Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gouwepeer

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door gouwepeer » 28 mar 2019, 21:04

Osiris schreef:
27 mar 2019, 21:13
Scheveningen en andere badplaatsen gaan het een stuk drukker krijgen met de verjaagde badgasten ,
die niet op het oorverdovende lawaai zitten te wachten tijdens hun zonnige vrije dag aan het Zandvoortse strand.
Dat ene weekend zal men ook vast wel overleven [jaja]
Fenna schreef:
27 mar 2019, 08:37
Het TT circuit in Assen is zonder verdere aanpassingen al gereed om op te racen, de infrastructuur is daar ook gunstiger, de bereikbaarheid is goed dus een win win situatie zou ik denken.
Ga er maar van uit dat er ook mensen uit het buitenland gaan komen, welke naast de race vermoedelijk een heel weekend aan Nederland vast plakken. En buitenlandse toeristen gaan dan ook graag naar Amsterdam. Vanuit dat oogpunt zal Assen en de directe omgeving deze toeristen minder aan spreken.
herman50 schreef:
27 mar 2019, 10:50
wij hadden ooit zoiets hier Rotterdam
De eerste keer had dat nog de naam "Monaco aan de Maas". Ik heb daar toen vanuit Blaak heerlijk van genoten :grin:
Osiris schreef:
27 mar 2019, 19:24
Gaan de F1 wagens dan ook over op elektrisch vanwege de CO2 uitstoot ?
Juist dankzij technische ontwikkelingen in de F1 zijn auto's door de jaren heen zuiniger geworden. Op dat punt heeft de F1 dus wel een nuttige bijdrage aan de CO2 uitstoot geleverd.

Verder had de titel van dit topic beter "Zandvoort investeert 4 miljoen in de infrastructuur vanwege de komst van F1" kunnen heten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Osiris » 28 mar 2019, 21:25

Tja en al die duizenden binnenlandse en buitenlandse bezoekers komen natuurlijk netjes met hun elektrische auto en de trein [doh]
Net als al die motorrijders naar de TT in Assen ..... mooi, geen exta CO2 uitstoot dus :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Osiris » 28 mar 2019, 21:43

Even voor de goede orde.
Ik geloof absoluut niet dat de CO2 stijging de reden is dat het klimaat verandert,in mijn optiek is er van alles anders gaande wat het wel veroorzaakt.
Heb dat elders al vaker geplaatst.

Heb niets met de F1, maar snap dat anderen dat wel hebben,dus prima.

Wat me mateloos irriteert is dat burgers zeer binnenkort krom kunnen liggen vanwege die global warming / CO2 leugen.
Om zogenaamd CO2 uitstoot te reduceren, ontstaan hele fanatieke ( financiele/politieke ) groeperingen ,die de hype laten escaleren.
Maar net zo makkelijk de andere kant op kijken als dit soort evenementen prestige en geld opleveren voor NL.

Naief ?
Nee, gewoon met 2 maten meten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gouwepeer

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door gouwepeer » 28 mar 2019, 21:58

De CO2 helpt wel mee om het klimaat te veranderen. En een paar auto's zal als een druppel op een gloeiende plaat aan bij dragen, maar het geheel brengt wel een hoop uitstoot mee. Zeeschepen, vliegtuigen en bruinkoolcentrales veroorzaken meer CO2 dan de jaarlijkse hoeveelheid aan vulkaanuitbarstingen. Gelukkig kan de natuur (bomen en plankton) heel veel CO2 afbreken. Er is alleen 1 heel groot nadeel: door de enorme bomenkap verdwijnen er teveel bomen om voldoende CO2 af te breken.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11966
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door MetalPig » 29 mar 2019, 08:09

Osiris schreef:
27 mar 2019, 19:24
Gaan de F1 wagens dan ook over op elektrisch vanwege de CO2 uitstoot ?
Sinds een paar jaar zijn ze over op hybride-krachtbronnen, dus ja, ook daar treedt de verduurzaming in.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11966
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door MetalPig » 29 mar 2019, 08:13

Osiris schreef:
28 mar 2019, 21:43
Even voor de goede orde.
Ik geloof absoluut niet dat de CO2 stijging de reden is dat het klimaat verandert,
Ohjee, ik zal even doorgeven dat het complot om dat verborgen te houden niet helemaal waterdicht is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Tammy » 13 mei 2019, 09:12

En daar hebben we het eerste probleem alweer met het openbaar vervoer naar Zantvoort.
Prijskaartje zal denk ik flink stijgen.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Het kleine monumentale stationnetje van Zandvoort raakt bij drukte al snel verstopt.

NS: Spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan.

NS luidt de noodklok over de treinverbinding naar Zandvoort. De spoorwegen willen volgend jaar een ambitieuze Formule 1-dienstregeling gaan rijden, maar de bovenleiding is ongeschikt om honderdduizenden Max Verstappen-fans te vervoeren.

Deze week wordt vrijwel zeker officieel bekend dat Circuit Zandvoort volgend jaar mei voor het eerst sinds 1985 weer een Grote Prijs mag organiseren. Om te voorkomen dat de uitvalswegen naar de badplaats totaal overlopen, heeft het circuit al laten weten dat het raceliefhebbers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer wil laten komen.

NS wil dolgraag meewerken en heeft afgelopen tijd een mogelijke Formule 1-dienstregeling in kaart gebracht. Waar het bedrijf normaliter hoogstens 5000 reizigers per dag naar Zandvoort vervoert, moeten dat er tijdens het Formule 1-weekend minstens 50.000 zijn.

Om zulke aantallen mogelijk te maken wil NS twaalf treinen per uur inzetten, in plaats van vier nu. Zes intercity’s en twee sprinters gaan van en naar Amsterdam rijden, plus vier sprinters vanaf Haarlem. De intercity’s worden verlengd tot tien treinstellen, de sprinters zullen zelfs uit twaalf rijtuigen bestaan.

Meer stroom.

,,Op die manier kan NS per uur gemiddeld tussen de 12.500 en 15.000 bezoekers naar Zandvoort aan Zee brengen’’, vertelt woordvoerder Erik Kroeze. Het monumentale stationnetje is daarmee even net zo groot als Eindhoven of Amsterdam-Zuid.

NS zegt voldoende treinen, machinisten en conducteurs beschikbaar te hebben om 150.000 tot 200.000 Max Verstappen-fans te vervoeren. Wel moet NS personeel uit het hele land halen, waardoor de dienstregeling in een enkele regio iets aangepast moet worden. ,,Dat wordt nog verder uitgewerkt.’’

NS en het Circuit hebben de ambitieuze Formule 1-plannen inmiddels voorgelegd aan ProRail. Die heeft ze nu in beraad. Probleempje: ,,De uitgebreide dienstregeling en de lange treinen zijn met de huidige energievoorziening op dit traject onmogelijk’’, stelt Kroeze. ,,We verzoeken ProRail dringend om de bovenleiding te verbeteren. Daar moet meer stroom naar toe.’’ Het verzoek is officieel gedaan in het Besluit Dienstregeling 2020.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.ad.nl/binnenland/ns-spoor-z ... ~aaf08af5/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 13 mei 2019, 09:28

Bij Assen zouden ze dat probleem niet hebben.
Zou een goede boost zijn voor de economie in het noord oosten, maar ja, van begin af waren de kaarten eigenlijk al geschud voor Zandvoort.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Tammy » 13 mei 2019, 09:30

Ik ken Assen niet Fenna.
Is dat een groot station en meer stroomcapaciteit ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door univers » 13 mei 2019, 09:36

Elk jaar komen er zo'n 100.000 bezoekers naar de TT van Assen.
En hebben geen problemen met vervoer.
Zandvoort is vriendjes politiek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 13 mei 2019, 09:53

Tammy schreef:
13 mei 2019, 09:30
Ik ken Assen niet Fenna.
Is dat een groot station en meer stroomcapaciteit ?
De TT word daar jaarlijks gereden en er zijn ook al autoraces gehouden.
Paul Newman is in Assen geweest en wilde daar de 'Champ Car World Series' houden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2007/08/31/au ... 36-a567605
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 13 mei 2019, 09:53

univers schreef:
13 mei 2019, 09:36
Zandvoort is vriendjes politiek.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door herman50 » 13 mei 2019, 10:14

als ik het goed zie is dit stukje uit 2007,, waarom daarna er weinig tot niks meer van gehoord, enne in AD vanmorgen ,,,de NS had tóch al sowieso ivm strandseizoen de dienstregeling willen uitbreiden,, dus ......de F1 is een uitstekende reden om dit nu doen, maw het zat al in het vat dus makkelijk om Zandvoort de schuld te geven fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11966
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door MetalPig » 13 mei 2019, 10:37

herman50 schreef:
13 mei 2019, 10:14
als ik het goed zie is dit stukje uit 2007,, waarom daarna er weinig tot niks meer van gehoord,
Er was een meerjarig contract, maar in 2008 ging Champ Car op in Indy Car en daardoor werd de eerste editie van de Dutch Champ Car Grand Prix ook de laatste.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11966
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door MetalPig » 13 mei 2019, 10:38

Fenna schreef:
13 mei 2019, 09:53
univers schreef:
13 mei 2019, 09:36
Zandvoort is vriendjes politiek.
;P!
Ja, als ik een Toyota koop dan begint Mercedes ook altijd te zeiken over vriendjespolitiek :roll: [doh]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door herman50 » 13 mei 2019, 10:46

;P! ;P! ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 13 mei 2019, 11:27

MetalPig schreef:
13 mei 2019, 10:38
Ja, als ik een Toyota koop dan begint Mercedes ook altijd te zeiken over vriendjespolitiek
Als het TT circuit in Assen eigendom van onze prins was, was het Assen geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door univers » 13 mei 2019, 11:28

Ja, als ik een Toyota koop dan begint Mercedes ook altijd te zeiken over vriendjespolitiek
Koop je toch een Ferrari, altijd goed. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door univers » 13 mei 2019, 11:34

Als het TT circuit in Assen eigendom van onze prins was, was het Assen geworden.
Allemaal bruine ellebogen werk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zandvoort steekt 4 miljoen in komst Formule 1

Bericht door Fenna » 13 mei 2019, 11:43

MetalPig schreef:
13 mei 2019, 10:37
Er was een meerjarig contract, maar in 2008 ging Champ Car op in Indy Car en daardoor werd de eerste editie van de Dutch Champ Car Grand Prix ook de laatste.
In dat jaar overleed Paul Newman ook.
Als hij niet was komen te overlijden was dit waarschijnlijk niet gebeurt.
Hij was 1 v.d eigenaren van het team Newman-Haas-Lanigan Racing die mee deed aan Champcar had ik begrepen.
Newman was enthousiast over het circuit in Assen.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie