Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 17 nov 2018, 14:13

In EIndhoven gaat het ook fout, men kon erop wachten.
Zag ook even intocht in Scheveningen op tv, daar gewoon Zwarte Pieten.
Dieuwertje mag van mij plaats ruimen, wat een troosteloze verschijning.
Zet er een Zwarte Piet voortaan neer een zogenaamde journalisten Piet die al vooruit is gereisd.
Is dat niet enig bedacht door mij ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Vitharr » 17 nov 2018, 14:18

Of bezuinig die Pieten weg en bezorg met DHL. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 17 nov 2018, 14:22

Hè bah VItharr dat is saai. :mrgreen:
Nee hoor Pietje moet blijven. [jaja]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Vitharr » 17 nov 2018, 14:23

Dan verkleden we de bezorgers als Zwarte Pet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 17 nov 2018, 14:37

Dat is ook enig bedacht Vitharr. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 17 nov 2018, 14:49

taigitu schreef:
17 nov 2018, 13:05
Tammy schreef:
17 nov 2018, 11:33
KOZP annuleert busreis naar Den Helder.

’Onredelijke eisen’

KOZP klaagt in een persbericht dat er vanaf het begin ’zeer beperkende voorwaarden’ werden opgelegd, waaronder het inhuren van verplichtte professionele beveiligers, en dat de politie blijkbaar nieuwe ’onredelijke eisen’ hebben opgeworpen vanwege angst voor een blokkade.
„Er was reeds een bus gereserveerd om de groep van Amsterdam naar Den Helder te brengen. Op vrijdagavond na 22.00 uur werd KOZP door de politie vrijwel gedwongen om de busreis af te blazen”, aldus de organisatie, die verder niet vertelt waar die ’dwang’ dan uit bestond.
Ik snap niet dat ze het lef hebben om te klagen.
Zo'n intocht kost de gemeente heel veel geld en dat is prima want daar betalen we belasting voor.
Maar als een stel oproerkraaiers (democratische) toestemming hebben om protesteren
op een normale manier, maar al van tevoren kan worden ingeschat dat het uit de hand kan gaan lopen,
moeten ze niet raar opkijken dat ze zelf voor de bijkomende kosten van hun actie op draaien.
Bussen worden geregeld, mensen geven zich op om mee te gaan, het hele circus wordt door ze geregeld.....
en dan wordt er geklaagd omdat ook de financlële randvoorwaarden van zo'n actie eigen rekening komt?
Ze mogen blij zijn dat de extra kosten van hun actie door de gemeente niet wordt doorberekend aan hun......
Maar ik ben blij dat dit aanleiding is om die actie om die redenen af te blazen.
Op zo'n actie komen ook hobby-relschoppers af zoals we konden constateren bij bijeenkomsten
over de vluchtelingenopvang die gemeentes in de afgelopen periode organiseerde.
Dus verplichte professionele beveiligers inhuren kan flink in de papieren lopen.

Maar 't komt goed'..... we kunnen gewoon wachten, want het probleem lost zich vanzelf op.
Door de anti-piet-acties-acties, die extreem in beeld komen om hun mening kenbaar te maken en te proberen
hun mening aan anderen op te leggen, zorgt ervoor dat er straks geen enkele gemeente zich beschikbaar
stelt om de intocht van Sinterklaas op zich te nemen. Weer een verdwenen traditie.....? Ik hoop het niet.

Even zomaar een opmerking:
Is het eigenlijk ooit opgevallen dat Zwarte Piet vroeger onze Witte-kinderen in de zak stopte?
Want in mijn jeugd kende ik geen enkel donker getint kind in mijn omgeving.
Zou je dat ook onder racisme kunnen rekenen, met terugwerkende kracht dan.

Afbeelding


Expositie 'Zwarte Piet in spotprenten'


Afbeelding
Zwarte Piet stopt in Duitsland de leden van de katholieke jeugdbond in de zak van de Hitlerjugend.
Charles Boost in De Tijd, 6 december 1936. (Afbeelding aangeleverd)

HOORN - Al zo’n 150 jaar worden Sinterklaas en Zwarte Piet in spotprenten afgebeeld.
Voor het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn reden om te laten zien hoe met name Zwarte Piet werd gebruikt en afgebeeld in spotprenten en cartoons.
De expositie 'Zwarte Piet in spotprenten' is tot en met 6 december te zien.

Onderzoeker Jan de Bas onderzocht duizenden edities van meer dan honderd verschillende bladen en kranten en schreef er een mooi boek over.
In het boek 'Kom maar binnen. Zwarte Piet in spotprenten 1871-2017' stelt hij zich onder andere de volgende vragen: waar gingen de prenten over?
Welke rol speelde Zwarte Piet op de prenten? Werd Zwarte Piet stereotiep weergegeven?

Welke invloed had de zwartepietendiscussie aan het begin van de 21e eeuw op de zwartepietenprent?


De expositie geeft een mooi overzicht van zijn bevindingen en toont een selectie uit 150 jaar spotprenten van Zwarte Piet.
Politieke figuren als Luns, Lubber, Kok en Van Agt werden in de vorige eeuw veelvuldig als Sinterklaas of zijn hulpje afgebeeld.
Maar ook Hitler en Mussolini haalden als piet of heiligman in spotprenten de kranten of tijdschriften.

Bezuinigingen, politieke omwentelingen, maatschappelijke discussies, allemaal goed voor een cartoon rond het sinterklaas-thema.

Museum van de 20e Eeuw, Krententuin 24, Hoorn.
Wij betalen inderdaad allemaal belasting om dit soort tradities mogelijk te maken. Dan zou het raar zijn als er niet gedemonstreerd mag worden door mensen die ook belasting betalen hiervoor. Demonstreren is een democratisch recht van de mens.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door univers » 17 nov 2018, 15:04

Dan zou het raar zijn als er niet gedemonstreerd mag worden door mensen die ook belasting betalen hiervoor.
Dat zijn de mensen die aan de paal lopen, en enkel maar hun hand ophouden en profiteren van de Nederlandse werkman.
Demonstreren is een democratisch recht van de mens.
Ben ik met je eens.
Maar misbruik niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 17 nov 2018, 15:20

univers schreef:
17 nov 2018, 15:04
Dan zou het raar zijn als er niet gedemonstreerd mag worden door mensen die ook belasting betalen hiervoor.
Dat zijn de mensen die aan de paal lopen, en enkel maar hun hand ophouden en profiteren van de Nederlandse werkman.
Demonstreren is een democratisch recht van de mens.
Ben ik met je eens.
Maar misbruik niet.
Hele rare bevooroordeelde reactie weer. Het is zaterdag, de dag waarop de Nederlandse werkman vrij is. En ook al zouden er mensen tussen zitten met een uitkering so what? De grootste uitkeringstrekkende zielepieten zijn vaak de mensen aan de zijlijn die alles af lopen te kraken. Mensen die de straat opgaan en gaan demonstreren doen in ieder geval wat!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Witte wel » 17 nov 2018, 16:31

Iedereen heeft het recht te demonstreren. Als men dan afwijkt van de aangewezen locaties of men gewelddadig gaat worden dan dient de handhaving op te treden zoals bij iedere buitensporige demonstratie. En indien noodzakelijk de harde hand toepassen.
Doet de overheid dit niet dan zal het volk dat zelf gaan doen. Het volk heeft na 5 december een heel jaar de tijd om daar over na te denken en zal daar zeker een weg in vinden. Als de overheid niet optreedt dan doet het volk dat zelf. Zitten we daar nu echt op te wachten kan men zich afvragen en is dit goed voor de samenleving.
Het creëren van chaos en verdeling heeft geen gunstig effect op de samenleving maar kan in sommige gevallen omslaan zodat het volk er voordeel uit kan halen. Laten we daar van uit gaan. Volgend jaar zal men beter gaan organiseren want de overheden blijven in gebreken. Uit berichtgevingen nu blijkt al dat de handhaving het maar amper aan kan. Triest toch. Dus het volk moet zelf organiseren.
Laat de oproer dan maar via media lopen en de tegenaanval op de achtergrond dan komt het vast nog wel eens goed in dit land.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tardis » 17 nov 2018, 19:39

Het in mijn ogen abjecte idee om de mensheid op te delen in twee groepen ('zwart' en 'wit') is ergens in de jaren '70 in de USA ontstaan en is de oorzaak van de ellende.

Toen negroïde mensen zichzelf nog niet als zwart omschreven was er niets mis met zwarte Piet. Zwarte Piet is zwart als roet omdat hij schoorsteenveger is en als knecht in dienst is van de goede Sint. Ik stond als kleuter sinterklaasliedjes te zingen bij mijn schoen die ik bij de schoorsteen had gezet, zodat zwarte Piet er doorheen kon klimmen en een snoepje, koekje, klein cadeautje in mijn schoen achter te laten. Maar leg het concept kachel en schoorsteen maar eens uit aan iemand afkomstig uit de overzeese gebiedsdelen waar het zo warm is dat de mussen er van het dak vallen.

Sinds de mensheid verdeeld is volgens het racistische concept 'zwart/wit' schieten veel mensen die van niets weten bij het horen van zwarte Piet of black Peter meteen in de racistische reflex. `We worden met black Peter belachelijk gemaakt.' hoorde ik iemand die in het Caraïbisch gebied woont beweren. En daar werd meteen de slavernij met de haren bij gesleept, alsof pieterman knecht een slaaf zou zijn. Wat aanvankelijk een misverstand was werd een soort geloof en dat geloof wordt nu een stok om mee te meppen. Dit loopt uit de hand.

Zwarte Piet, het is maar net wat je er in wilt zien, een karikatuur van een neger, als je hoofd vergiftigd is door racisme. Zwarte Piet is als een Rorschach test. Je weet wel, die willekeurig ontstane inktvlekken die iemand te zien krijgt en dan moet vertellen waar die vlekken op lijken. Kennen jullie die mop van die oversexte man? Hij zat bij de psycholoog en kreeg de eerste inktvlek onder ogen. `Twee grote blote tieten'. Bij de tweede inktvlek: `Twee scharende lesbo's'. Bij de derde inktvlek: `een vrouw met enorme schaamlippen.' `Stop maar' zij de psycholoog. `Het is me al duidelijk, u heeft een obsessie met sex'. `Wel ja, nou wordt'ie helemaal mooi! riep de man, `U bent die smeerlap die me al die vieze plaatjes laat zien.'
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door univers » 17 nov 2018, 20:10

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door taigitu » 17 nov 2018, 20:37

Mypos schreef:
17 nov 2018, 14:49
Wij betalen inderdaad allemaal belasting om dit soort tradities mogelijk te maken. Dan zou het raar zijn als er niet gedemonstreerd mag worden door mensen die ook belasting betalen hiervoor. Demonstreren is een democratisch recht van de mens.
Wie zegt dat ze niet mogen demonstreren....?
Ze krijgen zelfs een apart stuk toegewezen ondanks het feit dat deze anti-groeperingen
zich opdringen aan degenen die wel een gezellige aankomst van Sinterklaas willen vieren
met kun kinderen. Ze worden alleen tegen gehouden omdat ze dit kinderfeest willen
verstoren en wel op zo'n manier dat het kinderen trauma's op kan leveren.
Laat hen, als protest, een eigen Sinterklaasfeest organiseren met alleen witte pietjes
naast de gebruikelijke aankomst van Sinterklaas. En aan de hand daarvan kan je aan kinderen
uitleg geven van het hoe en waarom van die verschillen. Ik denk dat dat minder schadelijk is
en misschien een omslag in een samengaan van beide feesten kan opleveren in de toekomst.
Kinderen moeten geen getuige zijn van een revolutie die door de ouders wordt gevoerd.
Geef ze de tijd en geestelijke ruimte om kind te zijn en niet besmet worden met het
fanatisme dat sommige volwassen laten zien.


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door taigitu » 17 nov 2018, 21:10

OM onderzoekt intocht Sint Eindhoven

Zaterdag - 17 november 2018

EINDHOVEN - Er komt een strafrechtelijk onderzoek naar de wanordelijkheden in Eindhoven rondom de intocht van Sinterklaas.
Dat meldde de politie zaterdag. Er werden in totaal zes arrestaties verricht.


Ongeregeldheden bij de intocht van Sinterklaas in Eidhoven.

Een flinke groep voetbalhooligans zocht zaterdag eerder op het Catharinaplein in Eindhoven de confrontatie met demonstranten
van protestgroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP). In totaal werden zes personen aangehouden voor onder meer openlijke geweldpleging.
„Ze gooiden met blikjes bier en eieren. Ook werd een agent geschopt.” KOZP hield zich aan de afspraken, aldus de politie.
De demonstranten moesten in veiligheid worden gebracht.

Het strafrechtelijk onderzoek richt zich op het opsporen van mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan strafbare feiten tijdens en rond de demonstratie.
Naast openlijke geweldpleging gaat het onder meer om het scanderen van discriminerende en racistische leuzen.
Camerabeelden zullen worden bekeken. De politie heeft tegen supporters meerdere keren de wapenstok gebruikt,
een aantal van hen raakte daarbij waarschijnlijk gewond.

Volgens burgemeester John Jorritsma van Eindhoven is er een grens overschreden.
„In Nederland mag iedereen in vrijheid zijn mening uiten. Maar eerlijk gezegd kon van een vrije meningsuiting nauwelijks sprake zijn
door het zeer intimiderende gedrag van een heel grote groep agressieve, onaangekondigde hooligans.”

Jorritsma: „Scheldpartijen, beledigende spreekkoren, ophitsen, het gooien van eieren.
Het is echt een wonder dat de vreedzame demonstranten het nog zo lang vol hielden.
Ik moet als burgemeester het recht op vrije meningsuiting bewaren. Dat is vandaag onmogelijk gemaakt.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2811510 ... -eindhoven




Afbeelding

Hier gebeurde nu wat ik al eerder schreef.
Deze hooligans worden hebben als hobby de orde te verstoren en genieten hiervan.
Dus wat mooier voor ze als ze zich kunnen uitleven op een groep demonstranten die 'flink
aan de weg hebben getimmerd'. Voor hen is het een soort uitje om je 'eens flink uit te leven'....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 18 nov 2018, 00:13

taigitu schreef:
17 nov 2018, 20:37
Mypos schreef:
17 nov 2018, 14:49
Wij betalen inderdaad allemaal belasting om dit soort tradities mogelijk te maken. Dan zou het raar zijn als er niet gedemonstreerd mag worden door mensen die ook belasting betalen hiervoor. Demonstreren is een democratisch recht van de mens.
Wie zegt dat ze niet mogen demonstreren....?
Ze krijgen zelfs een apart stuk toegewezen ondanks het feit dat deze anti-groeperingen
zich opdringen aan degenen die wel een gezellige aankomst van Sinterklaas willen vieren
met kun kinderen. Ze worden alleen tegen gehouden omdat ze dit kinderfeest willen
verstoren en wel op zo'n manier dat het kinderen trauma's op kan leveren.
Laat hen, als protest, een eigen Sinterklaasfeest organiseren met alleen witte pietjes
naast de gebruikelijke aankomst van Sinterklaas. En aan de hand daarvan kan je aan kinderen
uitleg geven van het hoe en waarom van die verschillen. Ik denk dat dat minder schadelijk is
en misschien een omslag in een samengaan van beide feesten kan opleveren in de toekomst.
Kinderen moeten geen getuige zijn van een revolutie die door de ouders wordt gevoerd.
Geef ze de tijd en geestelijke ruimte om kind te zijn en niet besmet worden met het
fanatisme dat sommige volwassen laten zien.


Afbeelding
Waarom zou een demonstratie kinderen in godsnaam trauma's bezorgen? Weet je wat kinderen trauma's bezorgd? Van die mafklappers die zo hard roepen dat ze de lieve kindertjes willen beschermen en dan gaan lopen vechten. Dat bezorgd kinderen trauma's....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door herman50 » 18 nov 2018, 07:20

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Vitharr » 18 nov 2018, 08:59

Mypos schreef:
18 nov 2018, 00:13
Waarom zou een demonstratie kinderen in godsnaam trauma's bezorgen? Weet je wat kinderen trauma's bezorgd? Van die mafklappers die zo hard roepen dat ze de lieve kindertjes willen beschermen en dan gaan lopen vechten. Dat bezorgd kinderen trauma's....
Zelfs in die verwrongen voorkeursvisie geef je zelf redenen dus wat is je punt nou eigenlijk?

Het is in de boze wereld een bekend feit dat bedreiging van partner of kinderen leidt tot primitief gedrag. Daarom proberen we omgangsvormen te hanteren. Met demonstreren oefen je een grondrecht uit. De protesten van gisteren gaan tegen de gemiddelde Nederlandse fatsoensnorm in omdat wij kinderen liever niet bij domme volwassen twisten betrekken. De gemiddelde mens is gevoeliger voor het tweede verschijnsel. Dat is vrij eenvoudige conflict-psychologie.

Ik heb mijn tijd verspild aan je Sylvana propaganda en zag niets nieuws. Haar perceptie is niet de mijne. Een politicus geeft haar de waardevolle tip om het woord racisme niet te gebruiken als ze er effectief tegen wil strijden. Zij snapt daar niets van (mede door haar perceptie) en denkt dat confrontatie de beste oplossing is. Dan zul je met geweld je visie op moeten leggen. Van politiek heeft ze daarom duidelijk geen kaas gegeten. Ze wil haar zin doordrijven omdat die van anderen haar niet bevalt. De pot verwijt de ketel...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Mypos » 18 nov 2018, 11:17

Vitharr schreef:
18 nov 2018, 08:59
Mypos schreef:
18 nov 2018, 00:13
Waarom zou een demonstratie kinderen in godsnaam trauma's bezorgen? Weet je wat kinderen trauma's bezorgd? Van die mafklappers die zo hard roepen dat ze de lieve kindertjes willen beschermen en dan gaan lopen vechten. Dat bezorgd kinderen trauma's....
Dan zul je met geweld je visie op moeten leggen. Van politiek heeft ze daarom duidelijk geen kaas gegeten. Ze wil haar zin doordrijven omdat die van anderen haar niet bevalt. De pot verwijt de ketel...
Goh daar zijn we wel heel snel beland dan...Dan zul je met geweld je visie op moeten leggen? Als iemand een andere mening heeft zul je met geweld je visie op moeten leggen? Seriously???

Jij stelt neutraal te zijn in de discussie maar dat ben je absoluut niet. Ik ook niet meer trouwens merk ik wel. Maar dan sta ik dus meer aan de kant van de anti zwarte piet dan van de anti anti zwarte piet.....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Susan » 18 nov 2018, 12:23

Tardis schreef:
17 nov 2018, 19:39
Het in mijn ogen abjecte idee om de mensheid op te delen in twee groepen ('zwart' en 'wit') is ergens in de jaren '70 in de USA ontstaan en is de oorzaak van de ellende.

Toen negroïde mensen zichzelf nog niet als zwart omschreven was er niets mis met zwarte Piet. Zwarte Piet is zwart als roet omdat hij schoorsteenveger is en als knecht in dienst is van de goede Sint. Ik stond als kleuter sinterklaasliedjes te zingen bij mijn schoen die ik bij de schoorsteen had gezet, zodat zwarte Piet er doorheen kon klimmen en een snoepje, koekje, klein cadeautje in mijn schoen achter te laten. Maar leg het concept kachel en schoorsteen maar eens uit aan iemand afkomstig uit de overzeese gebiedsdelen waar het zo warm is dat de mussen er van het dak vallen.
;P!
Dat is prima uit te leggen aan veel mensen die geen kachels/verwarming nodig hebben omdat het daar overdag immer boven de 25 graden is.
Die begrijpen dit sinterklaasfeest ook zoals bedoeld is en wij het hier gewend zijn. Velen deden/doen daar zelfs aan mee sinds ze hier in ons land zijn komen wonen. Ik ken bijv heel veel mensen die daar vandaan komen, die van een licht getinte huidskleur tot heel donker getint zijn, die hier in ons land zelfs voor sinterklaas en zwartepiet speelden op hun werk, waar voor de kinderen van de werknemers sinterklaasfeesten werden georganiseerd. Ook hun eigen kinderen werden wel als zwartepietjes verkleed en zelfs nog donkerder geschminkt indien ze van zichzelf een licht getinte huidskleur hadden....
Sinds de mensheid verdeeld is volgens het racistische concept 'zwart/wit' schieten veel mensen die van niets weten bij het horen van zwarte Piet of black Peter meteen in de racistische reflex. `We worden met black Peter belachelijk gemaakt.' hoorde ik iemand die in het Caraïbisch gebied woont beweren. En daar werd meteen de slavernij met de haren bij gesleept, alsof pieterman knecht een slaaf zou zijn. Wat aanvankelijk een misverstand was werd een soort geloof en dat geloof wordt nu een stok om mee te meppen. Dit loopt uit de hand.
Precies Tardis, en velen misbruiken dit om lekker rotzooi te trappen door er vanalles bij te slepen, wat 'besmettelijk' blijkt te zijn, want hiervoor hadden 'ze' nooit last van Sinterklaas en zijn zwarte Piet als hulp, tót ze zich dit aan lieten praten, blijkbaar nooit eerder er zelf over nagedacht ook...

Zó kan het dus ook nú nog:

Gisteren

Intocht Sinterklaas op Curaçao met stoomboot, Zwarte Piet en trommels

Voor een demonstratie van Kick Out Zwarte Piet op Curaçao was nauwelijks animo. De pieten waren dit jaar zwarter dan de afgelopen jaren.

Zie hier het video filmpje:
https://nos.nl/video/2259710-intocht-si ... mmels.html
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tammy » 18 nov 2018, 12:28

Wat leuk dat filmpje Susan. :grin:
Moet je toch kijken , die hebben daar dus geen moeite mee.

Even offtopic:

Tardis , leuk je weer te zien hier. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Kort geding tegen intocht Sinterklaas

Bericht door Tardis » 18 nov 2018, 15:16

Ja, ik kom even gedag zeggen Tammy. Als ik nog eens wat te melden heb over een of ander onderwerp kom ik weer langs. [wave]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie