Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 04:58

Afbeelding

Het is over met het INF-verdrag nu Rusland en de Verenigde Staten officieel hun lidmaatschap hebben opgezegd. Hangt een nieuwe koude oorlog in de lucht? Hoeveel kernwapens hebben alle landen eigenlijk?
Het INF-verdrag – of het Intermediate-Range Nuclear Forces (INF)-verdrag werd in 1987 getekend door de toenmalige Amerikaanse president Ronald Reagan en Sovjetleider Mikhail Gorbatsjov. Een jaar later werd het van kracht en luidde het het einde in van de Koude Oorlog.

In het verdrag staat dat middellange-afstandsraketten – met een bereik van 500 tot 5.500 kilometer – moeten worden vernietigd. Dit moest voor 1 juni 1991. Het leidde tot de vernietiging van 2.692 wapens, 846 van de Verenigde Staten en 1.846 van de Sovjet-Unie. Beide landen kwamen in hetzelfde verdrag overeen dat ze elkaars militaire installaties mochten inspecteren.

Russen ontwikkelden nieuwe raket.

Amerika is ervan overtuigd dat de Russen – ondanks het verdrag – een nieuwe middellange-afstandsraket hebben ontwikkeld met de naam Novator 9M729. Binnen NAVO-kringen staat de raket bekend als de SSC-8. Hij stelt Rusland in staat om zeer snel een kernaanval uit te voeren als het daartoe besluit.
Maar volgens de Amerikaanse president Donald Trump schendt Rusland het INF al jaren. Trump gaf al eerder aan dat hij Rusland niet zomaar zijn gang wil laten gaan en wapens wil laten produceren ‘terwijl wij dat niet mogen’. Toenmalig president Barack Obama erkende in 2014 al dat Rusland zich niet aan het verdrag hield. Hij trok zich niet terug, naar verluidt onder druk van Europese leiders die vreesden voor een wapenwedloop.
Het New START-verdrag.

Het New Strategic Arms Reduction Treaty (START) is een verdrag dat tot doel heeft het aantal kernwapens van de Verenigde Staten en Rusland te verminderen. Het werd op 8 april 2010 door toenmalig Amerikaanse president Barack Obama en Dmitri Medvedev ondertekend in Praag en trad een jaar later in werking. Erin staat dat beide landen evenveel kernwapens hebben en dat dit aantal tien jaar op hetzelfde peil blijft.
China buiten beeld.

Naast de Russische tegendraadsheid is het Trump een doorn in het oog dat China niet is gebonden aan het INF. Dat land heeft inmiddels op grote schaal wapens gemaakt.
In december gaf Trump Rusland zestig dagen om alsnog te voldoen aan de afspraken in het verdrag, anders zouden de Verenigde Staten zich ook niet langer aan het INF houden. Dat gebeurde vrijdag. Rusland heeft nu opnieuw zes maanden om aan het verdrag te voldoen. Gebeurt dat niet, dan komt het verdrag aan het einde van dat half jaar ten einde. Het lijkt er niet op dat dat gebeurt, want een dag na de Verenigde Staten trok ook Rusland zich terug uit het INF.
Secretaris-generaal van de NAVO Jens Stoltenberg liet vrijdag weten dat hij achter de stap van Washington staat.

Het terugtrekken van de landen uit het verdrag heeft mogelijk ook negatieve gevolgen voor een andere ontwapeningsovereenkomst tussen de twee landen: het New START-verdrag uit 2010. Dat loopt af in 2021. Trump vindt New START maar niks. ‘Nog zo’n slechte afspraak die het land heeft gemaakt. We gaan ervoor zorgen dat we goede verdragen sluiten,’ zei hij in februari 2017 over dat verdrag.

Overzicht van het aantal kernwapens per land:
Te zien in de bronvermelding.

Premier Mark Rutte (VVD) reageerde vrijdag positief op het besluit van Trump om uit het INF te stappen. Een ‘volstrekt gerechtvaardigde stap’, zei Rutte tijdens zijn wekelijkse persconferentie. ‘Rusland heeft na het ultimatum op geen enkele manier geloofwaardig laten zien dat zij terug willen keren naar het INF-verdrag of tenminste serieus de dialoog met de Amerikanen willen aangaan.’ Het Nederlandse kabinet heeft zich steeds sterk gemaakt voor het behoud van het INF-verdrag.
‘De VVD vreest nu nog geen koude oorlog, maar zegt dat we samen hard moeten werken om kernwapenwedloop en gevaarlijk blufp.oker van Poetin, Trump en anderen te voorkomen,’ twitterde VVD-Kamerlid Sven Koopmans vrijdag.

SP-Kamerlid Sadet Karabulut was minder over het besluit van Trump te spreken. ‘Opzeggen van het verdrag betekent potentieel dat er weer nieuwe kernwapens komen. Dat betekent voor ons meer onveiligheid, dus wij dragen de lasten.’
Volgens D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma is het aan ‘Europa om de komende 6 maanden alles op alles te zetten om deze afspraken overeind te houden en te verbeteren’.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 05:08

Toenmalig president Barack Obama erkende in 2014 al dat Rusland zich niet aan het verdrag hield. Hij trok zich niet terug, naar verluidt onder druk van Europese leiders die vreesden voor een wapenwedloop.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat besluit toen van Obama goed vonden.
Ikzelf zie de waarde van een verdrag niet als het niet volgens de regels word nageleefd.
Wat heb je er dan aan ?
Dit verdrag is niet zomaar een boodschappenlijstje, het is heel belangrijk.
Maar als het niet word nageleefd kan men het inderdaad beter opzeggen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Kristof Piessens » 05 feb 2019, 07:06

Tammy schreef:
05 feb 2019, 05:08
Toenmalig president Barack Obama erkende in 2014 al dat Rusland zich niet aan het verdrag hield. Hij trok zich niet terug, naar verluidt onder druk van Europese leiders die vreesden voor een wapenwedloop.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat besluit toen van Obama goed vonden.
Ikzelf zie de waarde van een verdrag niet als het niet volgens de regels word nageleefd.
Wat heb je er dan aan ?
Dit verdrag is niet zomaar een boodschappenlijstje, het is heel belangrijk.
Maar als het niet word nageleefd kan men het inderdaad beter opzeggen.
Eigenlijk verwonderd het me niet, daar dat het inf toen afgesloten werd sojet-unie heette maar bij het uiteenvallen geen Rusland in werd vernoemd...
Het verdrag is in principe ongeldig, want rusland heeft dit niet getekend gehad, erken wel dat sovjet-unie tijdens ww2 heeft bestaan, maar niet als rusland ook al dragen ze een andere vlag dan sojet-unie had en de landen zoals oekraine is wel geweten dat die hoorde bij sovjet unie toen maar door de Maidan wat jaartjes terug heeft rusland de krim geannexeerd, daarom zei poetin niet zomaar over de afspraak met de geschiedenis, het heeft bij het vroegere rusland als sovjet unie gehoord.

Beter was dat verdrag na het uiteenvallen van sovjet unie te laten hernieuwen en met handtekeningen van poetin en co van het daarna ontstane rusland, dan had poetin reden om zich aan het verdrag te houden, nu met de ondertekening met de toenmalige leider van sojet-unie had dat nog wel gekunnen vermits deze nog levende zou zijn geweest maar is intussen toch gestorven of niet...wel, het westen heeft niet hierop aangedrongen om dat verdrag effectief te vernieuwen met andere tekeningen op en onder het goedkeurende oog van het westen (en Europa) is het dan ook gemakkelijker om het verdrag te omzeilen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door herman50 » 05 feb 2019, 07:22

alles goed en wel ,maar om nou meteen je komt tegen de krib te gooie ,,nee... kijk iedereen weet dat niemand maar dan ook niemand het achtrste van z´n tong laat zien -of kernwapens- maar praten is beter dan niks want dat laat iedereen vrij om te doen en late wat ze willen , maar het zeide zo fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Fenna » 05 feb 2019, 09:47

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd74bf05/
Volgens de VS en Rusland ontwikkelen andere landen al jaren ongestoord kernwapens, terwijl Washington en Moskou die niet mogen produceren.
Het is verdrag nutteloos als landen zoals China en N.Korea ongebreideld kernwapens produceren en dan geef ik ze gelijk dat ze het verdrag opheffen.
Je verzwakt zo je machtspositie op het wereldtoneel als je aan handen en voeten gebonden word door dit verdrag.
De Amerikaanse president Trump zei eind vorig jaar dat het INF-verdrag alleen kan overleven als China zich erbij aansluit.
Dat moet op zijn minst gebeuren om het verdrag nog enig gewicht te geven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door herman50 » 05 feb 2019, 11:44

Afbeelding 1974

Afbeelding 1945!!! ..

op een site van ouwe kranten artikels ... man man man ,,, wat heet vrede .... A-bommen groter zwaarder ongelooflijk , nouja fijne dag verder
alles van waarde is weerloos

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Berjan » 05 feb 2019, 13:24

Tammy schreef:
05 feb 2019, 05:08
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat besluit toen van Obama goed vonden.
Ikzelf zie de waarde van een verdrag niet als het niet volgens de regels word nageleefd.
Wat heb je er dan aan ?
Dit verdrag is niet zomaar een boodschappenlijstje, het is heel belangrijk.
Maar als het niet word nageleefd kan men het inderdaad beter opzeggen.
Tjees, je zal eens niet..

Obama heeft het slecht gedaan en wat Trump nu doet is goed?

Je kan ook doen alsof je het niet doorhebt, in het geheim opereren en de Russen een stap voor zijn. En dat is wat OBama en de EU hebben geprobeerd. Nu is Trump opgestapt, Putin volgt en ze kunnen uit de schaduw opereren. Dit is veel erger dan in de schaduw.
Doet mij denken aan onze discussie over dat Trump met Jun ging praten. En dat andere presidenten dit niet deden. Jij vond het fantastisch dat Trump dit deed en vond dat die andere presidenten dat slecht deden. Terwijl je nu dezelfde redenatie gebruikt als waarom Obama en andere presidenten niet met N-Korea gingen praten.

Dus je kan wel zeggen dat je alles objectief beoordeeld. Maar ik verdenk je ervan in een Trumppyjama te slapen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Witte wel » 05 feb 2019, 13:39

Tammy schreef:
05 feb 2019, 04:58
Amerika is ervan overtuigd dat de Russen – ondanks het verdrag – een nieuwe middellange-afstandsraket hebben ontwikkeld met de naam Novator 9M729. Binnen NAVO-kringen staat de raket bekend als de SSC-8.
En Rusland heeft Amerika meerdere malen uitgenodigd voor inzage mbt het product maar Amerika reageerde niet. Ze zijn overtuigd en dat is voldoende.

Premier Mark Rutte =======> Afbeelding
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door univers » 05 feb 2019, 14:14

Als papegaai is het ook een mislukking.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 14:32

Witte wel schreef :
Tammy schreef: ↑05 feb 2019, 04:58
Amerika is ervan overtuigd dat de Russen – ondanks het verdrag – een nieuwe middellange-afstandsraket hebben ontwikkeld met de naam Novator 9M729. Binnen NAVO-kringen staat de raket bekend als de SSC-8.

En Rusland heeft Amerika meerdere malen uitgenodigd voor inzage mbt het product maar Amerika reageerde niet. Ze zijn overtuigd en dat is voldoende.
Ik schreef die zin zelf niet maar is van artikel.
Witte wel , Obama erkende in zijn regeringsperiode dat Rusland zich niet aan het verdrag hield.
En de NAVO kent deze raket dus ook.
Dat moeten ze toch hebben gebaseerd op iets ?
Dat komt toch niet zomaar uit de hemel vallen ?

Werden die toen ook uitgenodigd om te komen kijken ?
Of is dat alleen aan Trump gevraagd ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 14:37

Berjan schreef :
Dus je kan wel zeggen dat je alles objectief beoordeeld. Maar ik verdenk je ervan in een Trumppyjama te slapen.
Wat een kleuter antwoord.
Maar dat heb je meestal met invullers.
Als je het niet erg vind praat ik met andere mensen over Trump.
Dag Berjan . [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door univers » 05 feb 2019, 14:47

Krijgt hij geen :loveU: :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 14:56

Nee. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Berjan » 05 feb 2019, 15:00

Tammy schreef:
05 feb 2019, 14:37
Berjan schreef :
Dus je kan wel zeggen dat je alles objectief beoordeeld. Maar ik verdenk je ervan in een Trumppyjama te slapen.
Wat een kleuter antwoord.
Maar dat heb je meestal met invullers.
Als je het niet erg vind praat ik met andere mensen over Trump.
Dag Berjan . [wave]
Natuurlijk Tammy, zodra je op een vooroordeel betrapt word ga je met andere mensen over Trump praten. Kan je niet tegen inhoudelijke kritiek?
Eerst zeg je dat Trump goed bezig is door Jun serieus te nemen, terwijl iedereen weet dat dit praten voor de buhne was (blijkt uit de gevolgen die we na de meeting tussen Trump en Jun hebben gehad, namelijk dat Jun Trump niet serieus nam en Trump Jun niet). En nu zeg je dat het goed is dat je iemand die zich niet aan een afspraak houdt niet serieus te nemen.
Dit is meten met twee maten. Dit besef je zelf toch ook?

En maar beweren dat jij degene bent die objectief is en "alles van alle kanten te bekijken". Dat is nog het grootste verwijt. Dat "kijk mij eens objectief zijn, de rest is bezig om slakken op zout te leggen"....

En weer de drogreden van invullers voor de dag halen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 15:43

Nou voorruit nog een keertje. :mrgreen:

Ik vind inhoudelijke kritiek heerlijk , daar leer ik van.
Maar jij hebt geen inhoudelijke kritiek op mij.
Jij vult in en denkt mij te kennen.
En maar beweren dat jij degene bent die objectief is en "alles van alle kanten te bekijken". Dat is nog het grootste verwijt. Dat "kijk mij eens objectief zijn, de rest is bezig om slakken op zout te leggen"....
Dit is zoooo invullen van mij terwijl ik totaal niet zo denk, kijk mij eens objectief zijn ?
Joh zo denk ik niet over mezelf nooit gedaan trouwens.
Ik zeg alleen hoe ik naar iets kijk.
Ik zie je dat bij andere ook doen trouwens.
Maar dat terzijde.

De ontmoeting met Noord Korea was knap maar ik maak me totaal geen illusies daar over.
Dat heb ik ook geschreven volgens mij.
De ontmoeting was historisch maar die kleine dictator veranderd nooit in 1 dag en wellicht ook nooit.
Maar zolang men praat blijven de raketten in de grond Berman.
Zelfde met Putin, er zijn gesprekken achter gesloten deuren, jij en ik weten niet wat daar besproken word.
Zelfde met Noord Korea.

Een verdrag is geen ontmoeting maar een document met regels.
Daar worden handtekeningen onder gezet en dan moet het nageleefd worden.
Dat ik Obama zijn naam noem in mijn bericht is omdat het in het artikel staat en het over 2014 ging.
Was Hillary of wie dan ook president toen dan had ik die naam getypt.
Logisch niet ?
Jij reageert fel als ik het over Obama heb maar die naam staat er gewoon.

En slapen in een Trump pyjama ?.............kan je niks beters verzinnen ?
En je verdenkt mij ervan zo te slapen ?
Verdenken ?..............nou nou dat klinkt onheilspellend maar niet heus.

Ik heb vaker kritiek gehad.
Vaak terecht en soms onterecht.
Ik zie jouw schrijven niet echt als kritiek.
Het is omgeven met woorden/zinnen die jij uitspreek over hoe ik ben.
Maar je kent me niet en ik merk dat jij vaak niet snap wat ik bedoel te zeggen.
Geef niks als ik mezelf maar snap.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Witte wel » 05 feb 2019, 15:56

Ja sorry Tammy , ik quote je hele post en natuurlijk doelde ik op die inhoud er van.
Natuurlijk kent de NAVO deze raket. En Amerika ook. Het is modder gooien naar twee kanten. Verdrag of geen verdrag, beide grootmachten hebben wapentuig dat ver buiten de verdragen strekt en Amerika is daar zeker geen heilig boontje bij. En Rusland kan makkelijk gebruik maken van partners als Iran en China, welke in geen enkel verdrag zijn opgenomen, om via die weg de technologische ontwikkelingen voort te zetten en zal dat ook zeker niet laten. Amerika is geen haar beter en doet precies hetzelfde. Wie is nu de slechterik, Amerika of Rusland?
Als je kijkt naar de economische groei van beide machten dan stevend Rusland Amerika momenteel vlot voorbij wat iets zegt over het investerings patroon. America first werpt nog niet echt vruchten af. De oorlogsindustrie werkt fantastisch bij de Amerikanen. Een invasie op Venezuela staat al voor de deur, de kopie van Oekraïne. Rusland kent niet deze actieve agressieve buitenlandpolitiek en investeerd meer in eigen belangen.
Wie betaald die Amerikaanse oorlogvoering want Amerika voert hiermee orders uit. Wie geeft die orders. Denk daar maar eens over na.
Tammy schreef:
05 feb 2019, 14:37
... dat heb je meestal met invullers.
Daar reageren we dan toch gewoon niet op Tammy. Hij is echt niet de enige hoor. Niets meer dan niks.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 16:05

Ik geloof ook niet Witte wel dat Amerika op in dit geval defensie alles in de openbaarheid gooit.
Dat doet geen 1 groot land volgens mij, het kan je kwetsbaar maken.
Maar ik snap niet waarom zo’n verdrag dan in stand word gehouden, zelfs de NAVO wist het dus.
Is dat allemaal voor de bühne ?
Iedereen doorziet dit toch ?
Wat wint men erbij ?
Geen wapenwedloop waarvoor de Europese leiders bang waren waardoor Obama geen actie ondernam .
Of een andere reden ?
Wie betaald die Amerikaanse oorlogvoering want Amerika voert hiermee orders uit. Wie geeft die orders. Denk daar maar eens over na.
Ik weet het niet maar jij volgens mij wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Witte wel » 05 feb 2019, 17:09

Een heleboel geleuter om niets dus.
Schijnpolitiek Tammy, dat is waar wij mee bezig gehouden worden. Niet meer dan dat.
En iedere keer wordt er weer iets anders uit de kast gehaald om het volk bezig te houden. Leugentje hier, leugentje daar. Mooie woorden en achteraf toch niet zo mooi.
Een troost is dat buiten deze politieke kwesties de wereld nog voldoende mogelijkheden biedt te genieten in het leven en niet het slachtoffer te worden van de investeerder die de wereldeconomie draaiend houdt. Europa wordt, als de ontwikkelingen zo door gaan zoals de huidige trend, over tientallen jaren een slavernij wat kosten betreft. Haast onbetaalbaar. Het gevolg zal ook zijn dat veel intelligentie Europa zal verlaten en elders zich vestigt waardoor het minder ontwikkelde volk over blijft. Die halen ze nu bewust in grote getalen binnen precies volgens de doelstelling van de investeerder.
En dan gaan we moeilijk doen als volk over een wapenverdrag waar het volk nog niet het minst geringste over in te brengen heeft. Waar het volk volledig van weggehouden wordt en niets van weet.
En daar gaan we dan paniek over zaaien.
Wat nu volgt na het einde van het verdrag is dat de wereldbevolking enorm veel angst wordt aan gejagen. Vijand hier, vijand daar. Maar wat er werkelijk gebeurd dat ziet men niet.
En dan maakt het geen donder uit dat er hele bevolkingsgroepen uitgemoord worden zonder pardon. Dat hebben we gezien bij de coup in Oekraïne Daar werden vrouwen en kinderen op beestachtige wijze afgeslacht en het westen stond daar nog achter ook. Daar horen wij dus ook bij of we dat willen of niet. De ene leugen na de andere volgde en iedereen waste de handen in onschuld met als gevolg een crimineel als staatshoofd. En iedereen erkend die crimineel in Europa. En nederland staat bijna voorop als ik onze papegaai moet geloven.
En als die papegaai niet meer spreekt zoals gewenst krijgt hij gewoon geen voer meer en zetten ze er een nieuwe neer.
En wij maar denken dat alles zo helder is.

Eén voordeel, er valt nog zat te genieten dus doen wat je kan doen. Het zal nog zeker jaren duren eer dat niet meer kan zoals we nu gewend zijn dus ieder dag genieten zoveel men kan en doe het samen.
Maak er iets moois van en stop met tellen van kernwapens. We krijgen ze toch pas te zien als ze afgeschoten worden. :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door univers » 05 feb 2019, 17:54

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Einde INF-verdrag: hoeveel kernwapens hebben landen eigenlijk?

Bericht door Tammy » 05 feb 2019, 19:43

Je hebt een interessante visie Witte wel op het wereldgebeuren.
Ik weet niet wat waar is.
Je hebt het over een investeerder, wie is dat ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie