NUjij

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 10 mar 2019, 13:13

Gast1 schreef:
10 mar 2019, 12:43
Eerste link

Tweede link

Derde link
Alle drie de linken zijn commerciële linken. Wie hebben het onderzoek verricht in link 1 en 3 en/ of waar komen de publicaties vandaan? En in link twee wordt Bernard Chabot vernoemd welke een onafhankelijke consultant is die commerciële bedrijven adviseert hoe nieuwe technologieën toe te passen. Wie zijn de begunstigden? Alle doorlinken op link 2 werken niet. Link 1 is Enexis. Link 3 Metro, een digitale krant.
Juist, ook jij hebt je laten vangen door commercie.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 10 mar 2019, 14:03

Very :post: 12:59u Witte Wel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 10 mar 2019, 15:06

Prof. Begemann gelooft niet dat er een klimaatcrisis is

Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 10 mar 2019, 15:25

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: NUjij

Bericht door Tammy » 10 mar 2019, 16:56

Dank je wel Witte wel voor het zeer duidelijke interview. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: NUjij

Bericht door Determinist » 10 mar 2019, 20:53

Witte wel schreef:
10 mar 2019, 12:59
Je hebt blijkbaar niet begrepen waarover ik schreef.
Dat zou kunnen.

Witte wel schreef:
10 mar 2019, 12:59
En ik begrijp uit jou schrijven, maar dat was mij al eerder opgevallen, dat jij vast houdt aan wat de media publiceert en wat de wetenschap publiceert.
Nee. Ik ben zeer kritisch over de media. Maar wat wetenschap betreft heb je gelijk. Ik raadpleeg de bron, dus de wetenschappelijke literatuur. Wat media daarover brengt is meestal incorrect.
Witte wel schreef:
10 mar 2019, 12:59
Wij buiten niet uit maar ontwikkelen. En daar is nederland goed in.
Wellicht is "uitbuiten" een verkeerd woord. Laat ik het zo zeggen dat wij Nederlanders vaak ergens een mogelijkheid zien om iets in te betekenen. Wij zijn een kennis land, zeer naar buiten gericht en dat heeft ons geen windeieren gelegd.
Witte wel schreef:
10 mar 2019, 12:59
Nederland buit dus niet uit maar mist kansen.
Ik denk dat dit vooral een politieke oorzaak heeft. Wat kennis betreft en mogelijkheden van bedrijven en universiteiten kunnen we meer dan dat we nu doen.

Wat ik probeerde te zeggen is dat de mens (vervat in de politieke mores) niet zal veranderen vanwege kortstondig gewin.
Wij willen geen stapjes terug doen.

Ik zie dus als enige oplossing nieuwe technologie die ons in staat stelt toch het consumptie niveau te behouden die vele malen minder negatief effect heeft op onze leefomgeving.

Een klein voorbeeld.

Overal wordt gepraat over het eten van vlees. Dat dit een grote impact heeft op zowel het milieu als dierenwelzijn.
Gaan wij daarin veranderen? Wellicht eten we een paar dagen wat minder vlees. Maar echt veranderen doen we niet.
Dat doen we pas als vlees niet meer te betalen is. Maar dat willen we ook niet.

Maar waarom moeten we vlees eten van een levend dier? Met technologie hebben we geen koeien en kippen meer nodig zodra vlees gekweekt kan worden zonder dieren te gebruiken.
Nu lijkt dit nog ver weg, maar als wij willen (want we kunnen het wel, als je hier maar in investeert) zou dit een zeer grote verbetering zijn.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 10 mar 2019, 22:46

Nu gaan we elkaar beter begrijpen. Het is soms moeilijk uit iemands schrijven op te maken wat nu daadwerkelijk bedoeld wordt.
Determinist schreef:
10 mar 2019, 20:53
Ik raadpleeg de bron, dus de wetenschappelijke literatuur. Wat media daarover brengt is meestal incorrect.
Daar uit maak ik op dat je de wetenschappelijke literatuur wél vertrouwd en de media soms in twijfel trekt.

Welnu ik schrijf dat zowel de media als ook de wetenschap zelf een eigen weg kiezen wat waarheidsgehalte betreft en dat de wetenschap dat doet middels hun literatuur dat wordt in de opvolgende video, deze keer, door professor Begemann ook gewoon bevestigd. Hoeveel rapporten of video's moet ik posten om je te overtuigen dat wetenschappelijke literatuur niet vanzelfsprekend geloofwaardig is vraag ik mij dan af, want uit je reactie maak ik op, dat wetenschappelijke literatuur voor jou onomstotelijk een betrouwbare bron is. Dat blijkt niet zo te zijn. En als je dat volhardend blijft volhouden en zondermeer blijft onderstrepen dan mis je de spijker in mijn optiek. Maar goed, dat is een keuze.
Wellicht is "uitbuiten" een verkeerd woord. Laat ik het zo zeggen dat wij Nederlanders vaak ergens een mogelijkheid zien om iets in te betekenen. Wij zijn een kennis land, zeer naar buiten gericht en dat heeft ons geen windeieren gelegd.
Dat is wat ik dus ook zeg maar is niet wat de huidige nederlandse overheid wil gaan doen.

En dan zeg je; :shock:
Ik denk dat dit vooral een politieke oorzaak heeft.

en daarna
... dat de mens (vervat in de politieke mores) niet zal veranderen vanwege kortstondig gewin.
Wij willen geen stapjes terug doen.
Dus het is een politiek falen en de mens moet dit zien te veranderen. Maar de mens wil dat niet want wil geen stapjes terug doen.
Jaja, da's even makkelijk gesteld. Het volk moet dus de politiek veranderen en dat is nu net wat het volk niet voor elkaar krijgt. Alleen al het klimaatbeleid bezien heeft het volk niets aan inspraak enkel de consequenties te dragen en dan schrijf jij dat het volk debet is aan de politieke kwestie.
Ik geloof dat ik je al eens eerder gewezen heb op je grijze vlekken in je beeld wat je hebt over de politiek en democratie hier in nederland.
Maar waarom moeten we vlees eten van een levend dier? Met technologie hebben we geen koeien en kippen meer nodig zodra vlees gekweekt kan worden zonder dieren te gebruiken.
Nu lijkt dit nog ver weg, maar als wij willen (want we kunnen het wel, als je hier maar in investeert) zou dit een zeer grote verbetering zijn.
Mooi voorbeeld. Waarom wordt hier dan niet in geïnvesteerd moet je je afvragen en niet stellen dat je hierin moet investeren.
Die technologie is al ver op dreef, dat is mij bekend, maar als dat dan zoveel voordelen zou hebben dan zouden er voldoende investeerders zijn. Maar die zijn er blijkbaar niet. En je zou dan als verklaring aan kunnen dragen dat het huidige systeem nog voldoende voorziet en erg veel opbrengt voor het systeem.

Je vertrouwd nog te veel op het systeem beste Determinist. Je trekt heel veel zaken in twijfel, en dat is ook een goede eigenschap die je zeker moet behouden, maar neemt aan dat wetenschappelijke literatuur onomstotelijk een vol waarheidsgehalte kent.
Gewoon even gekeken naar wetenschappelijke publicaties. Hoe vaak zijn die niet herzien in het verleden omdat later is gebleken uit vervolgonderzoek dat het resultaat toch niet bleek te zijn wat het moest zijn omdat huidige onderzoeksmethoden betrouwbaarder zijn? Dagelijkse kost want technologie gaat sneller vooruit dan wij bij kunnen houden en dus onderzoeksmethoden ook.
Grote multinationals, AKZO Nobel Shell Dsm etc., hebben hun eigen onderzoeksmiddelen dus die kunnen publiceren wat ze willen en wat voor hen goed uit komt. Ook die wetenschap wordt gehanteerd als betrouwbaar. Maar ook als overheden belangen hebben bij een bepaald onderzoeksresultaat dan zal de onderzoeker zeker buigen om net iets anders te schrijven dan wat het had moeten zijn want anders krijgt deze niet betaald. Zo werkt ons systeem nu eenmaal.
Moet je het concern Bayer hier in nederland eens aanvallen. Denk dat je met je staart tussen je benen afdruipt. Zij zijn zo machtig en kunnen doen wat ze willen.
En bij Bayer denk je misschien aan een farmaceutisch pilletje tegen hoofdpijn. Men weet amper welke macht dat dit bedrijf kent en welke producten zij maken. Heel veel producten die zij maken exporteren zij gewoon. Wat hier niet mag mag elders mogelijk wél toegepast worden.
En jij denkt dat alles allemaal zo eerlijk gaat en betrouwbaar is.
Dacht je nu werkelijk dat als een universiteit een onderzoek wil laten uitvoeren door studenten dat een mogelijk twijfelgeval aanwezig zou zijn in het huidige klimaatakkoord deze universiteit daar gelden of toestemming voor zou krijgen? Dat kan je vergeten, hoe aantoonbaar het ook is.

Ben ook eens wat meer kritisch op wetenschappelijke literatuur in de toekomst, het zal je zienswijze doen veranderen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 10 mar 2019, 22:53

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: NUjij

Bericht door Determinist » 11 mar 2019, 09:00

Witte wel schreef:
10 mar 2019, 22:46
Daar uit maak ik op dat je de wetenschappelijke literatuur wél vertrouwd en de media soms in twijfel trekt.
Dat is een karikatuur van vertrouwen in wetenschap.

Wetenschap impliceert niet dat de uitkomst klopt, maar dat deze te controleren is om daarmee de aannemelijkheid of deze klopt vergroot dan wel verkleint.
Daaruit ontstaat een consensus waarbij verschillende wetenschappelijke onderzoeken door verschillende wetenschappers in verschillende instituten in verschillende landen aan bijdragen.
dat wetenschappelijke literatuur niet vanzelfsprekend geloofwaardig is vraag ik mij dan af, want uit je reactie maak ik op, dat wetenschappelijke literatuur voor jou onomstotelijk een betrouwbare bron is. Dat blijkt niet zo te zijn. En als je dat volhardend blijft volhouden en zondermeer blijft onderstrepen dan mis je de spijker in mijn optiek. Maar goed, dat is een keuze.
Zoals ik al zei, is dit te controleren. Als het niet te controleren is, is het geen wetenschap. De betrouwbaarheid wordt vergroot of een hypothese aannemelijk is of niet door deze door vervolg onderzoek of het afzetten tegen andere hypotheses. Betrouwbaarheid wordt daaraan afgemeten. En wat mij betreft geeft in het algemeen de wetenschappelijke methode de hoogst mogelijke betrouwbaarheid als je het vergelijkt met andere manieren van opstellen van hypotheses en de daaruit voortvloeiende theorieën.
Gewoon even gekeken naar wetenschappelijke publicaties. Hoe vaak zijn die niet herzien in het verleden omdat later is gebleken uit vervolgonderzoek dat het resultaat toch niet bleek te zijn wat het moest zijn omdat huidige onderzoeksmethoden betrouwbaarder zijn?
Eh, dat is precies het voordeel van wetenschap en precies wat wetenschap moet doen. Je gebruikt hier zogenaamd een argument tegen wetenschap (alsof het een tegenargument is) maar je benoemt hier juist een argument voor wetenschap.

Wetenschap claimt geen waarheid, maar tracht met de huidige stand van kennis en technologie de op dat moment meest plausibele hypothese te onderschrijven.
Komt er meer kennis (door vervolgonderzoek) of men ontwikkelt nieuwe technologie of men formuleert andere hypotheses dan kunnen eerdere aannames worden vervangen door nieuwe.

Dat is geen nadeel van wetenschap, dat is geen argument tegen wetenschap, dat is juist de basis van wetenschap, het bestaansrecht van wetenschap.

Wat we gisteren dachten te begrijpen hoe het zit kan vandaag worden aangepast.
Maar waarom zouden we dan moeten vertrouwen wat wetenschap zegt als het toch kan veranderen?

Omdat er niets beters is waarop je kan vertrouwen. Daarbij moet je vertrouwen niet zien als blind aannemen als waarheid, maar als een huidige stand van zaken waarbij de aannemelijkheid wordt bepaald door de huidige kennis en huidige stand van technologische mogelijkheden.
Dus het is een politiek falen en de mens moet dit zien te veranderen. Maar de mens wil dat niet want wil geen stapjes terug doen.
Jaja, da's even makkelijk gesteld. Het volk moet dus de politiek veranderen en dat is nu net wat het volk niet voor elkaar krijgt. Alleen al het klimaatbeleid bezien heeft het volk niets aan inspraak enkel de consequenties te dragen en dan schrijf jij dat het volk debet is aan de politieke kwestie.
Ik geloof dat ik je al eens eerder gewezen heb op je grijze vlekken in je beeld wat je hebt over de politiek en democratie hier in nederland.
Nu begrijp jij mij verkeerd. Zowel de mens als de politiek is voornamelijk uit op kortstondig (eigen) gewin. Alleen als iets moet (omdat er een ernstige dreiging is voor de mens of politiek) dan is de mens en politiek in staat pijnlijke besluiten te nemen. Maar vaak is dat pas als het kalf verdronken is. En dat is in de context van klimaatverandering een zuur gegeven, omdat er dan geen weg meer terug is.
Mooi voorbeeld. Waarom wordt hier dan niet in geïnvesteerd moet je je afvragen en niet stellen dat je hierin moet investeren.
Die technologie is al ver op dreef, dat is mij bekend, maar als dat dan zoveel voordelen zou hebben dan zouden er voldoende investeerders zijn. Maar die zijn er blijkbaar niet. En je zou dan als verklaring aan kunnen dragen dat het huidige systeem nog voldoende voorziet en erg veel opbrengt voor het systeem.
Je zegt het zelf dus. De urgentie is er niet, de mens wil niet veranderen en wil vlees blijven eten voor weinig geld.
En omdat zowel burger als politiek het gemak en kortstondig gewin (goedkoop traditioneel vlees) prefereert boven dierenwelzijn en klimaat zal de eerste keuze gemaakt worden. Doorgaan met wat we doen en minimaal investeren is mogelijke oplossingen. Want wie gaat dat betalen? Niet de burger. Niet de politiek. Het zijn slechts enkele visionairen die verwachten later hier voordeel uit te halen.
Ben ook eens wat meer kritisch op wetenschappelijke literatuur in de toekomst, het zal je zienswijze doen veranderen.
Ik ben kritisch op inhoud. Complotten verzinnen doe ik niet aan mee.

De wereldwijde wetenschappelijke consensus is duidelijk. Overduidelijk. Wie op dit moment daar nog aan twijfelt moet zich afvragen hoe het komt dat een dergelijke mate van consensus genegeerd kan worden.
Niet door wetenschap blijkbaar. Dan blijft er nog iets anders over en dat is de persoonlijke (politieke) bias.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 11 mar 2019, 09:39

Jij schaart alle eindverantwoording naar de mens en niet het beleid. Het beleid zie jij dan als subfactor en dat is in mijn ogen een misvatting. Maar goed, zoals ik schreef is dat een keuze. Als mensen uit het wetenschappelijke kamp, na dit hebben te verlaten, het tegendeel uit spreken en dit onderbouwen dan geeft dat voor jou geen aanleiding zaken te herzien. Je bent immers overtuigd dat de wereldwijde consensus overduidelijk is. Dat is ook een keuze. Om afwijkende theorieën in verband te brengen met mogelijk complot denken is ook een keuze natuurlijk. Want dat is wat je nu uitdraagt.

Om even terug te komen op je vlees voorbeeld.
Wie zegt dat de mens dat niet wil en wie zegt dat dat vlees duurder is? Niemand, maar dat suggereer jij.
De burger heeft maar weinig invloed op marktwerking en heeft de keuze uit aanbieding. De keuze uit aanbieding bepaald de marktwerking.
Urgentie speelt hier niet mee.

En dan spreek je ook nog over het klimaat kalf dat verdronken zou zijn en de mens, want die zou de politiek kunnen sturen, daar uiteindelijk de hoofd factor in is.
Ik heb tientallen jaren in de energievoorzieningen gewerkt en als men alternatieven aandraagt en deze wil toepassen zullen deze eerst door een traject moeten, en dat is logisch, maar zullen het daarna op moeten nemen tegen de reeds gevestigde partijen en dat is niet te financieren hier in nederland.
Het bedrijfsleven en de overheid bepalen wat wordt toegelaten op de markt en de mens, waar jij over spreekt, zal het als enige oppositiemier op moeten nemen tegen een gehele mierenkolonie. Als je dit niet in ziet dan moet je nog wat langer meedraaien in de samenleving om dat ook in te kunnen gaan zien.
Maar daar heb je nog alle tijd voor, het kwartje zal nog wel gaan vallen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 11 mar 2019, 09:57

Dit wat ik nu schrijf heeft geen betrekking op jullie beiden Witte en Determinist, alleen jullie posts deden mij dit afvragen.

Men het altijd heeft over minder vlees eten zodat er minder dieren gefokt hoeven worden voor de vleesconsumptie wat op zijn beurt goed is voor het milieu in verband met uitstoot van CO2, maar je hoort nooit één woord over minder zuivel consumeren, dit mag blijkbaar ongebreideld door gaan.
Koeien schijnen de meeste uitstoot te produceren en wat heb je nou nodig voor zuivel?
Koeien.
Waarom prijst men bijv. zuivel van Campina de hemel in omdat deze zuivel verkoopt van koeien die in de wei lopen en word er dan geen woord gerept over de schadelijkheid voor het milieu?
Dat mag blijkbaar ongebreideld gebruikt maar het vlees van die melkkoe niet, want dat is dan ineens weer fout.
Dus vlees eten is fout en zuivel mag men zoveel van nemen als men wil?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: NUjij

Bericht door univers » 11 mar 2019, 10:05

Koeien schijnen de meeste uitstoot te produceren en wat heb je nou nodig voor zuivel?
Koeien
Geiten kan je ook gebruiken.
Je hebt een punt.
Er wordt gewoon weer met zand gestrooid.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 11 mar 2019, 10:37

In nederland geldt een melkquotum op koeienmelk en daar wordt streng op gecontroleerd. Dat quotum voorziet in het reduceren van de boterberg en het beperken van de milieubelasting. Alle andere vormen van melkproductie vallen buiten dit quotum. Daar vallen o.a. schapen en geitenmelk dus ook onder.
Vele boeren stappen over op geitenmelk vanwege de torenhoge kosten die ze moeten maken op koeienmelk met een gering gewin. Maar geitenmelk productie brengt weer andere gevolgen met zich mee waaronder gezondheidsproblemen voor de mens. Dus je kan er donder op zeggen dat over enkele jaren ook deze productie zwaar belast gaat worden. Denk maar eens aan Q-koorts.
Als je dat krijgt moet je maar hopen dat je de juiste hulp krijgt. Bij de overheid sta je hiermee in je hemd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: NUjij

Bericht door Tammy » 11 mar 2019, 11:00

Dat is een goede vraag die je stelde Fenna over die koeienmelk.
Witte wel , als geitenmelk veel risico’s kent waarom is het dan nog steeds op de markt ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: NUjij

Bericht door Witte wel » 11 mar 2019, 11:12

Tammy schreef:
11 mar 2019, 11:00
Dat is een goede vraag die je stelde Fenna over die koeienmelk.
Witte wel , als geitenmelk veel risico’s kent waarom is het dan nog steeds op de markt ?
Die vraag moet je stellen aan het RIVM.
Dit is wat zij er over schrijven.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 11 mar 2019, 11:20

Witte wel schreef:
11 mar 2019, 10:37
In nederland geldt een melkquotum op koeienmelk
Weet ik, net als het houden van een X aantal koeien i.v.m. mestquota e.d.

Waar mij het vooral omgaat is het kromme dat minder vlees eten word gepropageerd en minder zuivel niet.
Om aan de vraag van zuivel te voldoen moeten er heel wat koeien worden gefokt en als er hier in Nederland niet voldoende melk geleverd kan worden halen we het uit het buitenland.
Maar omdat die koe hier in Nederland geen scheet laat is dat blijkbaar minder erg.
Zie je de hypocrisie hier in Witte?
Ook zuivelconsumptie zou terug gedrongen moeten worden net als vleesconsumptie.
Zuivel is trouwens zowiezo een product wat eigenlijk niet goed zou zijn om als volwassene te consumeren schijnt het.
Maar we moesten allemaal aan de melk (Joris drie pinter) om de melkplas weg te krijgen.

Wat betreft geitenhouderijen begint men nu ook al te steigeren, vanwege, zoals jij ook zegt, het risico op Q koorst.
In sommige streken in Nederland worden er geen vergunningen meer afgegeven om grootschalig geiten te houden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: NUjij

Bericht door Fenna » 11 mar 2019, 11:28

Tammy schreef:
11 mar 2019, 11:00
als geitenmelk veel risico’s kent waarom is het dan nog steeds op de markt ?
Het is niet de geitenmelk of aanverwante producten maar de geiten die de ziekte bij zich kunnen dragen.
De melk word voor dat het in de consumptieketen terecht komt eerst gesteriliseerd of gepasteuriseerd en word daarmee vrij gemaakt van schadelijke stoffen.
Het frequente contact met die dieren kan Q koorts opleveren bij de mens.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: NUjij

Bericht door Tammy » 11 mar 2019, 12:15

Bedankt voor de uitleg over de geitenmelk Fenna en Witte wel, ben weer wat wijzer. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: NUjij

Bericht door Gast1 » 11 mar 2019, 13:56

Tammy schreef:
10 mar 2019, 12:59
Je linken doen het Gast1. ;P!
Klopt lieverd, maar bij de laatste link (de vierde dus) ging het mis.
Je begrijpt dat ik die nu niet ga benoemen, maar dit is de koptekst:

De bodem in Nederland is mogelijk op 250 duizend plekken ernstig vervuild.
Je krijgt hier vooral mee te maken als je op zo'n plek grond koopt, of een huis laat (ver)bouwen.

Wanneer je die tekst selecteert, knipt en plakt in de zoekfunctie van Google kom je er vanzelf. :wink:

Gast1

Re: NUjij

Bericht door Gast1 » 11 mar 2019, 14:00

Witte wel schreef:
10 mar 2019, 13:13
Juist, ook jij hebt je laten vangen door commercie.
Ongetwijfeld Witte wel, maar de bevindingen van mijn vrienden die er verstand van hebben, wijzigen daardoor niet. :wink:
Witte wel schreef:
10 mar 2019, 15:06
Prof. Begemann gelooft niet dat er een klimaatcrisis is

Waarom zou ik dit voor 'waarheid' aan moeten nemen?

Plaats reactie