We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 22 dec 2018, 12:38

Afbeelding
De bus van We Gaan Ze Halen vertrok vrijdagochtend uit Utrecht. © Ruud Voest


De actievoerders van We Gaan Ze Halen hebben de bus waarmee ze vluchtelingen wilden ophalen uit Griekenland vannacht achtergelaten in Duitsland. Net over de grens strandde het voertuig met pech. De reis naar Athene wordt nu voortgezet in auto's.

Dat de bus niet meer mee kan rijden is volgens actievoerder Levi van der Beek (26) niet alleen jammer omdat deze symbool staat voor de actie, maar ook omdat er zo minder vluchtelingen mee terug naar Nederland kunnen. Daarom is er een nieuw plan bedacht. Levi: ,,Mochten we toestemming krijgen van de Griekse overheid om de vluchtelingen mee te nemen dan gaan we vliegtickets crowdfunden.”

Oostenrijk.

De stoet rijdt op dit moment net in Oostenrijk, een uur van de Duitse grens bij Passau. Het is de bedoeling dat de activisten maandag in Athene aankomen om daar kerstavond te kunnen ‘vieren’ en de vluchtelingen op eerste kerstdag te ontmoeten. In totaal zijn ze volgens de planning zo’n dertig uur onderweg.
De actiegroep We Gaan Ze Halen wil 150 asielzoekers ophalen, die nu zonder perspectief in Griekse vluchtelingenkampen zitten. Er is daar spraken van een humanitaire ramp, zegt de actiegroep. De huisvesting van de kampen zou slecht zijn. De gezondheidszorg laat te wensen over en er is weinig te eten.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kansloos en het geeft valse hoop aan de asielzoekers.
Dit is tegen de regels in en ik neem aan dat ze ook worden opgepakt als ze asielzoekers meenemen.

Hier nog meer informatie :

https://www.trouw.nl/samenleving/in-de- ... ~a484b8c1/

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... in-663453/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 22 dec 2018, 12:54

Het is volgens de wet mensensmokkel.
Als ze de wet handhaven komen ze er niet in.

Ik begreep dat het uitgeprocedeerde vluchtelingen betrof die al jaren daar in Griekenland bivakkeren.
Zij moeten gewoon terug naar land van herkomst en moeten hun verlies nemen.
Het geld wat men nu kwijt is voor de opvang van deze mensen zou men beter kunnen gebruiken om ze op een veilige boot terug te brengen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 22 dec 2018, 13:11

Dat weet ik niet of het uitgeprocedeerde asielzoekers zijn.
Volgens mij kunnen ze de aantallen niet snel verwerken waardoor ze zo lang daar verblijven maar misschien heb ik het mis.
Het is inderdaad voor de wet mensensmokkel en ze zullen dus niet Nederland binnen mogen komen.
Maar de beroepsactivisten hebben tenminste een goed gevoel over zichzelf en de asielzoeker heeft niks. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door univers » 22 dec 2018, 13:27

Hoop dat ze allemaal de banden lek rijden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 22 dec 2018, 13:31

:hahaha: ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 26 dec 2018, 13:54

Afbeelding
Voorzitter Rikko Voorberg in Griekenland .

Actiegroep We Gaan Ze Halen gaat zonder vluchtelingen naar huis.

De actiegroep We Gaan Ze Halen is er niet in geslaagd om vluchtelingen uit Griekenland mee te nemen naar Nederland. Volgens organisator Rikko Voorberg heeft de Griekse regering niet gereageerd op het verzoek om in gesprek te gaan.
De actiegroep vertrok vorige week met tientallen auto's en een bus naar Athene. Ze waren van plan om 150 vluchtelingen mee terug te nemen naar Nederland. De vluchtelingen verblijven volgens de actiegroep onder erbarmelijke omstandigheden in opvangkampen in Griekenland.

Hopen op een wonder.

De bus begaf het, waarna de activisten met vijftig auto's doorreden naar Griekenland. Daar probeerden ze in gesprek te komen met de Griekse overheid om toestemming te krijgen om de vluchtelingen mee te nemen.
"Het is heel bijzonder. Alle media hebben bericht over onze actie, maar het blijft doodstil van de kant van de Griekse regering. Ze lijken niet te willen reageren", zegt Voorberg in het NOS Radio 1 Journaal.
Voorberg had daar al rekening mee gehouden. "We hebben altijd gezegd dat we hoopten op een wonder. Dat is niet gebeurd. Wat er wel is gebeurd is dat het onderwerp relocatie van vluchtelingen voor het eerst sinds lange tijd weer bovenaan de politieke agenda staat."

Valse hoop.

De organisator vindt niet dat hij met de actie valse hoop heeft gewekt bij de vluchtelingen. "Het is hier een gevangenis en er moeten mensen zijn die aan de tralies rammelen en zeggen dat dit onrechtvaardig is. De mensen hoopten op humaniteit en een eerlijk proces. Dat is op geen enkele manier gebeurd. Als iemand hier valse hoop heeft gewekt, is dat de Europese Unie."
De actiegroep rijdt met lege auto's terug naar Nederland. "Het is teleurstellend", zegt Voorberg. "Je zou willen dat er in elk geval een gesprek had plaatsgevonden. Tegelijk zijn we dankbaar dat we zoveel mensen weer eens met de neus op de feiten hebben kunnen drukken. Er zouden 160.000 mensen worden verdeeld over Europa. Daar is niets van terechtgekomen."

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ze hoopten op een wonder, zijn talloze malen gewaarschuwd dat het tegen de wet is en mensensmokkel zo word.
Waarom zien deze mensen de realiteit niet ?
Je geeft de vluchtelingen wel hoop zo met je ondoordachte actie.
Word eens wakker en zie dat je tegen alle verdragen in niet zomaar 120 vluchtelingen kan gaan meenemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door univers » 26 dec 2018, 14:34

En wie betaald de benzine ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 26 dec 2018, 14:42

Ik heb geen flauw idee Univers hoe dit word bekostigd.
De Griekse regering gaf geen reactie , dat hadden ze kunnen weten maar dat wonder kon komen volgen die mensen.
Toch zijn ze gegaan , zal wel via crowdfunding misschien zijn gedaan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door univers » 26 dec 2018, 14:44

Ik vind het wel leuk, dat ze voor jan met de korte achternaam, zijn gegaan. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 26 dec 2018, 14:50

Ze hadden er al rekening mee gehouden zeiden ze , maar ze vinden het ongetwijfeld jammer.
Maar dit is niet de manier.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 26 dec 2018, 18:58

univers schreef:
26 dec 2018, 14:44
Ik vind het wel leuk, dat ze voor jan met de korte achternaam, zijn gegaan. :mrgreen:
;P!
Ik lag in een deuk.
Eerst strand de bus in Eindhoven, in Duitsland geeft die helemaal de geest en dan die Grieken, ze hebben ze gewoon genegeerd.
:rolfl:
Het zal sommigen tegen de borst stuiten maar ze waren gewaarschuwd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 27 dec 2018, 08:55

Ik begrijp helemaal wat je zegt Fenna, denk er net zo over.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 27 dec 2018, 09:30

Hoe vervelend het ook is voor de uitgeprocedeerde gelukzoekers, de regels zijn duidelijk, voor hen was er geen sprake van oorlogsdreiging o.i.d. dat ze recht gaf op een verblijfsvergunning.
Dus alvorens de overtocht te maken, kenden ze het risico's, ze hebben gegokt en verloren.
Ze moeten weer terug en daar is natuurlijk geen geld meer voor, zij denken waarschijnlijk dat ze toch wel een kans maken door lang genoeg te zeuren en te klagen omdat weekhartige lui als die Rikko ze dan een vaak vruchteloze kans willen geven.
Wat Rikko en consorten zich niet realiseren is dat zij door hun acties, werken als een magneet door valse hoop te wekken bij deze mensen en dat dit een aanzuigende werking heeft met als gevolg dat er meer en meer mensen risico's'nemen om een gevaarlijk te maken met een groot risico dat ze omkomen eer ze op plaats van bestemming zijn.
Eigenlijk is zo'n Rikko zonder dat hij het misschien realiseert schuld aan onnodige dood van mensen.
Zo kan een goed bedoeld gebaar hele nare gevolgen veroorzaken.

De Grieken laten ze het liefst helemaal niet gaan omdat ze er subsidie voor krijgen en als een Griek ergens gratis geld voor kan beuren doet die dat want die zijn liever lui dan moe.
Hun pensioenleeftijd is nog steeds niet verhoogt van 48 naar 67 jaar, daar mogen wij voor doorwerken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door univers » 27 dec 2018, 09:36

Geef je de Britten geen ongelijk dat ze er uitstappen ?
enkel die boordencriminelen in DH houden het tegen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 27 dec 2018, 09:46

Ik geef die Britten groot gelijk.
Ik ben ook een voorstander van een Nexit.
Het is misschien een tiental jaren financieel pijnlijden maar in de EU blijven weet je dat het voor eeuwig pijnlijden blijft.
Ons land voorziet in alles.
We hebben olie, gas, uitstekende landbouw, medische zorg etc. wat door de EU alleen maar word afgebroken omdat wij de grootste netto betaler zijn aan de EU en ik ben er klaar mee.
Mijn draagvlak is 0,0.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Witte wel » 27 dec 2018, 22:02

Fenna schreef:
27 dec 2018, 09:46
We hebben olie, gas, uitstekende landbouw, medische zorg etc. wat door de EU alleen maar word afgebroken omdat wij de grootste netto betaler zijn aan de EU en ik ben er klaar mee.
Mijn draagvlak is 0,0.
En een elitaire klasse die erg veel op het wereldtoneel te vertellen heeft en die geen voorstander zijn van een Nexit maar de EU zelf hebben opgezet.
Een voorganger was dat niet gelukt. Deze club lukt dat waarschijnlijk wel. Maar er is nog een kans dat er roet in het eten komt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 28 dec 2018, 09:42

Witte wel schreef:
27 dec 2018, 22:02
Fenna schreef:
27 dec 2018, 09:46
We hebben olie, gas, uitstekende landbouw, medische zorg etc. wat door de EU alleen maar word afgebroken omdat wij de grootste netto betaler zijn aan de EU en ik ben er klaar mee.
Mijn draagvlak is 0,0.
En een elitaire klasse die erg veel op het wereldtoneel te vertellen heeft en die geen voorstander zijn van een Nexit maar de EU zelf hebben opgezet.
Een voorganger was dat niet gelukt. Deze club lukt dat waarschijnlijk wel. Maar er is nog een kans dat er roet in het eten komt.
;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 28 dec 2018, 09:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Tammy » 28 dec 2018, 09:51

Oei die is boos. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: We Gaan Ze Halen moet bus achterlaten in Duitsland: ‘We gaan vliegtickets crowdfunden’

Bericht door Fenna » 28 dec 2018, 10:02

Dat was ik in mijn goede jaren :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie