Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Tammy » 16 dec 2018, 16:45

Altijd leuk om de geschiedenis te zien van een volk Taigitu, ook de Nederlandse. :grin:
Vond interessant om te lezen.
Maar nu zitten we in 2018 en zijn er ook andere regels.
Wat vroeger heel gebruikelijk was is nu niet meer zo vanzelfsprekend.
En we zijn natuurlijk in dit deel van de wereld de moderne tijd ingegaan.
Allemaal veranderingen en dat gaat gepaard met regels die ook gehandhaafd moeten worden.

Het stuk wat Vitharr laat zien zou je met muiterij om in oude termen te praten kunnen omschrijven.
Dit moet mij toch strafbaar lijken om zo arrogant je niks van de regels en wetten aan te willen trekken.
Ik mag toch hopen dat deze mensen flink worden aangepakt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door taigitu » 16 dec 2018, 19:11

Vitharr schreef:
16 dec 2018, 14:26
Kukenheim: 'Wilders premier? Dan Amsterdam een republiek'

Als PVV-leider Geert Wilders na de verkiezingen premier wordt, is de oprichting van de republiek Amsterdam niet ver weg. Daarvoor heeft D66-wethouder Simone Kukenheim zaterdag gepleit.

DOOR: PATRICK MEERSHOEK 4 FEBRUARI 2017, 18:45
Kukenheim sprak zaterdag over zo'n staatsvorm toen ze spreker was op de nieuwjaarsreceptie van het slavernij-instituut Ninsee in Amsterdam. De wethouder hield een pleidooi voor een activistische opstelling van de stad tegen racisme en onverdraagzaamheid.

"Rebellie past onze stad als een handschoen," zei Kukenheim met een verwijzing naar de hoge notering van de PVV in de peilingen. "Dat betekent dat we als diverse en tolerante stad ook niet moeten aarzelen om tegen de landelijke trend in te gaan."

De wethouder zei trots te zijn op de Amsterdammers die dagelijks tegen racisme strijden. "Amsterdammers mogen niet tegen elkaar worden opgezet en uitgespeeld. Dat moeten we duidelijk maken. Als we dat niet doen, worden we onderdeel van hetzelfde klimaat."

Kukenheim vertelde het debat op sociale media over de uitdossing van Zwarte Piet en de politieke loopbaan van Sylvana Simons 'met buikpijn' te hebben gevolgd. "Soms is internet een afvoerput waar het riool nog gunstig bij afsteekt."

De woorden van Kukenheim doen denken aan een speech die haar collegawethouder Kajsa Ollongren gaf op de nieuwjaarsreceptie van D66 Amsterdam.

Tijdens die bijeenkomst op 21 januari zei zij onder meer het volgende:
'Vorig jaar september was ik in New York. Ik sprak mijn New Yorkse collega Glenn. Vrouw, zeer progressief, modern. Zij zei: 'Wat er ook gebeurt in Washington, in New York doen we het op onze manier'. Laat mij in die geest iets zeggen over Amsterdam.'

'Wilders gaat in tegen alles wat Nederland Nederland maakt, en Amsterdam Amsterdam. Weg open samenleving, weg vrijheden, weg tolerantie, weg kunst & cultuur, weg EU, weg humaniteit en beschaving. Wat mij betreft geldt dan ook: de komst van Wilders als premier of minister mag dan nog nooit zo dichtbij zijn geweest, dat geldt dan ook voor de oprichting van de Republiek Amsterdam.'

'Dus, Amsterdammers, laten we het volgende afspreken. Al haalt Wilders 76 zetels, al gaat hij op zijn kop staan: wij gaan Amsterdammers met een moslimachtergrond niet buitensluiten. We gaan niet stoppen met de humane opvang van vluchtelingen. We gaan niet kapot maken wat onze kunstenaars en artiesten hebben opgebouwd. Wij gaan geen gebedshuizen sluiten, van mensen die net als ieder ander 's ochtends naar hun werk gaan en 's avonds hun kinderen helpen met hun huiswerk. En nee, we gaan hier geen mensen ontslaan omdat hun mening ons niet bevalt. Want wij zijn Amsterdam! En daar werken we aan een gedeelde toekomst, aan onze toekomst.'
Bron: https://www.parool.nl/amsterdam/kukenhe ... ~a4458193/
Vitharr, ik begrijp niet helemaal hoe ik deze post hierboven moet beoordelen, wat je er mee wilt aantonen.

"Kukenheim: 'Wilders premier? Dan Amsterdam een republiek'
Als PVV-leider Geert Wilders na de verkiezingen premier wordt, is de oprichting van de republiek Amsterdam niet ver weg."

Daarvoor heeft D66-wethouder Simone Kukenheim zaterdag gepleit.

Dus Kukenheim, een Amsterdamse wethouder, geeft alvast aan dat Amsterdam een eigen staat vormt als Wilders aan de macht komt?
Hierbij valt de uitspraak van Femke Boersma toch helemaal in het niet.....
Wethouder Kukenheim in nauw na motie van wantrouwen

5 november 2015

De Amsterdamse onderwijswethouder Simone Kukenheim (D66) heeft gisteravond een motie van wantrouwen overleefd die was ingediend door de voltallige oppositie.
Kukenheim had in augustus de gemeenteraad een rapport onthouden waaruit bleek dat de onderwijsaanpak van oud-wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) goed had gewerkt.
Asschers aanpak was door Kukenheim juist grotendeels teruggedraaid.


In de aanloop naar het debat stuurde Kukenheim een brief waarin ze liet weten „onverstandig” te hebben gehandeld. Volgens de politica was „het beter geweest als de raad meteen in augustus over het rapport was geïnformeerd”. De wethouder bleef gisteren in het zadel dankzij de steun van de drie coalitiepartijen D66, SP en VVD.

D66 zette zich vorig jaar in een succesvol verlopen verkiezingscampagne voor de gemeenteraad fel af tegen het beleid van Asscher, waarbij zwakke scholen op kosten van de gemeente door een team van externe experts werden geholpen. In het partijprogramma van D66 stond dat „scholen zelf weer verantwoordelijk moeten worden; het stadhuis bepaalt nu te veel hoe er lesgegeven moet worden”.

Het rapport dat wethouder Kukenheim deze zomer in verlegenheid bracht, onderzocht de zogenoemde Kwaliteitsaanpak Basisonderwijs Amsterdam. De gemeente was in 2008 – onder Asscher – met die aanpak gestart om de onderwijskwaliteit op basisscholen te verbeteren. De aanpak volgde op bevindingen uit 2006 van de onderwijsinspectie dat het Amsterdamse basisonderwijs onderpresteerde ten opzichte van andere grote steden.
Als Femke Boersma als protest aangeeft één specifiek onderdeel van een wet (de boerka, een traditioneel kledingstuk) niet te willen/zullen handhaven
en dat naar buiten toe ventileert, dan ga ik ervan uit dat zij daar haar redenen voor heeft en zeker ook zal kijken (of al weten) hoe hier een wijziging
of een uitzondering te kunnen bewerkstelligen. Dat zal het komend half jaar wel duidelijk worden.
Zou ze zonder meer toch akkoord gaan met een 100% toepassing van deze wet dan zou dat me dat werkelijk tegenvallen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 16 dec 2018, 20:18

Ik bedoelde met het artikel aan te geven dat het opvallend is hoe eenvoudig met populistische politieke uitspraken goedkeuring geoogst wordt voor democratie-ondermijnend gedrag door ambtsbekleders in Amsterdam. De elite zoekt beschutting voor de storm denk ik. Voor de gewone burger is Amsterdam al lang onbereikbaar geworden.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 695
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Rudolf I » 17 dec 2018, 07:41

Ik doe niet veel politiek geleuter, maar schrik van de situatie.
Femke Halsema heeft in één klap haar totale feministische achtergrond weggegooid (en ook de Amsterdamse vrijheden van vrouwen) door de boerka dan maar te accepteren als islamitisch symbool van de onderdrukking van vrouwen door nare moslimmannetjes. Dan nemen we de boerka als daarvoor, als oud -Afghaans middel om dit te bereiken.

Ik ga de Ayatollah de hand schudden... Weg met Afghanistan en pro- Iran!
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door MetalPig » 17 dec 2018, 08:35

Vitharr schreef:
14 dec 2018, 18:24
Dat er te weinig mankracht is om te handhaven en de handhaving daardoor een lage prioriteit krijgt is een ander verhaal.
Ik ging er vanuit dat dat het geval was. Zo niet, dan had ze moeten doen alsof dit het probleem was :mrgreen:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door MetalPig » 17 dec 2018, 08:40

Vitharr schreef:
15 dec 2018, 18:59
Als ze weigert kan iedere burger haar aanhouden en overdragen aan de politie.
Ja, laten we kijken hoeveel NSB-ers er nog rondlopen in dit land.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 17 dec 2018, 10:31

MetalPig schreef:
17 dec 2018, 08:40
Vitharr schreef:
15 dec 2018, 18:59
Als ze weigert kan iedere burger haar aanhouden en overdragen aan de politie.
Ja, laten we kijken hoeveel NSB-ers er nog rondlopen in dit land.
Dit vind ik een slappe opmerking. Ik ben beter van je gewend.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door MetalPig » 17 dec 2018, 10:39

Vitharr schreef:
17 dec 2018, 10:31
MetalPig schreef:
17 dec 2018, 08:40
Vitharr schreef:
15 dec 2018, 18:59
Als ze weigert kan iedere burger haar aanhouden en overdragen aan de politie.
Ja, laten we kijken hoeveel NSB-ers er nog rondlopen in dit land.
Dit vind ik een slappe opmerking. Ik ben beter van je gewend.
Bedankt voor de feedback.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Determinist » 17 dec 2018, 13:43

Nu vraag ik mij af wat de minions van Femke gaan doen als ik samen met mijn vrouw en zoon het perron betreedt, waarbij ik mijn bivakmuts draag, mijn zoon een integraalhelm draagt en mijn vrouw een boerka.
Volgens Femke zullen we alle drie niet beboet worden. Niet handhaven is niet handhaven.
Of gaat alleen mijn vrouw vrijuit?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Tammy » 17 dec 2018, 14:00

Dat is een hele goede vraag Determinist.
En ik ben heel benieuwd ook naar dat antwoord.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door univers » 17 dec 2018, 14:30

Dat zullen we aan Femke moeten vragen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 17 dec 2018, 17:54

Determinist schreef:
17 dec 2018, 13:43
Nu vraag ik mij af wat de minions van Femke gaan doen als ik samen met mijn vrouw en zoon het perron betreedt, waarbij ik mijn bivakmuts draag, mijn zoon een integraalhelm draagt en mijn vrouw een boerka.
Volgens Femke zullen we alle drie niet beboet worden. Niet handhaven is niet handhaven.
Of gaat alleen mijn vrouw vrijuit?
Ze praat alleen over de nikab in het OT dus met bivakmuts en integraalhelm ben je niet welkom blijkbaar. Maar ik denk dat je je geen echte zorgen hoeft te maken hoor. Het klinkt gewoon als links populistisch gezwam dus je vrouw mag vast mee naar de cel straks. "Je kunt ervan op aan dat ik niet zal toestaan dat wij daar in Amsterdam gevolg aan geven." roept ze. Die macht heeft ze niet, het lijkt wel of ze iets op heeft gesnoven in een GroenLinks XTC lab en denkt dat ze wonderwoman is. Trek maar eens een bivakmuts aan en ga in Amsterdam naar een bijeenkomst in een overheidsgebouw waar Femke spreekt en dan zal snel duidelijk worden hoe er gehandhaafd wordt. Ik weet het al. En ze komt je niet redden kan ik verklappen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 17 dec 2018, 18:18

MetalPig schreef:
17 dec 2018, 10:39
Bedankt voor de feedback.
Graag gedaan. Het had misschien meer toegevoegd als je verduidelijkt had waarom je een vergelijk met de NSB van toepassing vond. In deze context komt dat op mij wat vreemd over.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 17 dec 2018, 18:31

In het OT doet de politie ook al van die rare uitspraken:
,,Als een moeder haar kinderen met de auto naar een school tweehonderd meter verderop brengt en geen rijbewijs bij zich heeft, is het iets anders dan wanneer iemand uit Maastricht drie dagen zonder rijbewijs in Amsterdam rondrijdt.”
Het is belachelijk om voor 200 meter de auto te pakken. Maar verder zie ik het verschil hier niet. Alsof de afstand en/of duur die je rijdt zonder je rijbewijs op zak een rol speelt. Of bedoelt die politiemeneer dat het probleem is dat de man niet uit Amsterdam komt maar de vrouw wel?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Mypos » 18 dec 2018, 00:03

Femke is cool.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door herman50 » 18 dec 2018, 07:24

@ Het is belachelijk om voor 200 meter de auto te pakken. nou zal je de kost geven die de koters s morgens vroeg naar de opvang brengen ,hier zijn er zowiezo 2 die het doe ze wonen idd in volgende blok, dat is nog geneens 200meter maar hup in de auto en dan whoppa naar werk fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door MetalPig » 19 dec 2018, 09:31

Vitharr schreef:
17 dec 2018, 18:18
MetalPig schreef:
17 dec 2018, 10:39
Bedankt voor de feedback.
Graag gedaan. Het had misschien meer toegevoegd als je verduidelijkt had waarom je een vergelijk met de NSB van toepassing vond.
Misschien had je dan die vraag moeten stellen in plaats van alleen maar opmerken dat je het een slappe opmerking vond.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 19 dec 2018, 10:37

MetalPig schreef:
19 dec 2018, 09:31
Misschien had je dan die vraag moeten stellen in plaats van alleen maar opmerken dat je het een slappe opmerking vond.
Als je er toe genegen was had je dat wel gedaan dacht ik. :mrgreen:

Het waarom interesseert me altijd, maar daar hoef jij je niet door bezwaard te voelen. Zoals Belbin zei; jij monitor, ik plant. Jij projecteerde een kritische oneliner en ik liet een blad vallen. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door univers » 19 dec 2018, 10:48

Beter een blad, dan je haar. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Halsema belooft boerkaverbod niet te handhaven

Bericht door Vitharr » 20 dec 2018, 07:04

Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie