Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Fenna » 06 dec 2018, 10:38

:post: Tammy.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door gusteman » 06 dec 2018, 11:55

univers schreef:
05 dec 2018, 12:44
stel dat je zelf een migrant bent en je wordt behandeld als een kwalijk fenomeen ...
Waarom wordt men migrant ?
Goeie vraag, en typerend voor jou, beste univers ..... ik hou wel van de manier waarop jij denkt.

Ik zou je kunnen antwoorden met een wedervraag, zoals bijvoorbeeld: "Waarom niet, eigenlijk?"

Maar ik antwoord liever als volgt: mensen gaan emigreren om in hoofdzaak twee redenen: ofwel interesse, ofwel noodzaak.

Uit interesse omdat er ergens een land is waar zij veel liever zouden wonen dan waar ze nu wonen, en dit omwille van de cultuur, de gebruiken, de sociale omgang, kortom omdat zij van mening zijn dat dat andere land beter bij hen past, en vice versa.

Uit noodzaak omdat, volgens de informatie waarover zij beschikken, mensen van mening zijn dat een bestaan in dat andere land hen meer kansen zal bieden, hen minder risico's zal opleveren, zij daar meer mogelijkheden tot ontwikkeling zullen hebben, zij er meer vrijheid zullen genieten en het veel veiliger zal zijn, kortom omdat zij van mening zijn dat dat andere land beter bij hen past, en vice versa.

gusteman

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door gusteman » 06 dec 2018, 12:11

Tammy schreef:
06 dec 2018, 09:27
Ik krijg altijd tranen in mijn ogen dan , want migratie is niet slecht of naar of wat dan ook.
Maar ze kwamen daar legaal , eerst aanmelden.
Alle in de VS ingevoerde slaven zijn daar illegaal aangekomen, die hadden daar niet om gevraagd en hebben zich ook niet aangemeld bij hun binnenkomst. Dus kunnen we gerust stellen dat zowat de helft van de VS bevolking afstamt van illegale inwijkelingen ... dat heeft de VS niet kunnen beletten om uit te groeien tot een wereldmacht.

Zelfs de grootvader van de huidige president van de VS is illegaal het land binnengekomen (als economische vluchteling in het zog van de goudzoekers) om er een bedrijf op te richten en er een klein fortuintje bijeen te sprokkelen. Toen is hij eventjes teruggekeerd naar Duitsland alhoewel het zijn bedoeling was om er te trouwen en zich er te vestigen. Toen bleek dat hij niet echt meer gewenst was is hij maar teruggekeerd naar de VS, met zijn kersverse echtgenote, en heeft hij zich laten naturaliseren tot Amerikaan (voornamelijk om zo aan Duitse rechtsvervolging te ontsnappen).
Tammy schreef:
06 dec 2018, 09:27
... en bijvoorbeeld jouw regering al op springen staat is het niet zo waterdicht als men ons wilt doen geloven.
Nou, lieve Tammy, daar gebruik je de juiste terminologie: "zoals men ons wil doen geloven" ...

Want van dat gewauwel in de pers over een regering die op springen zou staan omwille van dat pact is dus hoegenaamd helemaal niets aan.
De voltallige regering (dus ook de N-VA die nu zo geweldig moeilijk lijkt te doen) heeft dat akkoord al in september goedgekeurd ... het moest enkel nog ondertekend worden en daarvoor moest gewacht worden tot nu.
Al dat geneuzel van N-VA is pure verkiezingspropaganda in de aanloop naar de verkiezingen van mei volgend jaar ..... ze vrezen dat zij dan een deel van hun aanhang zullen verliezen aan andere partijen en hebben dan maar een leugencampagne opgestart om voor verwarring te zorgen.
Hun campagne tegen het VN-pact bestaat uit zes lemma's waarvan er vijf gewoon rechtuit leugens zijn, perfect aantoonbaar.
Maar ja, zoals Goering al zei: herhaal de leugen vaak genoeg en ze wordt waarheid.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door univers » 06 dec 2018, 12:39

2 x :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Tammy » 06 dec 2018, 13:24

Gusteman ik heb het niet over de slaven uit Afrika die naar Amerika kwamen.
Die mensen waren niet vrij en werden weggerukt uit hun eigen land en weg bij hun families.
Die zijn niet vrijwillig vertrokken naar Amerika voor een beter leven.
Ik heb het over de mensen die dat wel bewust hebben gedaan, vooral ook de volkeren uit Europa.

En natuurlijk heeft niet iedereen zich netjes aangemeld, dat zijn de illegale immigranten.
Die waren er toen en nu ook.
En over leugens in de politiek , die zijn er bij allebei de kanten.
Zowel links als rechts, dat is altijd zo geweest.
Welke de echte leugen is zal de tijd moeten uitwijzen Gusteman.
Ook bij jouw regering.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Tammy » 09 dec 2018, 09:38

Gusteman , hoe vind je het gaan met jouw regering ?
Komt er nu een minderheidskabinet ?
En wat gaat dat precies inhouden dan ?
En kan dat zomaar van vier naar drie partijen gaan ?
Moeten er dan geen verkiezingen uitgeschreven worden ?

Veel vragen ik weet het. :mrgreen:
Maar ik ben benieuwd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Kristof Piessens » 09 dec 2018, 14:15

Tammy schreef:
09 dec 2018, 09:38
Gusteman , hoe vind je het gaan met jouw regering ?
Komt er nu een minderheidskabinet ?
En wat gaat dat precies inhouden dan ?
En kan dat zomaar van vier naar drie partijen gaan ?
Moeten er dan geen verkiezingen uitgeschreven worden ?

Veel vragen ik weet het. :mrgreen:
Maar ik ben benieuwd.
Mag je ook aan mij vragen hoor, twee keer is tijdens een filmvertoning de film op tv onderbroken geweest om belangrijke nieuws uit te zenden...

Blijkbaar is de kogel door de kerk, michel 1 de zweedse coalitie (geel en blauw) is niet meer, discussiepunt het migratiepact waarmee NVA niet akkoord mee ging, hij mag vertrekken maar dan zonder de zweedse coalitie....dus treedt michel 1 niet op in naam van de regering en dus de zweedse coalitie.
Michel 2 is marrakech coalitie en kleurt blauw, oranje en rood, dus zonder NVA die een soort veto hebben willen stellen zoals andere partijen dat ooit gedaan hebben in verband met andere moeilijke dossiers....

Maar het eigenaardige was het volgende op een VN raad/conferentie heeft michel 1 wel uitgesproken dat hij dat pact steunde en zou gaan tekenen, vervolgens is er een nota van rynders gekomen klaar ten uitvoering...als laatste zou marakech als new-york de bevestigende momenten zijn van tekenen van een verdrag (juridisch)/ migratiepact (politiek)....ook al wordt beweerd en letterlijk staat het er ook dat het pact een niet bindende context heeft, terwijl het wel bindend is als het pact een juridische grond krijgt aan de hand van de evrm en andere wetten/verdragen op internationaal gebied !


In ieder geval, NVA op zich is niet tegen migratie maar wel tegen de factor van de bindende teksten van dat pact waarin wel rekening gehouden wordt met evrm enzovoorts maar geen woord rept over het onderscheidt tussen de betekenis van migratie op (il)legale wijze...veel mensen beseffen dan niet altijd dat de migratie zeker nuttig kan zijn in verband met de arbeidsmarkten ten gevolge van vergrijzing of krapte in knelpuntberoepen/jobs, alleen het is geen zaak van eenrichtingsverkeer waarbij migratie als exportproduct gezien wordt !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Tammy » 09 dec 2018, 14:21

Dank je Kristof. :grin:
Ik vind het best ingewikkeld, vooral Zweedse coalitie.
Waarom heet dat zo ?
Ik ga wat meer achtergrond zoeken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Kristof Piessens » 09 dec 2018, 14:34

Tammy schreef:
09 dec 2018, 14:21
Dank je Kristof. :grin:
Ik vind het best ingewikkeld, vooral Zweedse coalitie.
Waarom heet dat zo ?
Ik ga wat meer achtergrond zoeken.
zoek wat uit...eigenlijk verwijst zweedse coalitie naar de kleuren van de regeringsmeerderheid, en dat is MR (Blauw) en NVA (Geel) niet toevallig bestaat de zweedse vlag uit blauwe en gele kleuren...daarom noemen we onze regering de zweedse coalitie.

Nu is het zo dat die coalitie (regeringsmeerderheid) ten val is gekomen door niet akkoord van NVA (Geel) en dus een wisselmeerderheid (blauw met oranje en rood (kleur van partij) heeft waarmee ze naar marrakech gegaan zijn !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Tammy » 09 dec 2018, 14:47

Aha nu snap ik het dank je Kristof. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Tammy » 18 dec 2018, 20:47

Gusteman schreef :
Want van dat gewauwel in de pers over een regering die op springen zou staan omwille van dat pact is dus hoegenaamd helemaal niets aan.
De voltallige regering (dus ook de N-VA die nu zo geweldig moeilijk lijkt te doen) heeft dat akkoord al in september goedgekeurd ... het moest enkel nog ondertekend worden en daarvoor moest gewacht worden tot nu.
Al dat geneuzel van N-VA is pure verkiezingspropaganda in de aanloop naar de verkiezingen van mei volgend jaar ..... ze vrezen dat zij dan een deel van hun aanhang zullen verliezen aan andere partijen en hebben dan maar een leugencampagne opgestart om voor verwarring te zorgen.

Volgens mij is de Belgische regering nu toch echt gevallen hoor. [think]


https://www.ad.nl/buitenland/belgische- ... ~aca0c546/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Kristof Piessens » 18 dec 2018, 21:43

Tammy schreef:
18 dec 2018, 20:47
Gusteman schreef :
Want van dat gewauwel in de pers over een regering die op springen zou staan omwille van dat pact is dus hoegenaamd helemaal niets aan.
De voltallige regering (dus ook de N-VA die nu zo geweldig moeilijk lijkt te doen) heeft dat akkoord al in september goedgekeurd ... het moest enkel nog ondertekend worden en daarvoor moest gewacht worden tot nu.
Al dat geneuzel van N-VA is pure verkiezingspropaganda in de aanloop naar de verkiezingen van mei volgend jaar ..... ze vrezen dat zij dan een deel van hun aanhang zullen verliezen aan andere partijen en hebben dan maar een leugencampagne opgestart om voor verwarring te zorgen.

Volgens mij is de Belgische regering nu toch echt gevallen hoor. [think]


https://www.ad.nl/buitenland/belgische- ... ~aca0c546/
Eigenlijk nog niet, de tekenen zijn er wel van een nakende val, de koning (filip) houdt het ontslag nog in beraad, als er geen aanvaarding is komende dagen van het ontslag moet michel2 het vertrouwen vragen aan het parlement, om de dossiers afgesproken met nva nog af te werken, er is geen andere optie als michel 1 als 2 niet de regering van lopende zaken wil worden...de verkiezingen van volgend jaar speelt dit in de kaart van alle partijen, zonder te weten wat de resultaten zullen worden, hoe kunnen ze dat nu al weten los van de migratiediscussie/debat in het parlement...alhoewel...

Gusteman zegt dat ze in september al getekend hebben, dan had NVA michel ter verantwoording moeten roepen in het parlement na de VN conferentie over het migratiepact waarin michel zijn steun (zonder akkoord en steun van NVA) en wil tot ondertekening kenbaar heeft gemaakt op de eerstvolgende plenaire vergadering met het migratiepact op de agenda als debat/discussie om daar eventuele oplossingen voor te zoeken, maar als ze nog niet is getekend had nva hetzelfde moeten doen met de vraag om onthouding, maar michel1 had dit expliciet dus zonder medeweten van zijn regeringspartners uitgesproken en beslist dit pact te steunen en te tekenen....hadden ze michel beter ter verantwoording geroepen omdat hij handelde ten persoonlijke titel zonder dat op de agenda van het parlement te plaatsen !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Tammy » 19 dec 2018, 04:21

Dat klopt Kristof, ik las ook dat de koning het in beraad heeft.
Wat een toestand.
Hoe denk jij hoe dit afloopt ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door gusteman » 19 dec 2018, 06:14

Kristof Piessens schreef:
18 dec 2018, 21:43
Gusteman zegt dat ze in september al getekend hebben,
Beter opletten in de les: gusteman heeft dat helemaal niet gezegd.
Wat gusteman wèl heeft gezegd is
gusteman schreef:
06 dec 2018, 12:11
De voltallige regering (dus ook de N-VA die nu zo geweldig moeilijk lijkt te doen) heeft dat akkoord al in september goedgekeurd ...
Als je begint feiten te verdraaien kom je automatisch uit op leugens en onwaarheden.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Belgisch kabinet wankelt door ruzie over VN-migratiepact

Bericht door Kristof Piessens » 19 dec 2018, 06:23

gusteman schreef:
19 dec 2018, 06:14
Kristof Piessens schreef:
18 dec 2018, 21:43
Gusteman zegt dat ze in september al getekend hebben,
Beter opletten in de les: gusteman heeft dat helemaal niet gezegd.
Wat gusteman wèl heeft gezegd is
gusteman schreef:
06 dec 2018, 12:11
De voltallige regering (dus ook de N-VA die nu zo geweldig moeilijk lijkt te doen) heeft dat akkoord al in september goedgekeurd ...
Als je begint feiten te verdraaien kom je automatisch uit op leugens en onwaarheden.
Sorry he, dan wil ik mij even excuseren dat ik het niet goed gelezen heb en er per ongeluk vanuitging dat ik het terecht goed had gelezen...bij deze de correctie van gusteman...

Automatisch betekent daarom nog niet dat ik de feiten 'Express/wilde' verdraaien of iets dergelijks, houdt het bij deze maar bij het mislezen van de desbetreffende post !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie