Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 09 nov 2019, 09:49

herman50 schreef:
09 nov 2019, 09:21
Zat me af te vragen wat zitten die brulkikkers de rest van het jaar te doen ??
Laats zich raden
Handje ophouden bij het UWV en plannen bekokstoven waar ze nu weer als beroeps raddraaier weer rotzooi kunnen schoppen.
Omdat ze de godganse dag niks uitvreten en alleen zich omringen met van die andere wanders krijg je dat uit de krochten van hun hersenen gekke hersenspinsel ontwikkelen.
Laat ze gaan werken en 's avonds moe op de bank ploffen, dan hebben ze niet zoveel onzinnige dingen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 09 nov 2019, 09:52

Ik heb geen idee wat die brulkikkers zoals jij ze noemt Herman50 :mrgreen: de rest van het jaar doen.
Er is wel een activisten cafe in Amsterdam geopend dus ze hoeven zich niet te vervelen.

Ik lees niks meer over die dreigbrieven die deze activisten hebben gestuurd aan bedrijven als ze de intocht sponseren met zwarte pieten dat hun bedrijf negatief door hun in de schijnwerpers word gezet.
Zijn er al aanhoudingen verricht ?
Of is dat al normaal geworden in dit land ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 09 nov 2019, 10:07

denk dat ´t het laatste is Tammy .... men word een beetje moe ervan dus laat ze der gang maar gaan ,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 09 nov 2019, 10:11

Tammy schreef:
09 nov 2019, 09:52
Ik lees niks meer over die dreigbrieven die deze activisten hebben gestuurd aan bedrijven als ze de intocht sponseren met zwarte pieten dat hun bedrijf negatief door hun in de schijnwerpers word gezet.
Zijn er al aanhoudingen verricht ?
Of is dat al normaal geworden in dit land ?
Ik begrijp dit ook niet.
Moeten jij en ik als brave burger dit eens doen.
Je word in de boeien geslagen en haal je de krant en met een beetje pech sta je voor de rechter en krijgt straffen opgelegd.
KOZP en consorten kunnen bruggen blokkeren, dreigbrieven sturen, verkeer hinderen, ambulance's tegenhouden met hun blokkades en ze komen er mee weg, maar als je als Fries hen tegen houdt en een langzaam aan actie wil voeren op een snelweg om kinderen te beschermen tegen hun agressie dan ben je in dit land o zo fout.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 09 nov 2019, 10:25

Als ze de demonstraties nu eens NIET tijdens de intocht houden voorkom je dit.


Ik vind het begrijpelijk dat ouders van kinderen ze dit willen besparen.
En vergeet niet de pro zwarte Pieten organisaties worden ook harder in hun tegen reacties.
Dat moeten ze niet uitvechten tijdens het kinder feest, laten ze hun punt maar maken op een ander tijdstip want er gaan eens slachtoffers vallen.
Want dit wil je ook niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 09 nov 2019, 10:30

:post:
Dat huilende meisje herinner ik me nog, zo zielig om te zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 09 nov 2019, 10:44

heb al vaak tegen mezelf gezegd als je zoiets zag of las , ga naar een bokshal ram die bokszak -of hoe het heet- aan flarde en je zal zien dat het oplucht, ander ga effe lekker sámen de ring in en vecht het dáár uit áls grote mensen.....maar laat de kinderen, kinderen zijn die tijd krijg je namelijk nooit terug .....zijn we toch allemaal klein/kind geweest vroeger?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 11 nov 2019, 09:31

vanmorgen in AD ;; En weer vat de Pietentwist vlam ,,,,Actievoeders KOZP noemen verstoring ´daad van tereur´,,
verder zegt de ´woordvoerder´; W e kunnen ons de mond niet laten snoeren door dreiging [doh] .......dús dat mogen jullie wel tegen de gewone -Nederlandse- burger-s-??? wat een hypociete rotzooi.....het is als een lid van Sint en Pietengilde zegt;;Ik hou m´n hart vast voor wat er nog komt .,,er zijn steeds meer mensen niet bij machte het met woorden te doen, ze zijn woedend,, die boosheid en frustratie komen er nu uit ....< als ze nou ermee wachten tot over zeg 2 generaties, dan zijn de Zwarte Piet eisers ´overleden´ en kunnen ze doen en laten wat ze wille, maar dit is echt helemaal uit de boze....> nou vind ik ook dat de gemeentes hier ´schuld´ aan hebben -óf- onder druk van die SDZP , de roetpieten voorrang geven en de echte Piet verbannen...
wat ik ook niet begrijp is die naam Kick Out Zwarte Piet ,, waarom eerst Engels en dan Nederlands?? we leven in Nederland dus is het Schop´m Deruit Zwarte Piet <oid :evil:>
zou heel hard willen roepen HOU EEN KINDERFEEST EEN KINDERFEEST ,maak er geen politiek spelletje van ................. (daar kunnen lelijke worden staan ),,,,,,....fijne dag nog [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 11 nov 2019, 09:51

:post:
W e kunnen ons de mond niet laten snoeren door dreiging
Waar haalt hij eigenlijk het gore lef vandaan?

Jerry Afriyie stamt zelf af van slavenhandelaren.
Jerry Afriyie is een Ghanees.
“Ghanezen” is de moderne naam voor het volk der Ashanti, zijnde één van de stammen in Afrika die slaven maakten en hielden, en de slaven verkochten aan Arabische en Europese handelaren die per kameel en zeeschip naar de Ghanezen gingen omdat de Ghanezen slaven maakten en hielden en er in handelden.
Dus!
Is Jerry Afriyie is dus veel erger dan een institutioneel racist zoals Nederlanders “institutionele racisten” zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 11 nov 2019, 10:18

In het AD Herman50 een column van Nynke de Jong , hoe ze het opneemt voor de activisten.
Haar columns zijn doorgaans van een zeer droevig slecht niveau en deze is daar geen uitzondering op.
Ze noemt zichzelf naïef zal dat stukje hieronder plaatsen:
De echte verliezer is de vrijheid van meningsuiting. Als je je argument kracht moet bijzetten door geweld te gebruiken, is het geen sterk argument. Als je vindt dat je mensen die er een andere mening op nahouden mag intimideren en bedreigen, draai je de vrijheid van meningsuiting de nek om.

Ik hou nog altijd de hoop dat we in een land wonen waarin we praten verkiezen boven meppen. Maar misschien ben ik naïef.
https://www.ad.nl/binnenland/de-echte-v ... ~a80d4531/


Mevrouw vergeet even de intimiderende brief die Haagse ondernemers hebben ontvangen.
En dan praat zij over vrijheid van meningsuiting de nek omdraaien door pro Zwarte Pieten ?
Laat me niet lachen mevrouw de Jong, die vrijheid is er alleen voor de activisten die u steunt en meer niet.

U bent inderdaad zeer naïef.
Fijn dat u het zelf zegt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 11 nov 2019, 10:23

;P! ;P! [clap],,,,
en dit is voor beide dames reactie ;)
Fenna én Tammy ,,<had na de eerste paar zinnen al een rot smaak in m´n mond, dus gauw verder gegaan :shock: .......fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 11 nov 2019, 10:58

Dank u Herman50. :mrgreen:
Tsja als je zegt dat je Zwarte Piet niet racistisch vind valt dat niet onder vrijheid van meningsuiting , dan ben je bij voorbaat al fout.
Zo hypocriet is dat.
Maar ik ben niks anders gewend van dat soort type activisten , de mond vol van hun recht om te zeggen wat ze vinden maar een ander dat niet gunnen als het niet in hun straatje past.
Natuurlijk zeiden ze dat ze de brief niet zo bedoeld hadden qua intimidatie.
Yeah right .
Vreselijk schijnheilig gedoe altijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 11 nov 2019, 11:54

en dan kon je hier op wachten
Tegenstanders van de roetveegpiet hebben zich verenigd in een stichting die maandag op YouTube een eigen sinterklaasjournaal introduceert. In deze serie zijn de pieten helemaal zwart. Ook wil de groep activisten volgend jaar een alternatieve traditionele intocht zonder roetveegpieten organiseren.
"Wij willen Sinterklaas zoals wij dat vroeger hebben meegemaakt", stelde woordvoerder Andy van Veen van Stichting De Nationale Sint maandag in het NOS Radio 1 Journaal. "Met een zwarte piet en een leuk wit paard. Mensen die vinden dat Piet zwart hoort te zijn, hebben dit jaar geen opties meer om te bekijken."

De NTR, die het Sinterklaasjournaal uitzendt, maakte eerder dit jaar bekend dat in de uitzendingen voortaan alleen nog maar roetveegpieten te zien zullen zijn.
De Nationale Sint maakte vervolgens zelf een journaal. Maandag wordt de eerste aflevering van deze serie op YouTube geplaatst. De Staff van Sinterklaas vertelt over drie Zwarte Pieten die hun pietendiploma moeten halen. Van Veen noemt het "een hele leuke serie".

'Piet zonder zwarte look is verwarrend voor kinderen'

De organisatie, die wordt gefinancierd met donaties van medestanders, zegt volgend jaar ook een eigen intocht van Sinterklaas te gaan organiseren. "Het liefst hopen we deze intocht op televisie uit te kunnen zenden, maar hij zal in elk geval op YouTube te zien zijn", stelt de zegsman. "Er moet een alternatief zijn voor mensen die een echte Zwarte Piet willen."

De Nationale Sint vindt de verschillende journaals en intochten niet verwarrend voor kinderen, aldus Van Veen in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is nu heel verwarrend voor kinderen dat de NTR zijn beeld opdringt, heel dominant. Als je de maskerade en de zwarte look van Piet af haalt, dan gaan kinderen inzien wie die Pieten zijn. Dan herkennen ze ineens de buurman of de supermarktmanager."

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet werd vrijdag aangevallen

Voorstanders van Zwarte Piet belaagden afgelopen vrijdag in Den Haag de actiegroep Kick Out Zwarte Piet, die daar een vergadering hield. Er werden ruiten ingegooid en vuurwerk naar de actievoerders gegooid. De actiegroep heeft zondag laten weten geen vertrouwen meer in de politie te hebben, omdat die de bedreigingen niet serieus zou nemen. (( dat word dan lache jonges!!!!!

Daarom gaat KOZP voortaan haar eigen beveiliging regelen. De politie zegt dit te "betreuren". De komende weken heeft de actiegroep op zeker twaalf plekken demonstraties gepland staan.

De Verenigde Naties, het College van de Rechten van de Mens en de Kinderombudsman oordeelden de afgelopen jaren dat Zwarte Piet een karikatuur is die voedingsbodem voor racisme biedt. Veel gemeenten hebben besloten dit jaar alleen roetveegpieten in te zetten bij de intocht van Sinterklaas.((´stel je vraagt zo´n knakker van de VN wat is Zwarte Pieten?,, beste man geen caricatuur, maar een gezelschapsspel met gewone kaarten,,, maarja hoe kunnen ze het weten als ze steeds maar een kant horen
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 11 nov 2019, 12:01

resultaat peiling op MSN;
'Het zwarte-pietdebat wordt steeds heftiger'
3%
Logisch, beide partijen hebben een punt
10%
De roetveegpiet is een prima compromis
7%
Laat kinderen het beslissen
2%
Ik ben gewoon tegen zwarte piet
78%
Ik ben gewoon voor zwarte piet,,,,, (!!!
is de uitslag niet genoeg veel zeggend??
http://www.msn.com/nl-nl?cobrand=hp.msn ... TDF&inst=1
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 11 nov 2019, 12:06

herman50 schreef:
11 nov 2019, 12:01
resultaat peiling op MSN;
Deze peiling is eenzijdig en manipulatief als mensen alleen kunnen kiezen om tegen zwarte piet te zijn.
Goed opgemerkt Herman50 dat er GÉÉN pro zwarte Piet keuze bij staat.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 11 nov 2019, 12:11

Leuk dat YouTube kanaal. ;P!
Dat het maar een groot succes mag worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 11 nov 2019, 12:15

:hands: :rolleys: mijn idee .... ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door univers » 11 nov 2019, 12:57

Via een eenvoudig kinderfeestje, wordt er veel veel haat en racisme gekweekt.
Nederland tippelt hard achteruit.
Het is de bedoeling tweedracht te zaaien onder de bevolking, en dat lukt aardig.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 11 nov 2019, 14:33

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 11 nov 2019, 14:35

:post: Uni, en laat hert ze nou nog lukke ook
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie