Klimaatmars op zondag 10 maart

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 05 mar 2019, 11:49

Op zondag 10 maart wordt de grootste mars voor het klimaat ooit in Nederland gehouden. Mocht je ook een gebaar willen maken dat je het klimaat belangrijk vindt en het niet goed vindt hoe de politiek en Big Business hiermee om gaan loop dan mee! Verzamelpunt is de dam in Amsterdam. 13.00 tot 16.00.

https://www.duurzaamnieuws.nl/klimaatmars-in-amsterdam/

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 05 mar 2019, 12:26

zolang de grote jonges denken barst maar wat denk je dat die paar 1000 uithalen,,,ja ik weet het en de scholen dan , nou hoor je er nog wat van en dan áls je het aan het hart gaat doe je het zonder poeha de stranden straten ed opruimen ,,, geen ballonen meer nee kijk es hoeveel er nog de lucht in gaan .. uitstoot terug ,,,,ja maar niet in mijn land ...denken ze dan-,,, maar goed fijne dag
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 05 mar 2019, 13:16

herman50 schreef:
05 mar 2019, 12:26
zolang de grote jonges denken barst maar wat denk je dat die paar 1000 uithalen,,,ja ik weet het en de scholen dan , nou hoor je er nog wat van en dan áls je het aan het hart gaat doe je het zonder poeha de stranden straten ed opruimen ,,, geen ballonen meer nee kijk es hoeveel er nog de lucht in gaan .. uitstoot terug ,,,,ja maar niet in mijn land ...denken ze dan-,,, maar goed fijne dag
Als iedereen zo zou denken verandert er nooit iets Herman! Wij zijn met veel meer dan de grote jonges..... :peace:

Gast1

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Gast1 » 05 mar 2019, 17:28

:post:

Voor mij is dat een ritje van 161 km. en dat is me te ver.
Maar het initiatief vind ik prima! ;P!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 06 mar 2019, 07:10

zolang er nog zijn die dit prachtig vinden , moet je daar es aan de deur kloppen

Afbeelding de Mythbusters,, alles wat vernield kan worden doen ze ,,usa

Afbeelding `welder.up,, maken zware dieselmotoren voor deze wagens..usa

Afbeelding Gas Monkeys ,,donuts draaien .....usa
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door univers » 06 mar 2019, 07:52

Die lopen echt niet mee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 06 mar 2019, 08:30

Zolang niet heel de wereld mee doet heeft een mars totaal geen zin.

Op onderstaande link kan je kijken waar de meest vervuilende steden en landen zijn.
Er zijn geen grenzen in de lucht, dus wat we hier doen word teniet gedaan door de rest die niks doet.
Maar wandel ze Mypos, ik wens je een fijne dag. :peace:


https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... e%2Bsteden

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 06 mar 2019, 09:37

idd want er ligt nergens een grote glaze stolp over ons landje ,, evenals de grenzen alles is ´gewoon´open .., .. :post: Tmmy
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 06 mar 2019, 09:57

Juist Herman50 jij snapt het. ;P!
Zeg het ook even aan Klaver want die snapt het nog niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door univers » 06 mar 2019, 10:09

Zeg het ook even aan Klaver want die snapt het nog niet.
Die zal het nooit snappen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 06 mar 2019, 12:20

Tammy schreef:
06 mar 2019, 08:30
Zolang niet heel de wereld mee doet heeft een mars totaal geen zin.

Op onderstaande link kan je kijken waar de meest vervuilende steden en landen zijn.
Er zijn geen grenzen in de lucht, dus wat we hier doen word teniet gedaan door de rest die niks doet.
Maar wandel ze Mypos, ik wens je een fijne dag. :peace:


https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... e%2Bsteden
Onzin natuurlijk Tammy. Als wij hier als Nederlandse staat ervoor zorgen dat bv bedrijven die afval dumpen enorme boetes krijgen heeft dat EN wel zin EN zijn wij een lichtend baken voor de rest van de wereld.

Again: als iedereen zo zou denken als jij en Herman zou er nooit iets veranderen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 06 mar 2019, 12:54

natuurlijk alles is onzin ,OOK demonstreren is onzin als je al van te voren weet dat het geen reet uithaald , ja die gasten over de hele wereld gaan nou in neens bibberen van o God kijk nou es wat die doen ....ze lache der eige te barste ,, geef ze flinke boetes ,jep kunne ze aftrekken van de belasting,, het lichtende baken?? da´s al jaren geleden gezonken ....
dit stond in Autovisie 1998,, artikel van nu 100jaar geleden ;;;;
Afbeelding
dat was de grote firma Peugeot,, 3/4jaar later werd alles opgeheven en ging men door op de ouwe voet ....dús wat is er gebeurd in die tijd nada noppie niks fijne dag
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 06 mar 2019, 13:27

herman50 schreef:
06 mar 2019, 12:54
natuurlijk alles is onzin ,OOK demonstreren is onzin als je al van te voren weet dat het geen reet uithaald , ja die gasten over de hele wereld gaan nou in neens bibberen van o God kijk nou es wat die doen ....ze lache der eige te barste ,, geef ze flinke boetes ,jep kunne ze aftrekken van de belasting,, het lichtende baken?? da´s al jaren geleden gezonken ....
dit stond in Autovisie 1998,, artikel van nu 100jaar geleden ;;;;
Afbeelding
dat was de grote firma Peugeot,, 3/4jaar later werd alles opgeheven en ging men door op de ouwe voet ....dús wat is er gebeurd in die tijd nada noppie niks fijne dag
Goed ik zal even een voorbeeldje geven van wat er kan gebeuren.

Ik was bv ook aanwezig bij de Occupy movement in Amsterdam. Herinner je je dat nog? Daarvan denken jij en Tammy waarschijnlijk dat het verspilde moeite was. Maar tijdens Occupy hebben een aantal mensen met gelijkgestemde ideeen elkaar ontmoet en zijn samen Ons Geld begonnen. Ons Geld heeft samen met de theatergroep de verleiders al hele volksstammen meer bewust gemaakt van hoe ons geldstelsel werkt en waar geld vandaan komt. Ze hebben er zelfs voor gezorgd dat er een grootschalig onderzoek is gekomen naar het geldstelsen door de overheid. Het rapport hiervan heeft de meeste punten die Ons Geld stelde en ook punten die een aantal jaren geleden nog in de komplothoek zaten bevestigd. (Money as Debt)

Dit is dus een enorme overwinning. En het begon allemaal bij een demonstratie.

Dus roepen dat het niks uithaalt zodat jezelf niks hoeft te doen is gewoon absolute onzin. Geef gewoon toe dat jijzelf gewoon geen zin hebt om mee te demonstreren. Prima, het hoeft ook niet. Maar je kunt je geweten niet sussen door te geloven dat het geen zin heeft.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 06 mar 2019, 13:50

weet je wat je nou niet weet waar het geld heen gaat ..... ,, en sussen? ach 1e ben te oud om voor joker te staan en twee intreseerd me geen barts ,, als iedereen nou es gewoon leefde zonder andere iets op te legge zou het een stuk beter gaan, maar helaas pindakaas.....
enne in 1945 zijden ze ook dit nooit meer..... het is alleen erger geworden ........
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 06 mar 2019, 14:20

Mypos schreef :
Dus roepen dat het niks uithaalt zodat jezelf niks hoeft te doen is gewoon absolute onzin. Geef gewoon toe dat jijzelf gewoon geen zin hebt om mee te demonstreren. Prima, het hoeft ook niet. Maar je kunt je geweten niet sussen door te geloven dat het geen zin heeft.
Daar gaan we weer met dat invullen van jou.

Waarom ik de demonstratie niet nuttig acht heb ik in mijn vorige bericht duidelijk uitgelegd.
Dus niks geen zin hebben en al helemaal geen geweten sussen, alsjeblieft Mypos leer eens goed lezen wat mensen schrijven.
India en China zijn de allergrootste vervuilers en Nederland is dan een lichtend baken zoals jij dat noemt ?
Wandel ze Mypos. [wave]
Geef gewoon toe dat jijzelf gewoon geen zin hebt om mee te demonstreren. Prima, het hoeft ook niet. Maar je kunt je geweten niet sussen door te geloven dat het geen zin heeft.
Je stelt mij een vraag en je geeft meteen antwoord voor mij.
Hier ga ik geen energie meer in steken, dag Mypos.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Berjan » 06 mar 2019, 14:21

Ik ga ook lopen. Maar eerst met het vliegtuig erheen en daarna met het vliegtuig weer terug...

Neen hoor, dat was sarcastisch. Dat lopen voor het klimaat is zinloos. De grote heren in Den Haag en in Amerika en China trekken zich geen reet aan van wat sommigen doen. Dan slaap ik liever uit, kijk naar de sport op zondag (wielrennen, dus milieuvriendelijk) en ga vroeg de wol in. Scheelt stookkosten, dus in feite doe ik dan al wat voor het milieu.
Volgens mij komen daar ook alleen maar hippies op af, zoals in de jaren stillekes. En als ik dan mypos lees over de stichting "ons geld" en theatergroep "de verleiders" dan ontbeert mij de zin al helemaal. Dat vind ik wel van die grote idioten. Vooral George Houts. Als ik die voor mijn fiets krijg, dan rem ik niet.

Iedereen kan op zijn eigen manier iets doen voor het milieu. Zo stook ik al 10 jaar niet, of het moet wel heel koud zijn. En douchen niet langer dan vijf minuten. Ik denk dat dat meer helpt dan meelopen in een mars. Minder vlees eten helpt ook enorm, als je weet wat daar aan voer en vervoer in zit en hoe slecht dat is voor het milieu.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80574
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 06 mar 2019, 14:28

Ik moet wel grinniken over dat remmen of niet remmen dus Berjan. :mrgreen:
Voor de rest prima stuk wat je schrijft. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Berjan » 06 mar 2019, 15:22

Tammy schreef:
06 mar 2019, 14:28
Ik moet wel grinniken over dat remmen of niet remmen dus Berjan. :mrgreen:
Voor de rest prima stuk wat je schrijft. :post:
Bedankt Tammie :D

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Determinist » 06 mar 2019, 15:37

Ik ben het met Mypos eens dat demonstreren (algemeen gezien) wel degelijk zin heeft.
Je weet allereerst niet wat het effect is. Publieke druk, alleen al om te laten zien dat er een bepaalde visie speelt en gedragen wordt door grote groepen mensen zet aan tot denken en discussie.
Een visie die niet uitgedragen wordt is onbekend. En onbekende visies worden niet publiekelijk besproken. En of iets direct effect heeft is niet de discussie. Vaak is het een kwestie van herhalen en herhalen voordat het effect gaat krijgen.
Daar zijn vele voorbeelden van in het verleden. Kijk eens naar de bewegingen voor rechten voor groepen mensen. Die hebben uiteindelijk effect gehad, na een lange periode van strijd.

Je bereikt niets met niets doen. Wil je wat veranderen zal je moeten beginnen uit te dragen wat er moet veranderen. En vaak begint iets klein, wakkert discussie aan wat tot een grotere strijd leidt en tot een grotere discussie.

Gast1

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Gast1 » 06 mar 2019, 16:02

Determinist schreef:
06 mar 2019, 15:37
Ik ben het met Mypos eens dat demonstreren (algemeen gezien) wel degelijk zin heeft.
Je weet allereerst niet wat het effect is. Publieke druk, alleen al om te laten zien dat er een bepaalde visie speelt en gedragen wordt door grote groepen mensen zet aan tot denken en discussie.
Een visie die niet uitgedragen wordt is onbekend. En onbekende visies worden niet publiekelijk besproken. En of iets direct effect heeft is niet de discussie. Vaak is het een kwestie van herhalen en herhalen voordat het effect gaat krijgen.
Daar zijn vele voorbeelden van in het verleden. Kijk eens naar de bewegingen voor rechten voor groepen mensen. Die hebben uiteindelijk effect gehad, na een lange periode van strijd.

Je bereikt niets met niets doen. Wil je wat veranderen zal je moeten beginnen uit te dragen wat er moet veranderen. En vaak begint iets klein, wakkert discussie aan wat tot een grotere strijd leidt en tot een grotere discussie.
:post: :post: ... en nog eens: :post: Determinist!

Plaats reactie