Piramide systeem

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Piramide systeem

Bericht door Vitharr » 20 dec 2018, 20:24

Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
We weten wat daarvan komt.
Zoals toen in Venezuela bedrijven onteigend werden en als armoedebestrijding burgers recht kregen op vrije grondclaims en iedereen landbouwgrond van boeren koos en geen zak uitvoerde waardoor er massale hongersnood kwam.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Piramide systeem

Bericht door gouwepeer » 20 dec 2018, 22:25

Osiris schreef:
18 dec 2018, 19:13
Zij willen totaal niet opdraaien voor deze kosten
Dit geldt alleen voor de sector die in het lage btw-tarief valt. Facturen worden exclusief btw gerekend, maar door verplichting van de overheid komt daar nog BTW overheen. Door het stijgen van het btw tarief stijgt het eindbedrag zoals vanzelfsprekend ook.
Osiris schreef:
18 dec 2018, 19:57
Welke welvaart ?
Draai eens aan de kraan. Komt er water uit?
Gaat het licht aan door op een schakelaar te drukken?
Krijg je bij onvoldoende inkomsten een extra aanvulling (uitkering, toeslagen)?
Heb je luxe zaken zoals een computer en/of een smartphone en zelf toegang tot internet?
Volgens mij zijn er genoeg landen waar dit niet vanzelfsprekend is.
Vitharr schreef:
19 dec 2018, 09:20
Een piramidesysteem ontstaat door hebzucht aan de top maar houdt stand door hebzucht aan de onderkant.
Iedereen wilt erop vooruit gaan, niemand wilt achteruit gaan. Aangezien dit niet kan zal er ergens een groep zijn die toch achteruit gaat. Vergelijk dit met het verschil tussen de sterkste en de zwakste in de natuur.
Osiris schreef:
19 dec 2018, 19:04
1 werkende partner
Solliciteren bij een ander bedrijf kan met de tekorten aan personeel voor een hogere salaris zorgen. Niet geschoten is altijd mis.
gusteman schreef:
19 dec 2018, 23:39
Het lijkt me vrij logisch dat die top er alles aan doet om het zo te houden.
De top zit daar meestal niet vanuit liefdadigheid.
gusteman schreef:
19 dec 2018, 23:39
neem de top weg en er staan reeds duizenden anderen te springen om hun plaats in te nemen en net hetzelfde te doen, zichzelf verrijken.
Klagen over topsalarissen word vaak gedaan. Maar gek genoeg pakken de klagers zelf wel loonsverhoging aan zodra ze dit krijgen.
gusteman schreef:
19 dec 2018, 23:39
Begin bij de gewone burger, haal daar de hebzucht weg en er zal geen voedingsbodem meer zijn voor de top om zich te verrijken.
:post:
univers schreef:
19 dec 2018, 23:45
Stel de glazenwasser heeft 8 a 10 klanten per uur, kom je op een heel ander bedrag uit. :mrgreen:
Laten we van 8 klanten per uur hebben is, 8 x 8.50, dat maal 40 uur, dan maal 13 weken, dan delen door 3 maanden.
Mijn berekening 11786,66 per maand.
Ik teken gelijk bij het x :mrgreen:
Ik denk niet dat die 8 tot 10 klanten per uur haalbaar zal zijn, tenzij het Batman en Robin zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Piramide systeem

Bericht door univers » 20 dec 2018, 23:13

Ik denk niet dat die 8 tot 10 klanten per uur haalbaar zal zijn, tenzij het Batman en Robin zijn :mrgreen:
Ik ken glazenwassers, die hadden wijken, waar ze gemiddeld 100 klanten hadden.
Ze waren met ze tweeën, begonnen om half 9, kwamen om een uur of elf, even een bakkie doen in de kroeg,(Ik zat er la een uurtje :mrgreen: )
Na 15 min. vertrokken ze weer, en rond 2 uur waren ze weer terug, en deden vrolijk mee, om de eigen vol te gieten, de heren waren klaar met werken.
Die jongens klommen wel 3 hoog hun laddertje op, het leken net apen hoe vlug dat ging, en zo pakten ze gelijk 3 klanten tegelijk, voor 1 keer klimmen, en ze flikten het, om halve wegen de ladder korter te maken, is een gevaarlijk beroep.
En we gaan nu uit van 8.50 per klant, maar het gaat om hoeveel ramen ze moeten lappen, dus dat varieert ook per klant, kan misschien oplopen tot 15 eu.
Ik denk dat met de prijsstijging ze een hoop klanten zullen kwijtraken, uitgezonderd de wolkenkrabbers, die hebben een vast contract.
Ik denk dat een hoop kleine zelfstandigen aan de paal komen te lopen.
De mensen staren zich blind om de weelde om hun heen, maar de armoede stijgt behoorlijk snel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Piramide systeem

Bericht door Fenna » 21 dec 2018, 08:56

univers schreef:
20 dec 2018, 23:13
en ze flikten het, om halve wegen de ladder korter te maken
Zie.
Toch Robin en Batman.
Hier het bewijs. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Piramide systeem

Bericht door univers » 21 dec 2018, 09:49

:hahaha:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Piramide systeem

Bericht door Tammy » 21 dec 2018, 10:35

:rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 21 dec 2018, 22:29

Vitharr schreef:
20 dec 2018, 20:24
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
We weten wat daarvan komt.
Zoals toen in Venezuela bedrijven onteigend werden en als armoedebestrijding burgers recht kregen op vrije grondclaims en iedereen landbouwgrond van boeren koos en geen zak uitvoerde waardoor er massale hongersnood kwam.
Tuurlijk. Er zijn legio voorbeelden die juist laten zien dat financiele prikkels amper serieuze prikkels zijn voor mensen mbt werk.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Piramide systeem

Bericht door Determinist » 21 dec 2018, 23:19

Mypos schreef:
21 dec 2018, 22:29
Tuurlijk. Er zijn legio voorbeelden die juist laten zien dat financiele prikkels amper serieuze prikkels zijn voor mensen mbt werk.
Heb je een voorbeeld?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 24 dec 2018, 22:23

Determinist schreef:
21 dec 2018, 23:19
Mypos schreef:
21 dec 2018, 22:29
Tuurlijk. Er zijn legio voorbeelden die juist laten zien dat financiele prikkels amper serieuze prikkels zijn voor mensen mbt werk.
Heb je een voorbeeld?
Alle onderzoeken mbt het basisinkomen bijvoorbeeld.

https://decorrespondent.nl/10065/basisi ... 5-21f59b22

Dit stuk beschrijft het heel goed. Het is namelijk juist het tegenovergestelde. Haal de financiele prikkel weg en mensen bloeien juist op aangezien ze rust en vertrouwen krijgen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Piramide systeem

Bericht door univers » 24 dec 2018, 23:29

Haal de financiele prikkel weg en mensen bloeien juist op aangezien ze rust en vertrouwen krijgen.
Het probleem is, het weghalen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Piramide systeem

Bericht door gusteman » 25 dec 2018, 09:01

Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
gusteman schreef:
19 dec 2018, 23:39
Begin bij de gewone burger, haal daar de hebzucht weg en er zal geen voedingsbodem meer zijn voor de top om zich te verrijken.
Want als elke burger het verstand heeft om te zeggen "neen hoor, feestelijk bedankt" wanneer ze weer maar eens met een nog smartere smartphone komen aanzetten dan valt de verkoop stil, draait de productie niet meer en stopt de geldstroom.
En die geldstroom hebben ze nodig want daaruit bestaat hun macht, hun greep op de handel.

Zo eenvoudig is het.
Hmmmm. Was het maar zo eenvoudig.
En toch is het zo: neem aan de basis (bij de burger dus) de hebzucht weg en het neo-liberale economisch model valt in duigen.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
Dit is een heel erg simplistische kijk en is de basis voor het communistische (anti-kapitalistische) gedachtegoed.
Niet echt, neen: de basis voor het communistische gedachtegoed (waarom klinkt dit eigenlijk als een vies woord?) ligt bij een gelijke, evenredige verdeling van de welstand.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
Hoe komt de burger aan zijn of haar geld? Door te werken, waarbij de waarde van uitgevoerde arbeid ingewisseld wordt voor middelen om er iets mee te doen (brood kopen of die nieuwe smartphone).
En waar werkt de burger aan? Het produceren van waarde voor anderen die het willen hebben.
..... anderen die het willen hebben.
Dat hoor je voortdurend uit de hoek van de neo-liberalen: er wordt enkel geproduceerd wat de mensen willen hebben.
Voor het gemak gaan ze voorbij aan het feit dat dit niet strookt met de werkelijkheid, want die laat een heel ander beeld zien.
Bedrijven zoeken naar manieren om winstgevend te kunnen produceren; vanuit die invalshoek worden producten ontwikkeld. Eens die producten ontworpen zijn en de producenten klaar staan om aan de vraag te voldoen dan wordt de vraag kunstmatig aangewakkerd. Via publicitaire campagnes wordt de consument bestookt en warm gemaakt (hebzucht) voor de aanschaf van de producten.
Eens de vraag er is wordt die nog verder aangewakkerd (hebzucht in combinatie met sociale onaangepastheid) door aan het product een zogezegde noodzaak (iedereen heeft het, alleen jij nog niet) te hechten.
Gevolg:, de producent heeft het excuus dat de consument die producten wil.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
Wie maakt het produceren van deze waarde mogelijk? Dat is de ondernemer. En de arbeiders werken voor deze ondernemer.
Mooi dat je dit aanhaalt, daar kom ik wat verder op terug.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
Als er geen vraag is voor die smartphone, omdat te weinig mensen daar de waarde van inzien, dan kan de ondernemer die waarde niet kwijt en omwisselen voor mogelijkheden de arbeiders te betalen voor de gedane arbeid. De ondernemer gaat failliet en de arbeiders staan op straat. Geen waarde meer voor ondernemer EN geen waarde meer te verkrijgen door de arbeiders.
De geldstroom stopt. In dit geval zullen er alleen verliezers zijn.
Neen, helemaal niet, alleen de ondernemer zal in dit geval verliezer zijn. De burger kan geen verliezer zijn want als er geen nieuw product wordt geproduceerd kan er ook geen tekort zijn van iets wat er nog niet eens was.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
In een systeem waarbij waarde een rol speelt, zal deze altijd hiërarchisch zijn. Een piramide dus.
Dit is een aanname die op niets is gestoeld en enkel als excuus kan dienen voor ondernemers die de piramide willen bestendigen.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
Dit omdat waarde wordt verkregen door competentie. Arbeiders die goed werk leveren en ondernemers die goed ondernemen. Dit is een samenspel.
Leuk dat je het zo verwoordt, de werkelijkheid toont een ander beeld.
Ik had geschreven dat ik nog ging terug komen op het fenomeen ondernemer-arbeider, hier gaat ie dan:
Ondernemers zijn mensen die een doel voor ogen hebben: geld investeren en dat geld laten winst opleveren.
Daar heb ik geen enkel probleem mee ..... moest ik zelf over een kapitaal beschikken dan zou ik ook investeren.
Maar er zijn grenzen aan dat winst maken.
Het is namelijk zo dat zelfs de beste ondernemer ter wereld geen bedrijf kan laten produceren zonder dat daar mensen werk leveren.
Zonder dat door die mensen geleverde werk zou het kapitaal van de ondernemer verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Je kan dus gerust stellen dat de inbreng van de arbeiders en bedienden evenwaardig is, even belangrijk als de inbreng van de ondernemer. Waaruit volgt dat de ondernemer geen enkel recht heeft op een hogere verloning dan die arbeiders en bedienden.
Dat het geïnvesteerde kapitaal winst moet opleveren, ook daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar de werkelijkheid toont ons dat doorgaans dat geïnvesteerde kapitaal een veelvoud van de inzet oplevert en dan nog zijn de ondernemers niet tevreden en willen ze meer.
Voor zover het mij betreft mag een investeerder (ook aandeelhouders) winst uitbetaald krijgen tot de investering verdubbeld is. Van dan af behoort alle winst evenredig verdeeld te worden onder investeerders en arbeiders/bedienden van het bedrijf.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
Zonder hiërarchie, geen prikkel om waarde te leveren.
Wanneer mensen weten dat zij echt loon naar werken zullen krijgen hebben zij meer dan voldoende prikkel om zich in te zetten.
Determinist schreef:
20 dec 2018, 12:12
En laten we nu het experiment waarbij de zogenaamde top en de gehate hiërarchie systematisch is onderdrukt en verdeling van waarde gepromoot wordt nu reeds enkele keren uitgevoerd hebben...
We weten wat daarvan komt.
Jammer dat je het hebt over een "zogenaamde top" want die top is er wel degelijk.
Ik geef maar een eenvoudig voorbeeld:
  • persoon 1 gaat bij bank A een hypothecaire lening aan om het huis van persoon 2 te kopen.
    Bank A maakt, samen met banken B, C, en D, deel uit van een consortium, bankengroep X.
    Persoon 1 krijgt van bank A € 200.000,00 die bank A haalt uit de gezamenlijke reserves van bank X.
    Bank A schrijft dat bedrag over op de rekening van persoon 2 bij bank D ..... waarbij die € 200.000,00 onmiddellijk terecht komen in .....
    jawel hoor: de gezamenlijke reserves van bank X.
    In de loop van de daaropvolgende 20 jaar betaalt persoon 1 ook nog eens omgerekend € 300.000,00 extra aan die gezamenlijke reserves.
Zo heeft het bankenconsortium € 0,00 uitgegeven en € 300.000,00 "verdiend".

En dan heb jij het over een "zogenaamde top"?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Piramide systeem

Bericht door univers » 25 dec 2018, 09:12

Zo heeft het bankenconsortium € 0,00 uitgegeven en € 300.000,00 "verdiend".
Dat is mij nog nooit gelukt.
Of moet je daar een oplichter voor zijn?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Piramide systeem

Bericht door Fenna » 25 dec 2018, 10:06

Ja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Piramide systeem

Bericht door Kristof Piessens » 25 dec 2018, 10:26

univers schreef:
25 dec 2018, 09:12
Zo heeft het bankenconsortium € 0,00 uitgegeven en € 300.000,00 "verdiend".
Dat is mij nog nooit gelukt.
Of moet je daar een oplichter voor zijn?
En het antwoord van fenna is mij jammerlijk genoeg vreemd, daar dat het pyramidesysteem dat als normaal beschouwd...de enigste reden en motivatie van een bank om geld te laten groeien via dat leningsysteem...

Maar je moet al behoorlijk diep teruggaan in de geschiedenis om te kunnen weten hoe het hele bankensysteem is ontstaan en ontwikkeld en vanuit welke hoek 'winst' een belangrijke gegeven wordt binnen welke context ook...


Heeft weinig te maken met hoe oplichting werkt, dan draait het om hoe je je de zaken omkeert en alles in eisende vraag stelt, en de feiten vanuit druk of andere redenen gaat ontkennen dat je diefstal uitvoert op de vruchten van een ander...Dat de wereld werkt op basis van oneerlijkheid en op belofte loze afspraken met de bedoeling geld afhandig te maken van degene die daar hard voor gewerkt hebben is jammerlijk genoeg de realiteit...ieder mens zelf diegene aan de top werken van dat pyramide systeem of er deel van uit maken hebben namelijk een mond, ogen en oren gekregen en een onuitwisbare registratiegeheugen, twee manieren om hier mee om te gaan 1ste is alles ontkennen dat er niets is dat jou tegenhoudt om je zelfbedachte plannen werkelijkheid te laten worden en 2 de is er mee leven dat je dingen doet die nooit kunnen onstsnappen aan het oordeel van wat je geregistreerd hebt (onuitwisbaar dus de fout zit inderdaad nog bij degene die het heeft bedacht, vaak onderschat je die zaken vaker dan je zelf wilt, waarheid is daarom moeilijker te ontkennen immers het is geregistreerd en je kunt het op geen enkele manier uitwissen !)


Spaargelden zijn bij wijze van spreken verdampt en hoe zou dat komen, je verdiend er niets op dus is beleggen het nieuwe sparen....en dan heb je nog geen garantie dat je 'winst' hebt of dat geld gaat renderen op zowel korte, middel als lange termijn...bij mijn bank heb ik per 100 euro maar 0.12 cent verdiend en in sommige culturen is dat extratje verboden om bij te houden en word altijd weggeschonken of weggeven voor goede doelen....


Heb ooit eens gehoord of gelezen dat kleinere banken ongeacht hun winsten op de leningen en allerhanden nog een kleine 3 % van die winsten moeten betalen aan banken van een hoger niveau...dat kun je ook zien als een pyramide systeem...blijkbaar is en was de evolutie dat er een vermogen ontstaat die ten persoonlijke titel nooit terug zal vloeien naar de onderlaag, daarom heeft het easy dinges principe om geld bij te maken weinig waarde immers dat geld verdwijnt in de zakken van wie dan ook....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Piramide systeem

Bericht door Fenna » 25 dec 2018, 12:17

Kristof Piessens schreef:
25 dec 2018, 10:26
de enigste reden en motivatie van een bank om geld te laten groeien via dat leningsysteem...
Niet alleen via leningen, ook het moment dat je van bank naar bank overschrijft verdienen ze aan je door het even vast te houden.
Nu is de duur van de overboeking substantieel korter geworden, maar realiseer je goed dat en dagelijks miljarden heen en weer geschoven word en ook al is de rente super laag, bij zulke enorme bedragen blijft er voor de bank heel veel aan de strijkstok hangen.
Ook ons spaargeld word door hen gebruikt om zich te verrijken, ze beleggen het en verdienen daarmee aan ons spaargeld, een miskleun met het beleggen en jij bent je spaargeld kwijt.
Bankgaranties zijn ook zo iets.
De banken geven maar een bankgarantie van een ton, alles wat je daarboven zit ben je kwijt als jou bank omvalt omdat ze misgekleund hebben met beleggingen, dan is het arrevedeci centjes.

Banken zijn in mijn ogen allen graaiers.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 25 dec 2018, 12:51

univers schreef:
25 dec 2018, 09:12
Zo heeft het bankenconsortium € 0,00 uitgegeven en € 300.000,00 "verdiend".
Dat is mij nog nooit gelukt.
Of moet je daar een oplichter voor zijn?
Nee hoor gewoon een bank. Is hardstikke legaal in ons financiele systeem. Vandaar ook het piramidespel.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 25 dec 2018, 12:56

Fenna schreef:
25 dec 2018, 12:17
Kristof Piessens schreef:
25 dec 2018, 10:26
de enigste reden en motivatie van een bank om geld te laten groeien via dat leningsysteem...
Niet alleen via leningen, ook het moment dat je van bank naar bank overschrijft verdienen ze aan je door het even vast te houden.
Nu is de duur van de overboeking substantieel korter geworden, maar realiseer je goed dat en dagelijks miljarden heen en weer geschoven word en ook al is de rente super laag, bij zulke enorme bedragen blijft er voor de bank heel veel aan de strijkstok hangen.
Ook ons spaargeld word door hen gebruikt om zich te verrijken, ze beleggen het en verdienen daarmee aan ons spaargeld, een miskleun met het beleggen en jij bent je spaargeld kwijt.
Bankgaranties zijn ook zo iets.
De banken geven maar een bankgarantie van een ton, alles wat je daarboven zit ben je kwijt als jou bank omvalt omdat ze misgekleund hebben met beleggingen, dan is het arrevedeci centjes.

Banken zijn in mijn ogen allen graaiers.
Goh je blijft me verbazen met je posts de laatste tijd Fenna. Goed bezig!

Alleen is die laatste zin dan weer jammer. Niet alle mensen die bij banken werken zijn graaiers, de meesten weten weinig van hoe het echt werkt en ook hoe oneerlijk het is. En banken maken gewoon gebruik van de ruimte die ze krijgen van politici. Die hebben 0,0 gedaan om dit systeem te veranderen. Zelfs linkse partijen als de SP en Groen Links willen hier niks aan doen. De enige linkse partij die hier wat aan wil doen is de PvdD en aan de andere kant heb je Baudet die hier wat aan wil veranderen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 25 dec 2018, 12:58

De discussie tussen Gusteman en Determinist is de klassieke tegenstelling tussen politiek links en rechts. Jammer, je moet daar doorheen prikken. Politiek links heeft goeie punten en politiek rechts ook. Houdt je niet zo vast aan 1 ideologie.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Piramide systeem

Bericht door univers » 25 dec 2018, 13:19

De discussie tussen Gusteman en Determinist is de klassieke tegenstelling tussen politiek links en rechts. Jammer, je moet daar doorheen prikken. Politiek links heeft goeie punten en politiek rechts ook. Houdt je niet zo vast aan 1 ideologie.
:post:

En dat wil wat zeggen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Piramide systeem

Bericht door Fenna » 25 dec 2018, 13:59

Mypos schreef:
25 dec 2018, 12:56
Niet alle mensen die bij banken werken zijn graaiers, de meesten weten weinig van hoe het echt werkt
Zo bedoel ik het ook niet hoor.
Het grondpersoneel, om ze maar even zo te noemen, hebben 9 van de 10 keer geen weet wat in de top afspeelt en handelen ter goede trouw.
Deze mensen treft geen blaam, maar het addergebroed van de top wel wat zich ten koste van jou en mij verrijkt.
En de politiek zal nooit ingrijpen bij de banken omdat zij er tot hun nek in zitten.
De banken maken de dienst uit in de politiek, andersom niet.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie