Good luck Groot-Brittannië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 26 mar 2019, 09:46

Met verlos spelen ? :roll:
Die snap ik niet. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 26 mar 2019, 10:05

In AD vanmorgen<26 3 2019> de kop; May wil wijken mist meerderheid voor .....háár.... deal stemt,,, nou vind ik met m´n simpele gedachten dit zonder omwegen gewoon een -soort,nouja- dreigement of chantagemiddel ..... maar men zal wel voor stemmen , om van het gezeik af te zijn ,,,, kan ze net als haar neef aan de andere kant van Oceaan zeggen , dat heb ik toch mooi gedaan ..... jaja
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 26 mar 2019, 10:18

Die snap ik niet. [think]
Heb jij vroeger nooit buiten gespeeld ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 26 mar 2019, 10:26

Ja maar deze uitdrukking ken ik niet. :mrgreen:
Please leg het even uit, want soms ben ik heel traag van begrip. :lol:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 26 mar 2019, 10:31

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 26 mar 2019, 10:42

OMG ben weer terug in m´n jonge jeugd , wij hadde een ´kuil´achter van Nelle -theefabriek- .. later een speeltuin heerlijk wat een tijd .... verschil met heden maarja dat hoort zo - of niet ....thx Uni ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 26 mar 2019, 10:43

Ooh wat enig om te zien Univers. :grin:
Prachtig hoe het toen was met buiten spelen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 26 mar 2019, 10:58

Het leuke vroeger was, dat heel de buurt mee deed.
Van groot tot klein.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 26 mar 2019, 10:59

´kuil´achter van Nelle -theefabriek-
Kon je nog met het pontje naar Sparta toe.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 26 mar 2019, 11:11

Ja die tijd was heel anders dan nu.
Ik vind het altijd leuk om die beelden van vroeger te zien.

Good old Engeland wat betreft pubs is toch ook veranderd, tenminste waar mijn vrienden wonen in Lancaster.
Vroeger toen ik er zat zachte muziek op achtergrond, nu schijnen het herriepubs te zijn geworden die ik gewend was al in Nederland in de jaren 70.
Erg jammer soms de veranderingen met de tijd.

May is dus even uitgeschakeld, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 28 mar 2019, 03:55

May bereid op te stappen als haar brexit-deal wordt aangenomen.

Theresa May is bereid af te treden als het Lagerhuis haar brexit-deal steunt. Dat heeft de Britse premier gezegd op een bijeenkomst met 300 fractieleden van haar Conservatieve Partij. Daarna kwam ze met een officiële verklaring.

"Ik weet dat er wordt verlangd naar een nieuwe benadering en nieuw leiderschap in het vervolg van de uittredingsprocedure en ik zal daarbij niet in de weg staan", schreef May.

Er werd al rekening gehouden met het aanbod van May om plaats te maken voor een ander. Het wordt gezien als haar laatste troefkaart om de deal die ze met de Europese Unie heeft gesloten over uittreding van het Verenigd Koninkrijk door het parlement te loodsen.

Haar actie lijkt effect te hebben. Volgens een verslaggever van de krant The Times hebben na de mededeling van May ongeveer veertig Conservatieven die eerst dwarslagen nu besloten de brexit-deal alsnog te steunen. Onder hen is ook Boris Johnson, tot nu toe een van de felste tegenstanders van de deal.

Zo'n veertig andere Conservatieve parlementariërs zouden nog geen definitief standpunt hebben ingenomen. Om haar deal door het Lagerhuis te krijgen, heeft May 75 stemmen nodig van eerdere tegenstemmers.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :


https://nos.nl/artikel/2277860-may-bere ... nomen.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 28 mar 2019, 07:12

@In AD vanmorgen<26 3 2019> de kop; May wil wijken mist meerderheid voor .....háár.... deal stemt,,, maar men zal wel voor stemmen , om van het gezeik af te zijn..... de lol gaat eraf om steeds na enkel dagen WEER eenzelfde reactie te zie , t is jammer
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 28 mar 2019, 09:30

AD,, May offert zich op voor HAAR Brexit deal ,, ze zou ´bereid´ zijn eerder dan verwacht op te stappen, hoewel er geen datum dus ook geen jaar werd genoemd,, wel mogelijk snel ,,,,< het irritantste vind ik dat gelijk zo´n 40 tegenstanders nu plotseloos vóór waren ,,de bijeenkomst was alleen voor invloedrijke conservatieven .... >
met oa ;;We hebben de historische plicht de beslissing van het volk te respecteren..... heeft ze toch niet goed opgelet de laatste tijd ,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 29 mar 2019, 15:02

Ik zit naar de BBC nu te kijken.
Over een half uur gaan ze weer stemmen.
Spannend voor May vandaag.


<<<<<<<<<<<<


Lagerhuis maakt zich op voor nog een ‘cruciale’ brexitstemming.

Het Britse Lagerhuis maakt zich op voor een cruciale stemming over de brexit, later vandaag. De regering legt de parlementariërs dit keer niet het volledige akkoord voor maar een deel van de brexitdeal met de EU. Als het parlement voor stemt, kan het land tot 22 mei in de Europese Unie blijven om een ordelijke brexit te regelen.

De stemming vindt naar verwachting plaats rond 15.30 uur Nederlandse tijd. Een ‘ja’ betekent niet dat er meteen een einde komt aan de politieke patstelling rond de brexit. Parlementariërs moeten zich later ook nog uitspreken over de politieke verklaring, maar volgens de Europese Commissie is goedkeuring van het terugtrekkingsakkoord ,,noodzakelijk en voldoende om een ordelijk vertrek uit de EU te verzekeren’’, aldus een woordvoerder.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.ad.nl/buitenland/lagerhuis- ... ~a6b2602e/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 29 mar 2019, 15:51

Voor de derde keer is het Brexit-voorstel van de Britse premier May weggestemd in het Lagerhuis. Ze lijkt vooralsnog gewoon aan te blijven. Het Verenigd Koninkrijk zou dan per 12 april moeten vertrekken uit de Europese Unie.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3367802 ... rexit-deal

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 29 mar 2019, 16:20

Het Verenigd Koninkrijk zou dan per 12 april moeten vertrekken uit de Europese Unie.
Nog een paar nachtjes slapen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 29 mar 2019, 16:27

Ja weer uitstel.
Vraag me af of het nog wel doorgaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door gusteman » 29 mar 2019, 16:33

Rare jongens, die Britten ...

eerst zijn ze ontevreden over hun deelname in de EU ...

de premier (toen David Cameron) schrijft een referendum uit zodat de Britten kunnen duidelijk maken of ze al dan niet in de EU willen blijven ...

op 24 juni 2016 kondigt Cameron aan dat hij een stap opzij zet wanneer wordt gekozen voor een uitstap uit de EU, de ondertussen roemruchte Brexit ...

bij referendum besluit een krappe meerderheid van de Britten om de Brexit uit te voeren ... en Cameron verlaat Downingstreet 10 ...

plots blijken een niet onaanzienlijk deel van de Britten te beseffen dat het toch menens is met die Brexit en betreuren ze het dat ze niet gestemd hebben voor een ticket 'blijven in de Unie' ...

bij het vastleggen van de voorwaarden van de scheiding tussen de EU en Groot-Bittannië wordt het Britse Parlement (House of Commons) almaar misnoegder nu blijkt dat die Brexit heel wat meer zal kosten dan hen oorspronkelijk was voorgehouden ...

het Parlement gaat niet akkoord met de voorwaarden en gelast de premier (Theresa May) om betere voorwaarden af te dwingen (de EU lacht in haar vuistje) ...

keer op keer stuurt het Parlement de premier wandelen wanneer die komt aanzetten met bedongen voorwaarden ...

29 maart 2019: volgens de initiële afspraken zou Groot-Brittannië moeten uit de EU stappen maar het Parlement weigert dat ...

Theresa May kondigt aan een stap opzij te zetten indien de Brexit niet zou doorgaan volgens de bedongen afspraken ...

de sleutel van Downingstreet 10 ligt alweer klaar voor een wissel ...


Voorwaar een goede les voor elke politicus die zijn landgenoten wil zover krijgen om de EU te verlaten: zoals de Britten het hebben geprobeerd draait het uit op een rampscenario ... wat dan ook te voorspellen was; de EU werd opgezet als een bastion, een groep landen die in hecht verband een bondgenootschap hebben gesloten dat als een blok moest kunnen ingaan tegen de machtswellust van de 'grote spelers' zoals de VS, China, Rusland en dergelijke.

Zoals Einstein het omschreef: als je opzet is mislukt dan heb je op zijn minst toch geleerd hoe je het NIET moet doen.

Tevens, in de rand van dit gebeuren, een opmerkelijk fenomeen: op dit ogenblik is Groot-Brittannië zowat het enige land in west Europa waar een rechtse premier het onderspit moet delven wegens krakkemikkig beleid ... Labour staat aan de vooravond van een 'overwinning van het gezond verstand' wat de opkomst van rechts in de rest van Europa weleens een stok in de wielen zou kunnen steken.

Dat wordt de moeite om te volgen ... of waarvoor die Brexit klucht zoal nog goed zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 29 mar 2019, 17:36

Gusteman schreef :
Tevens, in de rand van dit gebeuren, een opmerkelijk fenomeen: op dit ogenblik is Groot-Brittannië zowat het enige land in west Europa waar een rechtse premier het onderspit moet delven wegens krakkemikkig beleid ... Labour staat aan de vooravond van een 'overwinning van het gezond verstand' wat de opkomst van rechts in de rest van Europa weleens een stok in de wielen zou kunnen steken.

Dat wordt de moeite om te volgen ... of waarvoor die Brexit klucht zoal nog goed zou kunnen zijn.
Ik denk dat je lang kan wachten Gusteman want de opkomst van rechts is net begonnen, dit is nog maar het begin wat je in Europa ziet opkomen.
En rechts is niet erg maar extreem rechts wel net als extreem links dat is.
Een mooi voorbeeld wat je in onderstaand YouTube filmpje kan zien is een korte scène die uit een aflevering komt die langs Romeinse wegen heet .
De presentator is dol op Italia maar ziet het veranderen.
Was een mooie serie.

In het filmpje zie je Sicilianen die in gammele huisjes met asbest golfplaten in een krottenwijk leven.
De man met stropdas is de burgemeester die geen hulp krijgt van Brussel en Roma.
Die mensen moeten daar weg, er is geen riolering en straatverlichting enz.
Het is afschuwelijk hoe die wonen.
Ik kan niet de hele uitzending vinden want dan heb je een beter beeld, nu zie je maar 3 minuten.

Sicilianen moesten eerst niks van Matteo Salvini hebben Gusteman.
Die komt uit het Noorden.
Sicilianen zeggen ook altijd : ik ben Siciliaan en dan Italiaan.
Die verhoudingen schijnen moeizaam te zijn.
Van Matteo moesten ze eerst niks van hebben.
Nu omarmen ze hem.

Matteo heeft de krottenwijk bezocht en beloofde veel maar er is nog niks gebeurd.
Misschien komt dat nog of is het een valse belofte, tijd zal het leren.
Maar de stemmen gingen naar Matteo want de vorige regeringen hebben helemaal niks gedaan al die tientallen jaren.

Denk je dat die zich druk maken over die Brexit ?
Zal ze een worst wezen, in deze aflevering zie je wat de gevolgen zijn van de massa immigratie, grote onvrede o.a.
Die Sicilianen interesseren zich niet voor May Gusteman.
Die zijn bezig hun hoofd boven water te houden daarom is rechts in opmars.
En ook bij de mensen die gewoon wonen groeit de onvrede laag of hoog opgeleid, men heeft er genoeg van.

Ikzelf kijk nog veel verder, ik voorzie uiteindelijk gigantische opstanden door heel Europa dat men het zat is hoe hun eigen regeringen niet luisteren naar ze.
Kijk naar de gele hesjes in Frankrijk.
De tijd zal het leren Gusteman, maar die hoop die jij hebt zie ik niet gebeuren.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 29 mar 2019, 18:18

Ik heb de hele aflevering gevonden. :grin:

https://www.npostart.nl/langs-romeinse- ... W_04173826

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie