Klimaatmars op zondag 10 maart

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door univers » 11 mar 2019, 06:07

Er wordt weer flink met zand gestrooid.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 11 mar 2019, 07:19

@VITHARR,,,´

:post: ;P!

Afbeelding AD Zterdagochtend 9 3
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 11 mar 2019, 07:43

Steeds meer gemeenten kiezen voor een verbod op het oplaten van (wens)ballonnen. In 2018 hadden nog maar 18 gemeenten zo'n verbod. Dit jaar zijn het er al 59, blijkt uit cijfers van de Stichting Noordzee.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
en wat gebeurde re in ROTTERDAM ,,,, paar weken geleden bij opening van wéér zo´n torenflat werd een lint doorgeknipt , ho effe, is niet erg maar daaraan zat een korf met ........ballonnen,,,,,kijk en dat bedoel ik de grote jonges mogen alles de kleine ........ niks,,, bij voorbaat een fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Fenna » 11 mar 2019, 10:04

Dito @Vitharr :post:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 01:13

Vitharr schreef:
10 mar 2019, 23:45
Mypos schreef:
10 mar 2019, 23:13
Als de boodschap je nu nog niet duidelijk is dan lig je ergens onder een steen denk ik. Er is al zoveel bewijs voor dat het milieu een ondergeschoven punt is bij onze en andere regeringen. En mensen zijn dat zat. We zijn bezig om de planeet zo te verkloten dat we er straks zelf niet meer op kunnen wonen. Dat is de boodschap van dit evenement. Kun je dat een beetje begrijpen?
Mypos, voor mij is er een verschil tussen klimaat en milieu. Het klimaat heeft het milieu vervangen in de spotlight. Het negeren van milieuschade beperkt zich niet tot regeringen. Zoals ik al zei zag ik vooral mensen met angst. Ik had verwacht dat de aanjagers mensen met een visie een platform zouden geven. De boodschap van het evenement op zich is me niet duidelijk vanwege een gebrek aan samenhang. Waarschijnlijk heb ik teveel propaganda uit verschillende bronnen gezien vandaag.
Dat de boodschap van het evenement bij jou niet duidelijk is ligt toch echt aan jou. Het is heel simpel. Het gaat de verkeerde kant op met het milieu/klimaat en mensen zien dat de overheid te weinig doet hier tegen. Wat is daar nou zo moeilijk aan?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 12 mar 2019, 07:27

dat ´men´ gewoon weer vervalt net als toen met Ban de Bom de hele wereld liep te hoop ketende zich vast, menselijke linten weet ik veel en wat is de uitkomst dat ze nou desnoods bij je buurman in ze tuinhuis ligge ,,, en er is°was teveel om echt te zeggen hier gaan we voor teveel borden en spandoeken ...fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door univers » 12 mar 2019, 07:45

Het gaat de verkeerde kant op met het milieu/klimaat en mensen zien dat de overheid te weinig doet hier tegen. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Milieu/klimaat. Zijn twee verschillende dingen.
Milieu, zijn wij mensen verantwoordelijk voor.
Voor het klimaat de aarde zelf, wij luizen op zijn pels, hebben hier niets in te brengen.
Ik hoop dat die mars wat oplevert, ik zelf heb er en zwaar hoofd in.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Vitharr » 12 mar 2019, 09:51

Mypos schreef:
12 mar 2019, 01:13
Dat de boodschap van het evenement bij jou niet duidelijk is ligt toch echt aan jou.
Dat mag je vinden hoor.
Mypos schreef:
12 mar 2019, 01:13
Het is heel simpel. Het gaat de verkeerde kant op met het milieu/klimaat en mensen zien dat de overheid te weinig doet hier tegen. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Dat ik het blijkbaar niet zo simpel zie als jij. In Nederland gingen zondag dus mensen de straat op om meer inspanning van de overheid te vragen zeg je. In Frankrijk gingen mensen de straat op tegen strengere overheidsmaatregelen voor het klimaat.

Zo'n 40.000 mensen liepen in Amsterdam voor strenger overheidsoptreden. Iets daarvoor werd namens een aanzienlijk groter aantal mensen een open brief gestuurd als waarschuwing tegen strenger overheidsoptreden. Deze mensen zijn werkzaam bij de industrieën die in totaliteit de meeste CO2 uitstoten. Wat deze mensen terecht opmerken is dat ze ondanks dat per productie-eenheid de laagste uitstoot ter wereld hebben. Vanwege dat, en de eerder door jou genoemde milieubewuste keuze van de consument, liggen de productievolumes hier hoger. De invoering van Klavers klimaattax, een maatregel om 'de vervuiler te laten betalen', zou voor sommige bedrijven betekenen dat de tax hun jaarwinst overstijgt, waardoor een bedrijf dus technisch failliet is. De producten die deze mensen echter maken willen we daarna nog steeds hebben. De productie wordt dus opgevangen in een ander land waar de uitstoot per productievolume hoger ligt. Per saldo neemt de uitstoot daardoor toe, stijgen onze kosten en nemen de inkomsten van NL (winstbelasting e.d.) af wat de rekening nog meer verschuift naar de burger. De totale CO2 uitstoot in NL daalt dan wel spectaculair, de milieuwinst voor Gaia is negatief. En de kosten voor de transitie in NL nemen toe en moeten door de burger betaald worden.

Als wij, als consument, deze producten willen behouden dan moeten we de industrie hier houden en zorgen dat de bedrijven maximaal kunnen investeren in milieuvriendelijke maatregelen. Dat is een rechtse gedachte. De Klavertax is zo'n typisch links 'not-in-my-backyard' middel.

Dat men bij de klimaatmars vond dat anderen wat moesten gaan doen was me duidelijk. Wat ze willen dat die anderen doen is mij niet duidelijk geworden. Ik weet niet of je de pyramide van Maslow kent? In de beelden die getoond worden zag ik mensen die de 2de laag wilden verstevigen. De gele hesjes gedachte, die groeit, voelt zich aangetast in de basis van de pyramide. Ik zag bij de beelden die me getoond werden veel ontevreden mensen, wat ze concreet willen zien en bereid zijn daarvoor te ondergaan is mij onduidelijk.

Waar jij een oplossing ervaart zie ik een probleem. Dat is nou eenmaal hoe ik het zie.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Gast1 » 12 mar 2019, 10:12

... en die discussie met jou wordt een leuke beproeving, want ik kan je geheel volgen.
Ik vind het toch prima dat al die 40.000 mensen een geluid laten horen.
Nu nog een mooie en passende oplossing.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Vitharr » 12 mar 2019, 10:22

Gast1 schreef:
12 mar 2019, 10:12
... en die discussie met jou wordt een leuke beproeving, want ik kan je geheel volgen.
Ik vind het toch prima dat al die 40.000 mensen een geluid laten horen.
Nu nog een mooie en passende oplossing.
Ik vind het protest ook prima hoor. Ik steek zelf alleen anders in elkaar. Ik vind dat die mensen in een andere bewustwordingsroute zitten met hetzelfde einddoel. Prima dus.

Voor de discussie moet je vooral mijn vorige post hier onthouden. Het is een soort 'missing link' volgens mij. Meer zeg ik niet. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 12 mar 2019, 10:39

geef mijn portie maar aan Fikkie,, in AD Zaterdag special over klimaat verwarring ,, nounou..
1e vraag ;is het waar dat de aarde opwarmt....antw; jazeker sinds 1900 is gemiddeld,,1,0graad warmer geworden ......
laatste vraag ,,Hoe ziet de wereld eruit als we de doelstellingen halen ,,,,,antw,,Wat warmer dan nu word het zowiezo, zelfs als we nú stoppen met uitstoot stijgt de tempratuur nog een jaar of 30 ......en toen lag de krant in een hoek bij me ...... we hadden hier in Rotterdam vele jaren geleden ,midden in de stad een hertekam, groen, herten heerlijk ....máár projectontwikkelaars zagen daar gebouwen en iddd dág herten dág groen ...... fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Gast1 » 12 mar 2019, 10:52

Vitharr schreef:
12 mar 2019, 10:22
Gast1 schreef:
12 mar 2019, 10:12
... en die discussie met jou wordt een leuke beproeving, want ik kan je geheel volgen.
Ik vind het toch prima dat al die 40.000 mensen een geluid laten horen.
Nu nog een mooie en passende oplossing.
Ik vind het protest ook prima hoor. Ik steek zelf alleen anders in elkaar. Ik vind dat die mensen in een andere bewustwordingsroute zitten met hetzelfde einddoel. Prima dus.

Voor de discussie moet je vooral mijn vorige post hier onthouden. Het is een soort 'missing link' volgens mij. Meer zeg ik niet. :mrgreen:
Hihihi ... ben nou heel even zoeken waar ik inhaakte op jouw opmerking.
Waar schreef ik dat ook alweer?
Ik zoek zelf even verder. :wink:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 12:32

Vitharr schreef:
12 mar 2019, 09:51
Mypos schreef:
12 mar 2019, 01:13
Dat de boodschap van het evenement bij jou niet duidelijk is ligt toch echt aan jou.
Dat mag je vinden hoor.
Mypos schreef:
12 mar 2019, 01:13
Het is heel simpel. Het gaat de verkeerde kant op met het milieu/klimaat en mensen zien dat de overheid te weinig doet hier tegen. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Dat ik het blijkbaar niet zo simpel zie als jij. In Nederland gingen zondag dus mensen de straat op om meer inspanning van de overheid te vragen zeg je. In Frankrijk gingen mensen de straat op tegen strengere overheidsmaatregelen voor het klimaat.

Zo'n 40.000 mensen liepen in Amsterdam voor strenger overheidsoptreden. Iets daarvoor werd namens een aanzienlijk groter aantal mensen een open brief gestuurd als waarschuwing tegen strenger overheidsoptreden. Deze mensen zijn werkzaam bij de industrieën die in totaliteit de meeste CO2 uitstoten. Wat deze mensen terecht opmerken is dat ze ondanks dat per productie-eenheid de laagste uitstoot ter wereld hebben. Vanwege dat, en de eerder door jou genoemde milieubewuste keuze van de consument, liggen de productievolumes hier hoger. De invoering van Klavers klimaattax, een maatregel om 'de vervuiler te laten betalen', zou voor sommige bedrijven betekenen dat de tax hun jaarwinst overstijgt, waardoor een bedrijf dus technisch failliet is. De producten die deze mensen echter maken willen we daarna nog steeds hebben. De productie wordt dus opgevangen in een ander land waar de uitstoot per productievolume hoger ligt. Per saldo neemt de uitstoot daardoor toe, stijgen onze kosten en nemen de inkomsten van NL (winstbelasting e.d.) af wat de rekening nog meer verschuift naar de burger. De totale CO2 uitstoot in NL daalt dan wel spectaculair, de milieuwinst voor Gaia is negatief. En de kosten voor de transitie in NL nemen toe en moeten door de burger betaald worden.

Als wij, als consument, deze producten willen behouden dan moeten we de industrie hier houden en zorgen dat de bedrijven maximaal kunnen investeren in milieuvriendelijke maatregelen. Dat is een rechtse gedachte. De Klavertax is zo'n typisch links 'not-in-my-backyard' middel.

Dat men bij de klimaatmars vond dat anderen wat moesten gaan doen was me duidelijk. Wat ze willen dat die anderen doen is mij niet duidelijk geworden. Ik weet niet of je de pyramide van Maslow kent? In de beelden die getoond worden zag ik mensen die de 2de laag wilden verstevigen. De gele hesjes gedachte, die groeit, voelt zich aangetast in de basis van de pyramide. Ik zag bij de beelden die me getoond werden veel ontevreden mensen, wat ze concreet willen zien en bereid zijn daarvoor te ondergaan is mij onduidelijk.

Waar jij een oplossing ervaart zie ik een probleem. Dat is nou eenmaal hoe ik het zie.
Hoe meer mensen ontevreden hoe beter inderdaad. Wat dat betreft zie ik geen probleem nee. Hoe meer mensen door beginnen te krijgen dat ze gemanipuleerd worden door zowel bedrijven als overheden hoe beter. Dat veel mensen nog niet precies weten wat ze dan concreet anders willen is niet zo erg. Nederland is van nature totaal geen land waar veel gedemonstreerd wordt. Dus dat er nu zoveel mensen hier op af komen is een enorm succes en zegt heel veel.

Dat voorbeeld wat je noemt is vergelijkbaar met het argument dat VVD-ers graag gebruiken wanneer er kritiek komt op bonusses voor topmensen uit het bedrijfsleven. Als we ze meer gaan belasten dan gaan ze naar een ander land dus laten we dat alsjeblieft niet doen. Dat is een gedachte die voortkomt uit angst. En je weet wat ze zeggen: Angst is een slechte raadgever. Zoals ik al eerder stelde je moet als land en overheid gewoon een voorbeeld stellen en dan komen andere landen vanzelf wel. Als de productie naar een ander land gaat zou je daar ook weer bepaalde maatregelen voor kunnen nemen mbv invoerrechten. Je ziet dit bv in scandinavische landen ook met alcohol en rookwaren die vele malen duurder zijn dan bij ons. Dat beleid werkt ook prima.

In Frankrijk gaan de mensen de straten op omdat ze ontevreden zijn met de acties van de overheid. Vooral met beleid als wat Macron nu heeft gemaakt met een maatregel die de allerrijksten in Frankrijk 30 miljard opleveren. Dat feit alleen al lijkt me genoeg reden voor een enorme revolutie.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 12 mar 2019, 12:53

menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter...... wee ons land en de wereld.... [doh]
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Mypos » 12 mar 2019, 13:07

herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter...... wee ons land en de wereld.... [doh]
Dat meen ik (niet jullie) serieus inderdaad. Zou jij je reacties ook eens wat duidelijker kunnen maken? Kan er vaak geen touw aan vast knopen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Vitharr » 12 mar 2019, 13:11

Mypos schreef:
12 mar 2019, 12:32
Hoe meer mensen ontevreden hoe beter inderdaad. Wat dat betreft zie ik geen probleem nee. Hoe meer mensen door beginnen te krijgen dat ze gemanipuleerd worden door zowel bedrijven als overheden hoe beter. Dat veel mensen nog niet precies weten wat ze dan concreet anders willen is niet zo erg. Nederland is van nature totaal geen land waar veel gedemonstreerd wordt. Dus dat er nu zoveel mensen hier op af komen is een enorm succes en zegt heel veel.

Dat voorbeeld wat je noemt is vergelijkbaar met het argument dat VVD-ers graag gebruiken wanneer er kritiek komt op bonusses voor topmensen uit het bedrijfsleven. Als we ze meer gaan belasten dan gaan ze naar een ander land dus laten we dat alsjeblieft niet doen. Dat is een gedachte die voortkomt uit angst. En je weet wat ze zeggen: Angst is een slechte raadgever. Zoals ik al eerder stelde je moet als land en overheid gewoon een voorbeeld stellen en dan komen andere landen vanzelf wel. Als de productie naar een ander land gaat zou je daar ook weer bepaalde maatregelen voor kunnen nemen mbv invoerrechten. Je ziet dit bv in scandinavische landen ook met alcohol en rookwaren die vele malen duurder zijn dan bij ons. Dat beleid werkt ook prima.

In Frankrijk gaan de mensen de straten op omdat ze ontevreden zijn met de acties van de overheid. Vooral met beleid als wat Macron nu heeft gemaakt met een maatregel die de allerrijksten in Frankrijk 30 miljard opleveren. Dat feit alleen al lijkt me genoeg reden voor een enorme revolutie.
Jij bent van mening dat mijn soort gedachten voortkomt uit angst. Ik zie het al jaren gebeuren. Mensen laten zich vaak leiden door geld. Werknemers laten zich ook makkelijk wegkopen. De eigen behoefte gaat meestal voor algemeen belang. Die bewustwording gaat naar mijn mening te langzaam door ontkenning. Invoerrechten worden verhaald op de consument. Onderschat de moderne businessmodellen niet hoor. Hoge kosten of schaarste zijn ook niet gunstig voor de transitie.

Een revolutie is inderdaad de methode voor een nieuw systeem. Maar ik betwijfel of de massa bereid is tot de noodzakelijke offers. En wat manipulatie betreft, ik zou me niet vergissen in de investering van overheden, multinationals en filantropen die de klimaatbeweging sturen voor eigen gewin. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door Gast1 » 12 mar 2019, 13:14

herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter......
Ja, ik meen dat ook ...
herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
wee ons land en de wereld.... [doh]
Volgens mij begrijp je het allemaal niet Herman, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het niet begrijp.
Vertel, waarom "Wee ons land en de wereld...."?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 12 mar 2019, 13:21

laat ik nou niks neerzette waar ik later -misschien spijt van krijg .......
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door univers » 12 mar 2019, 13:21

Vertel, waarom "Wee ons land en de wereld...."?
Denk maar goed na. Gast1, dan kom je tot een andere conclusie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Klimaatmars op zondag 10 maart

Bericht door herman50 » 12 mar 2019, 13:23

Mypos schreef:
12 mar 2019, 13:07
herman50 schreef:
12 mar 2019, 12:53
menen jullie dat nou eerlijk? ,hoe meer mensen hoe beter...... wee ons land en de wereld.... [doh]
Dat meen ik (niet jullie) serieus inderdaad. Zou jij je reacties ook eens wat duidelijker kunnen maken? Kan er vaak geen touw aan vast knopen.
zou jij je reacties ook eens wat duidelijker kunnen maken? ..... o is dat zo tsja jammer dan he [wave]
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie