Piramide systeem

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 25 dec 2018, 23:49

univers schreef:
25 dec 2018, 13:19
De discussie tussen Gusteman en Determinist is de klassieke tegenstelling tussen politiek links en rechts. Jammer, je moet daar doorheen prikken. Politiek links heeft goeie punten en politiek rechts ook. Houdt je niet zo vast aan 1 ideologie.
:post:

En dat wil wat zeggen. :mrgreen:
:mrgreen:

En een vrolijk kerstfeest! :peace:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Piramide systeem

Bericht door Mypos » 25 dec 2018, 23:52

Fenna schreef:
25 dec 2018, 13:59
Mypos schreef:
25 dec 2018, 12:56
Niet alle mensen die bij banken werken zijn graaiers, de meesten weten weinig van hoe het echt werkt
Zo bedoel ik het ook niet hoor.
Het grondpersoneel, om ze maar even zo te noemen, hebben 9 van de 10 keer geen weet wat in de top afspeelt en handelen ter goede trouw.
Deze mensen treft geen blaam, maar het addergebroed van de top wel wat zich ten koste van jou en mij verrijkt.
En de politiek zal nooit ingrijpen bij de banken omdat zij er tot hun nek in zitten.
De banken maken de dienst uit in de politiek, andersom niet.
Dat laatste ben ik het niet mee eens. De politiek, en zeker nieuwe partijen zoals Baudet en de PvdD kunnen veel makkelijker daar iets tegen doen. Die oude politieke partijen, daar zit dat openstaan voor lobbyisten al helemaal in de partijcultuur. Maar bij nieuwe partijen, en zeker en partij zoals de PvdD die notabene hun hele partijprogramma hadden gebouwd omtrent plan B, een nieuw economisch model, willen en kunnen daar zeker wel wat aan veranderen.

Vrolijk kerstfeest ook! :peace:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Piramide systeem

Bericht door univers » 26 dec 2018, 00:17

En een vrolijk kerstfeest! :peace:
Jij het zelfde. :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Piramide systeem

Bericht door Fenna » 26 dec 2018, 10:24

Mypos schreef:
25 dec 2018, 23:52
Dat laatste ben ik het niet mee eens. De politiek, en zeker nieuwe partijen zoals Baudet en de PvdD kunnen veel makkelijker daar iets tegen doen. Die oude politieke partijen, daar zit dat openstaan voor lobbyisten al helemaal in de partijcultuur. Maar bij nieuwe partijen, en zeker en partij zoals de PvdD die notabene hun hele partijprogramma hadden gebouwd omtrent plan B, een nieuw economisch model, willen en kunnen daar zeker wel wat aan veranderen.

Vrolijk kerstfeest ook! :peace:
Ook nieuwkomers zoals FvD worden in vorm gekneed door CPB, CBS en spindokters en zullen tenslotte allemaal in het hoofdzakelijk linkse gareel lopen willen ze ooit een coalitie gaan vormen met de gevestigde partijen.
Mijn ervaring is dat iedere politieke partij de scherpe kantjes kwijt raakt door de compromissen die gesloten moeten worden willen ze mee regeren, doen ze dat niet, dan krijg je net als bij de PVV een cordon sanitair, dat zingt rond onder de partijen dat de gevestigde politieke orde dit ook met FvD wil doen.
Mijns inziens is er in onze politiek geen sprake meer van echte democratie, alles moet links georiënteerd zijn, maar een rechts geluid moet ook een kans krijgen, het is een eenzijdige prak geworden.

Ook van mij een vrolijk kerstfeest gewenst :peace:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie