Gele Hesjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 07 dec 2018, 15:46

Dit loopt behoorlijk uit de klauwen.
Zie ik het verkeerd of zijn deze demonstraties veel erger dan al de demonstraties daarvoor ?

En ik zit me iets af te vragen.
Als dit erger word dat totale wantrouwen in de regering bestaat er dan een kans dat Macron kan worden afgezet ?
Is dat uperhaupt mogelijk ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 07 dec 2018, 15:51

Mypos schreef:
07 dec 2018, 14:33
herman50 schreef:
07 dec 2018, 13:09
Een actie van de PVV-fractie in Almere zorgt donderdagavond tijdens de raadsvergadering voor enige consternatie.
ondanks verzoek van burgemeester weigerde ze het uitte trekken
Afbeelding
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP

wie steunt nou de gewone man die dit alles lijdend moet aanzien??
Als de gewone man een beetje inzicht en intelligentie heeft steunen ze de actie van de gele hesjes.

ook als het van kwaad tot erger gaat ,voor heel weinig , neetoch :shock:
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Mypos » 07 dec 2018, 16:25

Tammy schreef:
07 dec 2018, 15:40
Reisadvies Frankrijk aangescherpt .

Philippe gaf aan dat de regering nu ‘openstaat voor een dialoog’.

https://www.ad.nl/binnenland/reisadvies ... ~a75517c2/
Goh, nu staan ze wel opeens open voor een dialoog? Na al het geweld? Dat geeft ook een slecht signaal af.....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Mypos » 07 dec 2018, 16:27

Tammy schreef:
07 dec 2018, 15:46
Dit loopt behoorlijk uit de klauwen.
Zie ik het verkeerd of zijn deze demonstraties veel erger dan al de demonstraties daarvoor ?

En ik zit me iets af te vragen.
Als dit erger word dat totale wantrouwen in de regering bestaat er dan een kans dat Macron kan worden afgezet ?
Is dat uperhaupt mogelijk ? [think]
Deze demonstraties zijn zeer zeker veel erger, geweldadiger maar ook breder gedragen onder het volk. Je ziet ook dat er nu opeens wel allemaal dingen mogelijk zijn vanuit de regering richting de burgers. Zoals het uitstellen van die belasting maatregelen die gunstig waren voor de superrijken in Frankrijk.

Maar of Macron zou kunnen worden afgezet, dat lijkt me niet. Dat zou dan wel echt een unicum zijn en de eerste echte hedendaagse revolutie in een westers land.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 07 dec 2018, 18:32

Voor alles is een eerste keer Mypos.
Ik weet niet hoe Macron door kan gaan nu, hij zal wel moeten maar hoe in vredesnaam ?
Ze verwachten morgen zoveel geweld.
Nu maar hopen dat er geen doden gaan vallen.
Linke situatie daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gele Hesjes

Bericht door univers » 07 dec 2018, 19:19

Krijgen we een nieuwe Franse revolutie ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 08 dec 2018, 02:23

Dat vraag ik mij dus ook af Univers.
Stakingen zijn we gewend van Frankrijk maar dit begint toch andere vormen aan te nemen.
Iets wat ik aantal jaren geleden al schreef , het volk blijven negeren en op een dag zijn ze het zo zat.
Dit lijkt er alvast op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 08 dec 2018, 07:14

vlak de media ook niet uit .. als er minder werd geschreven cq op t net gelult was het n stuk minder , maarja
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 08 dec 2018, 07:30

bv dit is dit normaal plots ??
Op de Franse sociale media gonst het van de oproepen om 'een einde aan de gekte te maken' en 'de overheid te duperen', meldt ons Franse zusterblad AutoPlus. Die oproepen zijn niet aan dovemansoren gericht; inmiddels zijn 870 radarkasten verblind, ondergespoten of ronduit vernietigd. Alleen al de afgelopen tien dagen werden 130 flitskasten volledig afgeschreven, de meeste door brand. Volgens AutoPlus is de materiële schade al meer dan vier miljoen euro en zijn de inkomsten aan snelheidsboetes als gevolg van de vele uitgeschakelde flitskasten met vijftien procent gedaald ten opzichte van vorig jaar.

Gele hesjes

Een deel van de vernielingen wordt toegewezen aan de 'gilets jaunes', de in gele hesjes gehulde demonstranten die sinds 17 november hun woede koelen op alles wat los en vast zit. Maar ook de verlaging van de maximumsnelheid van 90 naar 80 km/h heeft de Franse toorn over de snelheidscontroles afgeroepen.
http://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/fr ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

gouwepeer

Re: Gele Hesjes

Bericht door gouwepeer » 08 dec 2018, 07:31

De stakingen zelf zijn niet geweldadig. De relschoppers die zich met maar 1 doel hierbij aan willen sluiten helaas wel.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 08 dec 2018, 09:47

Afbeelding ,,, vanmorgen in AD ,,
want het heeft ook geen moer meer te maken met zoals verder staat ingetogen betogingen tegen verhoging diesel,, kijk we hebben het hier ook gehad ,denk aan Maagdenhuis ,maar na flinke- tijd en overleg werd het gestopt , --<--die hebbe ze daar niet der is geen zg ´leider´, het is gewoon rotzooi trappe zo veel mogelijk-->, dat gebeurd echt niet als er van die raddraaiers tusse zitte ,, en dáár luistert de meerderheid ´- ook- naar , ze lezen de- haat- maitjes op Faceboek ,, ag gisteren die winkeliers hun winkels dichttimmeren, dat doen ze echt niet lijkt me als ze het eens zijn ,,maargoe ik zit lekker thuis fijne dag nog iesers [wave]

O had ik geneens gelezen, op eren rotonde in Montauban waar Gele Hesjes vandaag betogen zijn door politie bijna 30 molotovcocktails en 3 bommen gevonden ...ook goeimoge ... [doh] [doh] [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 08 dec 2018, 10:44

gouwepeer schreef:
08 dec 2018, 07:31
De stakingen zelf zijn niet geweldadig. De relschoppers die zich met maar 1 doel hierbij aan willen sluiten helaas wel.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gele Hesjes

Bericht door Susan » 08 dec 2018, 11:21

gouwepeer schreef:
08 dec 2018, 07:31
De stakingen zelf zijn niet geweldadig. De relschoppers die zich met maar 1 doel hierbij aan willen sluiten helaas wel.
;P!

Wie de geschiedenis van stakingen overal ter wereld nog een beetje kent of onthouden heeft, weet dat wat er nu in Frankrijk
(en nu ook elders overgenomen lijkt te worden..) gaande is, niets nieuws is wat de stakingen en geweldadigheden betreft.
Je hoeft ook geen helderziende te zijn om te weten dat van tijd tot tijd 'het gewone volk...' zich (na soms 'rustige' jaren) natúúrlijk
weer zal gaan verzetten tegen hun regering/leiders die een loopje nemen met vooral de laagstbetaalden en mensen met uitkeringen die er steeds meer op achteruit zijn gaan...Dat was in de vorige eeuw én eerder! ook al zo.
Dat het nu een herhaling lijkt te zijn, al kunnen de redenen iets verschillen, van wat veel eerder dus ook al gebeurde zoals bijvoorbeeld in 1968 waar ook doden enz bij te betreuren waren, waar het toen met name om een goede/betere democratie en gelijkheid en gelijkwaardigheid van alle mensen ging.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 08 dec 2018, 11:27

sorry kan nergens vinden dat ik de staking gewelddadig vind wél die dropl....eromheen en die krijgen dus ook weer volop aandacht ...zwijg ze dood ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gele Hesjes

Bericht door Susan » 08 dec 2018, 11:50

herman50 schreef:
08 dec 2018, 11:27
sorry kan nergens vinden dat ik de staking gewelddadig vind wél die dropl....eromheen en die krijgen dus ook weer volop aandacht ...zwijg ze dood ...
Auto's in brand steken, winkels die het moeten ontgelden, agenten belagen enz enz valt voor mij ook
onder gewelddadigheid herman50, als er ook nog doden door gaan vallen is het helemaal dubbel zo erg.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Osiris » 08 dec 2018, 11:59

Susan schreef:
08 dec 2018, 11:21
gouwepeer schreef:
08 dec 2018, 07:31
De stakingen zelf zijn niet geweldadig. De relschoppers die zich met maar 1 doel hierbij aan willen sluiten helaas wel.
;P!

Wie de geschiedenis van stakingen overal ter wereld nog een beetje kent of onthouden heeft, weet dat wat er nu in Frankrijk
(en nu ook elders overgenomen lijkt te worden..) gaande is, niets nieuws is wat de stakingen en geweldadigheden betreft.
Je hoeft ook geen helderziende te zijn om te weten dat van tijd tot tijd 'het gewone volk...' zich (na soms 'rustige' jaren) natúúrlijk
weer zal gaan verzetten tegen hun regering/leiders die een loopje nemen met vooral de laagstbetaalden en mensen met uitkeringen die er steeds meer op achteruit zijn gaan...Dat was in de vorige eeuw én eerder! ook al zo.
Dat het nu een herhaling lijkt te zijn, al kunnen de redenen iets verschillen, van wat veel eerder dus ook al gebeurde zoals bijvoorbeeld in 1968 waar ook doden enz bij te betreuren waren, waar het toen met name om een goede/betere democratie en gelijkheid en gelijkwaardigheid van alle mensen ging.
I.d.d. Susan.
Wat mensen vergeten dat die brandstofprijzen slechts één van de vele triggers is, het gaat om de dramatisch gedaalde koopkracht aan de onderkant ten behoeve van de bovenkant..
Net als hier heeft de onderkant van Frankrijk de Euro moeten slikken,net als hier heeft de onderkant de financiele crisis betaald, net als hier profiteert alleen de bovenkant van de nu groeiende economie.
Als die onderkant er na 17 jaar genoeg van heeft, blijkbaar ' vreedzaam overleg' niet werkt en de bedes genegeerd blijven worden, blijft er niets anders over dan radicaler verzet en dus uiteindelijk geweld.
Het is het narcisme van het elitaire establishment, wat alleen de rijke achterban alles toebedeeld, net als hier, wat als de oorzaak gezien kan worden.

En gezien het verleden,niks nieuws onder de zon.
Volgend jaar is het uiteindelijk ' Judgement Day'...
Oordeling en veroordeling.... en zeker niet alleen in Frankrijk, maar wereldwijd, als de volgende financiele/economische crisis doorgevoerd word.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Osiris » 08 dec 2018, 12:30

Even een korte opsomming van datgene waar die onderkant van de samenleving volgend jaar de rekening van gepresenteerd krijgt.

Nieuwe financiele/ economische crisis ( Brexit/Italie/ handelsoorlogen VS/China/Rusland, oliecrisis nu Qatar uit Opec is gestapt )
Voortdurende vluchtelingen crisis.
Klimaatcrisis.

Tja dan is de grens wel allang bereikt, schat ik zo....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gele Hesjes

Bericht door univers » 08 dec 2018, 12:37

De grens is eindeloos.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 08 dec 2018, 12:42

Susan schreef:
08 dec 2018, 11:50
herman50 schreef:
08 dec 2018, 11:27
sorry kan nergens vinden dat ik de staking gewelddadig vind wél die dropl....eromheen en die krijgen dus ook weer volop aandacht ...zwijg ze dood ...
Auto's in brand steken, winkels die het moeten ontgelden, agenten belagen enz enz valt voor mij ook
onder gewelddadigheid herman50, als er ook nog doden door gaan vallen is het helemaal dubbel zo erg.
kijk en dat word nou gedaan door die beroeps oproerkraaiers, echt geen gewone staker ... :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 08 dec 2018, 12:45

en dat is het Susan, dat zijn die zg beroeps oproerkraaiers , echte stakers doen dit niet ..
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie