Media manipulatie Syrië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Media manipulatie Syrië

Bericht door Witte wel » 13 apr 2018, 13:57

We wensen fact checking, nou ga los zou ik zeggen.
Mediamanipulatie voor het goede doel.
Ik schrijf erbij dat de beelden best wel heftig kunnen zijn.

Oppositie mediakanalen vanuit Syrië.
Zoek de verschillen en overeenkomsten.

Fadi Abdullah h ttps://www.youtube.com/watch?v=DfQiFEyin_4
SMART h ttps://www.youtube.com/watch?v=xENU7QxTzS0
Qasioun h ttps://www.youtube.com/watch?v=LozZlXcYQ9c
Ik heb een spatie aangebracht tussen http om geen directe beelden te tonen.

Ook wederom hebben de withelmen hier aan bijgedragen.
Het kind met de rood/wit gestreepte sweater lijkt te slaapwandelen.
En eh, waar is de beschermende kleding. Ik zie enkel mondkapjes. [think]
En als alles buiten ligt zullen we het eens even afspoelen want er zullen wel gevaarlijke stoffen aanwezig zijn. :shock:
Lichamen worden gebruikt en verplaatst voor mediaberichtgeving.
In het laatste filmpje ligt een meisje in grijze kleding, later in een twitterbericht van de withelmen ineens op een trap. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door gusteman » 13 apr 2018, 14:39

Wat jammer nou, wanneer ik de URL ingeef in mijn browser krijg ik van YouTube als melding dat ik "moet inloggen om mijn leeftijd te bevestigen".

Ja natuurlijk, ga ik wel eens een YouTube account nemen en mijn privacy open en bloot te grabbel gooien. :roll:

Neen, doe ik lekker niet; noch Google noch één van hun nevenbedrijven krijgt van mij persoonlijke informatie aangereikt. Als ze iets willen weten over mij zullen ze het zelf moeten komen uitzoeken.

Dan kijk ik maar geen filmpjes meer. So be it [jaja]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Witte wel » 13 apr 2018, 14:43

Bijna iedereen met een smartphone heeft een g-mail account gusteman. Dus een google account.
Het derde filmpje is wel te zien zonder login voor zo lang het duurt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Determinist » 13 apr 2018, 16:04

Vanaf hier kan je onmogelijk aan fact checking doen.
Ik lees allerlei commentaar van luie stoel journalisten die denken het ene dan wel het ander te weten.

Mijn maag draait om van de beelden...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door univers » 13 apr 2018, 16:27

Mijn maag draait om van de beelden...
Moet je net zo doen als ik, niet kijken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Witte wel » 13 apr 2018, 17:55

Dan mag ik hopen dat de VS niet de oorlog daar begint want dan wordt het alleen maar erger en houd je geen maag over.
Ik heb bewust geen commentaren bij geplaatst, enkel beeldmateriaal naast elkaar gezet. Wat bijgeschreven is, is totaal niet relevant. Wat je ziet is wat is.
Deze beelden doen al tijden niets meer bij mij, ik heb al zoveel beeldmateriaal gezien van deze verschrikkelijke oorlog in Syrië en welke middelen toegepast worden. Het onrecht wat de mensen daar word aangedaan. Ik ken ook het Syrië van voor de oorlog. Een prachtig land en een fantastische multiculturele samenleving welke goed functioneerde. Kunnen ze hier nog wat van leren.
De beelden echter zijn hier het belangrijkst. Ik wil alleen maar aantonen dat er met slachtoffers gesold wordt en dus mensen die de pech hebben gehad betrokken te zijn geraakt in deze kwestie en daarna als object gebruikt zijn voor verslaggeving om ons, het westen te laten zien wat zij bepalen wat het zou moeten zijn. Een beetje wrang niet om slachtoffers op diverse locaties te gebruiken en hiermee een beeld te schetsen voor de westerse wereld. Zo gaat dat al tijden in deze oorlog maar zo ging het in Libië ook en in nog enkele andere landen.
Dit is de huidige mentaliteit. Liegen, bedriegen en macht verkrijgen. En dan staat die Twitter-clown Trump zo hoog van de toren te schreeuwen. Overigens Theresa May kan er ook wat van maar ook zij is niet de enige. Onze premier Rutte vindt het allemaal Most Likely en heeft geen bewijsmateriaal nodig.
Zoals ik al schreef kunnen de beelden heftig zijn wat ook een bepaald verwachtingspatroon neer zet. Je moet er tegen kunnen anders niet kijken. Ik schrijf het er niet voor niets bij.
Ik heb ook de linken zo neergezet dat er geen afbeeldingen zichtbaar zijn.
Als deze beelden bij iemand de maag doen draaien dan moet deze al helemaal op zijn kop staan te weten wat er dan nog meer plaats gevonden heeft om de beelden voor elkaar te krijgen.
In het begin van deze oorlog had ik daar ook nog wel wat moeite mee maar nu al tijden niet meer. Ik draag een sympathie voor het Syrische volk en nee Assad zat ook niet helemaal ok in de stoel. Maar wat zijn volk wordt aangedaan en met welk belang is verre van menselijk. En dan zie ik Rusland als dè partij die opkomt voor het volk. Als Rusland er niet was geweest was Syrië allang geen Syrië meer.En hier in het westen maar achter Twitter-clown Trump aan hobbelen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Tammy » 13 apr 2018, 21:33

Op mijn laptop kon ik de filmpjes niet zien.
Moest inloggen maar ik heb geen account .
Maar op mijn tablet dus wel.
Waarom het daar lukt zonder account weet ik niet maar goed.

De beelden van dode kindjes is altijd naar om te zien.
Ze horen niet te sterven.
Ik heb geen oordeel erover want ik weet niet meer welk nieuws waar is met die ellende daar.

Maar ik geloof zeer zeker in media manipulatie.
En niet alleen over deze oorlog maar ook op anderen gebieden.
Maar van de filmpjes weet ik echt niet.

Dank je trouwens Witte wel voor het breken van de linken.
Niet iedereen kañ tegen dit soort beelden.
Waardeer ik zeer. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Osiris » 13 apr 2018, 21:58

Was eigenlijk een beetje klaar met al het welles/nietes gebeuren omtrent het huidige wereldbeeld.
Voor mij is het een gecreeerde illusie (met nadruk op ILL ) van een niet bestaande werkelijkheid,waar slechts enkelen maar doorheen kunnen/durven prikken.

Had al eerder beelden van de enscenering gezien.
Wat ik begreep dat het vrouwen en kinderen van Douma zijn die al vorig jaar ' ontvoerd ' waren door 'rebellen ' en als menselijk schild door deze gebruikt werden bij aanvallen door de Russen/Assad.
Nu gedrogeerd om in deze gifaanval als acteurs te worden gebruikt.
Inderdaad zijn de withelmen niet,wie we wijs gemaakt zijn, wie ze zijn.
Ook zij spelen een heel andere rol in het hele Syrie verhaal.
Zoals met talloze zaken tegenwoordig.

Voor de rest is het afwachten wat de VS en bondgenoten gaan doen,maar zal niet veel goeds zijn als ze dit al op hun kerfstok hebben; totale manipulatie....

;P! Witte Wel :post:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Witte wel » 13 apr 2018, 23:44

Vanzelfsprekend Tammy, het gaat mij om het inhoudelijke en niet om een angstgevoel weg te zetten. En niet iedereen kan hier tegen hiermee geconfronteerd te worden. Zoals ik in alles eigenlijk te diep duik ben ik destijds ook in de Syrië kwestie gedoken en het heeft mij heel wat onrust gegeven. Daar groei je overheen, al klinkt dat vreemd, en het doet wat in de psyche.
Als ik in het dagelijks leven een vreemd iemand letterlijk op zijn plaat zie gaan dan kan ik mij daar niet over opwinden. Zal wel hulp bieden maar raak er niet van ondersteboven. Maar als het een kind betreft wordt het anders, daar blijf je altijd gevoelens voor houden. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom in deze beelden kinderen erg duidelijk getoond worden. Des te meer indruk maakt het.
Er gaan diverse verhalen de ronde, wat Osiris ook aanhaalt, maar deze wilde ik niet hierbij betrekken. Alleen de verschillen en overeenkomsten en dan blijkt dat hier het enige resultaat van fact checking is dat wij massaal verneukt worden door de media en onze bestuurders hierin mee gaan. Maar die media wordt ook gesteund en gefinancierd door het westen want oppositie groepering krijgen middelen, training en geld uit het westen. Het kwaad wordt mede gevoed door het westen en dat zijn ook wij.
Twitter-clown Trump heeft al twaalf oorlog schepen richting Syrië gestuurd las ik zojuist. Waar blijft de VN? Moeten er niet eerst bewijzen zijn? Most likely is blijkbaar het motto.
En mogelijk dat hier nog wel een aanslag bovenop komt waarmee nog meer kolen op het vuur.
We worden allemaal meegezogen in deze ellende gecreëerd door de deep state politiek.
Ik mag hopen dat het niet escaleert al is mij het hopen wel vergaan de laatste jaren.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Tammy » 14 apr 2018, 06:24

Ik begrijp jou wel Witte wel en je weet heel veel over dat gebied.
Veel meer dan ik want het is daar zo chaotisch.
Wanneer komt er eens rust in het Midden Oosten ?
Zolang als ik leef is er ergens wel oorlog daar.
Wanneer houd dat eens op ?

Wat ik ook nooit snap als er oorlog woed er dan kinderen op de wereld worden gezet.
Ik heb verleden jaar een intervieuw gelezen van een jong Syrisch koppel die kinderen wilden.
Die werd de vraag gesteld als er al 7 jaar oorlog woed waarom een kind krijgen ?
Ze zeiden dat ze hun leven niet in de wacht wilden zetten.
Dat snap ik, dat ze probeerden om zoveel mogelijk normale dingen te doen zoals feestjes wat ze zeiden enz.

Goed dat ze hun leven niet in de wacht zetten.
Wat ze WEL in de wacht moeten zetten is een onschudig wezentje op aarde zetten in zwaar oorlogsgebied.

Waarom ?.........................dat zie je in de filmpjes en anderen beelden van zwaargewonden/dode kindjes.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Tammy » 14 apr 2018, 06:31



Witte wel de aanval is begonnen vannacht.
Samen met de Fransen en de Britten.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

VS voert samen met bondgenoten raketaanval uit in Syrië.

De Verenigde Staten heeft zaterdagochtend vroeg (Nederlandse tijd) precisiebombardementen uitgevoerd in Syrië, die even daarvoor op de nationale televisie waren aangekondigd door de Amerikaanse president Donald Trump. De aanval is inmiddels voorbij.

De Amerikaanse generaal Joseph Dunford verklaarde na afloop van de aanval dat drie doelen zijn geraakt: een wetenschappelijk onderzoekscentrum in de buurt van Damascus, een wapenopslag ten westen van Homs (waarvan wordt vermoed dat het gifgas sarin er opgeslagen lag) en een opslag- en commandocentrum in de buurt van het tweede doel. Volgens de generaal zijn de doelen zo uitgekozen dat de kans op burgerslachtoffers zo klein mogelijk is.
Het bombardement werd uitgevoerd in samenwerking met Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk en is een reactie op de gifgasaanval van vorige week in de Syrische stad Douma. Doel is om 'een sterke afschrikking te creëren tegen de productie, verspreiding en het gebruik van chemische wapens', aldus Trump.
De Syrische president Bashar al-Assad deze gifgasaanval hebben uitgevoerd om rebellen te verdrijven, zodat het regeringsleger de stad weer in handen kon krijgen. Bij de aanval kwamen tientallen mensen om.
De Britse premier Theresa May kondigde na de speech van Trump aan dat zij inderdaad toestemming heeft gegeven voor bombardementen ‘om het chemische wapenarsenaal in Syrische af te breken en het gebruik ervan te voorkomen’.

Rusland.

In zijn toespraak haalde Trump uit naar Rusland en Iran. Hij vroeg zich af wanneer Rusland de kant van 'beschaafde landen' zal kiezen. Rusland steunt het Syrische regeringsleger van president Assad. Trump beschuldigde de Russen er eerder van partner te zijn van 'een met gas dodend beest dat zijn eigen volk uitmoordt en ervan geniet'.
In een reactie zegt de Anatoli Antonov, de Russische amassadeur in de VS, dat 'deze acties niet zonder consequenties zullen zijn', aangezien Rusland wordt bedreigd. Het 'beledigen' van de Russische president, aldus Antonov, is 'onacceptabel'. Volgens Antonov hebben de VS niet het recht om andere landen de schuld te geven van de toestand in Syrië.

'Drievoudige schending'.

De Syrische staatstelevisie meldde kort na de aanval dat de Syrische luchtverdediging ten zuiden van de hoofdstad Damascus 13 kruisraketten heeft neergehaald. In totaal werden zo'n 30 raketten afgeschoten, aldus een Syrische official.
Syrische autoriteiten bestempelen de aanval als 'een drievoudige flagrante schending van de internationale rechten.' Volgens de staatsmedia waren de aanvallen gerichten op legerdepots in de omgeving van Homs.

Afbeelding
De Franse president Emmanuel Macron laat weten: „We kunnen het herhaaldelijk gebruik van chemische wapens niet tolereren. Dat is een direct gevaar voor het Syrische volk en onze collectieve veiligheid.” Hij twitterde een plaatje van zichzelf in de Franse ’war room’.

BRON.

Franse gevechtsvliegtuigen stijgen op.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Osiris » 14 apr 2018, 07:52

Rest mij maar 1 woord; ASSHOLES
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door herman50 » 14 apr 2018, 07:55

De wereld zal branden hoe dan ook ,, want om de fabriek aan te vallen waar het zenuwgas word bewaard is ook een heel goeie zet ,,hoop dat ze het ergens anders hadden ondergebracht <wat als er ook maar iets van ontsnapt wie is dan verantwoordelijk?? > ,,,en dan ook ....om het aantal slachtoffers tot een minimum te beperken ,dus ze houden er al wel rekening mee,,,,,je moet maar met dat idee lekker gaan/kunnen slapen maar goed ........ dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Tammy » 14 apr 2018, 08:09

Afbeelding

Rutte: Begrip voor raketaanvallen Syrië.

Het kabinet heeft begrip voor de raketaanvallen door de Verenigde Staten, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk in Syrië. Dat laat premier Rutte weten in een eerste reactie op Twitter en Facebook.

,,Het kabinet acht het waarschijnlijk dat er gifgas is gebruikt en dat het Syrische regime hier achter zit. De internationale gemeenschap kan dit niet accepteren'', aldus de minister-president. Hij noemt de aanvallen ,,in de huidige omstandigheden proportioneel en weloverwogen''.
,,Vorige week hebben we allemaal de verschrikkelijke beelden gezien uit Douma in Syrië waarbij opnieuw wreedheden zijn begaan tegen onschuldige burgers'', stelt Rutte. ,,De symptomen van de slachtoffers bij deze aanval wijzen op het gebruik van gifgas. Dat is een grove misdaad en een ernstige schending van internationaal recht. Het gebruik van chemische wapens is onacceptabel. Nederland vindt dat de internationale gemeenschap hiertegen moet opkomen.''
Volgens de premier heeft Nederland zich dan ook als lid van de Veiligheidsraad hard gemaakt voor een sterke veroordeling, onafhankelijk onderzoek en het aansprakelijk houden van degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn.

,,Maar niet voor de eerste keer werd actie in de VN Veiligheidsraad geblokkeerd door een Russisch veto. Rusland heeft twaalf keer zijn veto gebruikt over Syrië, waarvan zes keer toen het ging om chemische wapens. Zo wordt nu wederom het achterhalen van de volledige waarheid en een internationaalrechtelijke aanpak tegen het gebruik van chemische wapens tegengehouden. En dat betreuren wij zeer.''

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Osiris » 14 apr 2018, 08:17

Rusland en Syrie hebben de OPCW toestemming gegeven Douma te onderzoeken of er chemische wapens zijn gebruikt.
Dat zou vandaag gebeuren.
Dus how convenient dat de raketaanvallen doelbewust vannacht plaatsvonden, vóór het vandaag geplande onderzoek.
Het heeft nu toch geen zin meer.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Kristof Piessens » 14 apr 2018, 08:20

Is dat een zogenaamde tweede geënsceneerde gifgasaanval of daadwerkelijk een laterale actie op een aanval dat herhaalt wordt ?

Vorig jaar werd inderdaad een gifgas aanval uitgevoerd maar er was twijfel over wie de uitvoerder er van was, gevolg een volledige standplaats van het leger werd vernield (beelden hebben ze laten tonen). heb beelden gezien van diezelfde plaats van mogelijk VOOR de eerste aanval, de reeds vernietigde zal denk ik niet herbouwd zijn geraakt omdat anders het conflict dat al iets van een acht jaar bezig is niet tot einde kan komen.

In ieder geval twijfel ik er niet aan dat het gebruik van gifgas door 1 van de partijen (regeringsleger of legers van de bondgenoten of rebellen) al dan niet onder druk of gespeeld hebben uitgevoerd, de vraag is wie beschuldigd wie en met welk doel voor ogen ? Een kleine hint die mij is gegeven om nog steeds assad uit het zetel te krijgen wat acht jaar terug met de kalifaatkwestie als aanleiding is begonnen en nu moet men constateren dat assad onder de gegeven omstandigheden in noodtoestand kan aanblijven totdat het conflict opgelost is, op de VN veiligheidsraad heeft men al voorgedragen om een politieke oplossing te vinden in plaats van nog meer militaire oplossingen zoals bovenstaande bericht weergeeft !

De VS(USA) als VK als Frankrijk hebben de VN bij deze ook volledig buiten spel gezet...waarom ? Ik zie nog steeds Rusland (ook geen betrokken partij in de VN raad) als schuldige in de westerse media steeds naar voor komen maar de berichten zijn zoals ze zijn, ontkenning in de eerste plaats, waardoor nu de vraag oprijst van wat als het bewijs zegt van wij zien toch wel degelijk assads regeringsleger (legertoestellen hebben toch meestal een indicatie dat er op wijst van welk leger bepaalde voertuigen komen) gifgas gebruiken, maar is er niet aan gedacht dat eender wie van de vijandelijke partijen met verstand (eventueel ook opleiding) van vliegen met die toestellen, die toestellen kunnen gebruikt hebben van assads leger waardoor het trio onterecht denkt dat assads leger hiervoor verantwoordelijk is, assad heeft meermaals laten blijken in de loop van vorig jaar dat hij nooit gifgas zal gebruiken...het conflict is dus op 1 of andere manier door externe partijen begonnen, maar niet door assad zelf...zoek maar uit he !
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 14 apr 2018, 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Witte wel » 14 apr 2018, 08:23

We wachten de reactie van Rusland even af. Macron heeft zich aangesloten bij de Twitter-clown Trump, is gewoon van dezelfde soort maar dat wisten we al.
Wat er nu gaat komen bepaald Rusland. Zolang de Amerikanen de onderzeeërs van Rusland niet zien heeft Rusland veel voordeel. Door high tech projectielen af te vuren vanuit een onderzeeër kan je een hele vloot laten zinken. De middelandse zee zal een oudijzerbak worden vrees ik. Rusland heeft deze en Rusland weet al tijden dat ze weken ongemerkt aan de Amerikaanse kust kunnen liggen onder water. Is al veelvoudig getest.
Het defensie budget van de VS mag dan wel 3 keer zo hoog zijn dan dat van Rusland. Het verschil zit hem in de efficiëntie van het systeem. In de VS is dat zo hoog vanwege de belanghebbende partijen en in Rusland kent dat nagenoeg geen privatisering dus is veel goedkoper maar net zo efficiënt.
Vergis je niet in Rusland.
We gaan het zien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Osiris » 14 apr 2018, 08:27

De Russen hebben aangegeven dat het gaat om een ge-ensceneerde aanval waarbij helemaal geen gas is gebruikt, de withelmen zouden in opdracht van Engeland gehandeld hebben.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Tammy » 14 apr 2018, 08:32

Dat heb ik ook gelezen Osiris.
De beschuldigingen vliegen alle kanten op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Media manipulatie Syrië

Bericht door Osiris » 14 apr 2018, 08:33

Witte wel schreef:
14 apr 2018, 08:23

Het defensie budget van de VS mag dan wel 3 keer zo hoog zijn dan dat van Rusland. Het verschil zit hem in de efficiëntie van het systeem. In de VS is dat zo hoog vanwege de belanghebbende partijen en in Rusland kent dat nagenoeg geen privatisering dus is veel goedkoper maar net zo efficiënt.
Vergis je niet in Rusland.
We gaan het zien.
Volgens Poetin zelf is het verschil zelfs 10 X zo hoog vanwege het Amerikaans militair-industrieel complex, dat op alle vlakken de VS plat lobbied, en op verschillende manieren de eigen zakken vult.

Zij zijn degenen die elke weer een nieuwe 'vijand' ( Irak,Afghanistan,Libie, Syrie,Noord Korea,Rusland,China ) nodig hebben om het budget te rechtvaardigen en hun zakken gevuld te houden.
Er moet constant oorlog zijn,waar de VS bij betrokken is, om die reden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie