Gele Hesjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 06 jan 2019, 13:29

Gele hesjes Parijs opgepakt na binnendringen ministerie.

De politie in Parijs heeft rond de protesten tegen de regering van gisteren 35 demonstranten opgepakt. Dat is bekendgemaakt na de achtste zaterdag dat mensen in gele hesjes de straat op gingen.
Enkele relschoppers wisten met geweld een ministerie binnen te dringen door de poort te rammen met een vorkheftruck.

Daarvan zijn deze opnames gemaakt:
Te zien in de bronvermelding en ook andere opnames.

Aanwezigen vluchtten weg en zochten onderdak in een hotel. "Mensen vernielden op de binnenplaats auto's en sloegen ruiten in", zegt correspondent Frank Renout.
Een staatssecretaris die moest vluchten, noemde het een aanval op de democratie en de Republiek. President Macron sprak van extreem geweld tegen politieke vertegenwoordigers van het land. Niemand raakte gewond bij de actie.

Afbeelding
Schade aan de poort van het ministerie.

De demonstranten raakten ook slaags met de politie op de oevers van de Seine, in de buurt van het stadhuis en op de brug Léopold Sédar Senghor. Volgens Renout werd op verschillende plekken gevochten, werd er brand gesticht en werden er vernielingen aangericht. Ook een boot op de Seine met een restaurant aan boord werd in brand gestoken.

Gisteren waren er in Parijs 3500 mensen op de been, in heel Frankrijk ging het om 50.000 betogers. Er waren meer demonstranten dan in het weekend voor Kerst, maar de aantallen zijn niet te vergelijken met de protesten van de eerste weken van november, toen er nog 280.000 mensen op de demonstraties afkwamen.

Meer repressie?

De demonstranten protesteren in gele hesjes tegen het beleid van president Macron en ze eisen lastenverlichting.
De laatste weken waren de protesten wat in hevigheid afgenomen. Macron kondigde begin december aan de minimumlonen te verhogen en een aantal belastingen af te schaffen. Renout is benieuwd wat er de komende weken zal gebeuren: "Interessant is hoe de regering erop gaat reageren: met meer repressie of juist met nieuwe concessies."

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit duurt wel erg lang.
Wachten ze tot Macron aftreed of willen ze nog meer eisen ingewilligd zien ?
Ben benieuwd wat hij gaat doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 07 jan 2019, 10:15

dit heeft mi totaal niks meer te maken met de demonstratie, dit is gewoon zoals AD schrijft dit zijn relschoppers.. helemaal mee eens denk dat de echte gele hesjes thuis zitten en dat ding in een diepe kast heeft gegooid ,wat nu gebeurt slaat nergens op met een vorkheftuck de deuren inrammen de inboedel vernietigen enz,,,,het mooiste is dat van de opgepakte 1534 er 70 procent zonder straf weer naaar huis kon minder dan 2 proc kreeg een celstraf, dus ze lachen er toch om

Afbeelding die dame heeft lef ....fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 08 jan 2019, 14:53

Macron zegt dat hij harder gaat straffen.
Maar volgens mij is hij de controle aan het verliezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 08 jan 2019, 15:21

Hij is een kat in het nauw.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 08 jan 2019, 16:31

Dit had hij denk ik niet verwacht toen hij aantrad Fenna.
Hij zou het even gaan doen , dat straalde hij ook uit.
Maar hoe dit gaat aflopen weet niemand.
Niet op de zachte manier vrees ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gele Hesjes

Bericht door Witte wel » 08 jan 2019, 17:15

Onze media laat amper een fractie zien van wat er in Frankrijk op dit moment plaats vindt. De media vermeld Macron maar in werkelijkheid betreft het een veel breder gebied.
Maar hoe meer de media er hier over schrijft des te groter de kans dat het hier ook plaats vindt.
Maar het begint te komen, ook hier in nederland, tot dat het systeem ingrijpt maar daarvoor is het nog te vroeg.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Osiris » 08 jan 2019, 19:04

Niet voor niets dat er gepusht word naar een één Europees leger.
Franse legereenheden zullen niet zo snel expliciet geweld tegen eigen Franse burgers gebruiken.
Daar zetten ze dan gewoon Duitsers of Nederlanders voor in, die dan deel uitmaken van dat Europese leger.
En de Fransen weer als het hier geel word etc ...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Gele Hesjes

Bericht door Vitharr » 08 jan 2019, 19:08

Witte wel schreef:
08 jan 2019, 17:15
Maar het begint te komen, ook hier in nederland, tot dat het systeem ingrijpt maar daarvoor is het nog te vroeg.
Het systeem stimuleert dit inmiddels. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 08 jan 2019, 19:47

Witte wel welk breder gebied dan Macron bedoel jij ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gele Hesjes

Bericht door Witte wel » 08 jan 2019, 22:37

Tammy schreef:
08 jan 2019, 19:47
Witte wel welk breder gebied dan Macron bedoel jij ?
De media heeft het hoofdzakelijk over Macron die wordt afgeschilderd als zijnde de zondebok en het betreft natuurlijk niet één persoon maar een totaal beleid.
Vitharr schreef:
08 jan 2019, 19:08
Het systeem stimuleert dit inmiddels. :wink:
Ligt eraan welk systeem je bedoeld. Hetgeen wat in de samenleving tot uitvoer wordt gebracht of de drijvende kracht hier achter.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 09 jan 2019, 13:51

Bedankt voor je uitleg Witte wel.
En wat je zegt klopt ook maar Macron is degene die misschien iets kan veranderen ?
Maar dat doet hij kennelijk niet, men voelt zich bedonderd.
Een lange voorgeschiedenis is daar inderdaad aan vooraf gegaan.
Wat denk jij wat Macron zou moeten doen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gele Hesjes

Bericht door Witte wel » 09 jan 2019, 14:36

Macron kan zelf niets doen en heeft nagenoeg geen zeggenschap. Hij zal af moeten wachten wat zijn achterban hem zal vertellen te doen en dan mag hij het volk toe spreken. Zo gaat dat in de politiek. Ook hier in nederland gaat dat volgens het zelfde principe. Zie hoe Rutte bij aanvang van zijn positie zovele beloftes had gedaan. Hij staat nu vanalles bij elkaar te liegen en volgt op wat hem opgedragen wordt. En als het vuur te heet wordt en ze hebben goed hun best gedaan dan verdwijnen ze op de achtergrond en krijgen een mooi baantje toegeworpen. Zo ging dat met timmerfrans toch ook en ons militair dametje, en zo zijn er velen voor gegaan. Dat noemen ze democratie.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gele Hesjes

Bericht door Susan » 09 jan 2019, 18:56

Witte wel schreef:
09 jan 2019, 14:36
Macron kan zelf niets doen en heeft nagenoeg geen zeggenschap. Hij zal af moeten wachten wat zijn achterban hem zal vertellen te doen en dan mag hij het volk toe spreken. Zo gaat dat in de politiek. Ook hier in nederland gaat dat volgens het zelfde principe. Zie hoe Rutte bij aanvang van zijn positie zovele beloftes had gedaan. Hij staat nu vanalles bij elkaar te liegen en volgt op wat hem opgedragen wordt. En als het vuur te heet wordt en ze hebben goed hun best gedaan dan verdwijnen ze op de achtergrond en krijgen een mooi baantje toegeworpen. Zo ging dat met timmerfrans toch ook en ons militair dametje, en zo zijn er velen voor gegaan. Dat noemen ze democratie.
Precies!
Maar ze krijgen wél de 'bagger' naar zich toe geworpen alsof ze alles alléén beslissen
en het voor het zeggen hebben, maar....dat ' hoort' bij dit baantje, weten ze ook.
Niet voor niets zegt men: Om deze baan te willen, moet je een beetje 'gek' zijn....
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 09 jan 2019, 19:26

Dan is het afwachten maar.
Het woord democratie is in mijn ogen al jaren niks waard.
Overal waar bij verkiezingen partijen die veel stemmen hebben behaald maar al van te voren uitgesloten worden , is geen democratie te bekennen.
Als 70 procent van de burgemeesters in dit land burgemeesters zijn van de PVDA die nog maar 9 zeteltjes hebben dan klopt er iets niet.
Het volk heeft gestemd , luister daar naar.
Ander word het hier net als in Frankrijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Gele Hesjes

Bericht door gusteman » 09 jan 2019, 21:29

Osiris schreef:
08 jan 2019, 19:04
Niet voor niets dat er gepusht word naar een één Europees leger.
Franse legereenheden zullen niet zo snel expliciet geweld tegen eigen Franse burgers gebruiken.
Daar zetten ze dan gewoon Duitsers of Nederlanders voor in, die dan deel uitmaken van dat Europese leger.
En de Fransen weer als het hier geel word etc ...
Dit is natuurlijk onzin en bangmakerij.

Of er nu Franse, Duitse of Nederlandse troepen worden ingezet in Frankrijk speelt geen enkele rol.

Geen enkele militair mag een bevel opvolgen indien dat in strijd is met de grondwet en/of wetten van het land waarin de militair wordt ingezet.
Behalve wanneer in dat land de staat van beleg werd ingevoerd ..... en dan zullen de eigen militairen ook zonder pardon optreden tegen burgerlijke ongehoorzaamheid.

Dit alles ligt duidelijk vast bij wet en er hoeft niet gevreesd te worden voor oneigenlijke inzet van een Europees leger.

Dergelijke waanideeën komen overgewaaid uit de Verenigde Staten en hebben geen enkele grond van waarheid.
Laatst gewijzigd door gusteman op 09 jan 2019, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

gusteman

Re: Gele Hesjes

Bericht door gusteman » 09 jan 2019, 21:41

Tammy schreef:
09 jan 2019, 19:26
Dan is het afwachten maar.
Het woord democratie is in mijn ogen al jaren niks waard.
Overal waar bij verkiezingen partijen die veel stemmen hebben behaald maar al van te voren uitgesloten worden , is geen democratie te bekennen.
Als 70 procent van de burgemeesters in dit land burgemeesters zijn van de PVDA die nog maar 9 zeteltjes hebben dan klopt er iets niet.
Het volk heeft gestemd , luister daar naar.
Ander word het hier net als in Frankrijk.
Ik denk, lieve Tammy, dat je toch eens zal moeten je beeld van democratische verkiezingen bijsturen.

In een democratie worden beslissingen genomen bij meerderheid van stemmen.
Hoe die meerderheid wordt bereikt speelt geen enkele rol en is op geen enkele manier vastgelegd ... en dat is maar goed ook.

In de Verenigde Staten had 48% van het volk gekozen voor Trump en toch is hij, ondanks dat hij geen meerderheid van het volk achter zich had, president geworden ..... enkel omdat leden van een select elitair clubje voor hem hadden gekozen. Democratisch????? Verkozen door het volk??? Ik denk het niet, neen.
Maar telkens weer schrijf jij dat hij nu eenmaal president is en ze hem zullen moeten aanvaarden.

Wat je dan weer schrijft over die burgemeesters en de 9 zetels sluit ook als een tang op een varken.
Burgemeesters worden aangesteld op basis van lokale verkiezingen; zetels in het parlement worden verleend op basis van nationale verkiezingen. Die twee hebben totaal niets maar dan ook niets met elkaar te maken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 10 jan 2019, 03:20

Ik moet mijn beeld zeker bijstellen Gusteman.
Zoals het nu gaat vind ik niet correct.
En ik had het over de verkiezingen hier niet Amerika.
Dat kiessysteem heb ik nooit gesnapt met die kiesmannen enz.
Maar zo is hun kiessysteem en iedereen weet dat daar.
Vandaar mijn opmerking over Trump.

Ik weet dat burgemeesters anders worden gekozen.
Van mij mag dat veranderen in gekozen burgemeester via nationale verkiezingen
Daar is mijn over aan het nadenken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 15 jan 2019, 10:31

@ Van mij mag dat veranderen in gekozen burgemeester via nationale verkiezingen ,,,

heee komop dus onze Aboutaleb gekozern door de rest van Ndserland.. kom laten we het gezellig houden rg nie "nee [clap]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Gele Hesjes

Bericht door MetalPig » 16 jan 2019, 07:59

Wat we in ieder geval geleerd hebben van de Gele Hesjes is dat het onverstandig is om onder een rijdende vrachtwagen te kruipen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 16 jan 2019, 09:35

amen .. ja dat is ´eens´ maar nooit meer ....<denk ik .... fijne dag
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie