Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gouwepeer

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door gouwepeer » 18 nov 2018, 15:34

Aankomend weekend komen de Black Friday deals ook weer. Gaan de actievoerders daar ook tegen protesteren of vinden ze korting op producten dan weer wel kunnen?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Vitharr » 18 nov 2018, 17:01

Mypos schreef:
18 nov 2018, 11:17
Goh daar zijn we wel heel snel beland dan...Dan zul je met geweld je visie op moeten leggen? Als iemand een andere mening heeft zul je met geweld je visie op moeten leggen? Seriously???
Waar zijn we heel snel beland dan? Je lijkt me niet te willen/kunnen begrijpen. Als je voor de confrontatie kiest en op die manier je gelijk wil halen zul je bovengemiddelde druk op de ander uit moeten oefenen. Dat heet 'de ander geweld aan doen'. Seriously!
Mypos schreef:
18 nov 2018, 11:17
Jij stelt neutraal te zijn in de discussie maar dat ben je absoluut niet. Ik ook niet meer trouwens merk ik wel. Maar dan sta ik dus meer aan de kant van de anti zwarte piet dan van de anti anti zwarte piet.....
Ik sta wel degelijk neutraal in de Zwarte Pietendiscussie. Ik sta dat niet in de discussie over de discussie. Je schrijft over DE anti zwarte piet. Doel je dan op degene die Sinterklaas wil vermoorden, degene die chocolade Zwarte Pietengezichtjes in een winkel in staat te drukken, degene die zich bij een demonstratie niet aan de regels wil houden, de demonstrant die zich wel aan de regels wil houden of degenen die een geciviliseerd debat aan wil gaan en ook tegen de demonstraties is?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Vitharr » 18 nov 2018, 20:35

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 19 nov 2018, 02:34

Tardis schreef :
Ja, ik kom even gedag zeggen Tammy. Als ik nog eens wat te melden heb over een of ander onderwerp kom ik weer langs.
Ok tot dan Tardis. :grin: [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 19 nov 2018, 02:40

Vitharr wat vind jij van die Soros ?
Ik lees jouw linken net, word je niet vrolijk van.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 19 nov 2018, 09:21

Mypos schreef:
18 nov 2018, 11:17
Goh daar zijn we wel heel snel beland dan...Dan zul je met geweld je visie op moeten leggen? Als iemand een andere mening heeft zul je met geweld je visie op moeten leggen? Seriously???
Anti zwarte Piet wil het liefst niet anders.
"Mitchell Esajas, oprichter van New Urban Collective en één van de gezichten van de anti-Zwarte Piet beweging, reageerde daarop: “Ik hoop dat jullie dit jaar iets doen, vreedzaam of niet!”
Of;
"Gezicht van de anti-Zwarte Piet beweging is Jerry Afriyie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP).
“Het is oorlog,” riep hij vorig jaar tijdens een betoging van de radicaal-linkse beweging Antifa.
Hij zei verder dat je de ruimte moet krijgen om met een knuppel naar een intocht te gaan. Vanwege zijn uitspraken werd KOZP opgenomen in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland.
Bron; https://www.ninefornews.nl/zwarte-piet- ... aan-soros/

Ik vind het niet meer dan normaal als je dit soort uitlatingen doet mensen in de verdediging schieten en hun kinderen willen beschermen, want van mensen die dit uitkramen kan je van alles van verwachten.
Ze roepen de agressie zelf over zich af door hun gedreig en gedram, want een normaal gesprek is met die dramneuzen niet te voeren, ze willen maar één ding, hun zin krijgen ten koste van alles.
Ze zullen de druk steeds verder opvoeren tot dat het een clash word.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 19 nov 2018, 09:37

als ik zo de krant lees schaam ik me voor die eikels - beide kanten- die een kinderfeest zo naar de kl-- duivel weten te helpen ... heb op Belgie gekeken alles zonder weerklank het grote boek werd zélf gedragen door 2 échte zwarte pieten ,, máár er waren dus ook veeg grijs en weet ik wat voor pieten..... jammer dat men het hier niet snapt Kinderfeest ....... fijne
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 19 nov 2018, 09:41

Moet je dit filmpje eens zien.

Halverwege komt er een zwarte Piet en die bied de tegenstanders een zakje snoep en Piet word afgevoerd want dat was opruiing.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door univers » 19 nov 2018, 09:43

Ze roepen de agressie zelf over zich af door hun gedreig en gedram, want een normaal gesprek is met die dramneuzen niet te voeren, ze willen maar één ding, hun zin krijgen ten koste van alles.
Mypos, hier wordt je een spiegel voorgehouden, je bent geen haar beter.
Als jij je zin niet krijgt, wordt iedereen voor alles uitgemaakt.
Gebrek aan verstandelijk vermogen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 19 nov 2018, 12:10

:post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Osiris » 19 nov 2018, 12:40

Jaren geleden zag je bij de vreedzame Occupy beweging ook steeds meer uitlokking van geweld ontstaan.
Wat bleek later ; door George Soros ingehuurde 'acteurs' infiltreerden de Occupy beweging en waren degenen die het geweld telkens deden ontstaan.
Zo kwam Occupy in een kwaad daglicht te staan.

Deze lui duiken bij verschillende soorten protesten op en worden agent provocateurs genoemd.
Destijds werden foto's getoond ( ik geloof door David Icke ) van verschillende soorten van protesten,waar elke keer dezelfde ingehuurde/geinfiltreerde personen aan de frontlinie stonden en geweld uitlokten.
En zo word het vreedzame karakter van wat voor protest dan ook, dus elke keer verstoord.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Osiris » 19 nov 2018, 12:55

Heb al eerder gesteld dat het hele anti zwarte piet gebeuren juist discriminatie veroorzaakt.
Kleine kinderen maken op die leeftijd geen verschil tussen zwart en wit.

Door te beinvloeden dat zwarte piet fout is,zullen deze kleine kinderen op latere leeftijd zwart als fout gaan zien en wit als goed.
Daarnaast ook nog eens de associatie met angst en geweld ,als protesten dus uit de hand lopen.

Met alle gevolgen van dien.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door univers » 19 nov 2018, 13:27

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Fenna » 19 nov 2018, 14:17

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Susan » 19 nov 2018, 16:33

univers schreef:
19 nov 2018, 09:43
Ze roepen de agressie zelf over zich af door hun gedreig en gedram, want een normaal gesprek is met die dramneuzen niet te voeren, ze willen maar één ding, hun zin krijgen ten koste van alles.
Mypos, hier wordt je een spiegel voorgehouden, je bent geen haar beter.
Als jij je zin niet krijgt, wordt iedereen voor alles uitgemaakt.
Gebrek aan verstandelijk vermogen.
:shock: [think]
Maak jij hier niet een grote vergissing Univers?
Ik las het volgende namelijk en die zin die jij aanhaalde was door Fenna geschreven, niet door Mypos.
Fenna schreef:
19 nov 2018, 09:21
"Mitchell Esajas, oprichter van New Urban Collective en één van de gezichten van de anti-Zwarte Piet beweging, reageerde daarop: “Ik hoop dat jullie dit jaar iets doen, vreedzaam of niet!”
Of;
"Gezicht van de anti-Zwarte Piet beweging is Jerry Afriyie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP).
“Het is oorlog,” riep hij vorig jaar tijdens een betoging van de radicaal-linkse beweging Antifa.
Hij zei verder dat je de ruimte moet krijgen om met een knuppel naar een intocht te gaan. Vanwege zijn uitspraken werd KOZP opgenomen in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland.
Bron; https://www.ninefornews.nl/zwarte-piet- ... aan-soros/

Ik vind het niet meer dan normaal als je dit soort uitlatingen doet mensen in de verdediging schieten en hun kinderen willen beschermen, want van mensen die dit uitkramen kan je van alles van verwachten.
Ze roepen de agressie zelf over zich af door hun gedreig en gedram, want een normaal gesprek is met die dramneuzen niet te voeren, ze willen maar één ding, hun zin krijgen ten koste van alles.
Ze zullen de druk steeds verder opvoeren tot dat het een clash word.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 19 nov 2018, 16:34

Wat zielig dat huilende kindje. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door univers » 19 nov 2018, 17:34

Maak jij hier niet een grote vergissing Univers?
Nee Suus.
Ik toon hem enkel maar waar hij mee bezig is.
De spiegel voorhouden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 20 nov 2018, 00:29

Vitharr schreef:
18 nov 2018, 17:01
Mypos schreef:
18 nov 2018, 11:17
Goh daar zijn we wel heel snel beland dan...Dan zul je met geweld je visie op moeten leggen? Als iemand een andere mening heeft zul je met geweld je visie op moeten leggen? Seriously???
Waar zijn we heel snel beland dan? Je lijkt me niet te willen/kunnen begrijpen. Als je voor de confrontatie kiest en op die manier je gelijk wil halen zul je bovengemiddelde druk op de ander uit moeten oefenen. Dat heet 'de ander geweld aan doen'. Seriously!
Mypos schreef:
18 nov 2018, 11:17
Jij stelt neutraal te zijn in de discussie maar dat ben je absoluut niet. Ik ook niet meer trouwens merk ik wel. Maar dan sta ik dus meer aan de kant van de anti zwarte piet dan van de anti anti zwarte piet.....
Ik sta wel degelijk neutraal in de Zwarte Pietendiscussie. Ik sta dat niet in de discussie over de discussie. Je schrijft over DE anti zwarte piet. Doel je dan op degene die Sinterklaas wil vermoorden, degene die chocolade Zwarte Pietengezichtjes in een winkel in staat te drukken, degene die zich bij een demonstratie niet aan de regels wil houden, de demonstrant die zich wel aan de regels wil houden of degenen die een geciviliseerd debat aan wil gaan en ook tegen de demonstraties is?
Als jij hier beweert dat een demonstrant die zich niet precies aan de regels houdt het verdient om in elkaar getimmerd te worden dan sta je nou niet bepaald neutraal in deze discussie....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 20 nov 2018, 00:34

Osiris schreef:
19 nov 2018, 12:40
Jaren geleden zag je bij de vreedzame Occupy beweging ook steeds meer uitlokking van geweld ontstaan.
Wat bleek later ; door George Soros ingehuurde 'acteurs' infiltreerden de Occupy beweging en waren degenen die het geweld telkens deden ontstaan.
Zo kwam Occupy in een kwaad daglicht te staan.

Deze lui duiken bij verschillende soorten protesten op en worden agent provocateurs genoemd.
Destijds werden foto's getoond ( ik geloof door David Icke ) van verschillende soorten van protesten,waar elke keer dezelfde ingehuurde/geinfiltreerde personen aan de frontlinie stonden en geweld uitlokten.
En zo word het vreedzame karakter van wat voor protest dan ook, dus elke keer verstoord.
Klopt. En dat zie je overal gebeuren. Mensen die te naief zijn trappen hier in en laten zich in de wij tegen zij modus uitspelen. Net als hier met de zwarte pieten discussie ook weer gebeurt.

Ik ben nog bij de Occupy beweging geweest trouwens voor een korte tijd. Wist je dat Ons Geld daar is ontstaan? Zo zie je maar wat zoiets kan bewerkstelligen. Ons Geld heeft in korte tijd al enorm veel voor elkaar gekregen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 20 nov 2018, 00:35

Osiris schreef:
19 nov 2018, 12:55
Heb al eerder gesteld dat het hele anti zwarte piet gebeuren juist discriminatie veroorzaakt.
Kleine kinderen maken op die leeftijd geen verschil tussen zwart en wit.

Door te beinvloeden dat zwarte piet fout is,zullen deze kleine kinderen op latere leeftijd zwart als fout gaan zien en wit als goed.
Daarnaast ook nog eens de associatie met angst en geweld ,als protesten dus uit de hand lopen.

Met alle gevolgen van dien.
Zwart als slecht en wit als goed is niet iets puur van zwarte piet hoor. Die symboliek gaat veel dieper en is ook in vele culturen aanwezig.

Plaats reactie