NUjij

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 13 mar 2019, 09:36

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 09:41

univers schreef:
13 mar 2019, 07:52
Val me meer op, bij mensen die de klaverziekte hebben, kunnen niet denken.
:hahaha: ;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 13 mar 2019, 10:38

univers schreef:
13 mar 2019, 07:52
1. Voedselbossen. Je kunt bossen ombouwen tot voedselbossen waarbij je een bos dus omturnt tot landbouwgebied.
Waar haal ji je zuurstof dan vandaan ?
Wat jij voorstelt is nog meer bossen kappen.
Is erg milieu bewust.
2. Het ombouwen van woestijnen tot groene oases.
Waar haal jij het water vandaan, om je groene oase vruchtbaar te maken ?
Waar wil je het mee bemesten ?
Hier in Nederland hebben we al een tekort aan grondwater, kijk maar naar de afgelopen zomer.
En "niet wippen" krijg je alleen voor elkaar door minder armoede in die gebieden.
Vind je niet zelf wat een dom antwoord dit is.
Val me meer op, bij mensen die de klaverziekte hebben, kunnen niet denken.
Voedselbossen zijn ook gewoon bossen met bomen alleen dan voor het grootste deel fruitbomen en struiken met eetbare vruchten.

Wat betreft het tweede gedeelte, kijk die documentaire Groen Goud van Tegenlicht. Die geeft antwoord op al je vragen.

Wat het laatste punt betreft, tja.....Het is het enige intelligente antwoord. Mensen die in armoede leven krijgen veel kinderen. Dit is een GEGEVEN. Zo werkte dat ook bij ons toen het economisch nog niet zo goed ging hier. Zoek het op, het is gewoon geschiedenis man.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 13 mar 2019, 10:40

Fenna schreef:
13 mar 2019, 09:32
@Mypos.
Heb je geen antwoorden op mijn vragen?
Of begin je in te zien dat het onhaalbaar is wat jij uitkraamt?
Mypos schreef:
12 mar 2019, 22:24
Je kunt bossen ombouwen tot voedselbossen waarbij je een bos dus omturnt tot landbouwgebied.
Insecten sterven nu ook al massaal uit door menselijk toedoen, dat is de eerste stap naar onze ondergang.
Heb jij dan niets geleerd van alle fouten die WIJ mensen door de eeuwen hebben gemaakt op dat gebied voor ons egootje?
Inderdaad. En weet je waarom die insecten massaal uitsterven? Vooral door pesticides en insecticides die gebruikt worden in de landbouw. Dus hoe meer er biologisch gegeten wordt hoe minder er gespoten word en hoe beter het weer gaat met de insecten.

En daar komt het voedselbos weer om de hoek. :peace:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 10:50

Mypos schreef:
13 mar 2019, 10:40
En weet je waarom die insecten massaal uitsterven
Dat zeg ik toch, door toedoen van mensen.
Mypos schreef:
13 mar 2019, 10:40
hoe meer er biologisch gegeten wordt hoe minder er gespoten word
Ben ik groot voorstander van, maar de opbrengst is veel te laag om de grote massa te voeden.

Mooi dat je idealen hebt Mypos, maar ze zijn niet haalbaar.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 13 mar 2019, 11:19

Mypos, leeft in een sprookjesbos.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 11:35

Zeg dat wel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 13 mar 2019, 12:21

Ik heb een perenboom en een kersenboom in de tuin staan. Vorig jaar had ik ongeveer 50 peren en 0 kersen. De vogeltjes zijn erg blij met de kersen. Maar goed, dat dient de natuur dan wel weer.
De peren heb ik niet allemaal kunnen opeten want dat haal je niet want dan zijn de laatste al verrot. Fruit wordt in koelcellen terug gekoeld naar 5-7 graden met een 0,5% zuurstofgehalte. Daarom kan je het hele jaar door fruit eten. Die koelcel heb ik niet dus dat werkt niet. Vroeger werd in de oudere staddelen kolengruis ed gewoon in de tuin gedumpt en daarom is groente kweken in vele tuinen niet echt gezond te noemen of je moet je hele tuin eerst af laten graven, zo'n 75 cm, en weer opnieuw op laten vullen. Je kan natuurlijk altijd het thuiskweek pakketje van de AH op je vensterbank opkweken natuurlijk maar dat gaat hem niet worden.
In de ontwikkelingslanden de bevolking beperken dat heeft ook nadelen want wie haalt dan de schadelijke grondstoffen uit de mijnen die onze industrie gebruikt en wie sloopt dan de oude schepen die vol zitten met asbest en daarom hier niet gesloopt mogen worden, om maar twee voorbeelden te noemen. Daar zal je ook mensen voor nodig hebben. En economisch zal het daar niet beter gaan want de winstgevende economie behoudt het westen zelf. Ontwikkelen van dergelijke landen is dus niet slim en daarom sturen we enkel voedsel pakketjes en die worden het liefst gefinancierd uit giften van burgers middels trieste televisie campagnes. Mensen in arme gebieden moeten dus veel kinderen krijgen om te kunnen overleven. Dat is wat het westen wil en doet. Tenminste de industrie en het kapitaal. Dat is de realiteit en als je die niet wil inzien dan is dat een keuze natuurlijk, ik verwijt niemand iets.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 13 mar 2019, 12:30

univers schreef:
13 mar 2019, 11:19
Mypos, leeft in een sprookjesbos.
Hier even verderop wordt de Efteling gemoderniseerd en aan de huidige standaards aangepast. Het kroeshaar en de neusringetjes worden verwijdert, want dat is niet meer van deze tijd natuurlijk, maar het sprookjesbos blijft zoals het was. Er is nog plaats genoeg want de nieuwe attracties trekken toch de mens weg uit het sprookjesbos dus er komt weer ruimte. Nog even wat spaarkaarten vol zien te krijgen en je krijgt 10 euries korting. Nou, wat houd je tegen.
Eh, overigens voor die uitbreiding worden momenteel wel behoorlijk wat boompjes gerooid maar dat mag je niet verklappen. De mens moet kunnen genieten he.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 13 mar 2019, 12:42

:rolfl: :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 12:57

:rolfl: :post:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 13 mar 2019, 13:08

Witte wel schreef:
13 mar 2019, 12:21
Ik heb een perenboom en een kersenboom in de tuin staan. Vorig jaar had ik ongeveer 50 peren en 0 kersen. De vogeltjes zijn erg blij met de kersen. Maar goed, dat dient de natuur dan wel weer.
De peren heb ik niet allemaal kunnen opeten want dat haal je niet want dan zijn de laatste al verrot. Fruit wordt in koelcellen terug gekoeld naar 5-7 graden met een 0,5% zuurstofgehalte. Daarom kan je het hele jaar door fruit eten. Die koelcel heb ik niet dus dat werkt niet.
Dat is nu het mooie van voedselbossen. Je kunt voedselbossen zo ontwerpen dat je bepaalde obstakels creeert voor vogels op bepaalde plekken. Ook kun je planten of bomen neerzetten die bepaalde insecten aantrekken of juist weren. Fruit is prima te bewaren zoals ze het vroeger deden:

Op boerderijen bewaarde men voorheen de appels in een grote kist op zolder. Als eerste kwam er een laag stro waarop de goudrenetten gelegd werden. Vervolgens weer een laag stro en een laag goudrenetten. Op deze manier bleven ze goed tot in het voorjaar. Ze droogden alleen wel iets in.
Witte wel schreef:
13 mar 2019, 12:21

Vroeger werd in de oudere staddelen kolengruis ed gewoon in de tuin gedumpt en daarom is groente kweken in vele tuinen niet echt gezond te noemen of je moet je hele tuin eerst af laten graven, zo'n 75 cm, en weer opnieuw op laten vullen. Je kan natuurlijk altijd het thuiskweek pakketje van de AH op je vensterbank opkweken natuurlijk maar dat gaat hem niet worden.
Hoeveel tuinen met kolengruis zal je tegenwoordig nog hebben. Ik denk dat dat wel meevalt. En anders graaf je de boel inderdaad af. Dat doen zoveel mensen tegenwoordig.
Witte wel schreef:
13 mar 2019, 12:21
In de ontwikkelingslanden de bevolking beperken dat heeft ook nadelen want wie haalt dan de schadelijke grondstoffen uit de mijnen die onze industrie gebruikt en wie sloopt dan de oude schepen die vol zitten met asbest en daarom hier niet gesloopt mogen worden, om maar twee voorbeelden te noemen. Daar zal je ook mensen voor nodig hebben. En economisch zal het daar niet beter gaan want de winstgevende economie behoudt het westen zelf. Ontwikkelen van dergelijke landen is dus niet slim en daarom sturen we enkel voedsel pakketjes en die worden het liefst gefinancierd uit giften van burgers middels trieste televisie campagnes. Mensen in arme gebieden moeten dus veel kinderen krijgen om te kunnen overleven. Dat is wat het westen wil en doet. Tenminste de industrie en het kapitaal. Dat is de realiteit en als je die niet wil inzien dan is dat een keuze natuurlijk, ik verwijt niemand iets.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Dat is iets wat Fenna en Univers niet snappen of willen snappen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 13 mar 2019, 13:09

Fenna schreef:
13 mar 2019, 10:50
Mypos schreef:
13 mar 2019, 10:40
En weet je waarom die insecten massaal uitsterven
Dat zeg ik toch, door toedoen van mensen.
Mypos schreef:
13 mar 2019, 10:40
hoe meer er biologisch gegeten wordt hoe minder er gespoten word
Ben ik groot voorstander van, maar de opbrengst is veel te laag om de grote massa te voeden.

Mooi dat je idealen hebt Mypos, maar ze zijn niet haalbaar.
Het is jammer dat jij zo iemand bent die aan de zijlijn staat en overal op loopt te zeiken. Denk liever in oplossingen dan in problemen. :peace:

Hoe meer mensen er biologisch gaan eten hoe meer biologische boeren er komen. Vraag en aanbod Fenna.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 13:11

Witte wel schreef:
13 mar 2019, 12:21
In de ontwikkelingslanden de bevolking beperken dat heeft ook nadelen want wie haalt dan de schadelijke grondstoffen uit de mijnen die onze industrie gebruikt en wie sloopt dan de oude schepen die vol zitten met asbest en daarom hier niet gesloopt mogen worden, om maar twee voorbeelden te noemen. Daar zal je ook mensen voor nodig hebben. En economisch zal het daar niet beter gaan want de winstgevende economie behoudt het westen zelf. Ontwikkelen van dergelijke landen is dus niet slim en daarom sturen we enkel voedsel pakketjes en die worden het liefst gefinancierd uit giften van burgers middels trieste televisie campagnes. Mensen in arme gebieden moeten dus veel kinderen krijgen om te kunnen overleven. Dat is wat het westen wil en doet. Tenminste de industrie en het kapitaal. Dat is de realiteit en als je die niet wil inzien dan is dat een keuze natuurlijk, ik verwijt niemand iets.
Grotendeels mee eens Witte.
Maar als gemiddeld 7 van de 10 kinderen per gezin sterft voor dat ze een leeftijd bereiken dat ze kunnen werken, zou het dan niet veel beter zijn dat ze 1 of 2 kinderen krijgen die ze wel gezond kunnen groot brengen?
Die sterfte is een groot deel te wijten aan gebrek aan voedsel, schoon water en slechte medische zorg.

Ben het roerend met je eens dat die arme mensen bewust dom worden gehouden door het westen zodat deze hun rotzooi daar kunnen laten opknappen.
Its al about the money.
Ook wij kunnen het asbest hier opruimen en we zouden de mensen daar kunnen helpen zodat ze veiliger de schadelijk grondstoffen kunnen delven, maar dat kost het westen teveel.
Daaraan kan je zien dat een mensenleven voor het 'kapitaal' niets waard is.
Als die mensen zich bewust zouden zijn hoe een macht ze kunnen uitoefenen op het westen vanwege de bodemschatten en de mogelijkheden om daar voedsel te verbouwen, zou het westen in armoede kunnen vervallen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 13:18

Mypos schreef:
13 mar 2019, 13:09
Denk liever in oplossingen
Dat deed ik ooit.
Tot dat ik volwassen werd en zag dat het allemaal geen barst hielp.
Hoe meer mensen er biologisch gaan eten hoe meer biologische boeren er komen. Vraag en aanbod Fenna.
De opbrengst is te laag, te arbeidsintensief en te duur.
Mensen denken logischer wijs eerst aan hun portemonnee, het moet wel betaald kunnen worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 13 mar 2019, 13:30

Mypos schreef:
13 mar 2019, 13:08
Fruit is prima te bewaren zoals ze het vroeger deden: ...
Nou vooruit, allemaal een baal hooi halen bij de boer en een kist vullen op zolder. Lekker makkelijk op een flatje of met plat dak maar we moeten een beetje creatief blijven vindt Mypos. :mrgreen:
Je kunt voedselbossen zo ontwerpen dat je bepaalde obstakels creeert voor vogels op bepaalde plekken.

Afbeelding

:shock:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 13 mar 2019, 13:35

Het is jammer dat jij zo iemand bent die aan de zijlijn staat en overal op loopt te zeiken. Denk liever in oplossingen dan in problemen.
Jammer dat figuren zoals jij, de problemen veroorzaken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4712
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 13 mar 2019, 13:49

Fenna schreef:
13 mar 2019, 13:11
Maar als gemiddeld 7 van de 10 kinderen per gezin sterft voor dat ze een leeftijd bereiken dat ze kunnen werken, zou het dan niet veel beter zijn dat ze 1 of 2 kinderen krijgen die ze wel gezond kunnen groot brengen?
Die sterfte is een groot deel te wijten aan gebrek aan voedsel, schoon water en slechte medische zorg.
Nee, dat is geen westerse standaard die in dergelijke gebieden wordt gehanteerd. Dan zou de bevolking gezonder, sterker en slimmer worden. En dat laatste is nu net niet de bedoeling.
Dat zou dan de industrie of het kapitaal moeten doen om "hun personeel" gezonder te maken maar dat doen ze bewust niet. Hulporganisaties nemen dat over in de vorm van de noodzakelijkste voedsel-, medicijn- en watervoorzieningen en werven daarvoor geld bij het volk. En natuurlijk stoppen daar overheden ook wel iets bij. Maar geen miljoenen. Hulporganisaties voorzien nl ook in werkverschaffing en inkomsten en omdat dergelijke organisaties aan strikte regelvoering moeten voldoen, en daardoor een gehele organisatie moeten opzetten, blijven daar de meeste gelden hangen. Om een vrachtwagen met voedsel af te kunnen leveren heb je een gehele organisatie nodig anders komt er niets het land binnen. En als het al binnen komt is het de vraag of het bij de mens komt die het nodig heeft. Er rijden daar geen TNT of DHL wagentjes hè.
Goed zou zijn de verdiensten te spreiden en de mensen op locatie ook een groter deel te betalen en zij zich kunnen ontwikkelen maar dat is geen westerse standaard die toegepast wordt in dergelijke gebieden. De industrie en het kapitaal zijn hier de schuldigen en niemand kan daar iets aan veranderen. En dat is ook politiek en als we dan even terug kruipen in deze topic dan is het toch de mens die de politiek bepaald volgens sommigen. Dus niet, al zouden we dat nog zo graag willen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 13 mar 2019, 14:07

Witte wel schreef:
13 mar 2019, 13:49
Dan zou de bevolking gezonder, sterker en slimmer worden. En dat laatste is nu net niet de bedoeling.
Dat zou dan de industrie of het kapitaal moeten doen om "hun personeel" gezonder te maken maar dat doen ze bewust niet <······>
Mee eens.
Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest in het 2e stukje.
Dat bedoel ik ook te zeggen met;
Ben het roerend met je eens dat die arme mensen bewust dom worden gehouden door het westen zodat deze hun rotzooi daar kunnen laten opknappen.
Its al about the money.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: NUjij

Bericht door Mypos » 13 mar 2019, 16:34

Witte wel schreef:
13 mar 2019, 13:30
Mypos schreef:
13 mar 2019, 13:08
Fruit is prima te bewaren zoals ze het vroeger deden: ...
Nou vooruit, allemaal een baal hooi halen bij de boer en een kist vullen op zolder. Lekker makkelijk op een flatje of met plat dak maar we moeten een beetje creatief blijven vindt Mypos. :mrgreen:
Je kunt voedselbossen zo ontwerpen dat je bepaalde obstakels creeert voor vogels op bepaalde plekken.

Afbeelding

:shock:
Je kunt er wel een grapje van maken maar als je je verdiept in de permacultuur en de voedselbossen zal je zien dat er wel degelijk heel veel meer dingen mogelijk zijn dat jij denkt! :peace:

Plaats reactie