Klimaatmars op zondag 10 maart

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 12 mar 2019, 13:23

@ heb jij hem door Uni ,,, thanks
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door univers » 12 mar 2019, 13:26

Is niet zo moeilijk Herman.
Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door MetalPig » 12 mar 2019, 13:32

herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter...... wee ons land en de wereld.... [doh]
Zou je kunnen quoten waar je op reageert? Ik zie zo 1-2-3 niet waar je op doelt.

Ik zie wel
Mypos schreef:
12 mar 2019, 12:32
Hoe meer mensen ontevreden hoe beter inderdaad.
maar dat is iets anders.

Gast1

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Gast1 » 13 mar 2019, 14:48

univers schreef:
12 mar 2019, 13:26
Is niet zo moeilijk Herman.
Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Klopt!
Dit is wat Mypos schreef:
Mypos schreef:
12 mar 2019, 12:32
Hoe meer mensen ontevreden hoe beter inderdaad. Wat dat betreft zie ik geen probleem nee. Hoe meer mensen door beginnen te krijgen dat ze gemanipuleerd worden door zowel bedrijven als overheden hoe beter. Dat veel mensen nog niet precies weten wat ze dan concreet anders willen is niet zo erg. Nederland is van nature totaal geen land waar veel gedemonstreerd wordt. Dus dat er nu zoveel mensen hier op af komen is een enorm succes en zegt heel veel.
Dit is wat Herman daarop schreef:
herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter...... wee ons land en de wereld.... [doh]
... waaruit blijkt waar het op slaat waar Herman het over heeft. En daarop schreef ik:
Gast1 schreef:
12 mar 2019, 13:14
herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter......
Ja, ik meen dat ook ...
herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
wee ons land en de wereld.... [doh]
Volgens mij begrijp je het allemaal niet Herman, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het niet begrijp.
Vertel, waarom "Wee ons land en de wereld...."?
... en daarop gaf Herman geen antwoord, want hij schreef immers:
herman50 schreef:
12 mar 2019, 13:21
laat ik nou niks neerzette waar ik later -misschien spijt van krijg .......
Met enkel:
herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter......
... ben ik het uiteraard niet mee eens. :roll:

We zijn met veel te veel mensen, maar met nog steeds te weinig mensen die zich tegen de vervuiling verzetten.
Precies zoals Uni schrijft aan het adres van Herman:
univers schreef:
12 mar 2019, 13:26
Is niet zo moeilijk Herman.
Je moet verder kijken dan je neus lang is.


:post:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80544
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 15 mar 2019, 10:30

Afbeelding

Vlaamse scholen stellen klimaatmars verplicht.

Vlaamse scholen gaan leerlingen verplichten mee te doen aan de wekelijke klimaatmarsen, de Zweedse Greta Thunberg is genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Een paar maanden geleden had nog niemand van ‘klimaatspijbelaars’ gehoord, maar inmiddels reikt hun invloed tot in het Europees Parlement. Vier ontwikkelingen over de actievoerders op een rij.

1-Vlaamse scholen stellen klimaatmars verplicht.

Leerlingen van een aantal scholen in Vlaanderen moeten van de schoolleiding verplicht meedoen aan de wekelijke klimaatmarsen. Tot nu toe spijbelden de meeste scholieren om aan de demonstraties te kunnen deelnemen. Onder meer twee scholen in de gemeente Beveren organiseren vrijdag een verplichte klimaatmars. Onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V) heeft de maatregel goedgekeurd.


Volgens onderwijskoepel GO! ‘overstijgt het klimaat de politiek’. Leerlingen van de scholen die deelname verplichten, maar afwezig zijn, worden beschouwd als spijbelaar.

De politieke partij Vlaams Belang is woedend en wil dat de minister een onderzoek doet naar ‘de politieke instrumentalisatie van onschuldige leerlingen’. ‘Stop met het misbruiken van onze kinderen en scholen voor deze electoraal geïnspireerde klimaathysterie!’ twitterde de partij donderdag.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... ht-677487/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 15 mar 2019, 11:12

Altijd gedacht dat je pianet met een L1schreef ,, waarom bijna alles in het Engels we leven in Nederland of was ze dat ontgaan ,, wat -gisteren op RTL nieuws- de tekst Rutte lul, met dit te maken heeft ontgaat me even maarja ,, enne die tijd die ze kwijt zijn met zo´n mars , halen ze die opp Zaterdagen weer in of is dat ze weer in de stress schieten
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80544
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 15 mar 2019, 11:21

Ik vind het erg dat een klimaatmars verplicht word gesteld op school in België.
Hier zit een dwang achter die niet ok is vind ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Vitharr » 15 mar 2019, 12:11

Ik ben wel benieuwd wat gusteman hier aan toe zou kunnen voegen. Ik vind het een raar verhaal. Je mag iemand zoiets volgens mij niet verplichten.

https://sceptr.net/2019/03/crevits-form ... t-overleg/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Fenna » 15 mar 2019, 12:22

Vlaamse scholen stellen klimaatmars verplicht.
Laat ze gaan doen wat er echt toe doet, in de klas blijven en leren.
Als je ziet dat die kinderen na de mars naar de MC.Donnalds, KFC of een ander fastfoodketen rennen en wat een voor troep ze achter laten, kan je je afvragen of die klimaatmars van hen wel zo klimaat bewust is.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 15 mar 2019, 12:26

:post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80544
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Tammy » 15 mar 2019, 15:16

Vitharr volgens mij mag je ook niemand verplichten om mee te lopen.
Maar misschien is het in België anders.

Tsja Fenna ook ik vraag me af hoever deze jongeren echt voor het klimaat gaan en wat ze daarvoor willen laten.
Zou ik heel graag willen horen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Berjan » 15 mar 2019, 17:38

Tammy schreef:
15 mar 2019, 10:30
Afbeelding

Vlaamse scholen stellen klimaatmars verplicht.

Vlaamse scholen gaan leerlingen verplichten mee te doen aan de wekelijke klimaatmarsen, de Zweedse Greta Thunberg is genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Een paar maanden geleden had nog niemand van ‘klimaatspijbelaars’ gehoord, maar inmiddels reikt hun invloed tot in het Europees Parlement. Vier ontwikkelingen over de actievoerders op een rij.

1-Vlaamse scholen stellen klimaatmars verplicht.

Leerlingen van een aantal scholen in Vlaanderen moeten van de schoolleiding verplicht meedoen aan de wekelijke klimaatmarsen. Tot nu toe spijbelden de meeste scholieren om aan de demonstraties te kunnen deelnemen. Onder meer twee scholen in de gemeente Beveren organiseren vrijdag een verplichte klimaatmars. Onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V) heeft de maatregel goedgekeurd.


Volgens onderwijskoepel GO! ‘overstijgt het klimaat de politiek’. Leerlingen van de scholen die deelname verplichten, maar afwezig zijn, worden beschouwd als spijbelaar.

De politieke partij Vlaams Belang is woedend en wil dat de minister een onderzoek doet naar ‘de politieke instrumentalisatie van onschuldige leerlingen’. ‘Stop met het misbruiken van onze kinderen en scholen voor deze electoraal geïnspireerde klimaathysterie!’ twitterde de partij donderdag.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... ht-677487/
Ik denk dat het typisch Belgisch is. Zij verwarren mars (lopen) natuurlijk met mars (als snickers of milkyway).
Dus zij geven gewoon iedereen een mars, die men verplicht is op te eten. Ook als je een gluten of lactose allergie hebt.

gouwepeer

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door gouwepeer » 15 mar 2019, 18:20

Wel opmerkelijk dat een krantenbericht uit 1970 aantoont dat het de komende decennia kouder zal worden (vanaf 1970 tot vermoedelijk 2010 zoals het bericht destijds aan gaf). Volgens mij is het gehele klimaat toch grotendeels uit zichzelf aan het veranderen met wat extra hulp van de mens.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Witte wel » 15 mar 2019, 18:54

Wat willen ze nu bereiken door de jeugd de straat op te sturen. De gehele klimaatboodschap zit al jaren diep ingeworteld in het lesmateriaal. De gedachtenprogrammering is al jaren actief hierin. En niet alleen in lesmateriaal maar ook dagelijks via media en televisie. Er zal geen BBC natuurdocumentaire tot stand komen zonder dat er global warming in vermeld wordt.
Op scholen worden de kinders voorgeprogrammeerd op klimatologisch gebied, op politieke vlak, op economisch gebied en nog enkele zeer maatschappelijk gerelateerde kennisgebieden waarbij een vrije denkwijze nagenoeg uitgesloten is. En dan de kinders op straat zetten is toch wel erg wanhopig, niet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Vitharr » 15 mar 2019, 19:14

Hmm... Dit zaakje stinkt. Volgens sommige internationale media is vandaag een wereldwijde stakingsdag en sommige van die bronnen voegen dat toe aan de reactie van de Belgische minister. In die context is door schoolbestuur besloten de school te sluiten en mee te protesteren waardoor spijbelen niet aan de orde is. Die bronnen reppen dan ook niet over een verplichting. [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 16 mar 2019, 07:26

De beslissing stuit op verzet bij heel wat ouders.

vinden ze dat vreemd dan ? .....
https://sceptr.net/2019/03/crevits-form ... t-overleg/
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 17 mar 2019, 22:55

Fenna schreef:
15 mar 2019, 12:22
Vlaamse scholen stellen klimaatmars verplicht.
Laat ze gaan doen wat er echt toe doet, in de klas blijven en leren.
Als je ziet dat die kinderen na de mars naar de MC.Donnalds, KFC of een ander fastfoodketen rennen en wat een voor troep ze achter laten, kan je je afvragen of die klimaatmars van hen wel zo klimaat bewust is.
Inderdaad in de klas blijven en leren hoe ze een goeie loonslaaf kunnen worden. One obedient worker. Dat doet er inderdaad echt toe!......

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 18 mar 2019, 07:26

nooit een moment in die 15jaar gedacht dat ik loonslaaf was , ondanks de IJzere binten platen zink, betonnen broodjes plm 4 tot 12 kilo ps, mooi als de lichtreclame aanfloeptte daar deed je het toch voor fijne dag verders
enne je dacht toch niet dat dees kotters hun handen vuil gingen maken zoals wij -denk ik - vroeger :-| :-|
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Fenna » 18 mar 2019, 09:21

herman50 schreef:
18 mar 2019, 07:26
je dacht toch niet dat dees kotters hun handen vuil gingen maken zoals wij -denk ik - vroeger
Nee.
Wij zijn ook van ander hout gesneden Herman50, wij zijn van een generatie die de schouders ergens onder zette en niet liepen te zeiken als je de handen vuil moest maken.
Wij worden een zeldzaamheid.

Maar dat spul wat daar staat te demonstreren [klets]
Die halen hun neus op voor vuil werk.
Die generatie zit al de zeiken als ze een volledige week naar school moeten.
Toen ik nog op de lagere school zat, maakte je weken van 30 uur, je moest van 8 tot 12 en van 2 tot 4 naar school en op de middelbare was het nog meer, daar had ik lesroosters tot 5 en heb daar geen schade van overgehouden.
Dat spul van de middelbare scholen wat daar staat te demonstreren hoeft maar tussen de 700u en 1040u per jaar naar naar school en dat betekend een week van 13,5u tot 20u en dan zijn ze al moe en eigenlijk willen ze alleen maar minder uren.
Stelletje slappelingen zijn het.
Wat moet er niet van terecht komen als die een volledige werkweek van 36 uur moeten maken?
Dat houden ze niet vol, dan gaan ze 'volgens hen dan' dood
Voor die gassies zou militaire dienst goed zijn, is goed voor hun karakter.

De norm is vastgesteld door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en vastgelegd in de Wet voortgezet onderwijs BES. Voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs geldt een norm van 1040 uur. Voor de bovenbouw en het examenjaar tellen andere normen, namelijk respectievelijk 1000 en 700 uur.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 18 mar 2019, 09:59

:post: :post: ;P!
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie