Italiaanse regering wil migranten dumpen in Nederland

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Italiaanse regering wil migranten dumpen in Nederland

Bericht door Tammy » 29 jan 2019, 14:01

Afbeelding
De omstreden hulpboot Sea Watch 3 zondag voor de kust van Sicilië.

’We hebben al genoeg migranten opgenomen in Italië’

ROME - De Italiaanse regering is bereid om de 47 migranten van het schip Sea Watch 3 op te nemen aan land, op voorwaarde dat ze direct worden doorgestuurd naar Nederland. Zowel de minister van Binnenlandse Zaken, vicepremier Matteo Salvini als de minister van Transport en Infrastructuur Danilo Toninelli hebben dat dinsdag gezegd.

De Sea Watch 3 vaart onder de Nederlandse vlag en wordt beheerd door een Duitse NGO. „We hebben al genoeg migranten opgenomen in Italië en zelfs te veel”, aldus Salvini. De Sea Watch 3 bevindt zich op dit moment in Italiaans water vlakbij de Siciliaanse havenstad Siracusa.

De Italiaanse regering is niet te spreken over de weigering van Nederland om de migranten op te nemen. De vicepremier en minister van Economische Ontwikkeling Luigi Di Maio, leider van de Vijf Sterrenbeweging, zegt bereid te zijn tot een diplomatieke botsing met Nederland.

’Neppartner’

De staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Manlio Di Stefano noemt ons land een „Europese neppartner.” „De brief die Nederland heeft gestuurd naar minister Toninelli is belachelijk. Het is absurd dat Nederland geen verantwoordelijkheid op zich neemt”, aldus Di Stefano.
Nederland stelt dat ze geen juridische verantwoordelijkheid heeft over de Sea Watch 3 en dat de migranten naar de meest dichtstbijzijnde haven moeten gaan.


BRON

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik geef Italia groot gelijk en niet omdat het mijn vaderland is.
Dit soort schepen dienen aangepakt te worden.
Ze geven valse hoop aan degene die nog willen komen en in de gammele bootjes stappen.
Dat doen ze omdat een aantal kilometers verderop ze toch worden opgepikt.

De aanzuigende werking is enorm.
Dit kan gewoon niet langer.
De migranten worden bijna vanaf het strand al opgepikt bij wijze van spreken.
Ik lees veel dat dit een soort vorm van mensensmokkel is.
Ik weet niet of dat juridisch juist is, als iemand in het water ligt is het je plicht om die te helpen.
Maar laten overstappen vanuit bootjes , daar gaat men volgens mij tegen de regels in.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italiaanse regering wil migranten dumpen in Nederland

Bericht door Fenna » 29 jan 2019, 14:02

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Italiaanse regering wil migranten dumpen in Nederland

Bericht door univers » 29 jan 2019, 15:38

Ergens hebben ze gelijk, we hebben toch een nep regering.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie