Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Tammy » 12 jan 2019, 12:41

Afbeelding

VVD-fractievoorzitter Dijkhoff zegt dat de kans dat het klimaatakkoord letterlijk wordt uitgevoerd nihil is. Volgens hem is het niet zo "dat de politiek bij het kruisje tekent", zoals sommige partijen in de Tweede Kamer volgens hem lijken te willen.
In een interview in De Telegraaf is Dijkhoff kritisch over de opstelling van coalitiepartners D66 en ChristenUnie rond het akkoord. "D66 heeft al voordat het akkoord er was gezegd: het kabinet moet het gewoon uitvoeren. Nou dat ga ik niet doen."
Het Kamerlid vindt dat de discussie over klimaatmaatregelen wordt gedomineerd door "drammers" die in zijn ogen "een lichtend voorbeeld" van Nederland willen maken: "Als Jesse Klaver van GroenLinks op tv praat over het klimaat dan daalt het draagvlak met één procent. Rob Jetten (D66) is dat nu ook aan het doen. Hij is nu aan het drammen, ja."

Pittige onderhandelingen.

Dijkhoff denkt dat de coalitieonderhandelingen over het akkoord nog pittig kunnen worden. "De coalitie kan hier zakelijk goed over praten onderling, maar ligt qua standpunten wel behoorlijk uit elkaar." Hij wil koste wat het kost voorkomen dat de rekening op het bordje van gewone mensen belandt.
Uiteindelijk zou de samenwerking in het kabinet daar wat hem betreft zelfs op stuk kunnen lopen. Dijkhoff in de Telegraaf: "Als het alternatief wordt dat ik óf het kabinet óf de burger moet laten vallen: de burger zal ik nooit laten vallen."

Politiek verslaggever Lars Geerts zegt dat het voor het eerst is dat iemand zegt dat het klimaatakkoord hem een kabinetscrisis waard is. Hij wijst erop dat 2019 in Den Haag een spannend jaar wordt voor het kabinet. Er zijn onder meer Provinciale Statenverkiezingen, die invloed hebben op de samenstelling van de Eerste Kamer.
Het klimaat speelt in de campagne een belangrijke rol. "En je ziet dat de VVD worstelt met de achterban die wil dat er niet te ver wordt gegaan en dat D66 worstelt met zijn achterban die juist veel verder wil gaan. Dat kan het komende jaar tot een flinke clash leiden."

Eerste stap.

Het klimaatakkoord, dat 200 pagina's dik is, bevat zo'n zeshonderd maatregelen , variërend van het duurzamer maken van woningen tot het stimuleren van auto's die geen CO2 uitstoten en energiebesparing door de industrie.
Met het akkoord moet in 2030 de CO2-uitstoot in Nederland met 49 procent zijn gedaald ten opzichte van 1990. Het kwam tot stand na langdurige onderhandelingen, waarbij tientallen belanghebbende partijen betrokken waren.
Op de dag van de presentatie zei minister Wiebes al dat het akkoord nog maar een eerste stap is. Nadat het is doorgerekend door het Planbureau voor de Leefomgeving en het Centraal Planbureau besluit het kabinet welke voorstellen het overneemt. Dat besluit wordt vervolgens voorgelegd aan de Tweede Kamer.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Tammy » 12 jan 2019, 12:49

Ik denk dat veel mensen dit allemaal niet kunnen betalen wat men voorstelt.
En het heeft weinig zin als andere landen niet net zo hard meedoen.

Ik kijk vaak naar het reisprogramma : Reizen met Waes.
Dat is een Belgisch reisprogramma die ik heel leuk vind.
Deze week reisde hij door Polen.

Hij heeft daar Het monster van Bełchatów bezocht.
Zeker geen toeristische attractie is Bełchatów met de grootste bruinkool centrale van Europa aan de rand van een dagbouw mijn voor bruinkool. Daarmee komt het gesprek ook op de vervuiling in de Poolse steden en de spagaat tussen milieu en werkgelegenheid en onafhankelijkheid van het buitenland voor de energievoorziening.
https://www.poleninbeeld.nl/maatschappi ... ekt-polen/

Kinderen van 2 jaar met longziektes.
Je ziet de rookpluimen uit die ovens komen, weten Klaver en Jetten dat er in de lucht geen grenzen zijn ?
Die wolken komen ook over ons land met een bepaalde windrichting.
Wat een vervuiling daar en hier denkt men dat al die maatregelen helpen om onze lucht schoon te houden.

In de link boven kan je zien wanneer Waes op tv is.
De moeite waard.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Fenna » 12 jan 2019, 15:39

Videofilm werkt niet [neenee]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Tammy » 12 jan 2019, 15:43

Van YouTube is hij inderdaad afgehaald Fenna.
Op de Belgisc he zender VRT dacht ik komt die serie.
Waes is een leuke en ook humoristische man met een mooie serieusheid ook in zich.
Maar wat ik zag in Polen aan luchtverontreiniging in dat gebied was verschrikkelijk, vond hij ook.
Ook sluiten ze het niet want er werken heel veel mensen daar, is hun kostwinning.

Op onderstaande link kan je het terug kijken maar weet niet of je wilt inloggen.
Ik kijk het als ik het heb opgenomen van de tv altijd.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/reizen-wae ... 4a4-polen/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door univers » 12 jan 2019, 15:53

Ik heb hier wat anders gevonden,



Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Tammy » 12 jan 2019, 16:23

Dank je wel Univers, dat is wat ik heb gezien in dat reisprogramma. :hands:
Zo ziet het er inderdaad ook uit.
En als je kijkt in delen van Azie met al die smog en mondkapjes.
Er zijn zoveel landen die niet zover willen gaan als Nederland.
Dan heeft het toch ook geen zin om dat hele grote pakket te gaan uitvoeren waar veel burgers amper dat kunnen betalen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Fenna » 13 jan 2019, 10:03

Zolang als de vraag naar elektriciteit blijft stijgen, moet men bij tijde en wijle helaas terugvallen op bruinkoolcentrales.
Niet fijn, maar zolang de wereldbevolking blijft groeien en men iedereen wil blijven voorzien van elektriciteit, moet men tijdens pieken hier op terug vallen.
Alle zonnepanelen en windturbines ten spijt, kunnen deze in de wintermaanden niet voldoende leveren.
Alleen een drastische verlaging van de wereldbevolking kan er aan bijdragen dat de CO2 uitstoot verminderd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door univers » 13 jan 2019, 10:27

Zo kan het ook.

Afbeelding

1 km vanaf gewoond.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Fenna » 13 jan 2019, 10:54

Juist.
Het verbaast mij dat de milieulobby daar met geen woord over rept.
Water genoeg in dit kikkerlandje.
Misschien kunnen ze aan deze methode van energie opwekking niet genoeg verdienen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Determinist » 13 jan 2019, 11:11

Kernenergie?

gusteman

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door gusteman » 13 jan 2019, 11:41

Determinist schreef:
13 jan 2019, 11:11
Kernenergie?
Fenna schreef:
13 jan 2019, 10:03
Alleen een drastische verlaging van de wereldbevolking kan er aan bijdragen dat de CO2 uitstoot verminderd.
Het wordt alleszins één van die twee ..... alhoewel ik in het standpunt van Fenna een kleine wijziging zou aanbrengen: niet het verlagen van het aantal mensen zal leiden tot een vermindering aan CO² uitstoot maar wel het afbouwen van de volledige industrie die hoort bij die grote aantallen mensen.

In elk geval zullen de komende generaties voor een verschroeiende keuze staan:
- ofwel alle middelen aanwenden om kernenergie 'schoon' te krijgen (en daarvoor bestaan uitgedokterde plannen en technieken ... die zijn alleen nog niet van de tekentafel af gekomen);
- ofwel het aantal mensen op de planeet herleiden tot een controleerbaar niveau.

De eerste optie is in principe de best haalbare: al sinds de zestiger jaren konden we lezen hoe atoomdeskundigen het er wereldwijd roerend over eens waren dat tegen de eeuwwisseling de ganse planeet van energie zou voorzien worden door middel van schone kerncentrales zonder nucleair afval.
De ontwikkeling van die 'schone technieken' kwam echter vast te lopen onder invloed van de aandeelhouders van energiebedrijven: er was veel meer te verdienen met fossiele brandstoffen dan met nucleaire energie. Dus werden wereldwijd de bevolkingen bang gemaakt (lukt altijd weer) en kernenergie kwam als grootste boosdoener uit de wedstrijd naar meest betrouwbare energiebron.

Die angst voor kernenergie zal het nu moeten opnemen tegen de angst voor allesvernietigende oorlogen ... want die staan er aan te komen eens de grote machthebbers (en daarmee doel ik niet op de Trump's, Poetin's, Xi Jin Ping's en/of Kim Jong-Un's van deze planeet maar wel de conglomeraten en holdings) kiezen voor de optie van bevolkingsverkleining.
En dat zullen ze zeker doen eens ze in de smiezen hebben dat verkassen naar één of andere planeet niet zal lukken vooraleer het volledige aardse biotoop om zeep is en ze dus wel zullen moeten op deze planeet blijven.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Fenna » 13 jan 2019, 11:58

:post: gusteman.

Maar één punt wil ik een opmerking bij plaatsen
gusteman schreef:
13 jan 2019, 11:41
niet het verlagen van het aantal mensen zal leiden tot een vermindering aan CO² uitstoot maar wel het afbouwen van de volledige industrie die hoort bij die grote aantallen mensen.
Het een is onlosmakelijk verbonden met het ander.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dijkhoff neemt afstand van 'klimaatdrammer' Jetten

Bericht door Osiris » 13 jan 2019, 18:32

Los van het feit of CO2 uberhaupt het klimaat verandert, hier in volgend interview, na aanleiding van uitzending Jinek met Jetten, hoe de grote bedrijven door regering financieel de hand boven het hoofd gehouden worden.
Terwijl ze voor 80% verantwoordelijk zijn voor die uitstoot.
Het afschuiven van de rekening op de burgers ( verantwoordelijk voor die andere 20% ) is weer een feit.



Al meerdere kopstukken hebben aangegeven dat deze absurde lastenverzwaringen om klimaatdoelen te bereiken, uiteindelijk de NL economie de kop gaat kosten dit jaar en het leven onbetaalbaar word voor een grote groep Nederlanders, die amper nog zullen consumeren, wat vooral het MKB weer zal gaan raken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie