Marco Kroon

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Marco Kroon

Bericht door Fenna » 12 feb 2018, 09:32

;P! Determinist.

@Mypos.
Voor mij is een wereld zonder geweld ook een ideale wereld, maar dat is een utopie.
Determinist verwoord het goed.
Jammer genoeg zijn er genoeg "anderen" die niet meewerken aan deze ideale situatie.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Marco Kroon

Bericht door Tammy » 12 feb 2018, 11:13

Ik wilde nog veel schrijven naar je Mypos , maar Determinist heeft het al prima verwoord.
En ik begon over de tweede wereldoorlog omdat anderen landen ons hebben geholpen.
Ons leger was niet optimaal toen de Duitsers kwamen binnen wandelen.
Amerika , Canada , Engeland en anderen landen hebben ons gelukkig kunnen bevrijden .

Daar heb je legers voor nodig Mypos , zo simpel is het.
Gelukkig hadden zij die , denk daar maar eens over na.


Ik wil nog meer zeggen ook over jouw dienstplicht maar ik hou het hierbij.
Jouw wereldbeeld is mooi maar hoort in een sprookjeswereld thuis.
Tijd om wakker te worden Mypos.
Wat Determinist zegt klopt.
Welkom in de echte wereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Marco Kroon

Bericht door Susan » 12 feb 2018, 11:38

Ik zie militairen die met goedbedoelde motivaties in dienst zijn gegaan niet als een stelletje
moordenaars indien ze soms anderen uit verweer etc 'moeten' doden...
Ook ben ik op heel veel begraafplaatsen geweest, óók in Verdun oa, maar evengoed ben ik tegen
militaire dienst en doden van anderen.Ik leef ook niet in sprookjes! Ken de ellende van dichtbij wat oorlog doet, en vind
niet dat anderen verplicht naar die begraafplaatsen moeten, omdat ze er anders over denken.
Moet het even kort houden nu, maar ben het met wat mypos schreef dus gedeeltelijk eens.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 11:51

Determinist schreef:
12 feb 2018, 09:16
Mypos schreef:
11 feb 2018, 18:30
De wereld ziet er uit hoe wij met zijn allen willen dat de wereld eruit ziet lijkt mij toch?
Ja. Helemaal mee eens. Het probleem zit 'm in "met zijn allen".
Jammer genoeg zijn er genoeg "anderen" die niet meewerken aan deze ideale situatie.
Als er genoeg mensen zijn die defensie af willen schaffen wordt defensie toch gewoon afgeschaft?
Dat klopt ook. Maar er zijn genoeg anderen die dat niet doen. Dan krijg je een scheve situatie waar aan de ene kant men tot de tanden bewapend is en aan de andere kant men niets in te brengen heeft.
Als je zelf bezet wilt worden door een andere macht moet je vooral geen defensie opzetten. Is een keuze.
Als er maar genoeg soldaten opstaan en niet meer willen moorden dan gebeurt dat toch niet meer toch?
Ik denk dat genoeg niet genoeg is. Je hebt niet veel nodig om een land te bezetten of ontwrichten.
Het idee komt altijd eerst. Daarna de uitvoering. Als je maar blijft denken dat dat niet realistisch is gebeurt het nooit.
Kip en ei verhaal.

Maar laat ik een analogie gebruiken.
Als iedereen niet meer zou stelen, hoeven we niks meer te beveiligen.
Dus Mypos, zet je fiets maar niet op slot, want je moet ergens beginnen toch?

Als je geld genoeg hebt om elke dag een nieuwe fiets te kopen en weer kwijt te raken, dan be my guest om je idealen uit te voeren.

Echter gaat defensie over een heel land met alle inwoners. De veiligheid van de burgers. Ik zou het onverantwoord vinden om dit soort idealen uit te voeren.

Maar het idee is zeer sympathiek. Ik zou graag een dergelijke wereld zien.
Onverantwoord? Weet je wat onverantwoord is? Je steun aan oorlog geven, dat is pas onverantwoord. Jij bent mede verantwoordelijk aan al die moorden en al die soldaten die terugkomen met de verschrikkelijkste traumas. Dat noem ik pas onverantwoord.

En de illusie dat je door meer defensie meer veiligheid opbouwt is net zo krom als denken dat als je maar een groot hek om je huis zet je inbrekers wel afschrikt.......

Trouwens. Idee en uitvoering kip en ei verhaal? Absoluut niet. Elk ding wat we in onze wereld hebben, elke uitvinding en elke maatregel is ooit door iemand bedacht voordat het bestond. En veel van deze mensen werden in het begin uitgelachen omdat de meerderheid van de mensen nou eenmaal vrij conservatief is. Maar dus absoluut geen kip en ei verhaal in ieder geval.

Is IJsland trouwens bezet door een ander land? Zij hebben namelijk ook geen leger....Of Costa Rica? Of Panama?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 11:54

Fenna schreef:
12 feb 2018, 09:32
;P! Determinist.

@Mypos.
Voor mij is een wereld zonder geweld ook een ideale wereld, maar dat is een utopie.
Determinist verwoord het goed.
Jammer genoeg zijn er genoeg "anderen" die niet meewerken aan deze ideale situatie.
Determinist praat onzin. Met meerdere dingen in zijn betoog.

Dat anderen niet meewerken zegt toch helemaal niks? ALs je deze insteek hebt in het leven dan komt er nooit iets van terecht.

Mijn buurman die doet dit en dat, o laat ik dan ook maar dit en dat doen....
Mijn vriend springt van de brug laat ik dan ook maar van de brug springen....

Je hebt toch wel een beetje kracht in je of niet? Je denkt toch voor jezelf? Er moet toch altijd eerst ergens 1 iemand beginnen? Pas dan zullen de schaapjes (zoals determinist) volgen....

Een utopie betekent een wereld waar je naar streeft. Begin dan zelf met de eerste stap. :peace:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 11:55

Tammy schreef:
12 feb 2018, 11:13
Ik wilde nog veel schrijven naar je Mypos , maar Determinist heeft het al prima verwoord.
En ik begon over de tweede wereldoorlog omdat anderen landen ons hebben geholpen.
Ons leger was niet optimaal toen de Duitsers kwamen binnen wandelen.
Amerika , Canada , Engeland en anderen landen hebben ons gelukkig kunnen bevrijden .

Daar heb je legers voor nodig Mypos , zo simpel is het.
Gelukkig hadden zij die , denk daar maar eens over na.


Ik wil nog meer zeggen ook over jouw dienstplicht maar ik hou het hierbij.
Jouw wereldbeeld is mooi maar hoort in een sprookjeswereld thuis.
Tijd om wakker te worden Mypos.
Wat Determinist zegt klopt.
Welkom in de echte wereld.
:rolfl: :rolfl:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 11:57

Susan schreef:
12 feb 2018, 11:38
Ik zie militairen die met goedbedoelde motivaties in dienst zijn gegaan niet als een stelletje
moordenaars indien ze soms anderen uit verweer etc 'moeten' doden...
Ook ben ik op heel veel begraafplaatsen geweest, óók in Verdun oa, maar evengoed ben ik tegen
militaire dienst en doden van anderen.Ik leef ook niet in sprookjes! Ken de ellende van dichtbij wat oorlog doet, en vind
niet dat anderen verplicht naar die begraafplaatsen moeten, omdat ze er anders over denken.
Moet het even kort houden nu, maar ben het met wat mypos schreef dus gedeeltelijk eens.
Ik zie zulk soort mensen ook niet als een stelletje moordenaars. Maar ze laten zich willens en wetens wel in een situatie plaatsen waarbij ze dus in een ander land een bezettingsleger zijn en er een hele grote kans is dat ze uit verweer anderen moeten doden. Daar kun je toch je vraagtekens bij zetten lijkt mij?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Marco Kroon

Bericht door Determinist » 12 feb 2018, 12:15

Mypos schreef:
12 feb 2018, 11:54
Je hebt toch wel een beetje kracht in je of niet? Je denkt toch voor jezelf? Er moet toch altijd eerst ergens 1 iemand beginnen? Pas dan zullen de schaapjes (zoals determinist) volgen....

Een utopie betekent een wereld waar je naar streeft. Begin dan zelf met de eerste stap. :peace:
Dus jij laat je deur open, zet je fiets niet op slot, beveiligd je WIFI netwerk niet, zet geen lock op je telefoon...?
Je moet het voorbeeld geven toch? Waarom doe jij dat dan niet?

En dan hebben we het hier over "slechts" het ontvreemden van je spullen, niet eens een vraagstuk over leven-en-dood.

Mijn vraag aan jou is dus, stop vanaf nu met beveiligen van je spullen.
Wedden dat je dat niet gaat doen?

En dan is de vraag: waarom ga je dit niet doen?
Ik weet het antwoord al.

Omdat je idealen niet realistisch zijn in een niet ideale wereld.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Marco Kroon

Bericht door Fenna » 12 feb 2018, 12:20

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Marco Kroon

Bericht door Fenna » 12 feb 2018, 12:23

Mypos schreef:
11 feb 2018, 19:29
univers schreef:
11 feb 2018, 19:03
Heb je wel eens van dienstplicht gehoord?
Jawel. Bestaat gelukkig niet meer. Ben ik net onder uit gekomen. :peace:
Erg jammer.
Zeker nuttig voor naïevelingen als jij.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Marco Kroon

Bericht door Tammy » 12 feb 2018, 12:26

Mypos schref:
Tammy schreef:
12 feb 2018, 11:13
Ik wilde nog veel schrijven naar je Mypos , maar Determinist heeft het al prima verwoord.
En ik begon over de tweede wereldoorlog omdat anderen landen ons hebben geholpen.
Ons leger was niet optimaal toen de Duitsers kwamen binnen wandelen.
Amerika , Canada , Engeland en anderen landen hebben ons gelukkig kunnen bevrijden .

Daar heb je legers voor nodig Mypos , zo simpel is het.
Gelukkig hadden zij die , denk daar maar eens over na.


Ik wil nog meer zeggen ook over jouw dienstplicht maar ik hou het hierbij.
Jouw wereldbeeld is mooi maar hoort in een sprookjeswereld thuis.
Tijd om wakker te worden Mypos.
Wat Determinist zegt klopt.
Welkom in de echte wereld.
:rolfl: :rolfl:

Zooooo voorspelbaar Mypos. [joker]
Moeilijk he gewoon antwoord geven.
Geef niks droom lekker verder. [wave]


Fenna en Determinist: :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 12:45

Determinist schreef:
12 feb 2018, 12:15
Mypos schreef:
12 feb 2018, 11:54
Je hebt toch wel een beetje kracht in je of niet? Je denkt toch voor jezelf? Er moet toch altijd eerst ergens 1 iemand beginnen? Pas dan zullen de schaapjes (zoals determinist) volgen....

Een utopie betekent een wereld waar je naar streeft. Begin dan zelf met de eerste stap. :peace:
Dus jij laat je deur open, zet je fiets niet op slot, beveiligd je WIFI netwerk niet, zet geen lock op je telefoon...?
Je moet het voorbeeld geven toch? Waarom doe jij dat dan niet?

En dan hebben we het hier over "slechts" het ontvreemden van je spullen, niet eens een vraagstuk over leven-en-dood.

Mijn vraag aan jou is dus, stop vanaf nu met beveiligen van je spullen.
Wedden dat je dat niet gaat doen?

En dan is de vraag: waarom ga je dit niet doen?
Ik weet het antwoord al.

Omdat je idealen niet realistisch zijn in een niet ideale wereld.
Die twee vergelijkingen gaan totaal niet op. Geweld met geweld bestrijden is nooit een goed antwoord.

Je gaat verder niet in op de punten die ik maak? Lekker makkelijk...

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 12:46

Fenna schreef:
12 feb 2018, 12:23
Mypos schreef:
11 feb 2018, 19:29
univers schreef:
11 feb 2018, 19:03
Heb je wel eens van dienstplicht gehoord?
Jawel. Bestaat gelukkig niet meer. Ben ik net onder uit gekomen. :peace:
Erg jammer.
Zeker nuttig voor naïevelingen als jij.
Dus je wenst mij toe dat ik mensen dood schiet? En daar verschrikkelijke traumas aan over hou. Fijn.....Dank je....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 12:50

Tammy schreef:
12 feb 2018, 12:26
Mypos schref:
Tammy schreef:
12 feb 2018, 11:13
Ik wilde nog veel schrijven naar je Mypos , maar Determinist heeft het al prima verwoord.
En ik begon over de tweede wereldoorlog omdat anderen landen ons hebben geholpen.
Ons leger was niet optimaal toen de Duitsers kwamen binnen wandelen.
Amerika , Canada , Engeland en anderen landen hebben ons gelukkig kunnen bevrijden .

Daar heb je legers voor nodig Mypos , zo simpel is het.
Gelukkig hadden zij die , denk daar maar eens over na.


Ik wil nog meer zeggen ook over jouw dienstplicht maar ik hou het hierbij.
Jouw wereldbeeld is mooi maar hoort in een sprookjeswereld thuis.
Tijd om wakker te worden Mypos.
Wat Determinist zegt klopt.
Welkom in de echte wereld.
:rolfl: :rolfl:

Zooooo voorspelbaar Mypos. [joker]
Moeilijk he gewoon antwoord geven.
Geef niks droom lekker verder. [wave]


Fenna en Determinist: :post:
Waar moet ik antwoord op geven? Er staat geen vraag in je post. Alleen maar een soort van beschuldiging dat ik in een sprookjeswereld leef en aan het dromen ben.....

En dat vind ik helemaal niet zo'n vervelende beschuldiging. Als het dat is of steun verlenen aan de verschrikkelijkheden van oorlog dan is dat prima. :peace:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Marco Kroon

Bericht door Fenna » 12 feb 2018, 12:53

@ Mypos.
Nee, ik wens niet toe dat je mensen dood schiet.
Ik wens dat je naïeve blik op dit soort zaken eens bijsteld, maar vrees dat dit een vruchteloze missie is.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Marco Kroon

Bericht door Tammy » 12 feb 2018, 13:16

Als jij lachsmileys plaatst terwijl ik iets uitleg Mypos waarom ik het over de tweede wereldoorlog had hoe ik dat bedoelde dan vind ik dat raar.
Maar zoiets had ik wel een beetje verwacht van je.
Ik ken namelijk meer mensen zoals jij in mijn omgeving.
Ze reageren bijna hetzelfde, namelijk dat bijna lacherige wegkijken.
En ik beschuldig je niet, ik zeg alleen hoe ik jou zie als je het over deze materie hebt.
Net zoals jij anderen mensen ziet op jouw manier die wel voor een leger zijn.

Ieder zijn visie Mypos.
Nogmaals het zou mooi zijn als jouw wereld bestond of zou kunnen bestaan.
Maar dat gaat niet lukken.
Dat bedoel ik met sprookjeswereld, de echte wereld is totaal anders.
Maar dat zal jij nooit zien en dat geeft ook niks.
Als veel anderen mensen het maar wel zien zodat mocht het nodig zijn we een kans maken.

Have a nice day. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Marco Kroon

Bericht door Determinist » 12 feb 2018, 13:18

Mypos schreef:
12 feb 2018, 12:45
Die twee vergelijkingen gaan totaal niet op.
Uiteraard doen ze dat wel, aangezien het een vraagstuk over een ideale wereld is waarin je het ideaal hebt en de werkelijkheid.
Daar waar de werkelijkheid het ideaal tegenwerkt, zal je een prijs betalen voor het inzetten van het ideaal in die werkelijkheid.
Zo simpel is het. En het voorbeeld van de ideale wereld waar iedereen zijn poten van andermans spullen houdt, daar kan je het ideaal toepassen je geen zorgen te maken over de veiligheid van jouw eigendom.

Je kan dus wel roepen ergens mee te beginnen, wat te prijzen is als ideaal, maar je gaat er de prijs voor betalen. De vraag is hoe hoog die prijs zal zijn.
In het geval van de WIFI niet beveiligen zal de prijs zijn dat je persoonlijke data en wellicht je bankrekening voor het oprapen zijn.
In het geval van een defensieloos land zal de prijs zijn dat anderen maar al te graag daar misbruik van zullen maken.
Geweld met geweld bestrijden is nooit een goed antwoord.
Ook daar weer. Idealiter is dat zo. Maar zo werkt de wereld niet. Soms is geweld het enige wat nog over blijft om geweld te stoppen.

Laten we Chamberlain maar eens als voorbeeld geven die het ideale beeld had oorlog te voorkomen.
  • We regard the agreements signed last night as symbolic of the desire of our two peoples never to go to war with one another again.
  • I believe it is peace for our time.
Deze houding naar het duidelijke geweld van de Nazi's heeft Hitler er toe gebracht te denken zich alles te mogen veroorloven. En toen het hek van de dam was, was er geen weg meer terug.
Uiteindelijk was het geweld die het geweld heeft doen stoppen.

Als het aan mij ligt, geen Chamberlains meer aan het hoofd van een natie. Hoe goed hij het ook bedoelde, de wereld heeft de prijs daarvoor betaald.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 13:33

Fenna schreef:
12 feb 2018, 12:53
@ Mypos.
Nee, ik wens niet toe dat je mensen dood schiet.
Ik wens dat je naïeve blik op dit soort zaken eens bijsteld, maar vrees dat dit een vruchteloze missie is.
Jij wenste me de dienstplicht toe. Dus dat ik in situaties zou komen waarin ik mezelf moet "beschermen".... En dus mensen dood had moeten schieten.

Waarom denk je uberhaupt dat mensen die in het leger hebben gezeten opeens anders over oorlog en defensie zouden denken? Er zijn juist enorm veel ex militairen die de andere weg hebben bewandeld.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 13:35

Tammy schreef:
12 feb 2018, 13:16
Als jij lachsmileys plaatst terwijl ik iets uitleg Mypos waarom ik het over de tweede wereldoorlog had hoe ik dat bedoelde dan vind ik dat raar.
Maar zoiets had ik wel een beetje verwacht van je.
Ik ken namelijk meer mensen zoals jij in mijn omgeving.
Ze reageren bijna hetzelfde, namelijk dat bijna lacherige wegkijken.
En ik beschuldig je niet, ik zeg alleen hoe ik jou zie als je het over deze materie hebt.
Net zoals jij anderen mensen ziet op jouw manier die wel voor een leger zijn.

Ieder zijn visie Mypos.
Nogmaals het zou mooi zijn als jouw wereld bestond of zou kunnen bestaan.
Maar dat gaat niet lukken.
Dat bedoel ik met sprookjeswereld, de echte wereld is totaal anders.
Maar dat zal jij nooit zien en dat geeft ook niks.
Als veel anderen mensen het maar wel zien zodat mocht het nodig zijn we een kans maken.

Have a nice day. :peace:
Je denkt dus dat ik de "echte"wereld niet zie? Ik heb het toch al meerdere malen aangegeven in deze discussie. Oorlog, geweld, gruweldaden, martelingen, traumas etc. Dat is toch de echte wereld? Ik zie het helaas maar al te goed op deze wereld....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Marco Kroon

Bericht door Mypos » 12 feb 2018, 13:37

Determinist schreef:
12 feb 2018, 13:18
Mypos schreef:
12 feb 2018, 12:45
Die twee vergelijkingen gaan totaal niet op.
Uiteraard doen ze dat wel, aangezien het een vraagstuk over een ideale wereld is waarin je het ideaal hebt en de werkelijkheid.
Daar waar de werkelijkheid het ideaal tegenwerkt, zal je een prijs betalen voor het inzetten van het ideaal in die werkelijkheid.
Zo simpel is het. En het voorbeeld van de ideale wereld waar iedereen zijn poten van andermans spullen houdt, daar kan je het ideaal toepassen je geen zorgen te maken over de veiligheid van jouw eigendom.

Je kan dus wel roepen ergens mee te beginnen, wat te prijzen is als ideaal, maar je gaat er de prijs voor betalen. De vraag is hoe hoog die prijs zal zijn.
In het geval van de WIFI niet beveiligen zal de prijs zijn dat je persoonlijke data en wellicht je bankrekening voor het oprapen zijn.
In het geval van een defensieloos land zal de prijs zijn dat anderen maar al te graag daar misbruik van zullen maken.
Geweld met geweld bestrijden is nooit een goed antwoord.
Ook daar weer. Idealiter is dat zo. Maar zo werkt de wereld niet. Soms is geweld het enige wat nog over blijft om geweld te stoppen.

Laten we Chamberlain maar eens als voorbeeld geven die het ideale beeld had oorlog te voorkomen.
  • We regard the agreements signed last night as symbolic of the desire of our two peoples never to go to war with one another again.
  • I believe it is peace for our time.
Deze houding naar het duidelijke geweld van de Nazi's heeft Hitler er toe gebracht te denken zich alles te mogen veroorloven. En toen het hek van de dam was, was er geen weg meer terug.
Uiteindelijk was het geweld die het geweld heeft doen stoppen.

Als het aan mij ligt, geen Chamberlains meer aan het hoofd van een natie. Hoe goed hij het ook bedoelde, de wereld heeft de prijs daarvoor betaald.
Dus jij denkt dat als Nederland het leger af zou schaffen morgen de duitsers weer hier staan?

Jullie laten je imo veel te veel leiden door angst. En je weet wat ze zeggen: Angst is een slechte raadgever.

Liefde dat is de kracht waar het universum om draait.

Plaats reactie