Gele Hesjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 08 dec 2018, 13:29

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Osiris » 08 dec 2018, 13:53

En hoeveel doden zijn er daar voor al geweest, mensen die door het corrupte beleid geen uitweg meer zagen en uit wanhoop zelfmoord gepleegd hebben ??
Daar hoor je niemand over.
Mensen die niks meer te verliezen hebben doen dit soort zaken,helaas....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Mypos » 08 dec 2018, 15:04

Fenna schreef:
08 dec 2018, 10:44
gouwepeer schreef:
08 dec 2018, 07:31
De stakingen zelf zijn niet geweldadig. De relschoppers die zich met maar 1 doel hierbij aan willen sluiten helaas wel.
:post:
Dat linkse tuig...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 08 dec 2018, 15:41

Je moet eens leren lezen Mypos.
De actie van de gele hesjes was niet gewelddadig en die intentie hadden die mensen ook niet.
Het werd gewelddadig toen de extreem linkse raddraaiers de actie gingen kapen met maar 1 doel, rotzooi schoppen.
Bij dat tuig draait het niet om het punt waar de actie over gaat, zij willen alleen maar rellen.
Lees mijn eerste post.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Mypos » 08 dec 2018, 17:52

Fenna schreef:
08 dec 2018, 15:41
Je moet eens leren lezen Mypos.
De actie van de gele hesjes was niet gewelddadig en die intentie hadden die mensen ook niet.
Het werd gewelddadig toen de extreem linkse raddraaiers de actie gingen kapen met maar 1 doel, rotzooi schoppen.
Bij dat tuig draait het niet om het punt waar de actie over gaat, zij willen alleen maar rellen.
Lees mijn eerste post.
Omdat ik kan lezen maak ik deze opmerking Fenna. Ik had die post inderdaad gelezen.

Hoe weet jij dat het extreem linkse raddraaiers zijn en niet extreem rechtse raddraaiers?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 08 dec 2018, 20:25

Dat zeiden de actievoerders van de Gele Hesjes.
Ik heb letterlijk uit de krant geciteerd.
Ik zie geen reden om dit in twijfel te trekken.
Links extremisten van black bloc zou zich onder hen gemengd hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Mypos » 08 dec 2018, 20:58

Fenna schreef:
08 dec 2018, 20:25
Dat zeiden de actievoerders van de Gele Hesjes.
Ik heb letterlijk uit de krant geciteerd.
Ik zie geen reden om dit in twijfel te trekken.
Links extremisten van black bloc zou zich onder hen gemengd hebben.
Het staat anders nergens in het bericht dat je gelinkt hebt. En je mag best dingen in twijfel trekken die je in de krant leest hoor. Zo kun je er bv vergif op innemen dat de telegraaf extreem links hard aanpakt en de volkskrant juist weer extreem rechts.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 08 dec 2018, 23:01

Lees dan!
De link is de digi versie.
Wat ik citeerde stond op de voorpagina v.d.papieren versie, dat deel v.d. voorpagina was niet op internet geplaatst.
Ze plaatsen wel vaker niet alles op het internet wat in de papieren krant staat.
Als je dat niet gelooft is dat jou probleem.
De Volkskrant had het over zo wel links- als rechtsextremisten.
Ik ben klaar met dat geneuzel van je.
Je bent maar op een ding uit, mij afzeiken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Gele Hesjes

Bericht door Determinist » 09 dec 2018, 09:13

Mypos schreef:
08 dec 2018, 20:58
...dat de telegraaf extreem links hard aanpakt en de volkskrant juist weer extreem rechts.
Eh, maak het wat uit van welke richting geweld en hufterigheid komt? Of is links geweld minder erg als je links bent? Of geweld van rechts als je rechts bent?
Of kan je geweld van de ene kant meer "goed praten" dan van de andere kant?

Zowel rechtse als linkse ideologieën kunnen te ver gaan. De geschiedenis van de vorige eeuw laat dat duidelijk zien.
Ik merk wel een gebrek aan kennis aangaande links extremisme bij het gros van de bevolking (in Nederland).
De eerste dictator die mensen noemen is Hitler (fascisme). Maar van Mao, Stalin of Pol Pot (Marxisme) weten de meesten weinig tot niets.

Tijdens een demonstratie kan je nog regelmatig de hamer en sikkel zien, waar blijkbaar niemand echt aanstoot aan neemt. Terwijl het meedragen van een hakenkruis alleen de politie nog in de weg staat om een publieke lynchpartij tegen te houden.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 09 dec 2018, 09:32

Excuus , maar van welke van de vier genoemde ...... ´´heren´´ ( [doh] ) is het meest beroemd, mag ook berucht , dacht toch Dollefie ! , de anderen 3 zaten in een ´glaze kooi´ en lieten andere het - hún - vuile werk opknappe ,, maar verders heb je 100proc. gelijk fijne dag nog -oke iedreen ;)-

o ze ik nu ploseloos, de hamer en sikkel, ja zeg eens eerlijk wie zou het nog wat zeggen tegeswoordig ,, :peace: ,, en ja dat dat andere ding word verbannen en meer aanstoot geeft is een beetje begrijpenlijk ... maar das mijn idee hoor ;P!
Laatst gewijzigd door herman50 op 09 dec 2018, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gele Hesjes

Bericht door Tammy » 09 dec 2018, 09:36

Goed geschreven Determinist.
De focus ligt meestal naar de rechterkant terwijl links net zo erg is.
Dus :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gele Hesjes

Bericht door univers » 09 dec 2018, 09:53

Ik doe met je mee. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gele Hesjes

Bericht door Fenna » 09 dec 2018, 09:59

Ik ook :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gele Hesjes

Bericht door herman50 » 09 dec 2018, 11:45

n dan krijg je dit ook nog es

De Franse inlichtingendienst onderzoekt of er op sociale media veel nep 'gilets jaunes' (gele hesjes) zijn. De valse 'gele hesjes' zouden de omvang van het massale protest in Frankrijk nog groter moeten laten lijken.

Ook verschijnen er volgens Britse media op bijvoorbeeld Twitter 'door de oproerpolitie verwonde betogers' die in werkelijkheid helemaal geen betogers van de afgelopen weken in Frankrijk kunnen zijn.

De dienst Algemeen Secretariaat voor de Defensie en de Nationale Veiligheid (SGDSN) buigt zich over de 'nep hesjes', berichtten Franse media vandaag.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gele Hesjes

Bericht door Susan » 09 dec 2018, 12:19

Determinist schreef:
09 dec 2018, 09:13
Mypos schreef:
08 dec 2018, 20:58
...dat de telegraaf extreem links hard aanpakt en de volkskrant juist weer extreem rechts.
Eh, maak het wat uit van welke richting geweld en hufterigheid komt? Of is links geweld minder erg als je links bent? Of geweld van rechts als je rechts bent?
Of kan je geweld van de ene kant meer "goed praten" dan van de andere kant?

Zowel rechtse als linkse ideologieën kunnen te ver gaan. De geschiedenis van de vorige eeuw laat dat duidelijk zien.
Ik merk wel een gebrek aan kennis aangaande links extremisme bij het gros van de bevolking (in Nederland).
De eerste dictator die mensen noemen is Hitler (fascisme). Maar van Mao, Stalin of Pol Pot (Marxisme) weten de meesten weinig tot niets.

Tijdens een demonstratie kan je nog regelmatig de hamer en sikkel zien, waar blijkbaar niemand echt aanstoot aan neemt. Terwijl het meedragen van een hakenkruis alleen de politie nog in de weg staat om een publieke lynchpartij tegen te houden.
;P! :post:
Je kan nooit geweld van welke kant het ook komt goed praten, is van links en rechts even erg indien ze zich hier schuldig aan maken!
Men zou zich eens af moeten vragen wat het verschil is tussen een linkse dictatuur of een rechtse dictatuur...in beide gevallen is het volk
onheroepelijk afschuwelijk de klos....en de politieke 'elite' die meent alle mensen dwingend hun wil op te mogen leggen steken de vlag uit!

De meeste mensen lijken er geen idee van te hebben dat er een middenweg te bewandelen is (indien men het wil) met zóveel verschillende meningen.
Het gevolg is dat velen vinden dat ze zelf in 'vrijheid' hun meningen mogen geven (volkomen terecht vind ik) zónder door anderen beschimpt of belemmerd te worden, maar zelf wél andersdenkenden meteen in hokjes plaatsen en de meest negatieve labels opplakken, de media staan er bol van waar vooral ook meteen op de man/vrouw gespeeld wordt.

Dat lijkt imo heel erg op: wie niet voor mij is, is tegen mij...ofwel: wie niet net zo denkt en kiest als ik en mijn politieke clubje,
heeft er niets van begrepen.
Ze doen dus -soms zonder het door te hebben- dan het zelfde als ook in de media vaak te lezen/horen is, wie meer voor rechts is 'deugt voor geen meter' in de ogen van mensen die meer op links gerichte politieke doelstellingen gericht zijn, en omgekeerd, men komt zo nooit tot een samenwerking om gezamenlijk een land in goede banen te leiden .

Dat er geen zwart-wit ideologie toegepast kan worden, door links niet én door rechts niet, om voor het welzijn van álle mensen zorg te dragen, ontgaat velen vaak en, ik denk dat dit vooral door het 'IK' gerichte denken komt. Als het in eigen straatje/omgeving/land maar goed geregeld
is zoals 'IK' het graag zie is het in orde.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gele Hesjes

Bericht door Witte wel » 09 dec 2018, 14:04

In Oekraïne is symbolisme ook weer toegestaan blijkt.
Afbeelding
Afbeelding
En dat wil bij Europa komen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gele Hesjes

Bericht door Witte wel » 09 dec 2018, 20:44

Frankrijk start onderzoek naar Russische invloed Gele Hesjes

PARIJS - Frankrijk is een onderzoek begonnen naar mogelijke Russische bemoeienis met de Gele Hesjes protesten die het land nu al een paar weken in zijn greep houden. Franse veiligheidsdiensten bekijken of de Russen zich inderdaad met de betogingen bemoeien, zei minister Le Drian van Buitenlandse Zaken.

Zo zouden zeshonderd Twitter-accounts die doorgaans het Kremlin promoten zich inmiddels vooral en veelvuldig richten op Frankrijk, met het gebruik van de hashtag #giletsjaunes, de Franse benaming van de Gele Hesjes. Social media-experts stellen dat het erop lijkt dat die accounts daarmee het conflict willen uitvergroten.

Rusland is er al eerder van beschuldigd via social media onder meer de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden. De Franse bewindsman wil verder niets zeggen totdat er iets uit het onderzoek komt.

bron: De Telegraaf

Beschuldigd wel maar nooit bewezen. Het moet niet gekker gaan worden, de mensheid is aan het doordraaien.
Moet die oorlog dan echt komen?
Het lijkt er wel op want nog even en Rusland pikt het niet meer. En terecht want keer op keer beschuldigd worden door afglijdende, aan de VS verbonden, landen laat op een gegeven moment de emmer over lopen. Houd er rekening mee dat Europa een slagveld wordt als Rusland daadwerkelijk in actie gaat komen en er blijft nagenoeg niets over van onze welvaart.
Kennelijk wil het volk dit want men laat het gewoon gebeuren. En ook onze nederlandse vertegenwoordigers staan als een kip zonder kop vooraan te schreeuwen dat Rusland overal achter zit met "ноль" bewijzen. Mogelijk de laatste optie voor de gevestigde orde om hun hachje te redden en het volk is de klos.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Gele Hesjes

Bericht door Mypos » 09 dec 2018, 20:49

Determinist schreef:
09 dec 2018, 09:13
Mypos schreef:
08 dec 2018, 20:58
...dat de telegraaf extreem links hard aanpakt en de volkskrant juist weer extreem rechts.
Eh, maak het wat uit van welke richting geweld en hufterigheid komt? Of is links geweld minder erg als je links bent? Of geweld van rechts als je rechts bent?
Of kan je geweld van de ene kant meer "goed praten" dan van de andere kant?

Zowel rechtse als linkse ideologieën kunnen te ver gaan. De geschiedenis van de vorige eeuw laat dat duidelijk zien.
Ik merk wel een gebrek aan kennis aangaande links extremisme bij het gros van de bevolking (in Nederland).
De eerste dictator die mensen noemen is Hitler (fascisme). Maar van Mao, Stalin of Pol Pot (Marxisme) weten de meesten weinig tot niets.

Tijdens een demonstratie kan je nog regelmatig de hamer en sikkel zien, waar blijkbaar niemand echt aanstoot aan neemt. Terwijl het meedragen van een hakenkruis alleen de politie nog in de weg staat om een publieke lynchpartij tegen te houden.
Nee dat maakt inderdaad niet uit. Volgens Fenna maakt dat wel uit en is rechts tuig broekjes tov links tuig. Vandaar dat ik de discussie aanga met haar.

En trouwens wat dat betreft is geweld uit het midden net zo erg. Politiegeweld, militair geweld etc. Oftewel legaal geweld en dus geen terrorisme.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gele Hesjes

Bericht door univers » 09 dec 2018, 21:01

"ноль"

ты говоришь по русски
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Gele Hesjes

Bericht door Vitharr » 09 dec 2018, 21:13

волк не теряет сна из-за мнения овец
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie