VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Bericht door Tammy » 29 jan 2019, 16:07

Afbeelding

Den Haag - CDA, D66 en ChristenUnie hebben coalitiepartner VVD gevraagd het regeerakkoord open te breken om het kinderpardon te kunnen verruimen. Tot nu hadden de drie coalitiepartijen die pleiten voor ruimere toelating van afgewezen asielkinderen die ’rode knop’ nog niet ingedrukt.

„Voor wisselgeld doe ik het niet. Het moet cash zijn”, zegt VVD-fractieleider Dijkhoff op de vraag tegen welke prijs zijn partij het regeerakkoord bereid is open te breken. „Ik ga niet vertellen wat dat is. We zijn serieus aan het nadenken en aan het uitzoeken wat dat inhoudt. Je moet het wel doordacht doen.”

De voor de VVD verlangde wederdienst moet op het terrein liggen van asiel, zeggen betrokkenen. De VVD wil bijvoorbeeld van de discretionaire bevoegdheid af die de staatssecretaris van Asiel nu heeft om afgewezen asielzoekers toch een verblijfsvergunning te geven.
De woorden van Dijkhoff na het crisisberaad over het kinderpardon suggereren dat de VVD wel degelijk bereid is te bewegen. Tot nu toe wilde zijn partij dat absoluut niet. De liberalen hielden vast aan het regeerakkoord, waarin immers staat dat het kinderpardon in z’n huidige vorm gehandhaafd blijft. Dat betekent dat alleen uitgeprocedeerde asielkinderen in aanmerking komen voor een pardonregeling als ze langer dan vijf jaar in Nederland zijn, als ze hebben meegewerkt aan hun terugkeer en ze in het zicht waren van de overheid.

D66 en CU vonden de uitleg van de pardonregeling altijd te star, maar legden zich tot vorige week neer bij de afspraak in het regeerakkoord. Het CDA wilde het kinderpardon net als de VVD niet verruimen, tot de christendemocraten vorige week zaterdag een draai maakten.

Sindsdien zorgt het onderwerp voor een impasse in de coalitie. De partijen willen voorlopige overeenstemming hebben bereikt voor het Kamerdebat van woensdag.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat een besluiteloosheid elke keer weer.
Ben benieuwd wat hier uit komt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Bericht door univers » 29 jan 2019, 16:11

Reken maar, dat ze elkaar weer in de kont kruipen.
Leugen en bedrog.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Bericht door Tammy » 31 jan 2019, 11:18

‘Kinderpardon is beloning voor tijdrekkende ouders…’

Het kabinet is het dinsdagavond eens geworden over het kinderpardon. Dat wordt afgeschaft, in ruil voor asiel voor 630 kinderen en hun gezinsleden.
Verder wordt de discretionaire bevoegdheid die staatssecretaris Mark Harbers (VVD) de ruimte biedt om uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning te verlenen, naar de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) overgeheveld. Ten slotte zal Nederland de jaarlijkse opname van het aantal door de VN geselecteerde erkende vluchtelingen verminderen van 750 naar 500.

De oppositiepartijen zijn niet blij met de plannen. ‘De VVD is gigantisch door de pomp gegaan. U bent gemangeld, u bent op uw knieën gegaan voor het CDA en de CU,’ zei PVV-leider Geert Wilders woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer. ‘En dat had u niet hoeven doen, want u had een afspraak in het Regeerakkoord. Daar had u gewoon het CDA en de CU aan kunnen houden. U bent nu de spreekbuis geworden van links Nederland.’

VVD-Kamerlid Malik Azmani gaf toe dat er maatregelen in het pakket zitten die zijn partij pijn doen. ‘Ik zal het de kinderen nooit verwijten, maar het gedrag van ouders die de procedure rekken moet niet worden beloond. Dat is nu pijnlijk en onrechtvaardig,’ zei Azmani.

Worst voor rekkende asielzoekers.

De ChristenUnie ziet het vooral als winst dat eerder afgewezen asielkinderen opnieuw worden beoordeeld. Kamerlid Theo Hiddema van Forum voor Democratie is het daar niet mee eens. ‘Het kinderpardon hangt als een worst voor rekkende asielzoekers,’ vindt hij. ‘Een bedonderpardon.’


BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik ben het eigenlijk wel eens met dit artikel.
Paar weken terug zijn 3 kinderen uitgezet van 8 en 5 en 3 jaar als ik het goed heb.
Ouders en gezin zijn hier 9 jaar.
Ikzelf vind het onvoorstelbaar om kinderen op de wereld te zetten als je in een land bent waar het niet zeker is dat je kan blijven na talloze afwijzigingen.
Ik hoop dat de kinderen uit liefde op de wereld zijn gezet en niet als middel.
Nu dit kinderpardon er is moeten ze die drie kinderen ook terug halen vind ik.
Want anders is het helemaal niet meer eerlijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Bericht door univers » 31 jan 2019, 11:24

Wat is wel eerlijk, op deze wereld?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Bericht door Tammy » 31 jan 2019, 11:26

Niet alles helaas Univers.
Maar deze kinderen vallen nu net naast de boot, dat kan niet vind ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VVD gevraagd regeerakkoord open te breken

Bericht door univers » 31 jan 2019, 11:41

Ben het met je eens.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie