Mysterieuze schokgolven.

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 30 nov 2018, 10:30

Mysterieuze schokgolven lieten onze planeet rinkelen als een bel

https://www.ad.nl/wetenschap/mysterieuz ... ~ad19333a/

Grote kans dat je er niets van gemerkt hebt, maar op 11 november rolden er twintig minuten lang vreemdsoortige seismische golven over de aarde. Wetenschappers registreerden de trillingen overal ter wereld. Drie weken later tasten ze collectief in het duister. Waar kwamen de golven vandaan?

Bijna drie weken terug pikten seismologische stations van Canada tot Madagaskar, en zelfs op Nieuw-Zeeland, de bizarre golven op. De trilling hield twintig minuten aan en leek aanvankelijk verdacht veel op een zware aardbeving. Alleen deed zich op die dag nergens op de aardbol zo’n zware schok voor.

De onderzoekers hebben ondertussen wel de oorsprong van de golven achterhaald. Ze komen van het eiland Mayotte, even ten noorden van Madagaskar in de Indische Oceaan. Het eigenaardig is dat ook daar zich op die elfde november niets noemenswaardigs voordeed.

,,Ik geloof niet dat ik zoiets eerder heb gezien’’, zegt seismoloog Göran Ekström, verbonden aan de universiteit van Columbia, tegen National Geographic. Wat de wetenschappers vooral verbaast, is de zuiverheid van de golf en de precieze frequentie waarmee de golven elkaar opvolgden.

Mogelijk meteorietinslag

Een aardbeving veroorzaakt doorgaans diverse korte golven met een verscheidenheid aan meestal hoge frequenties. Het signaal uit Mayotte was echter een zuivere golf, die zich elke zeventien seconden herhaalde. De herkomst van de trilling heeft inmiddels tot een aantal theorieën geleid.

Mogelijk werd een meteorietinslag niet gedetecteerd of werd de trilling veroorzaakt door de uitbarsting van een onderwatervulkaan. Vooral die laatste theorie lijkt plausibel. ,,Het kan zijn dat er onder een vulkanisch eiland magma in beweging is’’, zegt iemand van de Franse geologische dienst.

Ook Ekström is van mening dat de bron van de trilling veel minder ‘exotisch’ is dan de waarneming doet vermoeden. Bij Mayotte heeft sinds mei een aantal bevingen voorgedaan. De zwaarste daarvan, met een kracht van 5,8 op de schaal van Richter, was echter al op 8 mei.

Sindsdien is het aantal bevingen in aantal en magnitude afgenomen, terwijl de mysterieuze trilling zich deze maand liet zien. ,,Het was alsof de hele planeet rinkelde als een bel’’, omschrijft de seismoloog de bijna muzikale gebeurtenis. Het onderzoek gaat verder.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door univers » 30 nov 2018, 11:02

Drie weken later tasten ze collectief in het duister. Waar kwamen de golven vandaan?
Ik liet een Afbeelding

of jij. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 30 nov 2018, 11:25

:hahaha: :rolfl:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 30 nov 2018, 23:26

Wie weet wat het zal triggeren :wink:


Misschien om 11-11 uur lokale tijd begonnen ??
11-11-11-11-11
2018 is numerologisch ook 11.....

Sommigen noemen dit portals.
De 11 is een 'meester 'getal/trilling en staat voor heling in de numerologie.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 01 dec 2018, 09:03

Heb je de link ook geopend Orisis?
Als je op het tweede twitterbericht klikt, zie je een schema met tijdsnotitie en lijkt het inderdaad om 11 uur te zijn begonnen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Kristof Piessens » 01 dec 2018, 09:27

Fenna schreef:
01 dec 2018, 09:03
Heb je de link ook geopend Orisis?
Als je op het tweede twitterbericht klikt, zie je een schema met tijdsnotitie en lijkt het inderdaad om 11 uur te zijn begonnen.
Hmm, correctie, verschillende schema's geven de correcte bewegingen maar die van ethiopië klopt niet die is een uur later het hevigste om elf uur is dus de eerste piek elders het heviste al aan het uitsterven....geeft indertijd te denken !

Seismologen gebruiken een toestel waarvan de uitrol maar 1 kant mogelijk is en de bevingen worden door de pennen op het papier geregistreerd, lijkt mij dat ze gewoon de meest interessante stukken uitgeknipt hebben, terwijl correcter is de volledige registratie van de laatste 24 uur te weergeven, dan heb je al een beter overzicht om de verschillende plaatsen te vergelijken...dan weet je tenminste waar het begonnen is en waar het geëindigd is.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 01 dec 2018, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 01 dec 2018, 09:37

Zou best kunnen Kristof.
We zullen ooit eens een antwoord op krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 01 dec 2018, 12:51

Blijft bijzonder.
Mayotte was inderdaad de laatste tijd een vreemde eend in de bijt, als het gaat om aardbevingen, kwamen daar eerder bij mijn weten ( zie earthquaketrack.com ) niet voor.

Had rond dat tijdstip op die datum een poosje gemediteerd,aangezien het bijzondere numerologische focuspunten zijn.
Was niet eerder op de hoogte van wat er in Mayotte plaatsvond.

Ach, er zijn meer bijzondere dingen tussen hemel en aarde, waar we weinig vanaf weten :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 01 dec 2018, 13:19

Osiris schreef:
01 dec 2018, 12:51
Had rond dat tijdstip op die datum een poosje gemediteerd,
Aha.
Jij was de boosdoener :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door univers » 01 dec 2018, 13:49

Hij brengt heel de boel door de war. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 01 dec 2018, 20:09

Hmmm zou dat het geweest zijn :mrgreen:

Moet ik toch nog meer gaan mediteren,misschien dat ik deze wereld dan toch nog ga veranderen "solved:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 01 dec 2018, 22:53

;P!
Leef je uit.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door univers » 01 dec 2018, 23:33

Het was vanochtend zwaar klote met me.
Dus ik ben na lange tijd weer eens gaan mediteren, wou de pijn uit mijn lijf verdrijven.
Ik heb mij eerst met de aardse energie bezig gehouden, en toen ik ontspannen was en geen pijn meer voelde.
Toen ben ik overgestapt naar de energie van het Heelal.
Dat ging gepaard met hevige schokken door mijn lijf, is niet te beheersen.
Toen het rustiger werd, was mijn IK een met het universum, de energie ervan zie ik in kleuren.
Nu zag ik ons zonnestelsel door een staart van een komeet gaan, wat geen komeet blijkt zijn.
Wij worden achtervolgd door een hels licht, wat nu nog in nevelen is gehuld.
Het rare ervan is die staart blaast hij naar ons toe, net een schokgolf.
Zit al heel de dag in mijn hoofd, wat is de betekenis.
Misschien heeft het iets met de aardschokken te maken?
Ik ben na de meditatie lekker boodschappen gaan doen, kon weer polsstokhoogspringen. :mrgreen:
In ieder geval heeft het geholpen, voel mij weer ok en de bloeddruk is ook weer goed,(moet ik niet de kop van Rutten zien. :mrgreen: )
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 02 dec 2018, 09:37

Vanwege de zonnestorm die in aantocht was ( impact wederom zwak tot nog toe ) er al op geanticipeerd.
Ben frequent saunabezoeker in de weekenden en een heerlijke plek om te mediteren en volledige rust te zoeken en weerstand op peil te houden.
Afgelopen nacht 12 uur aan één stuk geslapen,blijkbaar nodig dus.

Doordeweeks met werk een stuk lastiger.

Dat er veel meer aan de hand is zal ik niet ontkennen, komen meer en meer golven van energie binnen,die alles op den duur transformeren,maar dan ook alles :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 02 dec 2018, 09:45

Dit ongeveer wat je 'zag' ??

https://iswa.gsfc.nasa.gov/IswaSystemWe ... gnetId=261

Weliswaar de 'golven' van zonnewind /stormen afkomstig van onze eigen zon.
Maar zoals je waarschijnlijk weet, draaien we met ons gehele zonnestelsel eveneens om een grotere zon of zwart gat waar ook dit soort golven vanaf komen
en ons zonnestelsel beinvloeden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 02 dec 2018, 10:04

Het 'achtervolgd worden duidt voor mij ook op een cyclisch event, wat regelmatig terugkeert.

Kun je ook nog het 'onzin' verhaal van Niburu aan koppelen.
Dat zogenaamde minizonnestelsel wat ons zonnestelsel doorkruist en waarvan de 'staart/golf ' ( niet een komeet dus ) onze planeet zal gaan treffen.

Dat laatste ik aan je eigen 'verbeelding/intuitie' over :wink: :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door univers » 02 dec 2018, 10:07

Dit ongeveer wat je 'zag' ??
Nee.
Ik zie geen grafieken.
Ongeveer zo.

Afbeelding

Heeft niets met de zon te maken.
De staart komt elders vandaan, niet in ons zonnestelsel.

Afbeelding
Het einde van de staart, is de boeggolf waar ons zonnestelsel zich in bevindt.

Gaat misschien tegen alle natuurwetten om, zoals wij die kennen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Osiris » 02 dec 2018, 10:13

Weet dat je 'visioenen' voorspellend zijn, dus we shall see wat het dan wel zou kunnen zijn.
Vermoed wel dat we het in our lifetime gaan meemaken i.i.g.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door Fenna » 02 dec 2018, 10:30

Osiris schreef:
02 dec 2018, 10:04
Het 'achtervolgd worden duidt voor mij ook op een cyclisch event, wat regelmatig terugkeert.
;P! Dat word een grote schoonmaak op moeder aarde, of wij het overleven betwijfel ik, maar je er druk om maken hoeft niet want je kan er niets aan veranderen.
Misschien zijn er enkelen die het overleven en dan kan ales weer opnieuw beginnen.
Osiris schreef:
02 dec 2018, 10:13
Vermoed wel dat we het in our lifetime gaan meemaken i.i.g.
Verwacht ik ook.
univers schreef:
01 dec 2018, 23:33
voel mij weer ok en de bloeddruk is ook weer goed,(moet ik niet de kop van Rutten zien. )
:rolfl: ;P!
Fijn te horen dat je weer bent opgeknapt na je meditatie grote broer :loveU:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Mysterieuze schokgolven.

Bericht door gusteman » 02 dec 2018, 10:35

Hoe moeilijk kan het zijn?
ad.nl schreef:
30 nov 2018, 10:30
Mysterieuze schokgolven lieten onze planeet rinkelen als een bel

Ook Ekström is van mening dat de bron van de trilling veel minder ‘exotisch’ is dan de waarneming doet vermoeden. Bij Mayotte heeft sinds mei een aantal bevingen voorgedaan. De zwaarste daarvan, met een kracht van 5,8 op de schaal van Richter, was echter al op 8 mei.
Osiris schreef:
01 dec 2018, 12:51
Blijft bijzonder.
Mayotte was inderdaad de laatste tijd een vreemde eend in de bijt, als het gaat om aardbevingen, kwamen daar eerder bij mijn weten ( zie earthquaketrack.com ) niet voor.
Wikipedia/Comoren schreef:De Comoren vormen een eilandengroep in de Indische Oceaan, ten noordwesten van Madagaskar, bestaande uit vier eilanden: Anjouan, Grande Comore, Mayotte en Mohéli, en een paar andere, zeer kleine eilanden.

Op Mayotte na behoren deze eilanden tot de onafhankelijke federale staat van de Comoren en vormen elk een deelstaat binnen deze federatie. Mayotte is een Frans overzees departement.

De Comoren zijn van geologisch jonge datum en zijn ontstaan op een hotspot die eerder onder meer de Farquhar-eilanden en vulkanen op Noord-Madagaskar vormde. Mayotte is met circa 5,4 miljoen jaar het oudste eiland, Grande Comore met 130.000 jaar het jongste. De vulkaan op Grande Comore (Karthala) is nog actief, en kwam in 2006 tot uitbarsting.
Ja natuurlijk, als je gaat redeneren op basis van beperkte kennis (ze is er nochtans hoor, en ze ligt gewoon binnen handbereik) krijg je al gauw "mysterieuze" gebeurtenissen ..... dit alles ook nog eens flink opgeklopt door de media die op deze wijze hopen meer lezers (en dus ook meer centen) binnen te halen.

Nog steeds heel erg actueel: De wetenschap wéét dat ze niet alles weet. Maar het feit dat de wetenschap niet alles weet betekent niet dat je elke lacune naar believen kan invullen met een sprookje naar keuze. (Dara Ó Briain)

Plaats reactie