zo maar door....

De media word handig gebruikt om al die 'officiele ' onderzoeksresultaten te onderstrepen of vooraf voor te kauwen ( nog voor dat er onderzoek gedaan is ).

Ook hier weer een wereld van leugens bedrog en manipulatie om elke keer weer een nieuwe 'vijand' te creeren en vooral de wereld in angst te houden voor die 'vijand'.
Uiteraard ook het uitgesproken middel om de oorlogsmachine en industrie op gang te houden.

Het is maar net wat je wil 'zien', de geschiedenis blijft zich herhalen.
Eerlijk gezegd: flauw hoor, beste Osiris, ik dacht dat je beter kon dan het aandragen van enkele algemeenheden en stellingen die al lang onderuit werden gehaald.

Hiermee bewijs je alleen maar dat de meeste complot theorieën opgebouwd zijn op waardeloze argumenten en derhalve volstrekt ongeloofwaardig zijn.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Osiris » 28 okt 2017, 12:49

Dat is hoe jij het 'ziet'.
Onbetwistbaar blijven geloven dat de officiele kanalen onderzoek doen naar de ware toedracht,terwijl er al talloze malen is gebleken dat dit niet zo is.
Dat er een andere agenda achter zit om zaken te 'sturen'.

Maar goed, dat geloof je dus simpelweg niet...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 28 okt 2017, 13:42

Nou, beste univers, hier verbaas je mij toch wel hoor.

Doorgaans zijn jouw tussenkomsten weldoordachte prikjes in een ballonnetje.
Maar deze keer zit je er dus wel volledig naast.
Wat bedoel je eigenlijk met "En trump wel?" Net alsof de westerse media Trump zouden vertrouwen?
Omdat jij alles over 1 kant scheert.
Steeds maar de schuld in Poetin zijn schoenen schuiven.
Kijk eerst naar de organisatie, die overal ter wereld chaos schept.
En vertrouwen, ik vertrouw geen ene politicus.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Witte wel » 28 okt 2017, 17:32

gusteman schreef:Het siert jou ergens wel dat je een zekere nationale trots hebt .....
Voor welk land?

Je wil niet de moeite nemen iets verder te duiken in hoe de wereld in elkaar steekt. Prima gusteman, dat zijn keuzes. En ja ik heb mijn kanalen en deze deel ik met niemand.
Je begrijpt ook niet wat ik schreef over de Bilderbergclub want je lacht er om.
Je moet dat emmertje wat ik omschreef nog maar eens door elkaar schudden en weer op tafel leeg gooien. Misschien dat dan de volgorde wat duidelijker wordt. Maar dat wil je niet vrees ik.
Mogelijk dat er anderen zijn die wel de strekking uit mijn verhaal opmaken en daar iets mee kunnen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Kristof Piessens » 29 okt 2017, 08:39

Je kunt over veel zaken die openbare bekendheid hebben gekregen een doofpot noemen omdat er geen onderzoekssporen worden uitgespit...de meeste zaken gaan over het plegen van misdaden of misdrijven die tegen de de EVRM ingaan.

Maar dat is niet alles, er is iets tweeledig aan de menselijke psychologie, als er niets te verbergen valt waarom is het dan nodig om al beschuldigingen te uitten voordat het bewijs duidelijk maakt om wie het gaat en aan welke probleem dit gerelateerd wordt ?

Met het tweeledige wordt bedoelt met hoe de mens zelf centraal gesteld op twee manieren kan gedragen, als de context van hoe de wereld zo in elkaar steekt en werkt is er geen neutraliteit mogelijk omdat je het ene wel toelaat maar het andere wegdenkt of negeert, ofwel ben je lui op andere vlakken omdat je denkt ik moet niets doen maar ben je wel de kwestie aan het afleiden, ofwel ben je alert en je probeert met alles rekening te houden waarbij de waarheid op de persoon boven komt.

De twee manieren zijn niets anders dan in het eerste geval functioneren via de 'egomanie' die eigenlijk grotendeels onbewust werkt en altijd openstaat voor en door beïnvloeding een denkpatroon te hebben die teruggrijpt naar de schijnbare macht om te zeggen wat de ander moet doen/denken/laten, en het tweede geval functioneer je met het hogere zelf waar je je bewust bent van de zaak en sluit je enige vorm van beïnvloeding of manipulatie uit om zo te voorkomen dat het onbewuste deel jouzelf gaat beïnvloeden om bepaalde dingen uit het zicht te plaatsen of te negeren...niemand blijft verschoont van fouten, die kun je hebben maar des te menselijk dat je dat achteraf maar doorhebt, en toegeeft dat dat klopt, ontkenning heeft dan daarom geen zin en veel mensen doen dat laatste ook vaker dan dat ze dat zelf willen, je kan niet sterk staan als je niet de ervaring hebt om zo neutraal mogelijk de zaak te onderzoeken.

Men snapt niet dat je met vooroordelen niet vooruitgaat, en dan verwijs ik het bovenstaande naar hoe de wereld zaken proberen te beïnvloeden alsof je denkt en ten stelligste zeker weet maar niet beseft in welke modus je je bevindt !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door MetalPig » 30 okt 2017, 11:12

Totaal off-topic, maar
gusteman schreef:Ik heb trouwens dit jaar een unieke band met die aanslag: op 22 november aanstaande zal het 54 jaar geleden zijn dat JFK werd vermoord, in '63 was dat.
En ik ben dit jaar 63 geworden want geboren in '54.
Op zich is dat niks bijzonders hoor, gewoon de "magie" van het getal 9.
En behalve 9 ook alle andere getallen a en b waarvoor geldt dat a+b = b+a :wink:

gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 30 okt 2017, 12:31

En ook dit is natuurlijk volstrekt off topic ...
MetalPig schreef:Totaal off-topic, maar
Zelden zulk een rake opmerking gelezen, toch wat het gedeelte voor de komma betreft. :wink:

Het volledige zinnetje doet mij denken aan "Ik ben geen racist, maar " wat dan weer de vraag oproept: is in beide stellingen hetzelfde denkpatroon van toepassing?

Retorische vraag, hoor, dus dan nu: back on topic :grin:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door MetalPig » 30 okt 2017, 12:34

gusteman schreef:En ook dit is natuurlijk volstrekt off topic ...
MetalPig schreef:Totaal off-topic, maar
Zelden zulk een rake opmerking gelezen, toch wat het gedeelte voor de komma betreft. :wink:

Het volledige zinnetje doet mij denken aan "Ik ben geen racist, maar " wat dan weer de vraag oproept: is in beide stellingen hetzelfde denkpatroon van toepassing?
Alleen als mijn bericht totaal *niet* off-topic was *1*

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Witte wel » 24 jul 2018, 14:59

Er liggen nog vele wrakstukken maar niemand wil ze nog verder onderzoeken. Waarom toen niet en nu niet blijft een groot vraagteken.

http://www.novini.nl/mh17-grote-brokstu ... -rampplek/
http://tass.com/world/1014504
https://www.ninefornews.nl/verbazing-kr ... rnalisten/
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 24 jul 2018, 15:04

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie