Good luck Groot-Brittannië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Fenna » 29 jan 2019, 14:01

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 29 jan 2019, 18:39

De Brexit kan zomaar leiden tot duizenden extra doden door hartaanvallen en beroertes.

Dat de Brexit grote gevolgen heeft voor de Britten: daar kunnen we niet meer omheen. Maar over het algemeen wordt daarbij dan toch vooral gekeken naar de economische consequenties van een Brexit. Een nieuw onderzoek – verschenen in het blad BMJ Open – suggereert nu echter dat we ook de impact die een Brexit op de volksgezondheid heeft, niet moeten onderschatten. “Dit onderzoek laat zien dat de impact van de Brexit verder reikt dan de economie alleen,” aldus onderzoeker Christopher Millett. Volgens hem is de Brexit “mogelijk ook van invloed op de kans op bepaalde ziekten”.

Duizenden doden
Het onderzoek van Millett en collega’s wijst onder meer uit dat een harde Brexit – waarbij Groot-Brittannië geen handelsafspraken maakt met de EU – tussen 2021 en 2030 tot wel 12.400 extra sterfgevallen kan leiden. De doodsoorzaak? Hartaanvallen en beroertes.

Groente en fruit
Hoe komen de onderzoekers tot die conclusie? Ze keken naar de gevolgen die verschillende Brexit-scenario’s voor de prijs van vers fruit en verse groente hebben. Een dieet dat rijk is aan vers fruit en verse groente wordt in verband gebracht met een kleinere kans op ernstige gezondheidsproblemen, zoals hartziekten, kanker en beroertes. Vandaar dat de Wereldgezondheidsorganisatie mensen van harte aanmoedigt om vers fruit en verse groente te nuttigen. Het liefst zelfs vijf porties per dag. Maar de consument laat zich in de supermarkt niet alleen leiden door zijn gezondheid, maar ook door prijs. En als groente en fruit duurder wordt, eten mensen er doorgaans minder van, waardoor ze een verhoogd risico lopen op de eerder genoemde ziekten. Verschillende Brexit-scenario’s dreigen te leiden tot aanzienlijk duurdere groenten en fruit en dus een afname in de groente- en fruitconsumptie, zo stellen de onderzoekers. Het slechtst denkbare scenario is een ‘harde Brexit’, waarbij er geen handelsafspraken tussen de EU en Groot-Brittannië worden gesloten en kostbare grenscontroles de prijs van goederen die Groot-Brittannië wil importeren, flink opvoert. En aangezien Groot-Brittannië zo’n 84% van het fruit en 43% van de groente importeert, dreigen deze voedingswaren flink duurder te worden. De onderzoekers maken dat heel concreet. Zo kan een banaan na een harde Brexit weleens 17% duurder worden, terwijl citrusvruchten en tomaten respectievelijk 14% en 15% duurder worden.

Meer slachtoffers
Al met al zal de Brexit ertoe leiden dat Britten – afhankelijk van welk Brexit-scenario werkelijkheid wordt – tussen de 3 en 11 procent minder groente en fruit gaan nuttigen. En dat leidt weer tot meer ziekte. Zo zou een harde Brexit er naar schatting voor zorgen dat tussen 2021 en 2030 4110 meer mensen aan een hartaanval overlijden en beroertes in diezelfde periode tot wel 8290 extra slachtoffers eisen.

“Onze resultaten zijn in lijn met andere onderzoeken die suggereren dat een Brexit de prijs van fruit en groente zal opdrijven,” stelt onderzoeker Martin O’Flaherty. “In de EU blijven, lijkt de beste manier om de volksgezondheid te beschermen.”

http://www.imperial.ac.uk/news/190038/b ... ore-heart/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 15 feb 2019, 10:06

LONDEN (ANP) - Een motie die steun uitspreekt voor het huidige brexitbeleid en strategie van de Britse premier Theresa May is donderdag weggestemd in het Lagerhuis. Ruim driehonderd parlementsleden stemden tegen de motie, 258 voor. Verscheidene brexiteers die zijn verenigd in de European Research Group, onder leiding van Conservatieve hardliner Jacob Rees-Mogg, onthielden zich. Vooraf zei Rees-Mogg al dat de motie er niet echt toe deed. <<<< :uhhhm:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 15 feb 2019, 11:13

Tsja.

Ik zie nog slechts 3 mogelijkheden voor Theresa May:

- Verlenging krijgen van zowel EU als UK parlementariërs
- No-deal brexit
- Regering laten vallen en nieuwe verkiezingen uitschrijven

De laatste zou wat mij betreft de beste optie zijn voor UK. Maar dat is dan het einde van May en zo te zien wil ze graag haar positie en haar partij niet verliezen.
Ik ga gokken op optie 1.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 19 feb 2019, 09:31

Sjessus zeg. Hoe is het mogelijk dat burgers zo belazerd worden door een stelletje plutocraten die hun media gebruiken voor het promoten van leugens, ze nog de macht geven ook via een flut referendum en zelf nog denken ook dat ze zelf de keuze zelf gemaakt hebben.
Is dit nu die zo op handen gedragen democratie van het volk voor het volk? De huidige situatie is overduidelijk het gevolg van het gevaar van referenda waar tegenstanders van deze zogenaamde "echte democratie want anders is het geen democratie" drogreden voor gewaarschuwd hebben.

De volksstem is via misbruik van het systeem als politiek spel geïntroduceerd voor politieke belangen. Het referendum zelf is door externen gebruikt om hun macht en portemonnee te vergroten en hebben heel kien geen enkele voorwaarden aan de JA keuze verbonden zodat ze verder in het proces hun eigen politieke macht kunnen vergroten.

Hoe is het mogelijk dat mensen opeens niet meer denken aan hun medeburgers die jarenlang door terreur zijn geplaagd en waar na jaren van strijd mede door de EU vrede ontstaan is, maar die op de dag van vandaag nog fragiel is. Is daar binnen het JA kamp überhaupt over gesproken? Nee natuurlijk niet. Er is helemaal niet gesproken over de nadelen van JA, want de rechts nationalisten die nog steeds de macht in handen hebben hebben elke kritiek afgedaan als "project fear". Discussie was niet eens mogelijk, want iedereen werd weggezet als een fear monger.

Nee. De burger is een roze bril opgezet met een fantasieland Utopia, wat zelfs in de meest negatieve vorm onmogelijk is. En daar komen ze langzamerhand achter, na pakweg 2 jaar.

En de burger laat zich nu door diezelfde rechts nationalisten naar de slachtbank leiden, als makke lammetjes.
In plaats van controle krijgen verliezen ze controle aan alle kanten. Met verdeeldheid als gevolg. Een grote rotzooi krijgen ze terug.

En wat hoor je hier en daar mensen roepen? Ja je gelooft het niet, maar ze zijn blij dat het allemaal instort, want dan weten de Britten weer wat tegenspoed is en dat maakt de Brit weer sterk. Zoals de Brit dat eeuwen lang was. Een wereldmacht die alle touwtjes in handen heeft.

En wie krijgen nu de schuld van deze rotzooi? De pro EU burgers. Want die werken tegen. De EU werkt tegen.
Tegen wat dan? Welk plan is iedereen op tegen en welk plan is iedereen voor? Geen enkele. Er is niet eens een plan. En wat er voorgesteld wordt kan niet of is regelrecht afbraak van het eigen systeem. In ieder geval is geen enkel plan maar enigszins bij het referendum aan de burger voorgelegd. De burger heeft het uit handen gegeven aan politieke spelletjes.

Ik heb het te doen met onze buren.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 19 feb 2019, 09:54

Afbeelding :rolleys: [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 19 feb 2019, 09:54

Ik heb het te doen met onze buren.
Ze hebben er zelf voor gekozen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 19 feb 2019, 10:07

univers schreef:
19 feb 2019, 09:54
Ze hebben er zelf voor gekozen.
Een klein deel extreem rechts georiënteerden heeft gekozen voor "compleet weg = weg".
Echter heeft de JA campagne een utopie voorgesteld waar het grootste gedeelte van de JA stemmers op gestemd hebben. En dat is niet "compleet weg = weg".

Niet op een plan. Maar op de beloftes. En die beloftes kunnen niet. Dat hadden ze vóór het referendum moeten aangeven en vóór het referendum een plan als inzet voor JA moeten geven.
Maar de meeste burgers zien een referendum als de manier voor invloed. Als makke lammetjes in deze drogreden getrapt.

Hebben ze zelf gekozen? Welk plan hebben ze gekozen dan? Niemand ziet een plan. Er is geen plan.

Het referendum ging eigenlijk over:

NEE, we houden zoals het is
JA, we doen het anders.

Wat "anders" is niet gesteld. Hoe dat te doen is niet gesteld. Wie dat gaat doen is niet gesteld. Welke effecten dit "anders" gaat opleveren is niet gesteld. Of het überhaupt wel kan, is niet gesteld.
En blijkbaar is ook niet gesteld wat te doen als de situatie verandert. Zelfs dat niet.

De burgers aldaar zijn gewoon flink genomen en beginnen het nu pas te voelen aan hun achterwerk.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 19 feb 2019, 10:11

idd toe groeide de bomen tot in de hemel, nu zijn ze er stukje bij beetje aan het zagen en ziet men de rotte binnekant
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Vitharr » 19 feb 2019, 10:13

De vraagstelling leek me helder:

Afbeelding
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 19 feb 2019, 10:36

Vitharr schreef:
19 feb 2019, 10:13
De vraagstelling leek me helder:
LEEK is het goede woord. Er is niet 1 "leave". Er zijn verschillende vormen.
En elke vorm is gepromoot door het JA kamp. En geen enkele vorm is officieel als keuze opgevoerd in het referendum.

Dus wat moet het JA dan in praktijk gaan worden? Zelfs enkele weken voor het invoeren daarvan is dat niet duidelijk.

Met als gevolg: verdeeldheid. Angst bij bedrijven, onrust in Ierland, ruzies in parlement en zwaar extern gefinancierde media gooien her en der olie op het vuur.

En de plutocraten hebben hier geen last van. Die verplaatsen hun bezit en vermogen naar het buitenland. Die zijn alleen geïnteresseerd in hun politieke loopbaan en macht.
Wat het beste is voor het land interesseert ze geen ene reet. En als reactie kunnen ze met droge ogen blijven roepen dat ze hier zelf JA op gezegd hebben.

De gewone burger krijgt uiteindelijk hun "JA", in de vorm die hen niet is voorgesteld en uitgelegd, als een gans door hun strot geduwd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door MetalPig » 19 feb 2019, 11:12

Vitharr schreef:
19 feb 2019, 10:13
De vraagstelling leek me helder:
Simpel is iets anders dan helder [jaja]

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Vitharr » 19 feb 2019, 11:17

MetalPig schreef:
19 feb 2019, 11:12
Vitharr schreef:
19 feb 2019, 10:13
De vraagstelling leek me helder:
Simpel is iets anders dan helder [jaja]
Ik snap je punt niet. De vraag die bij het referendum is gesteld is zowel simpel als helder in mijn optiek. Een krappe meerderheid heeft aangegeven niet bij de EU te willen horen. Dat is de uitkomst van het referendum.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Vitharr » 19 feb 2019, 11:27

Determinist schreef:
19 feb 2019, 10:36
Vitharr schreef:
19 feb 2019, 10:13
De vraagstelling leek me helder:
LEEK is het goede woord. Er is niet 1 "leave". Er zijn verschillende vormen.

En elke vorm is gepromoot door het JA kamp. En geen enkele vorm is officieel als keuze opgevoerd in het referendum.
Precies. Er is eenvoudigweg gevraagd of de bevolking bij de EU wilde horen en een krappe meerderheid zei NEE.
Determinist schreef:
19 feb 2019, 10:36
Dus wat moet het JA dan in praktijk gaan worden? Zelfs enkele weken voor het invoeren daarvan is dat niet duidelijk.

Met als gevolg: verdeeldheid. Angst bij bedrijven, onrust in Ierland, ruzies in parlement en zwaar extern gefinancierde media gooien her en der olie op het vuur.

En de plutocraten hebben hier geen last van. Die verplaatsen hun bezit en vermogen naar het buitenland. Die zijn alleen geïnteresseerd in hun politieke loopbaan en macht.
Wat het beste is voor het land interesseert ze geen ene reet. En als reactie kunnen ze met droge ogen blijven roepen dat ze hier zelf JA op gezegd hebben.

De gewone burger krijgt uiteindelijk hun "JA", in de vorm die hen niet is voorgesteld en uitgelegd, als een gans door hun strot geduwd.
En dat is nieuw voor je in de politiek?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door MetalPig » 19 feb 2019, 11:33

Vitharr schreef:
19 feb 2019, 11:17
MetalPig schreef:
19 feb 2019, 11:12
Vitharr schreef:
19 feb 2019, 10:13
De vraagstelling leek me helder:
Simpel is iets anders dan helder [jaja]
Ik snap je punt niet. De vraag die bij het referendum is gesteld is zowel simpel als helder in mijn optiek. Een krappe meerderheid heeft aangegeven niet bij de EU te willen horen. Dat is de uitkomst van het referendum.
Als de consequenties van de keuzes niet uitgelegd worden is het in mijn ogen niet helder. De vraagstelling bevat onvoldoende informatie om een weloverwogen keuze te maken.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 19 feb 2019, 11:34

Vitharr schreef:
19 feb 2019, 11:17
zowel simpel als helder in mijn optiek.
Vind ik knap van je Vitharr. Je bent één van de weinigen die het helder heeft.

Echter het parlement die erover gaat heeft nog niets "helder". Het is niet "helder" welke import en export tarieven het VK gaat (en moet) hanteren.
Geen "helderheid" over de status van de Ierse grens. De "helderheid" over de extra controles aan de grens en hoe dit de "just-in-time" economie gaat hinderen.
De "heldere" ferry dienst die gegeven was aan een onbekende niet bestaande ongefinancierde rederij met een bedrijfsplan direct gekopieerd van een pizzeria is nog "helderder" geworden door het alweer intrekken van de opdrachten.
Ook de heldere lijst met landen die staan te popelen om verdragen te tekenen is verblindend klein. Status van vliegmaatschappijen is ook uitermate helder.
Verfrissend ook de stock-piles van ingevoerde medicijnen waarvan de status over enkele weken niet beschreven zijn en de helderheid over het verder aanvullen daarvan.
De helderheid voor internationale bedrijven is ook evident. Die zijn het zat en zoeken hun heil elders. Ook "helder" is wie er na eind maart het nog gaat volhouden als partij. Ze vallen nu al uit elkaar.

Deze helderheid is direct resultaat van de simpele en heldere keuze in het referendum.

Vitharr schreef:
19 feb 2019, 11:27
En dat is nieuw voor je in de politiek?
Nee. Is niet nieuw. Ik en vele anderen hebben gewaarschuwd voor dit heldere resultaat en ik zie het helaas gewoon gebeuren en alle "project fear" wegwerpingen komen uit.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Vitharr » 19 feb 2019, 11:45

MetalPig schreef:
19 feb 2019, 11:33
Als de consequenties van de keuzes niet uitgelegd worden is het in mijn ogen niet helder. De vraagstelling bevat onvoldoende informatie om een weloverwogen keuze te maken.
Zoals Determinist al aangeeft waren, en zijn, die consequenties nog niet bekend. Het is dan ook niet zo dat de vraagstelling onvoldoende informatie bevat om een weloverwogen keuze te maken. De uitslag van het referendum had moeten dienen als richting voor een weloverwogen beleid.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door MetalPig » 19 feb 2019, 11:50

Vitharr schreef:
19 feb 2019, 11:45
MetalPig schreef:
19 feb 2019, 11:33
Als de consequenties van de keuzes niet uitgelegd worden is het in mijn ogen niet helder. De vraagstelling bevat onvoldoende informatie om een weloverwogen keuze te maken.
Zoals Determinist al aangeeft waren, en zijn, die consequenties nog niet bekend. Het is dan ook niet zo dat de vraagstelling onvoldoende informatie bevat om een weloverwogen keuze te maken.
Ik zie niet hoe het tweede volgt uit het eerste. De informatie was er niet dus er was niet onvoldoende informatie? Wellicht begrijp ik je verkeerd.

Als de consequenties nog niet bekend waren dan had de vraag m.i. nog niet gesteld moeten worden.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Vitharr » 19 feb 2019, 12:00

Determinist schreef:
19 feb 2019, 11:34
Vitharr schreef:
19 feb 2019, 11:17
zowel simpel als helder in mijn optiek.
Vind ik knap van je Vitharr. Je bent één van de weinigen die het helder heeft.
Serieus? Ga je mijn zinnen inkorten om er een ander perspectief door te laten ontstaan? Volgens mij zijn daar regels voor. Jij vindt een vraag of je wel of niet bij de EU wil horen niet helder? Al het andere wat je schrijft is niet gevraagd. Dat is ingevuld en dat doet politiek overal, niet alleen in GB.
Determinist schreef:
19 feb 2019, 11:34
Echter het parlement die erover gaat heeft nog niets "helder". Het is niet "helder" welke import en export tarieven het VK gaat (en moet) hanteren.
Geen "helderheid" over de status van de Ierse grens. De "helderheid" over de extra controles aan de grens en hoe dit de "just-in-time" economie gaat hinderen.
De "heldere" ferry dienst die gegeven was aan een onbekende niet bestaande ongefinancierde rederij met een bedrijfsplan direct gekopieerd van een pizzeria is nog "helderder" geworden door het alweer intrekken van de opdrachten.
Ook de heldere lijst met landen die staan te popelen om verdragen te tekenen is verblindend klein. Status van vliegmaatschappijen is ook uitermate helder.
Verfrissend ook de stock-piles van ingevoerde medicijnen waarvan de status over enkele weken niet beschreven zijn en de helderheid over het verder aanvullen daarvan.
De helderheid voor internationale bedrijven is ook evident. Die zijn het zat en zoeken hun heil elders. Ook "helder" is wie er na eind maart het nog gaat volhouden als partij. Ze vallen nu al uit elkaar.

Deze helderheid is direct resultaat van de simpele en heldere keuze in het referendum.
Onzin. Wat jij schrijft is het gevolg van misbruik van de uitslag van het referendum.

Determinist schreef:
19 feb 2019, 11:34
Vitharr schreef:
19 feb 2019, 11:27
En dat is nieuw voor je in de politiek?
Nee. Is niet nieuw. Ik en vele anderen hebben gewaarschuwd voor dit heldere resultaat en ik zie het helaas gewoon gebeuren en alle "project fear" wegwerpingen komen uit.
En koester je nu de illusie dat de wereldbevolking na deze les de volgende keer wel naar je zal luisteren als je ze waarschuwt?

Een NEE tegen Europa is geen vrijbrief om een land in chaos te storten. Dat dit toch gebeurt zegt meer over de leiders van een land dan over de helderheid van de vraagstelling bij het referendum wat als aanleiding wordt gebruikt. En de Britse bevolking komt daar heus wel tegen in opstand. Zouden meer mensen moeten doen als ze last hebben van hun leiders.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Vitharr » 19 feb 2019, 12:03

MetalPig schreef:
19 feb 2019, 11:50
Ik zie niet hoe het tweede volgt uit het eerste. De informatie was er niet dus er was niet onvoldoende informatie? Wellicht begrijp ik je verkeerd.

Als de consequenties nog niet bekend waren dan had de vraag m.i. nog niet gesteld moeten worden.
Ja je begrijpt me verkeerd vanwege je laatste zin. M.i. gaat de gestelde vraag vooraf aan de invulling. Een goede 2de vraag was 'waarom' geweest. Pas daarna kan er naar mijn mening invulling worden gegeven aan de wens van het volk. (als men daar behoefte aan heeft uiteraard :mrgreen: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie