’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 03 nov 2018, 15:03

Afbeelding

Den Haag - Tweede Kamerleden roeren zich nu in navolging van de Verenigde Staten en Hongarije, ook Oostenrijk heeft besloten het VN-migratiepact niet te tekenen.

Staatssecretaris Harbers (Justitie) wil dat internationale pact in december tekenen om migratiestromen in goede banen te leiden. Afspraken die in dat pact staan zijn niet bindend, toch maken sommige Kamerleden zich grote zorgen over de gevolgen. Forum voor Democratie (FvD), SGP en PVV roepen Harbers op het pact niet te tekenen. De Oostenrijkse zorg dat de grens tussen illegale en legale migratie vervaagt wordt ook in de Tweede Kamer gevoeld.

Nu Oostenrijk afhaakt is het ook voor partijen die aanvankelijk milder tegenover het pact stonden duidelijk dat er snel opheldering moet komen. ,,Het migratiepact is de olifant in de Kamer. Er staat van alles in over legale en illegale migratie, daar moeten we over in debat’’, zegt SP-Kamerlid Jasper van Dijk. Ook hij is niet gerustgesteld door de uitleg dat Nederland baas zou blijven over eigen beleid. ,,Er staat dat illegale migratie moet worden vervangen door legale migratie. Heeft dat gevolgen? Als dat niet zo is kunnen we net zo goed niet tekenen.’’ Voordelen ziet Van Dijk ook. ,,Er moet zeker iets worden gedaan aan vluchtelingen die in bootjes oversteken.’’
Door het bericht uit Oostenrijk rijzen er ook vragen bij de PvdA. ,,Blijkbaar hebben ze zich bedacht, wij willen weten wat dat nieuwe feit betekent’’, zegt PvdA-Kamerlid Kuiken.

Soevereiniteit.

FvD-Kamerlid Baudet begrijpt de Oostenrijkse vrees ’om soevereiniteit’ te verliezen. ,,Terwijl premier Rutte de Nederlandse bevolking in slaap sust met zijn gebruikelijke VVD-prietpraat.’’ Baudet en PVV’er Fritsma roepen Tweede Kamerleden dan ook op om zo snel mogelijk over het pact te debatteren. VVD’er Azmani ziet de noodzaak om dat te doen, maar maant tot kalmte.

Zorgen over migratiepact met VN .

Staatssecretaris Harbers probeert Kamerleden gerust te stellen. ,,Het pact heeft geen enkele kans van slagen als er ook maar de geringste juridische verplichting zou zijn, dan tekent niemand.’’ De VVD-staatssecretaris wil vooral andere landen erop wijzen hoe migratie beter kan worden geregeld. Die landen houden zich vervolgens aan de afspraken, hoopt hij. ,,Je moet je niet onttrekken aan de dialoog met Afrikaanse landen.’’ Harbers betreurt dat Oostenrijk dat nu wel doet. ,,Juist zij voerden onderhandelingen over de tekst.’’
Premier Rutte zei deze week dat het migratiepact niet bedoeld is ’om migratie van zuid naar noord te bevorderen’. ,,Het zegt ook niet dat er meer migratie moet komen, maar dat die juist beter moet worden gemanaged.’’ Om dat voor elkaar te krijgen wil de premier ook afspraken maken met landen ’diep in Afrika’.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 03 nov 2018, 15:12

,,Er staat dat illegale migratie moet worden vervangen door legale migratie. Heeft dat gevolgen? Als dat niet zo is kunnen we net zo goed niet tekenen.’’
Ik heb al eerder geschreven dat ik het gevoel heb dat illegaal het nieuwe legaal is gezien er niks tegen illegalen word gedaan.
Ik denk hierbij aan die krakersgroep in Amsterdam bijvoorbeeld.
Dit migratiepact is niet bindend dus iedereen kan maar wat doen.
Ik denk dat we van de regen in de drup komen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 03 nov 2018, 15:54

Tammy schreef:
03 nov 2018, 15:12
,,Er staat dat illegale migratie moet worden vervangen door legale migratie. Heeft dat gevolgen? Als dat niet zo is kunnen we net zo goed niet tekenen.’’
Ik heb al eerder geschreven dat ik het gevoel heb dat illegaal het nieuwe legaal is gezien er niks tegen illegalen word gedaan.
Ik denk hierbij aan die krakersgroep in Amsterdam bijvoorbeeld.
Dit migratiepact is niet bindend dus iedereen kan maar wat doen.
Ik denk dat we van de regen in de drup komen.
Groot voorstander van krakers. Dat zouden ze sowieso legaal moeten maken. Mooie oplossing voor de woningnood.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 03 nov 2018, 16:07

Tuurlijk ben jij een voorstander van kraken Mypos. :mrgreen:
Heerlijk die figuren die niks betalen en de panden smerig en kapot achterlaten.
Lekker je afzetten tegen de overheid enzo.
Wij betalen wel voor ze he ?

Ze hadden trouwens lijstjes dat ze shampoo nodig hadden en dekens en matrassen en nog meer spulletjes.
Heb je dat al gekocht voor ze ?
Dat vragen ze namelijk erbij naast het kraken als illegalen.


En natuurlijk hebben we ook de niet illegale krakers.
Ik ken ze nog uit de jaren 70.
Gewoon Nederlandse jongeren die in hun gekraakte pand zaten te niksen.
Boos op de overheid maar natuurlijk wel uitkering vangen terwijl ze kunnen werken de klaplopers.

Geweldig Mypos.

Peace man :peace: ..............

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 03 nov 2018, 17:46

:post:
Zo is de werkelijkheid.
Alleen mensen die het zelf breed hebben kunnen zo reageren, die voelen de pijn en oneerlijkheid niet die de gewone man ervaart bij uitvreters zoals krakers.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door univers » 03 nov 2018, 17:57

Mypos betaald het met zijn aandelen in bitcoin's.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 03 nov 2018, 21:00

:wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Osiris » 03 nov 2018, 22:05

Niet een klein beetje kortzichtig ??
Nederland heeft steeds meer economische daklozen en opvanghuizen zijn te vol.
Deze daklozen werken gewoon,maar verdienen te weinig om de torenhoge lasten,waaronder de huur te kunnen betalen,verblijven in een opvangcentrum tussen de drugs en alcoholverslaafden.
En dat worden er steeds meer.
Vele alleenstaande werkenden en één-ouder/inkomengezinnen zijn volgend jaar de lul met veel hogere lastenverzwaringen dan vorige jaren.
Zo'n 3 tot 4 keer zoveel als voorgaande jaren
En ze zijn er al twaalf opeenvolgende jaren op achteruit gegaan.
Ook die staan op de lijst om uit hun huis gezet en dakloos te gaan worden en dat met een inkomen wat gewoon door werken verdiend is.
Deze mogen van mij massaal gaan kraken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Osiris » 03 nov 2018, 22:30

Osiris schreef:
03 nov 2018, 22:05
Niet een klein beetje kortzichtig ??
Nederland heeft steeds meer economische daklozen en opvanghuizen zijn te vol.
Deze daklozen werken gewoon,maar verdienen te weinig om de torenhoge lasten,waaronder de huur te kunnen betalen,verblijven in een opvangcentrum tussen de drugs en alcoholverslaafden.
En dat worden er steeds meer.
Vele alleenstaande werkenden en één-ouder/inkomengezinnen zijn volgend jaar de lul met veel hogere lastenverzwaringen dan vorige jaren.
Zo'n 3 tot 4 keer zoveel als voorgaande jaren
En ze zijn er al twaalf opeenvolgende jaren op achteruit gegaan.
Maar ook gepensioneerde stellen,die hun hele leven gewerkt hebben,waarvan pensioen te laag is om de lasten nog te dragen.
Ook deze groep is jarenlang niet ge-indexeerd.
Ook die staan op de lijst om uit hun huis gezet en dakloos te gaan worden en dat met een inkomen wat gewoon door werken verdiend is.
Deze mogen van mij massaal gaan kraken.

Welkom in Nederland, het land wat alleen nog maar goed is voor alles wat boven 1 1/2 X modaal verdient.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 04:26

Tammy schreef:
03 nov 2018, 16:07
Tuurlijk ben jij een voorstander van kraken Mypos. :mrgreen:
Heerlijk die figuren die niks betalen en de panden smerig en kapot achterlaten.
Lekker je afzetten tegen de overheid enzo.
Wij betalen wel voor ze he ?
Afzetten tegen de overheid prima inderdaad. Hoe meer burgerlijke ongehoorzaamheid hoe beter. Het systeem is totaal verknipt en corrupt dus om daar niet in mee te gaan lijkt mij een goed ding. Krakers kraken voor 90% van de tijd panden die al meer dan een jaar leeg staan. Je hebt een heleboel huisjesmelkers en bedrijven die panden gewoon hebben leegstaan. Lijkt mij erg nuttig dat daar dan mensen in gaan wonen die geen huis hebben.


Ze hadden trouwens lijstjes dat ze shampoo nodig hadden en dekens en matrassen en nog meer spulletjes.
Heb je dat al gekocht voor ze ?
Dat vragen ze namelijk erbij naast het kraken als illegalen.
Tammy schreef:
03 nov 2018, 16:07

En natuurlijk hebben we ook de niet illegale krakers.
Ik ken ze nog uit de jaren 70.
Gewoon Nederlandse jongeren die in hun gekraakte pand zaten te niksen.
Boos op de overheid maar natuurlijk wel uitkering vangen terwijl ze kunnen werken de klaplopers.

Geweldig Mypos.

Peace man :peace: ..............
Inderdaad niks mis met jongeren die zitten te niksen. Doen minder kwaad dan jongeren die op Wall Street werken en allerlei ingewikkelde financiele producten verzinnen die ervoor zorgen dat mensen hun huis verliezen..... :peace:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 04:27

Fenna schreef:
03 nov 2018, 17:46
:post:
Zo is de werkelijkheid.
Alleen mensen die het zelf breed hebben kunnen zo reageren, die voelen de pijn en oneerlijkheid niet die de gewone man ervaart bij uitvreters zoals krakers.
Denk je nu dat ik het zelf breed heb? Wat is dat nou weer voor rare conclusie? :rolfl:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 04:28

univers schreef:
03 nov 2018, 17:57
Mypos betaald het met zijn aandelen in bitcoin's.
Waarom gedraag jij je als een kleuter?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 04:29

Osiris schreef:
03 nov 2018, 22:05
Niet een klein beetje kortzichtig ??
Nederland heeft steeds meer economische daklozen en opvanghuizen zijn te vol.
Deze daklozen werken gewoon,maar verdienen te weinig om de torenhoge lasten,waaronder de huur te kunnen betalen,verblijven in een opvangcentrum tussen de drugs en alcoholverslaafden.
En dat worden er steeds meer.
Vele alleenstaande werkenden en één-ouder/inkomengezinnen zijn volgend jaar de lul met veel hogere lastenverzwaringen dan vorige jaren.
Zo'n 3 tot 4 keer zoveel als voorgaande jaren
En ze zijn er al twaalf opeenvolgende jaren op achteruit gegaan.
Ook die staan op de lijst om uit hun huis gezet en dakloos te gaan worden en dat met een inkomen wat gewoon door werken verdiend is.
Deze mogen van mij massaal gaan kraken.
Hear fucking hear.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 04 nov 2018, 07:51

Osiris daklozen in de opvang is iets heel anders.
Die bedoel ik niet, die mensen moeten geholpen worden aan een huis die betaalbaar is voor ze.
Met huursubsidie en meer budgetten moet dat mogelijk worden gemaakt.
Maar niet kraken, kraken is inbreken in iemand anders zijn huis of pand.
Je bent dan een inbreker en dat is gewoon strafbaar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Tammy » 04 nov 2018, 07:57

Mypos schreef :
Inderdaad niks mis met jongeren die zitten te niksen. Doen minder kwaad dan jongeren die op Wall Street werken en allerlei ingewikkelde financiele producten verzinnen die ervoor zorgen dat mensen hun huis verliezen.....

Niks mis met jongeren die zitten te niksen ?
Meen je dat nu werkelijk ?
Maar dan toch wel zonder 1 cent uitkering he ?

Gewoon helemaal geen geld , want werkend Nederland gaat toch niet die klaplopers geld geven of vind jij van wel ?
Als jij je baan verliest pak jij toch ook geen geld aan van de regering ?

Ik bedoel dat kan dan toch niet of dan wel Mypos ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 04 nov 2018, 09:48

Mypos schreef:
04 nov 2018, 04:27
Fenna schreef:
03 nov 2018, 17:46
:post:
Zo is de werkelijkheid.
Alleen mensen die het zelf breed hebben kunnen zo reageren, die voelen de pijn en oneerlijkheid niet die de gewone man ervaart bij uitvreters zoals krakers.
Denk je nu dat ik het zelf breed heb? Wat is dat nou weer voor rare conclusie? :rolfl:
Het slaat niet op jou.
Dit is in zijn algemeenheid bedoeld. :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door univers » 04 nov 2018, 09:58

Waarom gedraag jij je als een kleuter?
:rolfl:

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Fenna » 04 nov 2018, 10:06

Ik ben het gewoon niet eens met krakers die op onze zak leven, zij kunnen ook net als iedereen werken, maar vreten liever uit de staatsruif dan dat ze iets bijdragen.
Dat andere addergebroed waar je over hebt zoals die gasten van Wall street heb ik ook geen hoge pet van op en ja, die veroorzaken meer ellende dan zo'n raddraaier.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 14:05

Tammy schreef:
04 nov 2018, 07:57
Mypos schreef :
Inderdaad niks mis met jongeren die zitten te niksen. Doen minder kwaad dan jongeren die op Wall Street werken en allerlei ingewikkelde financiele producten verzinnen die ervoor zorgen dat mensen hun huis verliezen.....

Niks mis met jongeren die zitten te niksen ?
Meen je dat nu werkelijk ?
Maar dan toch wel zonder 1 cent uitkering he ?

Gewoon helemaal geen geld , want werkend Nederland gaat toch niet die klaplopers geld geven of vind jij van wel ?
Als jij je baan verliest pak jij toch ook geen geld aan van de regering ?

Ik bedoel dat kan dan toch niet of dan wel Mypos ?
Tuurlijk kan dat wel! Onze maatschappij zit vol met klaplopers en mensen die zitten te niksen! Wat dacht je van al die managers die de hele dag niks nuttigs doen? (met bullshit jobs) Ook bij de mensen met enorm veel geld zitten enorm veel klaplopers. Die hoeven ook niks te doen want geld maakt geld.

Wat is dat toch dat er een bepaalde groep mensen in onze maatschappij is dat zich druk maakt om het feit dat een ander niks doet? Kijk toch naar je eigen leven. Richt je energie liever daar op dan dat je een ander helemaal niks gunt.

En ja hoor als ik mijn baan verlies pak ik echt wel geld aan van de regering. Heb ik totaal geen problemen mee. Wat dacht je van het wachtgeld wat politici krijgen?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ’Migratiepact is olifant in de Kamer’

Bericht door Mypos » 04 nov 2018, 14:07

Fenna schreef:
04 nov 2018, 09:48
Mypos schreef:
04 nov 2018, 04:27
Fenna schreef:
03 nov 2018, 17:46
:post:
Zo is de werkelijkheid.
Alleen mensen die het zelf breed hebben kunnen zo reageren, die voelen de pijn en oneerlijkheid niet die de gewone man ervaart bij uitvreters zoals krakers.
Denk je nu dat ik het zelf breed heb? Wat is dat nou weer voor rare conclusie? :rolfl:
Het slaat niet op jou.
Dit is in zijn algemeenheid bedoeld. :roll:
Aha. Nou ik kan die afgunst en jaloezie die de gewone man ervaart ook niet ervaren inderdaad. Gelukkig zijn er ook genoeg gewone mannen die met een instelling als "leven en laten leven" door het leven gaan en zich niet zo druk maken over hoe groot de auto van de buurman is....

Plaats reactie