NUjij

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 13:12

Tammy schreef:
12 mar 2019, 12:59
Laat die overbevolking waar Fenna het over heeft nou het grootste gevaar zijn van onze planeet en alle vervuiling die daarmee samenhangt.
Velen zien dat niet , ik vind het best zolang ik het maar zie.
Hoe meer mensen hoe meer afval maar ook meer verdwijning van de natuur.
Overbevolking noemen is een taboe in vele kringen.
Over zeg pakweg 30 jaar zal men anders ernaar kijken.
Tot die tijd zijn alle peperdure maatregelen een druppel op een gloeiende plaat.
Echt totale onzin. Het ligt er helemaal aan HOE je leeft als mens wat voor impact je hebt. Als je zelf een moestuin hebt bv of een voedselbos waarbij je er dus voor zorgt dat je bezig bent met het vruchtbaar maken van land heb je een positieve impact op het milieu. Zelfde geldt voor je meubels uit de kringloop winkel halen, zo min mogelijk plastic gebruiken, boompjes planten etc etc.

ALs je daarentegen iemand bent die om de haverklap nieuwe dingen koopt, niet biologisch eet, heel vaak op vakantie gaat etc etc heb je inderdaad een negatieve impact op het milieu.

Daar komt bij dat als de situatie in werelddelen als Azie en Afrika wat stabieler wordt er minder mensen worden geboren. Er zit een reden achter dat er zoveel kinderen worden geboren in die landen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: NUjij

Bericht door Tammy » 12 mar 2019, 13:25

Denk je nu werkelijk Mypos dat alle miljarden mensen op deze planeet zo gaan leven zoals jij het voorspelt ?
Jouw idee is mooi maar gaat niet werken op wereldschaal.
Wat betreft de kinderen die in grote getalen worden geboren in ontwikkelingslanden , daar weet ik de reden van.
Helaas na 60 jaar ontwikkelingshulp blijven die grote aantallen komen in gebieden waar niks te eten is en gebieden met zeer veel armoede.
Ik hoop dat de mensen die hebben uitgerekend dat er een explosieve bevolkingsgroei in Afrika de komende jaren komt het helemaal fout hebben.

Mypos jouw kijk en oplossingen zijn mooi maar niet haalbaar voor heel de wereld.
Of denk jij dat elk mens op aarde jouw levensstijl gaat aannemen met moestuin en voedselbos enz.
En mocht je dat echt geloven wanneer gaat dat dan ongeveer gebeuren ?
In welk jaartal zeg maar ?

Want we hebben haast. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: NUjij

Bericht door MetalPig » 12 mar 2019, 13:39

Mypos schreef:
12 mar 2019, 12:40
MetalPig schreef:
12 mar 2019, 10:00
Ik vind de omslag interessant. Vroeger was de (complot)theorie dat alternatieve energie werd tegengehouden omdat er geld verdiend moest worden aan fossiele brandstoffen, en nu is het dat de alternatieve energie wordt aangeprezen omdat daar geld mee verdiend kan worden [think]
Tja die gedachte snap ik ook totaal niet. Fenna lijkt <...>
Ik quootte Fenna inderdaad, maar ik doelde op een algemene trend om tegen klimaatmaatregelen te zijn omdat er mensen zijn die er aan verdienen.

Het is ook breder dan het klimaat; ik heb bijvoorbeeld in mijn vriendenkring mensen die hun kind niet vaccineren, en hun belangrijkste argument is "follow the money".
Oftewel: iemand verdient geld aan vaccins dus wij vaccineren niet.
Natuurlijk mag iedereen vinden wat ie wil, maar ik vind het merkwaardig als je het in een kapitalistische maatschappij verdacht vindt als ergens geld aan verdiend wordt.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 12 mar 2019, 13:51

Mypos schreef:
12 mar 2019, 13:12
Als je zelf een moestuin hebt bv of een voedselbos
Vind het idee sympathiek, maar menigeen heeft die mogelijkheid niet helaas.
Er worden tegenwoordig zelfs de wereld huizen gebouwd waar niet eens een buitenruimte bij is.
Maar ook als iedereen een eigen moestuin o.i.d. zou hebben kom je nog een ander probleem tegen vanwege de hoeveelheid mensen en dat is dat er niet voldoende ruimte is om dat te realiseren.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 13:58

Tammy schreef:
12 mar 2019, 13:25
Denk je nu werkelijk Mypos dat alle miljarden mensen op deze planeet zo gaan leven zoals jij het voorspelt ?
Jouw idee is mooi maar gaat niet werken op wereldschaal.
Wat betreft de kinderen die in grote getalen worden geboren in ontwikkelingslanden , daar weet ik de reden van.
Helaas na 60 jaar ontwikkelingshulp blijven die grote aantallen komen in gebieden waar niks te eten is en gebieden met zeer veel armoede.
Ik hoop dat de mensen die hebben uitgerekend dat er een explosieve bevolkingsgroei in Afrika de komende jaren komt het helemaal fout hebben.

Mypos jouw kijk en oplossingen zijn mooi maar niet haalbaar voor heel de wereld.
Of denk jij dat elk mens op aarde jouw levensstijl gaat aannemen met moestuin en voedselbos enz.
En mocht je dat echt geloven wanneer gaat dat dan ongeveer gebeuren ?
In welk jaartal zeg maar ?

Want we hebben haast. :peace:
Ik geloof inderdaad dat hoe bewuster mensen worden hoe meer ze op deze manier gaan leven. Je ziet dat toch ook aan de ontwikkeling in landen in het westen. Als mensen geen armoede meer hebben dan krijgen ze ook minder kinderen. Als mensen een dak boven hun hoofd hebben en genoeg te eten gaan ze ook nadenken over het leven en hoe ze dingen beter kunnen doen. Voorbeelden genoeg hiervan.

Dat zal nog best even gaan duren maar wat ik ermee wil zeggen is dat dat gelul dat overbevolking het grootste probleem voor ons milieu is, dus onzin is. Want als je je leefstijl verandert ben je alleen maar positief bezig voor het milieu.

Wat is jouw oplossing? Tegen het zogenaamde probleem van de overbevolking?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 14:00

MetalPig schreef:
12 mar 2019, 13:39
Mypos schreef:
12 mar 2019, 12:40
MetalPig schreef:
12 mar 2019, 10:00
Ik vind de omslag interessant. Vroeger was de (complot)theorie dat alternatieve energie werd tegengehouden omdat er geld verdiend moest worden aan fossiele brandstoffen, en nu is het dat de alternatieve energie wordt aangeprezen omdat daar geld mee verdiend kan worden [think]
Tja die gedachte snap ik ook totaal niet. Fenna lijkt <...>
Ik quootte Fenna inderdaad, maar ik doelde op een algemene trend om tegen klimaatmaatregelen te zijn omdat er mensen zijn die er aan verdienen.

Het is ook breder dan het klimaat; ik heb bijvoorbeeld in mijn vriendenkring mensen die hun kind niet vaccineren, en hun belangrijkste argument is "follow the money".
Oftewel: iemand verdient geld aan vaccins dus wij vaccineren niet.
Natuurlijk mag iedereen vinden wat ie wil, maar ik vind het merkwaardig als je het in een kapitalistische maatschappij verdacht vindt als ergens geld aan verdiend wordt.
Kopen ze dan ook geen eten? Merkwaardige vrienden heb je...

Het lijkt me meer dat ze ermee bedoelen dat mensen met heel veel geld de vaccinatiecampagnes pushen (zoals Bill Gates) en ze mensen met heel veel geld niet vertrouwen? Wat dus eigenlijk weer neer komt op het Illuminati complot. En daar geef ik ze dan weer voor een groot deel gelijk.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 14:01

Fenna schreef:
12 mar 2019, 13:51
Mypos schreef:
12 mar 2019, 13:12
Als je zelf een moestuin hebt bv of een voedselbos
Vind het idee sympathiek, maar menigeen heeft die mogelijkheid niet helaas.
Er worden tegenwoordig zelfs de wereld huizen gebouwd waar niet eens een buitenruimte bij is.
Maar ook als iedereen een eigen moestuin o.i.d. zou hebben kom je nog een ander probleem tegen vanwege de hoeveelheid mensen en dat is dat er niet voldoende ruimte is om dat te realiseren.
Ik ga hier verder niet op in. Echt totale onzin.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 12 mar 2019, 14:15

Ik ga hier verder niet op in. Echt totale onzin
Totale onzin ?

Weet jij wel wat er in de wereld gebeurd ?
Ben jij in Afrika, Azië of andere ontwikkelingsland geweest ?
Wees blij dat je hier in Nederland woont, waar je je onzin kan verkondigen.
Waar wil jij al die mensen huisvesten ?
Waar moeten zij hun moestuintje aanleggen ?
Ten kosten van wat ?
Wat is jouw oplossing? Tegen het zogenaamde probleem van de overbevolking?
Je had de vraag aan Tammy gevraag.
Mijn antwoord is, niet wippen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: NUjij

Bericht door Tammy » 12 mar 2019, 14:16

De zogenaamde overbevolking zoals jij het noemt Mypos is niet zogenaamd voor mij maar echt.
Ik merk dat jij een groot vertrouwen hebt in je medemens doordat je schrijft als mensen het beter hebben ook anders gaan leven en minder kinderen op de wereld zetten.
Maar niet iedereen zal dat zo doen Mypos hoe goed ze het ook hebben.

En daarnaast hebben we religie op deze planeet.
Mijn eerste zet tegen overbevolking zou zijn dat die Paus een persconferentie geeft waarin hij voorbehoedmiddelen en sterilisatie uit de verbodenhoek gooit.
Miljoenen luisteren naar die man, laat hem eens iets zinnigs zeggen.

Ook hoe vreselijk het is dat kleine kinderen uitgemergeld van de honger sterven en dat dat voorkomen moet worden.
En zoveel mogelijk onderwijs daar geven wat overbevolking doet met het milieu en de aarde alhoewel ik denk dat dat niet erg veel zal helpen als je honger hebt.
Maar duidelijk maken dat hoe groter het gezin hoe meer mondjes er gevoed moeten worden.
Eten wat er niet is.
Maar die mentaliteitsomslag zal nog lang op zich wachten vrees ik.
Begin maar met voorbehoedmiddelen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 12 mar 2019, 15:32

Uni en Tamm :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 12 mar 2019, 15:54

Mypos schreef:
12 mar 2019, 14:01
Ik ga hier verder niet op in. Echt totale onzin.
Wat is volgens jou totale onzin?
Dat er huizen gebouwd worden zonder buitenruimte?
Heb je dan nog nooit de flats gezien waar een paar honderd mensen in wonen met een frans balkon, waar mensen alleen een deur open kunnen zetten met een hek ervoor?
Of flats met een miezerig balkonnetje waar net een wasrek op kan staan?
Waar moeten zij dan een moestuin aanleggen?
Is er volgens jou wel voldoende ruimte is om een moestuin of voedselbos voor iedereen te realiseren?
Droom zacht.
Daar komt nog bij dat menigeen geen lapje grond kan betalen voor een moestuin en velen hebben ook geen idee hoe ze dat moeten onderhouden.
De mensen met de steentuintjes hebben daar totaal geen belang bij.

Wat ik al zei, het is een sympathiek idee maar niet realiseerbaar, ook in Nederland niet, zelfs al zou je alle natuurgebieden opofferen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 12 mar 2019, 16:12

ook in Nederland niet, zelfs al zou je alle natuurgebieden opofferen
En wie is daar dan weer het slachtoffer van ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 12 mar 2019, 16:31

Precies.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 22:24

univers schreef:
12 mar 2019, 14:15
Ik ga hier verder niet op in. Echt totale onzin
Totale onzin ?

Weet jij wel wat er in de wereld gebeurd ?
Ben jij in Afrika, Azië of andere ontwikkelingsland geweest ?
Wees blij dat je hier in Nederland woont, waar je je onzin kan verkondigen.
Waar wil jij al die mensen huisvesten ?
Waar moeten zij hun moestuintje aanleggen ?
Ten kosten van wat ?
Wat is jouw oplossing? Tegen het zogenaamde probleem van de overbevolking?
Je had de vraag aan Tammy gevraag.
Mijn antwoord is, niet wippen.
Oke ik zal 2 voorbeelden noemen.

1. Voedselbossen. Je kunt bossen ombouwen tot voedselbossen waarbij je een bos dus omturnt tot landbouwgebied. Dit is vrij nieuw en experimenteel maar de resultaten laten zien dat je uit een voedselbos meer opbrengst kan halen dan uit een normaal landbouwgebied. En daar komen nog ontelbaar veel andere voordelen bij van gezondere grond, gezonder voedsel, goed voor de insecten, beter voor de waterstand etc etc.

2. Het ombouwen van woestijnen tot groene oases. Hier zijn ze al wat langer mee bezig. Kijk hiervoor de documentaire Groen Goud van Tegenlicht.

En "niet wippen" krijg je alleen voor elkaar door minder armoede in die gebieden.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 12 mar 2019, 23:25

Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: NUjij

Bericht door Osiris » 13 mar 2019, 02:41

Witte wel schreef:
12 mar 2019, 23:25
Komt goed.
Controversial experiments that could make bird flu more risky poised to resume
Experiment wordt weer hervat.
Ach ja, de mens vernietigd zichzelf snel genoeg, ze sporen niet.
Het toekomstige 5 G gebeuren zal ervoor zorgen dat ieders weerstand vernietigd word en er massaal mensen onderuit gaan, want ze zullen makkelijker vatbaar zijn voor o.a. dit soort gefabriceerde troep.
Nog afgezien van het feit, wat deze veel extremere straling verder met je gaat doen, als het zo diep reikt,dat het DNA vernietigd.

En anders haalt moeder aarde er straks zelf wel de bezem door met de aanstaande omkering van haar polen en alle gevolgen vandien.

We zijn expendable verklaard en beter voor de planeet als het experiment mens daarna niet meer hervat word.
We hebben het in tal van voorgaande beschavingen al vaak genoeg verknald.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 13 mar 2019, 07:52

1. Voedselbossen. Je kunt bossen ombouwen tot voedselbossen waarbij je een bos dus omturnt tot landbouwgebied.
Waar haal ji je zuurstof dan vandaan ?
Wat jij voorstelt is nog meer bossen kappen.
Is erg milieu bewust.
2. Het ombouwen van woestijnen tot groene oases.
Waar haal jij het water vandaan, om je groene oase vruchtbaar te maken ?
Waar wil je het mee bemesten ?
Hier in Nederland hebben we al een tekort aan grondwater, kijk maar naar de afgelopen zomer.
En "niet wippen" krijg je alleen voor elkaar door minder armoede in die gebieden.
Vind je niet zelf wat een dom antwoord dit is.
Val me meer op, bij mensen die de klaverziekte hebben, kunnen niet denken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 13 mar 2019, 07:54

En anders haalt moeder aarde er straks zelf wel de bezem door met de aanstaande omkering van haar polen en alle gevolgen vandien.
Zal niet de eerste keer wezen.
Laatst gewijzigd door univers op 13 mar 2019, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 09:09

:post: Uni en Osiris.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 09:32

@Mypos.
Heb je geen antwoorden op mijn vragen?
Of begin je in te zien dat het onhaalbaar is wat jij uitkraamt?
Mypos schreef:
12 mar 2019, 22:24
Je kunt bossen ombouwen tot voedselbossen waarbij je een bos dus omturnt tot landbouwgebied.
Jij wil waardevolle natuur opofferen om NOG meer mensen te kunnen voeden?
In wat voor wereld wil jij leven?
Een met allemaal beton waar ieder een moestuintje heeft (wat echt niet haalbaar is omdat we met teveel mensen zijn) en geen ruimte meer is voor natuur?
Als je de overpopulatie van mensen niet gaat intomen is er straks geen stuk grond meer over om een van jou voedselbossen aan te leggen.
Jij lijkt in een wereld te willen leven zonder vogels, insecten en overige dieren die een kwetsbaar ecosysteem in stand houden omdat DE mens het weer beter meent te weten?
Als die insecten verdwijnen die nodig zijn voor bestuiving van de vruchten van jou voedselbossen en moestuintjes, zullen we verhongeren.
Insecten sterven nu ook al massaal uit door menselijk toedoen, dat is de eerste stap naar onze ondergang.
Heb jij dan niets geleerd van alle fouten die WIJ mensen door de eeuwen hebben gemaakt op dat gebied voor ons egootje?
Laatst gewijzigd door Fenna op 13 mar 2019, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie